Skocz do zawartości

Znacie dobry klej to połączenia metalu i tworzywa


Recommended Posts

Napisano
Uchwyt od pokrywy patelni (został mi w ręce...) icon_biggrin.gif
Wcześniej było to na jakimś gwincie... dziwnym gwincie... albo na gorąco zatapiane.
Porządna kurka patelnia.
Napisano
Klej poliuretanowy - to do klejenia szyb samochodowych są bardzo mocne.
Ewentualnie któryś z produktów Loctite, np ten:
http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-652...d=8802625847297

A już na pewno klej klej epoksydowy da rade temperaturze.
EP 2507-1
- Odporność termiczna - wytrzymuje temperatury od -34 do +121°C.
EP 2510-1
- Wysoka odporność termiczna - wytrzymuje temperatury od -40 do +204°C; wytrzy­muje wygrzewanie w temperaturze do 204°C, wytrzymuje odgazowanie w temperaturze do 107°C. Dla połączeń pracujących w wysokich temperaturach jest dedykowana spe­cjalna wersja HT (10°C-204°C).
Są to kleje dwuskładnikowe i nie wiem czy znajdziesz odpowiednio małe opakowanie dla swoich potrzeb.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Uchwyt od pokrywy patelni (został mi w ręce...) icon_biggrin.gif
Wcześniej było to na jakimś gwincie... dziwnym gwincie... albo na gorąco zatapiane.
Porządna kurka patelnia.


Nie lepszego jak Distal, jest to dwuskładnikowy i tylko takie kleje uważam za dobre i mocne.
Wytrzyma do 200 stopni i jest przede wszystkim tani coś ponad 10 zł. Jedyna wada to taka, że wiąże przez trzy dni, znaczy się uzyskuje pełną wytrzymałość. Jest jeszcze na rynku Distal Rapid, ale jego nie stosowałem, jest to klej o szybkim wiązaniu/schnięciu w porównaniu ze zwykłym Distalem.
Nie ma co się martwić, że zostanie tego kleju,w domowym gospodarstwie zawsze znajdzie się coś co trzeba będzie skleić icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

...
Nie ma co się martwić, że zostanie tego kleju,w domowym gospodarstwie zawsze znajdzie się coś co trzeba będzie skleić icon_biggrin.gif


O to na pewno icon_biggrin.gif

Spróbuję tego Distal-u.
Loctite za drogi.

Dzięki panowie.
Napisano
Cytat

Spróbuję tego Distal-u.




Distalu używam od trzydziestu co najmniej lat. Rozrabiam go zawsze na pudełku zapałek, na które wyciskam po odrobince zawartości z kazdej tubki, dbając, aby składnik pozostający wewnątrz nie zetknął sie z tym drugim. Następnie mieszam to zapałką i zużywam. Jest dobry.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem może być np. klej sekundowy Topex, który w szybkim czasie umożliwi sklejenie tego rodzaju powierzchni. Jednocześnie jego żelowa konsystencja pozwoli uniknąć jego szybkiemu zasychaniu po jednorazowym użyciu. Cena zaś kwalifikuje go jako produkt również dla użytkowników okazjonalnych. Pozdrawiam, Tomek, Grupa Topex
Napisano
Ten klej jest chyba na bazie cyjanopanu, więc do tego zastosowania który opisywał autor tematu za bardzo się nie nadaje.
Napisano
Ale zapewne klej już kupiłeś, to 50% roboty wykonałeś icon_biggrin.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Ten klej jest chyba na bazie cyjanopanu, więc do tego zastosowania który opisywał autor tematu za bardzo się nie nadaje.



Witam!

Do tego rodzaju połączenia można użyć także kleju Topex do twardych plastików. Łączy szkło akrylowe, ABS, persplex, TR, EVA. Nie klei PP oraz PE. Klej łączy ze sobą elementy na zasadzie spawania, delikatnie rozpuszczając elementy łączące. Powstałe łączenie jest odporne na gorącą wodę oraz chemikalia np. w rurach kanalizacyjnych. Klej kosztuje ok. 7,5 PLN.

Pozdrawiam, Maciek, Grupa Topex
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...