Skocz do zawartości

Znacie dobry klej to połączenia metalu i tworzywa


Recommended Posts

Napisano
Uchwyt od pokrywy patelni (został mi w ręce...) icon_biggrin.gif
Wcześniej było to na jakimś gwincie... dziwnym gwincie... albo na gorąco zatapiane.
Porządna kurka patelnia.
Napisano
Klej poliuretanowy - to do klejenia szyb samochodowych są bardzo mocne.
Ewentualnie któryś z produktów Loctite, np ten:
http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-652...d=8802625847297

A już na pewno klej klej epoksydowy da rade temperaturze.
EP 2507-1
- Odporność termiczna - wytrzymuje temperatury od -34 do +121°C.
EP 2510-1
- Wysoka odporność termiczna - wytrzymuje temperatury od -40 do +204°C; wytrzy­muje wygrzewanie w temperaturze do 204°C, wytrzymuje odgazowanie w temperaturze do 107°C. Dla połączeń pracujących w wysokich temperaturach jest dedykowana spe­cjalna wersja HT (10°C-204°C).
Są to kleje dwuskładnikowe i nie wiem czy znajdziesz odpowiednio małe opakowanie dla swoich potrzeb.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Uchwyt od pokrywy patelni (został mi w ręce...) icon_biggrin.gif
Wcześniej było to na jakimś gwincie... dziwnym gwincie... albo na gorąco zatapiane.
Porządna kurka patelnia.


Nie lepszego jak Distal, jest to dwuskładnikowy i tylko takie kleje uważam za dobre i mocne.
Wytrzyma do 200 stopni i jest przede wszystkim tani coś ponad 10 zł. Jedyna wada to taka, że wiąże przez trzy dni, znaczy się uzyskuje pełną wytrzymałość. Jest jeszcze na rynku Distal Rapid, ale jego nie stosowałem, jest to klej o szybkim wiązaniu/schnięciu w porównaniu ze zwykłym Distalem.
Nie ma co się martwić, że zostanie tego kleju,w domowym gospodarstwie zawsze znajdzie się coś co trzeba będzie skleić icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

...
Nie ma co się martwić, że zostanie tego kleju,w domowym gospodarstwie zawsze znajdzie się coś co trzeba będzie skleić icon_biggrin.gif


O to na pewno icon_biggrin.gif

Spróbuję tego Distal-u.
Loctite za drogi.

Dzięki panowie.
Napisano
Cytat

Spróbuję tego Distal-u.




Distalu używam od trzydziestu co najmniej lat. Rozrabiam go zawsze na pudełku zapałek, na które wyciskam po odrobince zawartości z kazdej tubki, dbając, aby składnik pozostający wewnątrz nie zetknął sie z tym drugim. Następnie mieszam to zapałką i zużywam. Jest dobry.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem może być np. klej sekundowy Topex, który w szybkim czasie umożliwi sklejenie tego rodzaju powierzchni. Jednocześnie jego żelowa konsystencja pozwoli uniknąć jego szybkiemu zasychaniu po jednorazowym użyciu. Cena zaś kwalifikuje go jako produkt również dla użytkowników okazjonalnych. Pozdrawiam, Tomek, Grupa Topex
Napisano
Ten klej jest chyba na bazie cyjanopanu, więc do tego zastosowania który opisywał autor tematu za bardzo się nie nadaje.
Napisano
Ale zapewne klej już kupiłeś, to 50% roboty wykonałeś icon_biggrin.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Ten klej jest chyba na bazie cyjanopanu, więc do tego zastosowania który opisywał autor tematu za bardzo się nie nadaje.



Witam!

Do tego rodzaju połączenia można użyć także kleju Topex do twardych plastików. Łączy szkło akrylowe, ABS, persplex, TR, EVA. Nie klei PP oraz PE. Klej łączy ze sobą elementy na zasadzie spawania, delikatnie rozpuszczając elementy łączące. Powstałe łączenie jest odporne na gorącą wodę oraz chemikalia np. w rurach kanalizacyjnych. Klej kosztuje ok. 7,5 PLN.

Pozdrawiam, Maciek, Grupa Topex
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...