Skocz do zawartości

Jak wybierać odkurzacz centralny, w pytaniach i odpowiedziach


Recommended Posts

Napisano

Jednostki centralne różnią się między sobą rozwiązaniami konstrukcyjnymi, parametrami technicznymi, metodą filtracji powietrza, głośnością, wielkością, ceną i okresem gwarancji. Niektóre z tych parametrów w znaczący sposób wpływają na jakość i wydajność odkurzania.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/centralne-odkurzanie/a/20044-jak-wybierac-odkurzacz-centralny-w-pytaniach-i-odpowiedziach

Gość Sprzątaczka
Napisano
Na jednostce centralnej najważniejszy jest wskaźnik zapełnienia kubła śmieciami bo jak tego wskaźnika nie ma to trzeba co chwilkę otwierać kubeł i patrzeć czy nie przesypuje się przez krawędzie. Dużo też mówią komunikaty o błędach. To bardzo dobre rozwiązanie. Brakuje tylko wskaźnika wilgotności i temperatury wszak śmieci w kuble mogą się samozapalić :)
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Dlaczego nie wspominacie słowem o Hide a Hoss (czy jakoś tak)?
Ten rodzaj instalacji bije na głowę standardową ponieważ cały wąż, po odkurzaniu automatycznie wciągany jest do środka instalacji. Dzięki temu nie musimy posiadać dodatkowego miejsca w szafie na schowanie naprawę dużego gabarytowo węża. Bez obaw wąż znajduje się wtedy w specjalnym pokrowcu i jest czysty.

Chętnie dowiedziałbym się coś więcej na temat jednostki jaka powinna być używana w tym systemie, ponieważ podobno powinna być nieco mocniejsza.
  • 4 lata temu...
Gość Dociekliwy
Napisano
Bez względu na wybór marki, uważam, że deweloperzy powinni kusić tym rozwiązaniem nabywców domków jednorodzinnych. Skoro tyle mówi się o komforcie i zdrowiu, czemu nie może to być wartość dodana?
  • 6 miesiące temu...
Napisano

Prawdą jest, że jeśli Developerzy sprzedają swoje domy "na pniu", to nie są zainteresowani ponoszeniem dodatkowych kosztów w żadnym zakresie zwiększającym wartość domu, bo i tak znajdą klienta na wersję w najniższym standardzie. Wystarczy, aby zamontowali samą podstawową instalację do odkurzacza centralnego. To nie kosztuje wiele, a przyszli mieszkańcy już będą mogli dopasować sobie dowolną jednostkę centralną. A korzyści na przyszłość, wiadomo. Zdrowy i czysty dom. 

Dnia 3.12.2015 o 07:38, Gość vinci napisał:

Dlaczego nie wspominacie słowem o Hide a Hoss (czy jakoś tak)?
Ten rodzaj instalacji bije na głowę standardową ponieważ cały wąż, po odkurzaniu automatycznie wciągany jest do środka instalacji. Dzięki temu nie musimy posiadać dodatkowego miejsca w szafie na schowanie naprawę dużego gabarytowo węża. Bez obaw wąż znajduje się wtedy w specjalnym pokrowcu i jest czysty.

Chętnie dowiedziałbym się coś więcej na temat jednostki jaka powinna być używana w tym systemie, ponieważ podobno powinna być nieco mocniejsza.

Hide a Hose, Flexin, to różne nazwy na ten sam system chowania węża w ścianie. Przy zastosowaniu specjalnych węży bez pokrowca, każda przyzwoita jednostka centralna poradzi sobie ze schowaniem węża do instalacji. Długie węże z pokrowcem (15, 18 m) wymagają urządzeń o stopień mocniejszych niż wynika z wielkości domu do którego się je dopasowuje. Nie ma tu znaczenia, czy to urządzenie w technologii Split, czy kompaktowe. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...