Skocz do zawartości

Przyłącze elektryczne i gazowe


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Interesują mnie całkowite koszty (tak szacunkowo) wykonania przyłącza elektrycznego do działki oddalonej od sieci o 400 m. oraz ile z tego pokrywa Zakład energetyczny a ile sami i jak to jest liczone?

Drugą sprawą jaki jest koszt wykonania przyłącza gazowego ( tez tylko szacunkowo) gdy do sieci jest ok 50 m. ale przyłącze musi przebiegać pod drogą powiatową ?

Jest sens wogóle brnąć w taka działkę - mam działkę na której z różnych względów postawienie domu (uzyskanie pozwolenia) jest czasochłonne i kosztowne i mogę teraz "zamienić" się działkami. Nowa działka byłaby łatwiejsza do uzyskania pozwolenia ale przyłącza wyglądają tak jak opisałem i nie wiem czy koszt ich nie będzie na tyle wysoki, że wyjdzie taniej kupić nowa działkę...
Napisano
Cytat

Witam.

Interesują mnie całkowite koszty (tak szacunkowo) wykonania przyłącza elektrycznego do działki oddalonej od sieci o 400 m. oraz ile z tego pokrywa Zakład energetyczny a ile sami i jak to jest liczone?



Z tego co wiem, liczy się za metr x 68zł ( w tym jest ujęte wszystko, czyli wykop, materiały i robocizna )
Do tego osobno cena projektu jakieś 1000zl i cena złącza na słupie i skrzynki z zawartością też coś koło 1000zł.
Czyli u Ciebie w przybliżeniu 30.000zł
Zakład Energetyczny robi to na swój koszt, Ty płacisz tylko za moc (chyba coś koło 76zł za każdy kW)
Pytanie jakie terminy mają u Ciebie i na kiedy zakład będzie w stanie Ci ten przyłącz wykonać.


Cytat

Drugą sprawą jaki jest koszt wykonania przyłącza gazowego ( tez tylko szacunkowo) gdy do sieci jest ok 50 m. ale przyłącze musi przebiegać pod drogą powiatową ?


Zajęcie pasa drogowego nie wchodzi w grę, więc chyba tylko przewiert.
Ale mogę się mylić
Napisano
Cytat

Ty płacisz tylko za moc (chyba coś koło 76zł za każdy kW)


To koszt za kW mocy dla przyłącza kablowego.
Napowietrzne jest tańsze mniej więcej o 20zł za kW.

To tak gwoli ścisłości icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Czyli u Ciebie w przybliżeniu 30.000zł
Zakład Energetyczny robi to na swój koszt, Ty płacisz tylko za moc (chyba coś koło 76zł za każdy kW)



Czyli nie ma jakiegoś podziału do jakiej odległości robi zakład na swój koszt a powyżej którego płaci klient?
Bo z tego co mi gdzieś po głowie chodzi kojarzę, że zakład energetyczny robi do 200 m na własny koszt a wszystko powyżej to już koszt klienta. Ale czy to mi się dobrze kojarzy?
A z twojego wpisu wnioskuję, że całośc pokrywa ZE nawet przy 400 m.

Cytat

Zajęcie pasa drogowego nie wchodzi w grę, więc chyba tylko przewiert.
Ale mogę się mylić



Ale z czym to się wiąże i czy nie jest to droga przez mękę i bardzo kosztowna?

Gaz ma być tylko do kuchenki gazowej więc ewentualne alternatywy są Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Nie będę zakładał nowego tematu bo temat też związany z "gazem".

Na działce jest sieć gazowa o oznaczeniu w mapach gA40. Czy przepisy określają minimalną odległość domu od tego typu sieci ?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Czyli nie ma jakiegoś podziału do jakiej odległości robi zakład na swój koszt a powyżej którego płaci klient?
Bo z tego co mi gdzieś po głowie chodzi kojarzę, że zakład energetyczny robi do 200 m na własny koszt a wszystko powyżej to już koszt klienta. Ale czy to mi się dobrze kojarzy?
A z twojego wpisu wnioskuję, że całośc pokrywa ZE nawet przy 400 m.



Ale z czym to się wiąże i czy nie jest to droga przez mękę i bardzo kosztowna?

Gaz ma być tylko do kuchenki gazowej więc ewentualne alternatywy są



Jestem świeżo po. Pewnie co zakład to inne zasady. W PGE u nas jest tak, że do 200 m robią oni i kasa w ramach kasy za kW, powyżej trzeba dopłacać. Ile? Nie wiem, nie miałem potrzeby sprawdzać. Jeśli chodzi o opłatę za kW, to napowietrzne taniej, ziemne drożej. W 2013 roku jak ja dostałem warunki, to za kW było 114 zł netto za napowietrzne. Podłączali mi w tym roku prąd, opłaty w 2014 roku zmniejszyli o połowę, ale w PGE jest tak, że umowa to umowa i jest kasa z umowy... W niektórych firmach jest tak, że taka kasa, jaka stawka w dniu podłączania... Tym samym 1000 zł więcej zapłaciłem. A przyłącza napowietrznego było raptem 25 m i słup. Do domu poleciałem kablem ziemnym. Aha, za skrzynkę na słupie tez trzeba osobno płacić, jakies 400 zeta... Nie ma to jak miec monopol...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...