Skocz do zawartości

Pokrycie ścian nową farbą, a usuwanie starej.


Recommended Posts

Napisano
Witam,

jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy temat jak i post. Potrzebuję porady dotyczącej malowania, uzupełniania ubytków w tynku itp. Prace remontowe i tego typu sprawy robiłem tylko raz w życiu pod okiem ekspertów na szkoleniu.

Postanowiłem odnowić pokój, gdyż w wielu miejscach łatwo dało się zedrzeć farbę (po przyklejeniu taśmy do ściany i energicznym zerwaniu) i w wielu miejscach były dziury w ścianach (głownie po gwoździach). W całym pokoju zmieniam kolor na ścianach i suficie. Na dwóch ścianach podłożem starej farby jest biała gładź, a podłożem gładzi tynk gipsowy, a na pozostałych ścianach i suficie są to płyty g/k.
Z 2 pierwszych wymienionych ścian usunąłem starą farbę szpachelką,a przy tym w niektórych miejscach odpadał tynk i po tej pracy pozostawiłem spore ubytki w tynku, a gładź została mocno uszkodzona. Na płytach gk farba trzyma się dobrze i nie widzę potrzeby usuwania jej,a jedyne wypełnienie dziur po gwoździach.

Moja wizja na rozpoczęcie dalszych etapów pracy wygląda tak.
1. Zagruntowanie miejsc gdzie trzeba uzupełnić ubytki w tynku jak i położyć nową gładź.
2. Nałożenie nowego tynku w potrzebne miejsca, a następnie położenie nowej gładzi.
3. Zagruntowanie miejsc po gwoździach w płytach gk i uzupełnienie ich gładzią.
4. szlifowanie gładzi.
5. Nałożenie podkładu gruntującego pod farbę.
6. Malowanie.

Czy któryś z etapów jest zbędny bądź niezgodny z estetyką budowlaną i czy użycie wymienionych materiałów jest poprawne?


Czym uzupełnić ubytki w tynku, i jakiego rodzaju gruntu użyć przy kolejnych etapach pracy?
Farba na płytach gk to farba akrylowa (malowane 4 lata temu, trzyma się bardzo dobrze).

Proszę o pomoc.
Napisano
Dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, bo gubię się w nazwach tych wszystkich produktów.

Jest jakaś szczególna różnica w produktach takich jak: gładź szpachlowa, gładź gipsowa, tynk gipsowy itd. ?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Szanowny Panie,
Przed zagruntowaniem i naprawą pęknięć należy je jeszcze dokładnie oczyścić i odpylić. Polecam również zagruntowanie całej powierzchni, na której będzie nakładany tynk lub gładź, a nie tylko miejsc pęknięć i ubytków po gwoździach. Po szlifowaniu gładzi konieczne jest jej dokładne odpylenie. Do prac naprawczych polecam produkty marki Śnieżka ACRYL-PUTZ?: http://www.acrylputz.pl/ W szerokiej gamie wyrobów znajdzie Pan wszelkie niezbędne materiały: grunty, masy naprawcze, gładzie gipsowe.
Do malowania proponuję zastosować farbę Śnieżka Barwy Natury: http://www.sniezka.pl/produkty/farby-wewne...ka-barwy-natury Jest ona odporna na szorowanie i wielokrotne zmywanie, jest dostępna w szerokiej palecie kolorów.
Jeśli chodzi różnice w poszczególnych produktach, to tynki gipsowe służą do ręcznego lub maszynowego tynkowania ścian. Nakłada się je jedną warstwę, która może mieć grubość nawet do 2 cm. Po zatarciu tynki gipsowe są gładsze od tradycyjnych cementowo-wapiennych wypraw tynkarskich. Gładzie szpachlowe to ogólna nazwa produktów przeznaczonych do wygładzania powierzchni ścian. W zależności od materiału, który jest ich kluczowym składnikiem mówimy m.in. o gładziach cementowych, polimerowych, wapiennych i gipsowych. Te ostatnie są najbardziej popularne. Wykonuje się je z drobno zmielonego gipsu naturalnego lub syntetycznego i służą do wyrównywania chropowatych i nierównych tynków. W zależności od stopnia nierówności, nakłada się jedną lub więcej warstw gładzi o grubości około 2-3 mm każda. Pokryte nią, a następnie wyszlifowane ściany stają się gładkie i białe, dobrze przygotowane do malowania czy innych prac dekoracyjnych.
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Szanowny Panie,
Przed zagruntowaniem i naprawą pęknięć należy je jeszcze dokładnie oczyścić i odpylić. Polecam również zagruntowanie całej powierzchni, na której będzie nakładany tynk lub gładź, a nie tylko miejsc pęknięć i ubytków po gwoździach. .................
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka



Tak, o gruntowaniu często zapominamy grunty takie regulują chłonność podłoża i zapewniają prawidłową przyczepność tynku.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...