Skocz do zawartości

Ciężar materiału a akustyka - POROTHERM 25 i 44.


Recommended Posts

Napisano
Witam icon_smile.gif
Powszechni mówi się, że im materiał cięższy tym lepiej tłumi dźwięki.
Jak to się ma do porothermu 25 i 44? Dlaczego jest odwrotnie, i to dość znacznie odwrotnie?
Napisano
Mnie się wydaje że nie jest odwrotnie chyba że błędnie czytam zamieszczoną tabele.
pozwolę sobie przytoczyć znalezioną w google definicję: "Zdolności absorpcyjnej sprzyja struktura materiału oraz możliwość penetracji powierzchni przez dźwięki. Waga przyczynia się do izolacji dźwięku. Zasada mówi, że podwojenie masy materiału (tj. podwójna grubość materiału) doprowadzi do obniżenia 6 dB. Waga może mieć również pozytywny wpływ na tłumienie drgań i wstrząsów."
Napisano
Z załączonej tabelki, jak dla mnie, to Porotherm 44 ma lepszą akustykę i lepszą mieć ją musi. Grubszy i cięższy pustak zawsze będzie lepiej tłumił dźwięki. Pustaki Porotherm akustykę mają w porządku. Te z serii dryfix są odrobinę lepsze. Najlepszą ma seria aku.
Napisano
Porotherm AKU mają wartość ponad 50 dB, także faktycznie porotherm 44 ma najgorszą izolacyjność akustyczną. Potwierdził to także "doradca techniczny" Porothermu (mówię o gamie porothermu 25-44 cm)
Napisano
Cytat

Z załączonej tabelki, jak dla mnie, to Porotherm 44 ma lepszą akustykę i lepszą mieć ją musi. Grubszy i cięższy pustak zawsze będzie lepiej tłumił dźwięki. Pustaki Porotherm akustykę mają w porządku. Te z serii dryfix są odrobinę lepsze. Najlepszą ma seria aku.

 


Nie do końca tak jest - izolacyjność akustyczna im wyższa tym lepsza. W przykładzie widąć, że PTH25 ma lepszą izolacyjność niż PTH44. To jest absurdalne, ale tylko na pierwszy rzut oka. Cała tajemnica tkwi w przeznaczeniu tych pustaków.

Porotherm 25 to pustak do budowy ścian dwuwarstwowych. Izolacyjność termiczna nie jest więc w tej kwestii kluczowa, bo "swoje" i tak zrobi docieplenie. Układ drążeń jest więc taki, że pustak miał jak najlepszą nośność i izolacyjność akustyczną. Drążenia są więc prostokątne, ułożone dłuższym bokiem prostopadle do lica pustaka.

Porotherm 44 to pustak na ścianę jednowarstwową, czyli musi mieć jak najlepsze właściwości termiczne. Osiąga się to trochę kosztem izolacyjności akustycznej. Drążenia mają kształt rombu. W takiej sytuacji ściany trochę gorzej przenoszą dźwięk, ale znacznie poprawia się ich izolacyjność termiczna ("U" przy PTH 44 Eko+ jest w granicach 0,2!).

Tyle ode mnie. Zachęcam do pooglądania sobie pustaków ceramicznych w różnych grubościach i zwrócenie uwagi metody drążenia.

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Przy betonie komórkowym też jest takie rozróżnienie. Te mniej gęste betony są świetne termicznie, ale koszmarne akustycznie. Z kolei te gęstsze są znośne akustycznie, ale trzeba na nich robić izolację termiczną. Z tych dwóch materiałów wydaje mi się, że w ceramice te różnice są jednak mniej dotkliwe dla inwestorów icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
akustyka najlepsza wyciszenie ściana 3x warstwowa np. 11,5 Porother , pusta powietrzna /wentylacja/ , wełna 12- 15 cm , porotherm 25 cm, cicho jak w grobowcu .
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

akustyka najlepsza wyciszenie ściana 3x warstwowa np. 11,5 Porother , pusta powietrzna /wentylacja/ , wełna 12- 15 cm , porotherm 25 cm, cicho jak w grobowcu .



Cicho to na pewno, ale obawiam się, że trochę trogo... :P

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...