Pit-4 Napisano 7 stycznia 2015 Udostępnij #51 Napisano 7 stycznia 2015 Rury idą do dystrybutora? Drut do stabilizacji jest lepszy od taśmy. Link do komentarza
an-bud Napisano 7 stycznia 2015 Udostępnij #52 Napisano 7 stycznia 2015 Cytat Tak, grawitacja do pomieszczeń na górze. Rozwiń Jak dobrze rozumiem... to są tylko te trzy na górę? Od czego liczysz długość? Z ciekawości podaj przekrój rur...Bez rzucenia okiem trudno mi jest ogarnąć... Link do komentarza
ewamariusz Napisano 8 stycznia 2015 Autor Udostępnij #53 Napisano 8 stycznia 2015 Witam. Tak, są to tylko trzy rury. Długość liczę od dystrybutora kominkowego do zakończenia obudowy kominka, zakończenie również płytą Varmsen /tutaj rury już będą stabilniejsze, gdyż będą przechodziły przez otwory wycięte w płycie/. Średnica rur to 125. Pozdrawiam Link do komentarza
an-bud Napisano 8 stycznia 2015 Udostępnij #54 Napisano 8 stycznia 2015 No tak dystrybutor... używałem tego wynalazku tylko w przypadku odkładania w czasie wykonania obudowy... a grzania na już... moim zdaniem przynosi więcej szkody niż pożytku i do tego coś kosztuje. Z powodzeniem za dystrybutor robi obudowa... a na piętro przy przekroju 125mm samo ciepło poleci, ale dawanie mniejszej by było przy grawitacji błędem. Myślisz że uciekną Ci gdzieś te rury? A co z parterem? Często promieniowanie z szyby wystarczy na salon, ale dalej...? Link do komentarza
Pit-4 Napisano 8 stycznia 2015 Udostępnij #55 Napisano 8 stycznia 2015 Mogą się do rury dymowej przytulić i zniknąć W kwestii dystrybutora dziwnie podobne mam spostrzeżenia! Link do komentarza
an-bud Napisano 8 stycznia 2015 Udostępnij #56 Napisano 8 stycznia 2015 W obudowie jest tyle miejsca... zawsze można ominąć w bezpiecznej odległości... tylko 3 rury... troszkę mało tego wywiewu... Link do komentarza
ewamariusz Napisano 8 stycznia 2015 Autor Udostępnij #57 Napisano 8 stycznia 2015 Witam. Dystrybutor jest zamontowany, mogłem wcześniej zapytać i bym go nie robił tylko same rury z komory na górę. Na parter nie potrzebuję rozprowadzenia, kominek jest tylko dodatkowym źródłem ciepła, a rozprowadzenie zrobiłem tylko ze względu na sprzyjające warunki, czyli pokoje nad samym kominkiem i szkoda mi było tego nie wykorzystać. Trzy rury, gdyż do trzech pomieszczeń na górze, ponadto w obudowie są dwie kratki naprzeciwko siebie, one powinny robić przeciąg w obudowie i wyciągać nadmiar ciepła. Rury zabezpieczę drutem, aby się nie przesuwały i przypadkowo nie zetknęły z rurą kominową, gdyż wtedy jak piszecie zapewne by zniknęły. Pozdrawiam Link do komentarza
Pit-4 Napisano 8 stycznia 2015 Udostępnij #58 Napisano 8 stycznia 2015 A jak wygląda sprawa kratek (otworów) nawiewnych? Dolnych... Link do komentarza
ewamariusz Napisano 9 stycznia 2015 Autor Udostępnij #59 Napisano 9 stycznia 2015 Witam. Pod kominkiem /jeśli te są dolne/ to będą tam drzwiczki ze starego pieca, nie są pełne tylko bardziej ozdobne z otworami wmurowane w cegły, drzwiczki są otwierane, nad kominkiem naprzeciw siebie będą dwie kratki, i jeszcze w komorze/ chyba zwanej dekompresyjną/ będą kolejne dwie kratki naprzeciw siebie. Pozdrawiam Link do komentarza
Pit-4 Napisano 9 stycznia 2015 Udostępnij #60 Napisano 9 stycznia 2015 (edytowany) W # 40 napisałem ile powinno być minimalnie na dole i u góry. Czy te drzwi mają dość przelotu by spełnić te warunki? Generalnie ile ma ciepłego wylecieć, tyle musi na dole wlecieć. Podobne PROCEDURY dotyczą kominków z płyt. Rożnica między dołem a górą wynika z innej objętości powietrza. Edytowano 9 stycznia 2015 przez Pit-4 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 9 stycznia 2015 Udostępnij #61 Napisano 9 stycznia 2015 Czy aby na pewno objętości? Powiedziałbym raczej że z różnicy ciśnień i z faktu że na dole występuje podciśnienie (ssanie), a na górze nadciśnienie (wyrzut), zaś bezpośrednio pole przekroju przekłada się na opory przepływu w świetle otworu.Objętość pozostaje prawie ta sama (ile wleciało tyle wyleci), ale zważywszy że jednak po podgrzaniu zmieni trochę swoją objętość, to... Link do komentarza
Pit-4 Napisano 9 stycznia 2015 Udostępnij #62 Napisano 9 stycznia 2015 Trochę? Pewnie masz to policzone? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #63 Napisano 10 stycznia 2015 Ooo tak. Eksperymentalnie co do centymetra sześciennego Link do komentarza
Pit-4 Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #64 Napisano 10 stycznia 2015 Brawo! Na tym też się znasz!Termodynamika pewnie w jednym paluszku, wiedza o małej pojemności cieplnej powietrza też.ssanie, wyrzut - fajne, fajne... Link do komentarza
Panbenonium Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #65 Napisano 10 stycznia 2015 Ja z moim kominkiem przeszedłem taką historię:Razem z tatą gdzieś z 8 lat temu postanowiliśmy zrobić kominek z rozprowadzaniem powietrza. Wkład kominkowy obudowaliśmy płytami k-g do środka poszła wełna mineralna, rury alu do rozprowadzenia po domu, w miejscu usadowienia kominka-w obudowie- daliśmy dwie kratki. Do całości doprowadziliśmy rurę pod kominek z zewnątrz (jak robiliśmy wylewkę podłóg).Efekt tego był taki, że bez wentylatorka, to po prostu nie działało, mimo małej powierzchni domu. Daliśmy wentylator, ale to z kolei generowało dźwięk i powodowało unoszenie kurzu. Przy czym musze zaznaczyć, ze instalacja była prowizoryczna i nie kosztowała setek milionów euro, jak to w dzisiejszych "dobrych konstrukcjach".Jednym słowem lipa z sosną.Jako, że do owego domu miałem się wprowadzić, a nie miałem jeszcze C.O. to postanowiłem zrobić kominek inaczej. Kominek postawiłem na cegłach, pod cegły dałem cegły szamotowe. Całość obudowałem klinkierową cegłą, na zaprawie do klinkieru. Od środka dając wzmocnienie w postaci wbitych w podłoge prętów zbrojeniowych. Na górze kominka póki co są płytki, ale w tym roku zastąpi je płyta kamienna. Efekt tego jest taki, że kominek nagrzewa parter do 25 st. (z 20) w około godzinę czasu. Jedna szczapa dębu pozwala na utrzymanie takiej temperatury przez jakieś 4 godziny. Cały wkład (6 szczap) sosny pozwala utrzymać taka temperaturę przez ok 6 godzin. Na noc podkręcam temp. do 27 stopni, gdyż śpię na piętrze, a tam jest chłodniej niż na dole. Efektem tego jest wygaśnięcie kominka ok 2 w nocy (wsad ok 20tej). Po wygaśnięciu, jak wstaję rano do pracy o 6 rano, cały kominek jest nadal ciepły i temp na dole oscyluje w granicach 25 stopni (na piętrze ok 22). Wracam z pracy ok 16, temp w domu jest w granicach 21, o 18 rozpalam na nowo małym wsadem, o 20 robię wsad nocny i tak w kółko (przy takiej pogodzie jaką mamy teraz).W kominku nie mam żadnej wełny, izolacji ani niczego takiego, gdyż kominek jest od nagrzewania, a nie od izolowania go od otoczenia. W tym roku mam zamiar jeszcze zrobić obudowę z kamieni na rurę wylotową, żeby rura też mogła oddawać ciepło. Link do komentarza
Pit-4 Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #66 Napisano 10 stycznia 2015 Cytat Ja z moim kominkiem przeszedłem taką historię:Razem z tatą gdzieś z 8 lat temu postanowiliśmy zrobić kominek z rozprowadzaniem powietrza. Wkład kominkowy obudowaliśmy płytami k-g do środka poszła wełna mineralna, rury alu do rozprowadzenia po domu, w miejscu usadowienia kominka-w obudowie- daliśmy dwie kratki. Do całości doprowadziliśmy rurę pod kominek z zewnątrz (jak robiliśmy wylewkę podłóg).Efekt tego był taki, że bez wentylatorka, to po prostu nie działało, mimo małej powierzchni domu. Daliśmy wentylator, ale to z kolei generowało dźwięk i powodowało unoszenie kurzu. Przy czym musze zaznaczyć, ze instalacja była prowizoryczna i nie kosztowała setek milionów euro, jak to w dzisiejszych "dobrych konstrukcjach".Jednym słowem lipa z sosną.Jako, że do owego domu miałem się wprowadzić, a nie miałem jeszcze C.O. to postanowiłem zrobić kominek inaczej. Kominek postawiłem na cegłach, pod cegły dałem cegły szamotowe. Całość obudowałem klinkierową cegłą, na zaprawie do klinkieru. Od środka dając wzmocnienie w postaci wbitych w podłoge prętów zbrojeniowych. Na górze kominka póki co są płytki, ale w tym roku zastąpi je płyta kamienna. Efekt tego jest taki, że kominek nagrzewa parter do 25 st. (z 20) w około godzinę czasu. Jedna szczapa dębu pozwala na utrzymanie takiej temperatury przez jakieś 4 godziny. Cały wkład (6 szczap) sosny pozwala utrzymać taka temperaturę przez ok 6 godzin. Na noc podkręcam temp. do 27 stopni, gdyż śpię na piętrze, a tam jest chłodniej niż na dole. Efektem tego jest wygaśnięcie kominka ok 2 w nocy (wsad ok 20tej). Po wygaśnięciu, jak wstaję rano do pracy o 6 rano, cały kominek jest nadal ciepły i temp na dole oscyluje w granicach 25 stopni (na piętrze ok 22). Wracam z pracy ok 16, temp w domu jest w granicach 21, o 18 rozpalam na nowo małym wsadem, o 20 robię wsad nocny i tak w kółko (przy takiej pogodzie jaką mamy teraz).W kominku nie mam żadnej wełny, izolacji ani niczego takiego, gdyż kominek jest od nagrzewania, a nie od izolowania go od otoczenia. W tym roku mam zamiar jeszcze zrobić obudowę z kamieni na rurę wylotową, żeby rura też mogła oddawać ciepło. Rozwiń Nie myślałeś o jakimś wymienniku zamiast rury dymowej? Tak by nie tracić kalorii w kominie? Ceramiczna obudowa jak najbardziej do tego pasuje. Link do komentarza
Panbenonium Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #67 Napisano 10 stycznia 2015 Tak jak pisałem - chcę obłożyć kamieniami. Tego nie ma wiele, bo rura wchodzi do komina gdzieś ok metr od ujścia z kominka. Dużo na tym nie zyskam, ale zawsze coś.A nie ma z kolei parcia na ładowanie milionów w celu odzyskania jak największej ilości ciepła, bo już teraz ten kominek grzeje za mocno (dobija czasami do 27 stopni w domu) i to na przymkniętym dolocie powietrza. Link do komentarza
an-bud Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #68 Napisano 10 stycznia 2015 (edytowany) Cytat Ja z moim kominkiem przeszedłem taką historię:Razem z tatą gdzieś z 8 lat temu postanowiliśmy zrobić kominek z rozprowadzaniem powietrza. Wkład kominkowy obudowaliśmy płytami k-g do środka poszła wełna mineralna, rury alu do rozprowadzenia po domu, w miejscu usadowienia kominka-w obudowie- daliśmy dwie kratki. Do całości doprowadziliśmy rurę pod kominek z zewnątrz (jak robiliśmy wylewkę podłóg).Efekt tego był taki, że bez wentylatorka, to po prostu nie działało, mimo małej powierzchni domu. Daliśmy wentylator, ale to z kolei generowało dźwięk i powodowało unoszenie kurzu. Przy czym musze zaznaczyć, ze instalacja była prowizoryczna i nie kosztowała setek milionów euro, jak to w dzisiejszych "dobrych konstrukcjach".Jednym słowem lipa z sosną. Rozwiń Jednym słowem gdzieś popełniliście błąd... na oko... zbyt mały przekrój rur, źle rozmieszczone kratki, zbyt niska komora, za mały dopływ powietrza.... lub wszystko jednocześnie. Kamienie na rurze... troszkę technicznie udziwnione... i odbierze ciepła tyle co kot napłakał. Zablokuje jednak oddawanie ciepła z rury co lekko zmniejszy temperaturę odbieraną powiększając jednocześnie straty "kominowe".... a tu można najwięcej uzyskać jak podał wyżej Pit-4 .... obawiam się iż więcej niż z samego paleniska i nie za miliony...Autor tematu też troszkę przesadził ... dając dystrybutor ograniczył odbiór ciepła przez obudowę, a za to mniej świadomie podniósł temperaturę wyrzucaną na piętro... troszkę mało tych rur... więc z tych powodów dobrze by było zwiększyć ich średnicę... Edytowano 10 stycznia 2015 przez an-bud (zobacz historię edycji) 3 Link do komentarza
Panbenonium Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #69 Napisano 10 stycznia 2015 CześćKurde no być może masz rację, ale przynajmniej teraz, jak kominek robi za "kafloka" to wszystkie pomieszczenia sąsiadujące z kominkiem są ciepłe, bez rozprowadzania powietrza. Na wiosnę będę kładł tą płytę z kamienia o oblepiał tą rurę, to myślę właśnie nad tym, żeby z kominka wyprowadzić rury z komory kominka do poddasza i pokoi otaczających, ale nie wiem, czy prowadzić to dołem, czy górą ? Link do komentarza
an-bud Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #70 Napisano 10 stycznia 2015 Może... 50/50% z przewagą na górą.... bez rzucenia okiem na projekt to wróżenie z fusów... Link do komentarza
Panbenonium Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #71 Napisano 10 stycznia 2015 Jak się sytuacja wyklaruje, to na pewno tutaj wrzucę zdjęcia Link do komentarza
ewamariusz Napisano 10 stycznia 2015 Autor Udostępnij #72 Napisano 10 stycznia 2015 Cytat W # 40 napisałem ile powinno być minimalnie na dole i u góry. Czy te drzwi mają dość przelotu by spełnić te warunki? Generalnie ile ma ciepłego wylecieć, tyle musi na dole wlecieć. Podobne PROCEDURY dotyczą kominków z płyt. Rożnica między dołem a górą wynika z innej objętości powietrza. Rozwiń Witam. Wydaje mi się, że drzwiczki na dole wystarcza, ewentualnie można je zostawić uchylone lub otwarte, ale to chyba nie będzie potrzebne. Co do rur i dystrybutora to już nic nie mogę zmienić, bo wszystko jest i jest już zamontowane. Ciepłe powietrze powinno bez problemu przedostawać się na piętro, aczkolwiek bez tego dystrybutora pewnei było by lepiej, ale za późnos ie dowiedziałem. Pozdrawiam Link do komentarza
Pit-4 Napisano 10 stycznia 2015 Udostępnij #73 Napisano 10 stycznia 2015 Dystrybutor to kawałek blachy. Jak za dużo leci powietrza do DGP, wytnij w nim dodatkowy otwór, który skieruje część do obudowy. Przysłonić go na powrót kawałkiem blachy też zawsze możesz . Aż uregulujesz to na stałe. Poza tym zwykle takie dystrybutory miały cztery wyloty. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 11 stycznia 2015 Autor Udostępnij #74 Napisano 11 stycznia 2015 Miał cztery wyloty, ale jeden zasłoniłem. Odsłonić się go już nie da, gdyż kominek zabudowany. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 21 stycznia 2015 Autor Udostępnij #75 Napisano 21 stycznia 2015 Witam. Kominek jest praktycznie zabudowany płytami, zostało wykończenie. Było palenie w kominku i podczas palenia w pomieszczeniach na górze gdzie rozprowadzone są przewody do doprowadzania ciepłego powietrza unosił się pył, dym, ciężko to określić, w każdym razie było lekko szaro, tak samo było w pokoju gdzie stoi kominek. Czy to możliwe, że przy pierwszym paleniu kominek, przewody DGP się nagrzewają, wypalają /nie wiem jak to nazwać/ i z tego powstaje taki efekt dymu, zadymienia. Pozdrawiam Link do komentarza
Pit-4 Napisano 21 stycznia 2015 Udostępnij #76 Napisano 21 stycznia 2015 Cytat Witam. Kominek jest praktycznie zabudowany płytami, zostało wykończenie. Było palenie w kominku i podczas palenia w pomieszczeniach na górze gdzie rozprowadzone są przewody do doprowadzania ciepłego powietrza unosił się pył, dym, ciężko to określić, w każdym razie było lekko szaro, tak samo było w pokoju gdzie stoi kominek. Czy to możliwe, że przy pierwszym paleniu kominek, przewody DGP się nagrzewają, wypalają /nie wiem jak to nazwać/ i z tego powstaje taki efekt dymu, zadymienia. Pozdrawiam Rozwiń Wypala się farba i olej którym smarowane są maszyny do produkcji rur...Daj czadu kilka razy i wietrz. Najlepiej z rana , żebyś do wieczora wywietrzył. Żeliwne wkłady maja jeszcze kupę uszczelniacza na łączeniach elementów korpusu, więc czasem robi się siwo w domu. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 23 stycznia 2015 Autor Udostępnij #77 Napisano 23 stycznia 2015 Dzięki za konkret. Pozdrawiam Link do komentarza
Feniks Napisano 31 stycznia 2015 Udostępnij #78 Napisano 31 stycznia 2015 (edytowany) A taką dekorację wykonałem na swoim kominku. Właśnie kończę. Mały motyw ... Edytowano 31 stycznia 2015 przez Feniks (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Feniks Napisano 3 lutego 2015 Udostępnij #79 Napisano 3 lutego 2015 I tak to wygląda... 1 Link do komentarza
ewamariusz Napisano 19 lutego 2015 Autor Udostępnij #80 Napisano 19 lutego 2015 Witam. JA obudowę zrobiłem, zakleiłem klejem i siatką, a teraz czekam na cegiełki do oklejenia całości. Pozdrawiam Link do komentarza
ewamariusz Napisano 6 marca 2015 Autor Udostępnij #81 Napisano 6 marca 2015 Witam. Cegiełki są i powoli się kleją, ale mam jeszcze jedno do Was pytanie: - jak macie sposoby aby do kominka przymocować belkę, przypomnę iż za płytą zrobiłem stelaż celem przymocowania właśnie belki. Pozdrawiam Link do komentarza
Feniks Napisano 7 marca 2015 Udostępnij #82 Napisano 7 marca 2015 Cytat Witam. Cegiełki są i powoli się kleją, ale mam jeszcze jedno do Was pytanie: - jak macie sposoby aby do kominka przymocować belkę, przypomnę iż za płytą zrobiłem stelaż celem przymocowania właśnie belki. Pozdrawiam Rozwiń Jak byś podrzucił zdjęcia belki jak i samego kominka wówczas można coś podpowiedzieć. W ciemno z fusów się nie da Link do komentarza
ewamariusz Napisano 8 marca 2015 Autor Udostępnij #83 Napisano 8 marca 2015 Witam. Postaram się w tygodniu wkleić zdjęcie belki, kominek jak kominek, zrobiony z płyt, na to klej, siatka, klej i grunt, pod tym stelaż celem wzmocnienia i możliwości przymocowania właśnie belki. Tylko zastanawiam się czy tak będzie dobrze, ewentualnie czy jakoś zaizolować belkę od strony kominka. Przymocować ją pewnie by trzeba było na jakieś śruby, a one od środka będą się nagrzewały, czy nie zaszkodzi to belce. Pozdrawiam Link do komentarza
Feniks Napisano 9 marca 2015 Udostępnij #84 Napisano 9 marca 2015 Cytat Witam. Postaram się w tygodniu wkleić zdjęcie belki, kominek jak kominek, zrobiony z płyt, na to klej, siatka, klej i grunt, pod tym stelaż celem wzmocnienia i możliwości przymocowania właśnie belki. Tylko zastanawiam się czy tak będzie dobrze, ewentualnie czy jakoś zaizolować belkę od strony kominka. Przymocować ją pewnie by trzeba było na jakieś śruby, a one od środka będą się nagrzewały, czy nie zaszkodzi to belce. Pozdrawiam Rozwiń Z opisu rozumiem że zabudowę robiłeś nie przewidując montowania belki... Co do śrub (jeśli waga belki a nie wiem jaką masz ) to nic nie szkodzi belce. Wklej zdjęcia łatwiej będzie podpowiedzieć na podstawie realnym. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 10 marca 2015 Autor Udostępnij #85 Napisano 10 marca 2015 Tak poniekąd nad belką myślałem, dlatego zrobiłem wewnątrz stelaż z profili aluminiowych, ale, jak to zwykle bywa pokazało się jakieś ale, czyli jak zamocować ją do kominka, czy śruby za bardzo się nie będą nagrzewać w takim stopniu aby zaszkodziło to belce. Pozdrawiam Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #86 Napisano 25 marca 2015 Powklejaj jakieś fotki z kolejnych etapów prac, chętnie zobaczę Link do komentarza
ewamariusz Napisano 29 marca 2015 Autor Udostępnij #87 Napisano 29 marca 2015 Witam. Postaram się coś wkleić, póki co brak czasu. Pozdrawiam Link do komentarza
ewamariusz Napisano 13 maja 2015 Autor Udostępnij #88 Napisano 13 maja 2015 Witam. Belka zamocowana na haczykach które są przykręcone na śruby do profili aluminiowych. Wszystko trzyma. Pozdrawiam i dzięki Link do komentarza
Katarzyna_Wojtek Napisano 19 maja 2015 Udostępnij #89 Napisano 19 maja 2015 Czy ktoś ma doświadczenie z obudową kominka drewnem? Zastanawiam się nad jakimś niestandardowym rozwiązaniem... Będę wdzięczna za wszelkie sugestie. Link do komentarza
Pit-4 Napisano 19 maja 2015 Udostępnij #90 Napisano 19 maja 2015 Cytat Czy ktoś ma doświadczenie z obudową kominka drewnem? Zastanawiam się nad jakimś niestandardowym rozwiązaniem... Będę wdzięczna za wszelkie sugestie. Rozwiń No mam. Trzeba bardzo uważać! Wklej coś co Cie kręci, może pomogę. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się