Skocz do zawartości

Schody i taras w kamieniu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Takiego - nie.
Chciałem pokazać samą ideę - mniej więcej.


To mnie trochę uspokoiłeś ,jeżeli ma to być kimań odpad kawałkowy, to niestety trzeba bardziej się przyłożyć ,najlepiej wygląda to z jednolitej szerokości fugą .

A masz zdjęcie tego co wspiera się na tych metalowych elementach przytwierdzonych do podstopnic. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A masz zdjęcie tego co wspiera się na tych metalowych elementach przytwierdzonych do podstopnic.



Hm.. Nie wiem o czym mówisz.. ??

Cytat

Pracy dużo a efekt taki sobie.


W tym wypadku to trudno doszukać się jakiegokolwiek efektu... delikatnie mówiąc
Napisano
Ach to.
To jest taka prowizoryczna poręcz, żeby dzieci nie spadły ze schodów.
To jest z drewna dlatego nie załapałem o co Ci chodzi.

Ta poręcz tak jak i ta metalowa bramka (chroniła tymczasowo drzwi przed psem bo młody jeszcze i głupi to drapie i gryzie wszystko wkoło) będą zdemontowane.
Napisano
Cytat

Pracy dużo a efekt taki sobie.


Jeżeli mogę to dorzucę, że te schody pasuj do tego domku jak w do karety icon_biggrin.gif
Na pewno miały by swój efekt w domku np Hobbita czy w czymś podobnym ale nie w tradycyjnym kanciastym murowanym domu.
O funkcjonalności takich schodów nie wspomnę bo po deszczy schodząc z takich schodów o wywinięcie orła nie trudno.
Napisano
Cytat

Jak obczaisz jaki to grunt, to koniecznie napisz.


Ten grunt to emulsja elastyczna.
Schody zreperowałem.
Chyba nigdy nie robiłem tego w takim tempie... (szybko to wszystko zastyga).

Nie wiem co dalej.
Poczytałem trochę o tym mapei Mapelastic A+B.
Żeby zrobić warstwę 3mm musiałbym zużyć tego za 500 zł ... a to mi się nie uśmiecha.
Poza tym mam bardzo porowatą strukturę betonu.
Do tego warunki w których się to nakłada muszą być odpowiednie (temperatua, bez deszczu itp.)
Następna warstwa po 5 godz.
Roboty z tym od cholery - nakładanie pacą warstwy około 1,5mm na tylu m2 schodów i to dwukrotnie.
A potem do tej 2-3mm warstwy kleić kamień - i to się ma trzymać?
Mam co do tego kuźwa obawy...
Zastanawiam się czy to w ogóle warto.
Może wystarczy jakimś porządnym gruntem przelecieć i kleić kamień - jak to w niektórych poradnikach piszą?
Zgłuptaczony jestem.

Zastanawiam się też nad kolejnością prac.
Najpierw kleić płytę schodów czy najpierw ściany przy schodach.
Co powinno być na wierzchu w miejscach styku?


Cytat

ja mam stopnice o gr 2 cm
dokładnie rok przetrwała bez uszczerbku


Jaki robiłeś podkład?
Napisano (edytowany)
Cytat

Ten grunt to emulsja elastyczna.
Schody zreperowałem.
Chyba nigdy nie robiłem tego w takim tempie... (szybko to wszystko zastyga).

Nie wiem co dalej.
Poczytałem trochę o tym mapei Mapelastic A+B.
Żeby zrobić warstwę 3mm musiałbym zużyć tego za 500 zł ... a to mi się nie uśmiecha.
Poza tym mam bardzo porowatą strukturę betonu.
Do tego warunki w których się to nakłada muszą być odpowiednie (temperatua, bez deszczu itp.)
Następna warstwa po 5 godz.
Roboty z tym od cholery - nakładanie pacą warstwy około 1,5mm na tylu m2 schodów i to dwukrotnie.
A potem do tej 2-3mm warstwy kleić kamień - i to się ma trzymać?
Mam co do tego kuźwa obawy...
Zastanawiam się czy to w ogóle warto.
Może wystarczy jakimś porządnym gruntem przelecieć i kleić kamień - jak to w niektórych poradnikach piszą?
Zgłuptaczony jestem.

Zastanawiam się też nad kolejnością prac.
Najpierw kleić płytę schodów czy najpierw ściany przy schodach.
Co powinno być na wierzchu w miejscach styku?



Jaki robiłeś podkład?

Ostrzegałem że tanio nie będzie icon_confused.gif
Mapelastic A+B Zużycie
1,7 kg/m2 na 1 mm grubości warstwy.
x 3mm to 5,1 kg/m2
To masz ze 12m2 tych schodów mierzyłeś w rozwinięciu z podstopnicami?

Robiłem loggię u siebie w granicie i mi wyszło sporo kaski na moje 25 m2 logii ale dałem Mapelastic pod kafle , nic się nie dzieje kafle na razie się trzymają ,. icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ostrzegałem że tanio nie będzie icon_confused.gif
Mapelastic A+B Zużycie
1,7 kg/m2 na 1 mm grubości warstwy.
x 3mm to 5,1 kg/m2
To masz ze 12m2 tych schodów mierzyłeś w rozwinięciu z podstopnicami?

Robiłem loggię u siebie w granicie i mi wyszło sporo kaski na moje 25 m2 logii ale dałem Mapelastic pod kafle , nic się nie dzieje kafle na razie się trzymają ,. icon_smile.gif


Tak - mierzyłem z podstopnicami.
Mapei pisze, że min. warstwa to 2mm.
Tobie wyszło 2mm - więcej?


Cytat

Ostrzegałem że tanio nie będzie icon_confused.gif



To sugerujesz inne rozwiązanie?
Dechy?
Imitacja dechy z pcv?
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak - mierzyłem z podstopnicami.
Mapei pisze, że min. warstwa to 2mm.
Tobie wyszło 2mm - więcej?




To sugerujesz inne rozwiązanie?
Dechy?
Imitacja dechy z pcv?


Deska tarasowa kompozytowa dobrej jakości też jest droga .
Ja zaciągałem jeszcze 10 cm na ściany ,a grubiej dałem w części bardziej narażonej na deszcz ,wystającej za dach. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Deska tarasowa kompozytowa dobrej jakości też jest droga .


I pewnie też nie odpada kwestia izolacji betonu pod nią.
No cóż - chyba kompromisu tu nie wywalczę i trzeba będzie zabrać się za to jakoś z głową.

Cytat

Ja zaciągałem jeszcze 10 cm na ściany ,a grubiej dałem w części bardziej narażonej na deszcz ,wystającej za dach.



Czym zaciągałeś - pacą?
Idzie to jakoś znośnie?
Napisano (edytowany)
Cytat

I pewnie też nie odpada kwestia izolacji betonu pod nią.
No cóż - chyba kompromisu tu nie wywalczę i trzeba będzie zabrać się za to jakoś z głową.



Czym zaciągałeś - pacą?
Idzie to jakoś znośnie?


Zaciągałem szpachlą do sztablatury bo nie chciałem tego myć ,tanie wywaliłem po robocie.
Drugi osobnik napędzany chmielem po trochu wylewał mi to z wiaderka na posadzkę .


Jeżeli masz dziurki dziury ,ubytki to warto je skasować przed nałożeniem .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jak spękany beton to wtapia się siatkę z włókna szklanego mapent 150


Beton nie jest spękany za to mocno porowaty.
Albo na wierzchu żwirek, albo dziurki po żwirku.
Napisano (edytowany)
Cytat

Beton nie jest spękany za to mocno porowaty.
Albo na wierzchu żwirek, albo dziurki po żwirku.


Polecam odpylić zagruntować gruntem ATLAS UNI-GRUNT PLUS - emulsja głęboko penetrująca, wzmacniająca podłoża przeszpachlować całość Zaprawą wyrównującą ATLAS ma mikrowłókna albo ATLAS ZW 330 .

Potem grunt z Mapei i guma. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Polecam odpylić zagruntować gruntem ATLAS UNI-GRUNT PLUS - emulsja głęboko penetrująca, wzmacniająca podłoża przeszpachlować całość Zaprawą wyrównującą ATLAS ma mikrowłókna albo ATLAS ZW 330 .

Potem grunt z Mapei i guma.



Brzmi sensownie.
Roboty w cholerę...


Myślisz, że po wyrównaniu zaprawą a przed położeniem gumy, można będzie po tym łazić?
Napisano
A mieliście styczność z ATLAS WODER DUO
Z karty technicznej wynika, że również jest paroprzepuszczalny.
Do tego zużycie wychodzi 3kg/m2 na 2mm (0,5kg mniej od mapei)
a posiadając kupon (do nabycia w alle... za 60 zł) można kupić dwa w cenie jednego...
czyli razem około 300 zł za 64kg (zamiest 500).
To już byłoby coś.
Napisano
Cytat

A potem przed gumą jeszcze raz grunt?
Trochę czasu może minąć, zanim to wszystko ogarnę..


Tak przed gumą jeszcze raz trzeba będzie gruntować po dłuższym czasie ,albo pasek foli położyć przycisnąć kamieniami i łazić po niej ,ale jak gumę zaciągniesz to najlepiej już kłaść okładzinę .

Cytat

A mieliście styczność z ATLAS WODER DUO
Z karty technicznej wynika, że również jest paroprzepuszczalny.
Do tego zużycie wychodzi 3kg/m2 na 2mm (0,5kg mniej od mapei)
a posiadając kupon (do nabycia w alle... za 60 zł) można kupić dwa w cenie jednego...
czyli razem około 300 zł za 64kg (zamiest 500).
To już byłoby coś.


Tak to jest to samo możesz zastosować .
Napisano
Cytat

Deska tarasowa kompozytowa dobrej jakości też jest droga.



Z mojego badania tematu wyszło, że tarasowa deska sosnowa, impregnowana, ryflowana, kupowana w markecie ma znośną cenę za m2. Bez porównania niższą niż deska kompozytowa.

Cytat

I pewnie też nie odpada kwestia izolacji betonu pod nią.



Zapewne zabezpieczanie betonu można wtedy zakończyć na 2mm izolacji z zatopioną siatką.

BTW, czy może to być zwykła siatka elewacyjna o gramaturze około 135?
Napisano
Cytat

Z mojego badania tematu wyszło, że tarasowa deska sosnowa, impregnowana, ryflowana, kupowana w markecie ma znośną cenę za m2. Bez porównania niższą niż deska kompozytowa.

Zapewne zabezpieczanie betonu można wtedy zakończyć na 2mm izolacji z zatopioną siatką.
czy może to być zwykła siatka elewacyjna o gramaturze około 135?

Z drewna tak ale drewna egzotycznego – nieimpregnowanego będzie dobrze na lata.
Albo nasze dębowe a iglaste to z modrzewia.
Tylko jak będziesz brał drewno sosnowe to impregnowane ciśnieniowo .
Może być siatka elewacyjna jeżeli jet odporna na alkalia ,jak nie jest to się rozlezie ,guma ją załatwi.
Napisano
Cytat

Polecam odpylić zagruntować gruntem ATLAS UNI-GRUNT PLUS - emulsja głęboko penetrująca, wzmacniająca podłoża przeszpachlować całość Zaprawą wyrównującą ATLAS ma mikrowłókna albo ATLAS ZW 330 .

Potem grunt z Mapei i guma.


W tą zaprawę też wtapiać siatkę?
Napisano
Cytat

W tą zaprawę też wtapiać siatkę?


ja w zasadzie chciałem się nie odzywać ale :
widzę 1 niewielki problem

Zaprawa wyrównująca ATLAS
Cytat

Grubość warstwy: 2-15 mm
Wytrzymałość: 1,5 MPa - 5 MPa
Nr referencyjny: 40555760




ATLAS ZW 330
Cytat

Główne parametry ● grubość warstwy: 3-30 mm
● wytrzymałość na ściskanie: min. 20,0 MPa
● przyklejanie płytek: po 5 godzinach przy 5 mm grubości warstwy




w obu przypadkach ograniczeniem są dolne granice
innymi słowy
musisz nadlać całość o minimum 2 ; 3 mm w zależności od preparatu
zaciągniesz do 0,5 mm i na fragmencie odlezie
Napisano
Cytat

ja w zasadzie chciałem się nie odzywać ale :
widzę 1 niewielki problem

Zaprawa wyrównująca ATLAS


ATLAS ZW 330


w obu przypadkach ograniczeniem są dolne granice
innymi słowy
musisz nadlać całość o minimum 2 ; 3 mm w zależności od preparatu
zaciągniesz do 0,5 mm i na fragmencie odlezie



Tak właśnie chcę zrobić - nadlać 3mm ATLAS ZW 330 i zatrzeć do równa.
Inaczej zbankrutuję na gumie.

Swoją drogą - dawniej nie stosowano ani gruntów ani hydroizolacji na górze, klejono na cemencie
i jakoś się to kuźwa trzymało.
Czy to przypadkiem nie jest jakieś naciąganie na kasę?

ps

co z tą siatką?
Napisano
Cytat

Tak właśnie chcę zrobić - nadlać 3mm ATLAS ZW 330 i zatrzeć do równa.
Inaczej zbankrutuję na gumie.

Swoją drogą - dawniej nie stosowano ani gruntów ani hydroizolacji na górze, klejono na cemencie
i jakoś się to kuźwa trzymało.
Czy to przypadkiem nie jest jakieś naciąganie na kasę?

ps

co z tą siatką?




dawniej jak się chciało mieć dobrze to się rozwalało i nadlewało grubszą warstwę
warstwa 1 czy 2 cm się nie trzyma teraz jak jak i wcześniej
co do siatki
na mapelasticu dajesz tylko jako dystans nie musi być na całości mogą być paski z odstępem na "blachę"
co do atlasa - przy zacieraniu mogłaby przeszkadzać
Napisano
Cytat

Super...
Czyli wynika z tego, że lepiej nic nie robić i kleić do tego co jest...





nie
wynika z tego że im cieńsza warstwa tym droższa zaprawa i więcej pitolenia
zrobić się da i płynnym cementem po 10 zł za worek
tylko że nie będzie to długo trzymać

tylko że jak pod "gumą" zacznie się coś ruszać pod obciążeniem użytkowym
to z czasem "gumę" uszkodzi
Napisano
Cytat

W takim układzie, zrobię chyba grubszą warstwę niż te 3mm.
Nadleję 5mm, choć widzę, że wypadałoby nadlać przynajmniej 1cm...




Cytat

Tak właśnie chcę zrobić - nadlać 3mm ATLAS ZW 330 i zatrzeć do równa.
Inaczej zbankrutuję na gumie.




dla wyjaśnienia
tego fragmentu nie "zaszczyciłem" komentarzem icon_smile.gif

odniosłem się do dalszej części Twojej wypowiedzi -

Cytat

Swoją drogą - dawniej nie stosowano ani gruntów ani hydroizolacji na górze, klejono na cemencie
i jakoś się to kuźwa trzymało.
Czy to przypadkiem nie jest jakieś naciąganie na kasę?

ps

co z tą siatką?



znaczy tak
w karcie wskazują że minimum 3mm max 30 mm
wszystko co jest pomiędzy jak gwarantuje producent jest ok
jak dasz 5 mm
masz jeszcze 2 mm zapasu przy zacieraniu

i nie zapomnij o myjce ciśnieniowej przed
Napisano (edytowany)
Cytat

W tą zaprawę też wtapiać siatkę?


Jak piałem wcześniej ta zaprawa ma mikrowłókna, czyli ma siatkę już w sobie,nakładasz zaprawę a siatka sama się tworzy wewnątrz tej warstwy . icon_smile.gif
Cytat

Tak właśnie chcę zrobić - nadlać 3mm ATLAS ZW 330 i zatrzeć do równa.

Swoją drogą - dawniej nie stosowano ani gruntów ani hydroizolacji na górze, klejono na cemencie
i jakoś się to kuźwa trzymało.
Czy to przypadkiem nie jest jakieś naciąganie na kasę?


3mm warstwa minimalna,żeby siatka się zmieściła (mikrowłókna) ,cieńszą warstwę da się zrobić ale siatki nie stworzysz tylko zakleisz dziurki .

Tego się nie zaciera tylko szpachluje jak gipsem ,powstaje powierzchnia delikatnie chropowata idealnie nadaje się do przyklejania gumy, płytek ,tynków ,gładzi gipsowych i innych materiałów budowlanych .

Powstanie z tego twarda wodo i mrozo odporna warstwa, bez kontynuacji dalszych prac można to zostawić nawet na 3 lata,nic się z tym nie będzie działo . icon_smile.gif

Cytat

W takim układzie, zrobię chyba grubszą warstwę niż te 3mm.
Nadleję 5mm, choć widzę, że wypadałoby nadlać przynajmniej 1cm...


Masz tym wyrównywać powierzchnię ,np. sprawdzić spadek wylewki jeżeli jest za mały albo ,go nie ma to naciągasz więcej z jednej strony,wylewka betonowa ma to do siebie że miejscami się zapada są dołki fale itd..,jak zrobisz idealną płaszczyznę łatą trzy metrową to nie tylko zaoszczędzisz na gumie ale i na następnych warstwach np. na kleju przy klejeniu kamienia.



Pierwszą pracę, jaką musisz zrobić ze starym betonem to przeleć go szczotką stalową po całości ,połechtać glony i inne naloty składające się z pojedynczych komórek, przytwierdzonych do podłoża. Lubią miejsca słabo nasłonecznione i takie gdzie utrzymuje się stała wilgotność.
Odpylić całą powierzchnię odkurzaczem przemysłowym lub jakimś domowym, kominkowym. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Pierwszą pracę, jaką musisz zrobić ze starym betonem to przeleć go szczotką stalową po całości ,połechtać glony i inne naloty składające się z pojedynczych komórek, przytwierdzonych do podłoża. Lubią miejsca słabo nasłonecznione i takie gdzie utrzymuje się stała wilgotność.
Odpylić całą powierzchnię odkurzaczem przemysłowym lub jakimś domowym, kominkowym.




ja stawiam na myjkę
Napisano
Cytat

Czy coś mi umknęło, czy nadal pisząc "guma" macie na myśli MAPEI Mapelastic A+B?


Umownie nazywamy to gumą.
Idę w kierunku Atlas woder duo.
Kupiłem na Alle.. kupon, z którym kupując jeden woder duo drugi mam za 1zł.
Kupon w=kosztował mnie 64 zeta z przesyłką.

Cytat

Jak piałem wcześniej ta zaprawa ma mikrowłókna, czyli ma siatkę już w sobie,nakładasz zaprawę a siatka sama się tworzy wewnątrz tej warstwy . icon_smile.gif

3mm warstwa minimalna,żeby siatka się zmieściła (mikrowłókna) ,cieńszą warstwę da się zrobić ale siatki nie stworzysz tylko zakleisz dziurki .

Tego się nie zaciera tylko szpachluje jak gipsem ,powstaje powierzchnia delikatnie chropowata idealnie nadaje się do przyklejania gumy, płytek ,tynków ,gładzi gipsowych i innych materiałów budowlanych .

Powstanie z tego twarda wodo i mrozo odporna warstwa, bez kontynuacji dalszych prac można to zostawić nawet na 3 lata,nic się z tym nie będzie działo . icon_smile.gif


Masz tym wyrównywać powierzchnię ,np. sprawdzić spadek wylewki jeżeli jest za mały albo ,go nie ma to naciągasz więcej z jednej strony,wylewka betonowa ma to do siebie że miejscami się zapada są dołki fale itd..,jak zrobisz idealną płaszczyznę łatą trzy metrową to nie tylko zaoszczędzisz na gumie ale i na następnych warstwach np. na kleju przy klejeniu kamienia.



Pierwszą pracę, jaką musisz zrobić ze starym betonem to przeleć go szczotką stalową po całości ,połechtać glony i inne naloty składające się z pojedynczych komórek, przytwierdzonych do podłoża. Lubią miejsca słabo nasłonecznione i takie gdzie utrzymuje się stała wilgotność.
Odpylić całą powierzchnię odkurzaczem przemysłowym lub jakimś domowym, kominkowym.




Animus, podniosłeś mnie na duchu.
Dzięki bo już chciałem tym pier...nicznąć
icon_smile.gif

PS
Cholera nabyłem zwykły grunt zamiast "plus".
Duża różnica?
Napisano (edytowany)
Cytat

ja stawiam na myjkę


Myjka ciśnieniowa jak najbardziej o odpowiednim ciemnieniu nie wyobrażam sobie firmy ,która przyjeżdża i zasuwa ręcznie powierzchnię betonową szczotkami stalowymi . icon_smile.gif

Jemu jednak polecam szczotkę stalową ,myjka napędzana jest wodą a ta powierzchnia ma wchłonąć grunt głęboko penetrujący a nie wodę z myjki ,trzeba by czekać z tydzień albo dłużej żeby zastosować po myjce grunt głęboko penetrujący .

Cytat

Nieraz już pisałem, ale powtórzę: Animus, jesteś wielki. icon_smile.gif


Cieszę się Waszym szczęściem. icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Myjka ciśnieniowa jak najbardziej o odpowiednim ciemnieniu nie wyobrażam sobie firmy ,która przyjeżdża i zasuwa ręcznie powierzchnię betonową szczotkami stalowymi . icon_smile.gif

Jemu jednak polecam szczotkę stalową ,myjka napędzana jest wodą a ta powierzchnia ma wchłonąć grunt głęboko penetrujący a nie wodę z myjki ,trzeba by czekać z tydzień albo dłużej żeby zastosować po myjce grunt głęboko penetrujący .


Myjki nie mam.
Do tej pory radziłem sobie druciakiem i wiertarką.

Trochę mnie zmartwiłeś bo właśnie dzisiaj padał deszcz i zalał mi połowę schodów...

No i co z tym gruntem.
Kupiłem grunt Atlas-a ale bez "plus" w nazwie.
ten nie jest głęboko penetrujący?
Czekać teraz kilka dni aż wyschną schody?
Napisano (edytowany)
Cytat

Myjki nie mam.
Do tej pory radziłem sobie druciakiem i wiertarką.

Trochę mnie zmartwiłeś bo właśnie dzisiaj padał deszcz i zalał mi połowę schodów...

No i co z tym gruntem.
Kupiłem grunt Atlas-a ale bez "plus" w nazwie.
ten nie jest głęboko penetrujący?
Czekać teraz kilka dni aż wyschną schody?


Grunt lepszy głęboko penetrujący, zwykły wchłania się powierzchniowo bo szybciej wiąże z podłożem ,pisałeś o kruchym betonie sam musisz zdecydować . icon_smile.gif

Może wymień ,masz paragon?

Zawieś pasek folii, przedłużysz zadaszenie. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jemu jednak polecam szczotkę stalową ,myjka napędzana jest wodą a ta powierzchnia ma wchłonąć grunt głęboko penetrujący a nie wodę z myjki ,trzeba by czekać z tydzień albo dłużej żeby zastosować po myjce grunt głęboko penetrujący .



Jakby miał namoczyć to bym mu spryskiwacz ogrodowy polecił icon_smile.gif
duża ilość wody uniemożliwia migrację w głąb czyli tylko mgiełka i odczekać i znów mgiełka
ale pisze ze nie ma czyli temat zamknięty
Napisano
Cytat

icon_lol.gif

Lastrico ala PRL



Ty tylko jedna z propozycji od firmy Bruk-Bet, są też inne. Ja tam uważam, że nie ma co robić ze schodów gwiazdy zewnętrznej części domu, mogą mieć jakiś motyw, ale nie ma co się bawić szczególnie w dobór czegoś z niewiadomo jakim designem. Niech nie kłuje brzydotą w oczy i spełnia swoją rolę, to najważniejsze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...