Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cytat

Aaaaaaaaaaaaaa.

A to wiesz - rożnie bywa.

Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będzie:

1. Przy dużym zużyciu CWU (np. min. 200l/dobę), PCi powietrze woda, dedykowana do CWU, grzana do około 40 stopni (z wysokim COP), a w punktach poboru CWU elektroniczne przepływowe podgrzewacze małej mocy.

2. Przy bardzo dużym poborze CWU (powyzej 300l/dobę) j.w.wspomaganie solarami.

3.Przy małym zużyciu CWU (np. do 100l/dobę) elektroniczny przepływowy podgrzewacz CWU.



ja mam zawsze mieszane uczucia z łączeniem pompy ciepła do cwu z solarami. po co inwestować w dwie technologie z podobnym skutkiem, skoro można dobrac odpowiednio pompę - istnieją urządzenia, gdzie w przypadku zwiększonych potrzeb zużycia cwu można zmienić profil obciazen na wyzszy i produkuje wtedy tyle ciepłej wody ile potrzebujemy Edytowano przez kaiser (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Przy ogrzewaczu elektrycznym zawsze mamy dwa istotne ograniczenia:
- przydział mocy z sieci - zwykle zbyt mały i czasem nie do zwiekszenia;
- brak mozliwości zrobienia cyrkulacji.
To ostatnie jest problemem tylko przy jednym podgrzewaczu centralnym.



Dlatego napisałem, ze to zależy od zapotrzebowania - a skoro przy dużym zuzyciu dobowym mamy ograniczenia w sprzęcie/przydziale mocy to zamiast korzystać z poboru 1:1 - stawiamy na PC i mamy 1:3 (COP) lub więcej.
Link do komentarza
Cytat

Dlatego napisałem, ze to zależy od zapotrzebowania - a skoro przy dużym zuzyciu dobowym mamy ograniczenia w sprzęcie/przydziale mocy to zamiast korzystać z poboru 1:1 - stawiamy na PC i mamy 1:3 (COP) lub więcej.



lub wspomagamy się instalacją fotowoltaiczną i mamy własny prąd do pompy ciepła Edytowano przez kaiser (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

tak, oczywiście miałam na myśli te które są 'dedykowane' do wspołpracy z fotowoltaiką. na rynku są pompy, które posiadają specjalnie złącza do łatwego "wpięcia" PV



Tak, coraz więcej urządzeń jest przystosowanych do współpracy z inteligentnymi sieciami. Ta pompa o której wcześniej pisałem (nowy vitocal 060A) ma właśnie takie rozwiązanie - system SG Ready - jest przystosowana do współpracy z falownikiem od instalacji fotowoltaicznej.
Nie trzeba się też obawiać uszkodzenia sprężarki - wszystko dzieje sie automatycznie i jeżeli nagle fotowoltaika nie daje nam wystarczającej ilości energii - pobieramy ją wtedy z sieci.
Link do komentarza
Cytat

Czyli trzeba będzie czekać na wyklarowane się sytuacji z produkcją energii elektrycznej przez Klientów Indywidualnych zanim ktos zacznie się rozglądać za urządzeniami dedykowanymi do tego typu zasilania.


Mówisz o ustawie o OZE? Czy o programie Prosument? Z czego chciałbyś skorzystać?
Wiesz.... w ciągu ostatnich dwóch tygodni sytuacjia z ustawą bardzo się zmieniła... chcąc poważnie podejść do tematu trzeba bardzo uważnie śledzić to co się dzieje...
Link do komentarza
Cytat

Mówisz o ustawie o OZE? Czy o programie Prosument? Z czego chciałbyś skorzystać?
Wiesz.... w ciągu ostatnich dwóch tygodni sytuacjia z ustawą bardzo się zmieniła... chcąc poważnie podejść do tematu trzeba bardzo uważnie śledzić to co się dzieje...



Dobre pytanie. Z punktu widzenia Klienta, chcę kupić tanio urządzenie, które potem chcę zasilać własnym prądem.

Tanio kupić, tanio zasilać, i leżeć potem w wannie pełnej ciepłej wody, która mnie nie kosztuje prawie nic.

I teraz pytanie - jaki program mi to zapewni??
Link do komentarza
Cytat

Dobre pytanie. Z punktu widzenia Klienta, chcę kupić tanio urządzenie, które potem chcę zasilać własnym prądem.

Tanio kupić, tanio zasilać, i leżeć potem w wannie pełnej ciepłej wody, która mnie nie kosztuje prawie nic.

I teraz pytanie - jaki program mi to zapewni??


Jeśli tak, to ustawa o OZE Cię nie interesuje icon_smile.gif
Pozostają nam programy dotacyjne, których jest całkiem sporo.
Najpopularniejszy, (ale czy najlepszy?)jest prosument i dedykowany jest właśnie inwestorom prywatnym - możesz z niego sfinansować zarówno fotowoltaikę jak i pompę ciepła - nabór trwa już w województwie zachodniopomorskim i pewnie po kolei będą uruchamiane kolejne województwa.
Jest jeszcze szereg programów ograniczających niską emisją - RYŚ (termomodernizacja domór jednorodzinnych), czy KAWKA.
Ale warto też zobaczyć, jakie regionalne programy operacyjne będą realizowane w Twoim województwie - cała lista programów na 2016 rok jest już dostępna na stronach Ministerstwa Gospodarki i na innych portalach zajmujących się OZE.
Przed wyborem urządzenia warto sprawdzić, czy są one przystosowane do wymogów poszczególnych programów - np prosument na specyficzne wymagania zarówno dla instalatorów jak i dostawców i samych urządzeń.
(nasza pompa vitocal o któej wcześniej pisałem spełnia akurat wymagania dot. prosumenta. ) - warto takie rzeczy sprawdzić, zeby się później nie rozczarować.
Link do komentarza
Cytat

A który z wymienionych programów polega na dopłacie bezpośrednio do inwestycji bez konieczności zaciągania kredytu?



Z ogólnokrajowych, realizowanych przez NFOiGW, niestety żaden. Musisz wziąć kredyt, niekoniecznie na całą inwestycję, może być na samą kwotę dotacji, resztę finansujesz jak chcesz, choćby gotówką z własnej kieszeni. Lista banków kredytodawców jest ograniczona, bo to tylko te, które współpracują z Funduszem w ramach danego programu. Od dotacji płacimy niestety podatek dochodowy i ponosimy koszty obsługi kredytu.
Rozmawiałem kiedyś z ludźmi z Funduszu. Mówią, że mają zbyt mało własnych pracowników, żeby to samodzielnie obsługiwać. No i kwestia ich kompetencji, szczególnie w sprawach technicznych. To generalnie typowi urzędnicy.
Link do komentarza
Cytat

Z ogólnokrajowych, realizowanych przez NFOiGW, niestety żaden. Musisz wziąć kredyt, niekoniecznie na całą inwestycję, może być na samą kwotę dotacji, resztę finansujesz jak chcesz, choćby gotówką z własnej kieszeni. Lista banków kredytodawców jest ograniczona, bo to tylko te, które współpracują z Funduszem w ramach danego programu. Od dotacji płacimy niestety podatek dochodowy i ponosimy koszty obsługi kredytu.
Rozmawiałem kiedyś z ludźmi z Funduszu. Mówią, że mają zbyt mało własnych pracowników, żeby to samodzielnie obsługiwać. No i kwestia ich kompetencji, szczególnie w sprawach technicznych. To generalnie typowi urzędnicy.



choć co do kosztów obsługi kredytu nie są one aż tak bardzo wysokie, tak mi sie wydaje
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...