Skocz do zawartości

Jakie przepusty,peszel na przewody elektryczne konieczne w ogrodzeniu?


odaro

Recommended Posts

Napisano
Gdzie należy zostawić przepusty kablowe w ogrodzeniu.

Czy tylko słupek przy furtce i bramie czy może gdzieś jeszcze?

Czy wystarczy jeden peszel czy może dać więcej?

Jak mocować peszel żeby go później nie uszkodzić, przewiercić przy mocowaniu bramy?

Jak to rozwiązaliście u Siebie?
Napisano
1. Nie znam Twoich zamiarów, nie znam planu sytuacyjnego. Więc jak podpowiadać?
2. Skąd peszel i po co peszel? Jakaś epidemia chyba. Co ktoś poruszy temat trącający o kable, to zaraz peszel... Dajcie spokój peszlowi!
Napisano
Cytat

1. Nie znam Twoich zamiarów, nie znam planu sytuacyjnego. Więc jak podpowiadać?
2. Skąd peszel i po co peszel? Jakaś epidemia chyba. Co ktoś poruszy temat trącający o kable, to zaraz peszel... Dajcie spokój peszlowi!




To jak zamiast peszla zrobić przepust na przewody w betonowym fundamencie pod klinkier.

Trochę poczytałem i już wiem że na jednym słupku bramy wjazdowej chce zrobić:

1. Lampa sygnalizacyjna otwarcia bramy

2. Klawiatura numeryczna do otwierania bramy kodem.

3. Czujka ruchu

Czyli wychodzi że trzeba zrobić 3 przepusty czyli dać 3x peszel???

na drugim słupku chce zrobić

1. Czujka ruchu.

czyli jeden peszel.



Jeżeli chodzi o słupek przy furtce wejściowej to chciałbym zamontować domofon i klawiaturę numeryczną czyli peszel 2x

Czy tak???

Napisano
Cytat

Rura elektroinstalacyjna RL https://el-mar.sklep.pl/pl/p/Rura-elektroin...na-RL-16mm/1154

Wszystkie przewody i kable w jednej rurze, chyba że różne miejsca w słupku, to trzeba wtedy zrobić rozdział.
Kable w ziemi zakopujemy bez żadnych osłon. Te dajemy tylko w ściśle określonych miejscach, pisałem o tym niejednokrotnie.



No własnie ale ja nie wiem jak zrobić rozdział bo kable będą wychodzić na rożnych wysokościach słupka.


Napisano
Cytat

No własnie ale ja nie wiem jak zrobić rozdział bo kable będą wychodzić na rożnych wysokościach słupka.



Zrobić rewizję na puszkę rozdzielczą i z niej rozdzielisz na różne wysokości.

Cytat

Masz na myśli oczywiście kabel ziemny YKY?



Przede wszystkim.
Napisano
Cytat

Zrobić rewizję na puszkę rozdzielczą i z niej rozdzielisz na różne wysokości.




Ale jak zrobić taką puszkę rozdzielczą w słupku klinkierowym żeby to estetycznie wyglądało?

Mam już zabetonowany jeden peszel 25 ale dzisiaj mnie oświeciło że kable będą na różnych wysokościach i potrzebuje 3x peszel.
Napisano
A znajdziesz takie skrzyneczki z pięknymi drzwiczkami w dowolnej hurtowni elektrycznej. A jak Ci nie spasują, to zażycz sobie do wglądu katalog dowolnego producenta i pooglądaj, coś znajdziesz i Ci sprowadzą.
Napisano
Cytat

A znajdziesz takie skrzyneczki z pięknymi drzwiczkami w dowolnej hurtowni elektrycznej. A jak Ci nie spasują, to zażycz sobie do wglądu katalog dowolnego producenta i pooglądaj, coś znajdziesz i Ci sprowadzą.




A może podrzucisz jakiś przykład takiej skrzyneczki.
Napisano
A może zrobić tak przez peszel wprowadzam kable w betonie a potem jak będę murował klinkier to kable rozdzielę na żądane wysokości już bez peszla.

Czyli kable zostaną zamurowane na stałe w słupku klinkierowym.

Co myślicie o takim rozwiązaniu?


Ile przewodów potrzebnych do automatyki bramy można przeciągnąć przez peszel 25



  • 4 lata temu...
Napisano

Będę niebawem murował ściankę fundamentowa garażu. W garażu będzie skrzynka rozdzielcza w związku z czym chcę zostawić jakieś przepusty na kabel do bramy, domofonu, oświetlenia (jeszcze nie wiem ile tych przepustów, czy zrobić to osobno czy w jednym przepuście?) Na jakiej głębokości zrobić przepust na wyjście kabli? Bo zasilający ze skrzynki to ok 100 cm pod ziemią zrobiłem. A na kable wychodzące jest jakaś reguła? Jak to zrobić żeby tym przepustem nie leciała woda pod garaż, chudziak? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...