Skocz do zawartości

Zaparowana łazienka


Kuba1999

Recommended Posts

Napisano
Witam, posiadam małą łazienkę w bloku bez okien, podczas kąpieli łazienka szybko robi się zaparowana . Jak rozwiązać ten problem? wentylator wyciągowy , jakiś osuszacz ? co polecicie ?icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Tiaaa.

Aby wylatało, musi równocześnie wlatać - a u niego, wszystko wskazuje na to, że zbyt mało wlata.

Jak będzie dużo wylatać, to może różnica wlatania, wlatać kominem np. z kuchni tzw. cofka.

Wniosek : nie jest to ani proste, ani oczywiste - z zastosowaniem tego wentylatora - jego (wentylatora) inteligencja temu nie sprosta.
Napisano
Cytat

Witam, posiadam małą łazienkę w bloku bez okien, podczas kąpieli łazienka szybko robi się zaparowana . Jak rozwiązać ten problem? wentylator wyciągowy , jakiś osuszacz ? co polecicie ?icon_smile.gif


a musisz się kąpać? :scratching:
  • 6 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jakimś sposobem wentylacja.. lub uchylone drzwi jak najwięcej się da icon_smile.gif
Napisano
wentylacja grawitacyjna po prostu sprawdzała się w szałasach a nie nowoczesnym budownictwie.

Dlatego w nowych domach tylko wielbiciele prehistorii rezygnują z wentylacji mechanicznej.
Napisano
skoro zaparowana to znaczy, że brakuje w niej właściwej wentylacji. Nawet jeśli jest w niej grawitacyjne wentylacja to gdy bierze się prysznic jest to niewystarczające. Trzeba zamontować wyciąg w postaci wentylatora albo na czujnik albo włączane włącznikiem.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
W blokach, to ciężka sprawa. Nie mamy takich możliwości jak w przypadku domów. Najlepiej było, by otwierać okno w pobliżu łazienki, ale nawet, to może nie wystarczyć ;/
  • 3 tygodnie temu...
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Dnia 17.10.2015 o 12:03, Kuba1999 napisał:

Witam, posiadam małą łazienkę w bloku bez okien, podczas kąpieli łazienka szybko robi się zaparowana . Jak rozwiązać ten problem? wentylator wyciągowy , jakiś osuszacz ? co polecicie ?:icon_smile:

wentylator wyciągowy, hydrofobowy, włącza się gdy w łazience jest określona wilgoć i działa tak długo jak trzeba, sam ustawiasz mu parametry. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Porozmawiałem sobie z osobą kompetentną i takie konkluzje:

  • stosowanie wentylatora wywiewnego bez zapewnienia nawiewu nie ma sensu, bo nie będzie i tak wywiewu po osiągnięciu minimalnego podciśnienia w pomieszczeniu. Wentylator będzie się krecił, ale nie bedzie wyciągał więcej powietrza.
  • żeby działał ten wentylator, łazienka musi mieć nawiew przez drzwi 200cm2 przy równoczesnym zapewnieniu nawiewu przez np. pokój w postaci co najmniej jednego, lepiej dwóch nawietrznikow okiennych. Drzwi z pokoju nie mogą być szczelne (zakłada się też szparę między drzwiami i podłogą. To powinno wystarczyć.  
  • w łazience musi być zapewniona wymiana powietrza ok 50m
  • Jeśli nie ma tego nawiewu, przy wentylacji mechanicznej wywiewnej powietrze wyrówna samo ciśnienie w mieszkaniu, szukając sobie źródła  - i może to być np. wentylacja wywiewna w kuchni. Jeśli w kuchni jest kuchenka gazowa lub piec gazowy - jest wtedy niebezpieczeństwo cofki spalin.
  • W określonych warunkach, przy dłuższym przebywaniu w łazience - przy braku nawiewu zwyciągiem mechanicznym - jest odczuwalne podciśnienie powietrza i mniejsza zawartość tlenu potęgowana przez brak wymiany powietrza (dlatego tak ważne jest to ustawowe 50 m3 wymiany powietrza). 

Wnioski sobie wyciągnij sam.

Napisano

Ale jest i plus - naumiał się :icon_biggrin:

Co prawda, twierdzi, że rozmawiał z osobą kompetentną, (w domyśle z poza Forum).

To że mu inni wbijali dokładnie to samo - przeoczył.:icon_rolleyes:

Ps. W tej opisywanej łazience może być (i pewnie jest) zapewniona minimalna (50m3), a może nawet większa, wymiana powietrza.
Co wcale nie wyklucza wystąpienia efektu zaparowania łazienki - bo to jest normalna przypadłość małych łazienek.  
Zaparowanie zniknie po kilku/kilkunastu minutach.
Wszelkie "innowacje" (otwarcie okna w najbliższym pomieszczeniu, czy zainstalowanie wentylatora łazienkowego (jeśli jest to możliwe)) mogą mieć tylko na celu skrócenia tego czasu - nic więcej.

Warto mieć tego świadomość.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Fajne - ze strony:
 

Cytat

OnyX Sky 3000 to klasyczna centrala przeznaczona do wentylacji domów o powierzchni do 200 m3. Jej konstrukcja umożliwia montaż zarówno na poddaszu jak również w pomieszczeniach gospodarczych na dolnych kondygnacjach budynku.

powierzchnia w m3 - fajne.
 

Cytat

Dane techniczne:

Maksymalny strumień powietrza  [m3/h]   3200
Znamionowy przepływ powietrza [m3/h]   3000
Pobór mocy przez napęd wentylatora (znamionowy)  [W]    1200
Pobór mocy przez napęd wentylatora (maksymalny)  [W]     2000

to też fajne.

Ergo:
Jak ktoś umieszcza takie babole na stronie internetowej, to aż strach się zapytać o fachowość tej firmy - raczej trzeba omijać szerokim łukiem (moim zdaniem - oczywiście). :icon_rolleyes:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam duży problem a mianowicie muszę wypełnić otwór w suficie o głębokości ok 25-20 cm kotwą chemiczną najszczelniej jak się da. Aplikacja może odbyć się od dołu do góry...inaczej sie nie da. Dzióbek do aplikacji ma dlugość 10-15 cm  czyli zostanie pusta przestrzeń 10-15 cm .Jak to zrobić wg Was, żeby wcisnąć tę masę najdalej jak się da, najlepiej do samego końca pod górę. Myślałem, żeby jakimś kołkiem tam to wcinąć ale możnaby jakoś ten "dzióbek " przedłużyć ....? To taka nietypowa sytuacja, co radzicie ?Jakies pomysły ?    Drugie pytanie - czy znacie jakaś kotwę chemiczną dedykowaną do sufitów , dachów ? właśnie z dłuższym "dzióbkiem" do aplikacji? Czy wystarczy zwykła z marketu budowlanego? Aczkolwiek patrzyłem tam to bieda straszna  o doradztwie nie wspominam, bo co jeden sprzedawca to lepsze "porady" daje ...
    • Rozumiem że się niecierpliwisz, ale mnożenie tematów nie ma sensu. Ten pierwszy został zauważony przez tych którzy są na forum w weekendy, ale pewnie nikt nie czuje się na siłach, aby odpowiedzieć. Ja też Ci nie podpowiem, bo znam się na ogrzewaniu podłogowym elektrycznym, a prąd - jak wiadomo - płynie równo dobrze zarówno z górki jak i pod górkę, więc analogii z wodą tu nie ma.  Pewnie dopiero w poniedziałek pojawią się specjaliści.
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...