Skocz do zawartości

okna


hp54

Recommended Posts

Napisano
Witam czy moze mi ktos pomoc kto jest na etapie montazu okien czy okna w waszych domach byly jakos wzmacniane z przyczyn duzych rozmiarow jakie sa w tym projekcie????
Napisano
Cytat

Co masz na myśli? Mocowanie ramy? Oczywiście, że można dawać częściej uchwyty.



czy rama byla jakos wzmacniana na etapie wykonania okien w celu zapobiegania jakich kolwiek odksztalcen i ugiec ramy
Napisano (edytowany)
Cytat

czy rama byla jakos wzmacniana na etapie wykonania okien w celu zapobiegania jakich kolwiek odksztalcen i ugiec ramy



Przecież rama ma wewnątrz metalowy profil! Niby do czego są przykręcane wszelkie okucia, zawiasy, zamki... do plastyku? Wolne żarty!


Nie bój się, przy prawidłowym obsadzeniu, nic złego zdarzyć się nie może, konstruktorzy przewidzieli podobne sprawy. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przecież rama ma wewnątrz metalowy profil! Niby do czego są przykręcane wszelkie okucia, zawiasy, zamki... do plastyku? Wolne żarty!


Nie bój się, przy prawidłowym obsadzeniu, nic złego zdarzyć się nie może, konstruktorzy przewidzieli podobne sprawy.



Chodzi wlasnie o ten profil czy jest wzmacniany przy wiekszych rozmiarach np 250x180
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Chodzi wlasnie o ten profil czy jest wzmacniany przy wiekszych rozmiarach np 250x180


Wszystkie profile są wzmacniane. Zapytaj u sprzedawcy to pokaże Ci jak to wygląda w rzeczywistości bo każdy porządny sprzedawca ma profil pokazany w przekroju jako model a nie na kartce.
Napisano
Piszesz o oknach do jakiegoś projektu, ale nie ja nie widzę do czego się odnosisz.
Generalnie jest tak jak napisali poprzednicy: okna PCW są wzmacniane najczęściej stalą. A jak bardzo? TO zależy od producenta. Twórca systemu okiennego (tzw profili) zwykle daje producentowi instrukcję obslugi/ działania z wyliczeniami kiedy i jaką stal trzeba użyć. Zaczyna się od najprostszej, potem są opcje grubsze, następnie inaczej gięte (wiec może i sztywnijesze) a jakby tego było mało, to do zestawów największych okien stosuje się wzmocnienia statyczne (kawalisko stali) lub nawet hmm.. (wyleciała mi z głowy nazawa, ale ostatni dostałem element, który trzeba dokręcić do słupka by wzmocnić największe okna.
TYlko że... kto by czytał instrukcje? Niemal każdy robi tak jak uważa, a nawet jeśli jest świadom że powinien użyć czegoś lepszego - to czy Ci to zaproponuje kiedy wie, że 90% klientów wybiera na podstawie ceny...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Poza tym oprócz sztywności samego profilu może jeszcze warto zwrócić uwagę na dobry montaż, aby okno było najlepiej jak tylko się da osadzone w otworze w domu. Bo co Ci po solidnym oknie jeśli nie będzie dobrze izolować ciepła i niezbyt dobrze trzymać się muru?
  • 11 miesiące temu...
Napisano

Montaż to zawsze niezbędny element całości. Kupując stolarkę, płacimy za usługę z montażem. Do wyjątków należy montaż samodzielny, poza tym to się nie opłaca i nikt nam nie da na to gwarancji. Mój znajomy robił to samodzielnie ale pracował 10 lat jako monter stolarki w jednej z duzych firm okiennych.

Wracając do wzmocnień - to już zagadnienie konstrukcyjne rozpatrywane na etapie produkcji profilu. Dodatkowe wzmocnienia są zbędne. Niezbędny jest natomiast prawidłowy proces osadzenia i zakotwienia ramy okiennej w murze.

I wracamy do punktu wyjścia.

  • 8 miesiące temu...
Napisano

Ja ostatnio przy wymianie okien zdecydowałam się na ciepły montaż. Dzięki temu mam lepszą izolację termiczną i zimne powietrze z zewnątrz nie przedostaje się do pomieszczeń. 

  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...