Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
beginner

Pokrycie ścian nową farbą, a usuwanie starej.

Recommended Posts

Witam,

jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy temat jak i post. Potrzebuję porady dotyczącej malowania, uzupełniania ubytków w tynku itp. Prace remontowe i tego typu sprawy robiłem tylko raz w życiu pod okiem ekspertów na szkoleniu.

Postanowiłem odnowić pokój, gdyż w wielu miejscach łatwo dało się zedrzeć farbę (po przyklejeniu taśmy do ściany i energicznym zerwaniu) i w wielu miejscach były dziury w ścianach (głownie po gwoździach). W całym pokoju zmieniam kolor na ścianach i suficie. Na dwóch ścianach podłożem starej farby jest biała gładź, a podłożem gładzi tynk gipsowy, a na pozostałych ścianach i suficie są to płyty g/k.
Z 2 pierwszych wymienionych ścian usunąłem starą farbę szpachelką,a przy tym w niektórych miejscach odpadał tynk i po tej pracy pozostawiłem spore ubytki w tynku, a gładź została mocno uszkodzona. Na płytach gk farba trzyma się dobrze i nie widzę potrzeby usuwania jej,a jedyne wypełnienie dziur po gwoździach.

Moja wizja na rozpoczęcie dalszych etapów pracy wygląda tak.
1. Zagruntowanie miejsc gdzie trzeba uzupełnić ubytki w tynku jak i położyć nową gładź.
2. Nałożenie nowego tynku w potrzebne miejsca, a następnie położenie nowej gładzi.
3. Zagruntowanie miejsc po gwoździach w płytach gk i uzupełnienie ich gładzią.
4. szlifowanie gładzi.
5. Nałożenie podkładu gruntującego pod farbę.
6. Malowanie.

Czy któryś z etapów jest zbędny bądź niezgodny z estetyką budowlaną i czy użycie wymienionych materiałów jest poprawne?


Czym uzupełnić ubytki w tynku, i jakiego rodzaju gruntu użyć przy kolejnych etapach pracy?
Farba na płytach gk to farba akrylowa (malowane 4 lata temu, trzyma się bardzo dobrze).

Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Opisany tok postępowania jest prawidłowy. Co do rodzaju użytych materiałów - ubytki w tynku uzupełnia się gładzią bądź tynkiem gipsowym zależnie od głębokości i rozległości uszkodzeń. Gruntownik dowolny lub preferowany przez
producenta konkretnej farby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, bo gubię się w nazwach tych wszystkich produktów.

Jest jakaś szczególna różnica w produktach takich jak: gładź szpachlowa, gładź gipsowa, tynk gipsowy itd. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szanowny Panie,
Przed zagruntowaniem i naprawą pęknięć należy je jeszcze dokładnie oczyścić i odpylić. Polecam również zagruntowanie całej powierzchni, na której będzie nakładany tynk lub gładź, a nie tylko miejsc pęknięć i ubytków po gwoździach. Po szlifowaniu gładzi konieczne jest jej dokładne odpylenie. Do prac naprawczych polecam produkty marki Śnieżka ACRYL-PUTZ?: http://www.acrylputz.pl/ W szerokiej gamie wyrobów znajdzie Pan wszelkie niezbędne materiały: grunty, masy naprawcze, gładzie gipsowe.
Do malowania proponuję zastosować farbę Śnieżka Barwy Natury: http://www.sniezka.pl/produkty/farby-wewne...ka-barwy-natury Jest ona odporna na szorowanie i wielokrotne zmywanie, jest dostępna w szerokiej palecie kolorów.
Jeśli chodzi różnice w poszczególnych produktach, to tynki gipsowe służą do ręcznego lub maszynowego tynkowania ścian. Nakłada się je jedną warstwę, która może mieć grubość nawet do 2 cm. Po zatarciu tynki gipsowe są gładsze od tradycyjnych cementowo-wapiennych wypraw tynkarskich. Gładzie szpachlowe to ogólna nazwa produktów przeznaczonych do wygładzania powierzchni ścian. W zależności od materiału, który jest ich kluczowym składnikiem mówimy m.in. o gładziach cementowych, polimerowych, wapiennych i gipsowych. Te ostatnie są najbardziej popularne. Wykonuje się je z drobno zmielonego gipsu naturalnego lub syntetycznego i służą do wyrównywania chropowatych i nierównych tynków. W zależności od stopnia nierówności, nakłada się jedną lub więcej warstw gładzi o grubości około 2-3 mm każda. Pokryte nią, a następnie wyszlifowane ściany stają się gładkie i białe, dobrze przygotowane do malowania czy innych prac dekoracyjnych.
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Szanowny Panie,
Przed zagruntowaniem i naprawą pęknięć należy je jeszcze dokładnie oczyścić i odpylić. Polecam również zagruntowanie całej powierzchni, na której będzie nakładany tynk lub gładź, a nie tylko miejsc pęknięć i ubytków po gwoździach. .................
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka



Tak, o gruntowaniu często zapominamy grunty takie regulują chłonność podłoża i zapewniają prawidłową przyczepność tynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ma wywiewać bo masz z tego co pamiętam wentylacje grawitacyjną. Anemostat to raczej do wentylacji mechanicznej a nie do grawitacyjnej. To błąd, należałoby to naprawić ale najpierw wywaliłbym ten anemostat i sprawdził czy jest w ogóle jakiś ciąg. Kuchnia i łazienka bez sprawnej wentylacji to w przyszłości kłopoty.
    • W kuchni od początku wentylacja była do kitu, czyli boczny kanał pod sufitem idący do łazienki.Zrezygnowałam z takiego rozwiązania. Jest dziura i anemostat. Nic nie wwiewa, nie zaobserwowałam osadzającego się lodu.  Zatem idąc tropem obaw Gawła mam nadzieję, że na kolejnej dziurze też by nie było lodu.  Kołderki skończone, zapakowane do studni. Fotki jutro.  
    • Gość rgaczol@wp.pl
      Witam, to coś wspaniałego, gratuluję pomysłu. TYLKO ZAZDROŚCIĆ. Czy ten kosztorys to wszystkie koszty? Proszę o uściślenie, 400 zł na środki chemiczne to koszt roczny , czy miesięczny? Jestem emerytem z niewielkim dochodem. Dlatego takie może naiwne pytanie. Mam dom letniskowy na wsi . Drewniany z możliwością mieszkania całorocznie. Problem z ogrzewaniem . Mam kominek , który spala duże ilości drewna i w zasadzie zimą tam nie bywam. Państwa rozwiązanie związane z miejscem do hydromasażu może zmienić moje podejście do eksploatacji "działki".
    • Też się nad tym zastanawiam i plnuję ale dopiero za 3 lata a Ty już nie za wcześnie? Nie chodzi chyba o malowanie??
    • Jest to stary budynek i w niektórych miejscach ściana ceglana ma 12 cm grubości i w tych miejscach gdzie mam możliwość wkładałem dodatkowe ocieplenie. Druga sprawa to ściana kolankowa, która jest tak naprawdę cofnięta o jakieś 0,5 metra od faktycznej zewnętrznej ściany. Tzn. ścianka kolankowa jest zbudowana ze stelażu pod GK a przed nim jest 15 cm warstwa wełny.   Pomiędzy legary a sam stelaż nie planowałem już wkładać wełny, nie będzie tam na nią miejsca ponieważ stelaż będzie wisiał o "włos" od legarów. Jedynym więc ociepleniem sufitu będzie 15 cm warstwa wełny między belkami stropowymi a strych powyżej będzie miał wypełnione między krokwiami również 15 cm warstwą wełny.
  • Popularne tematy

×