Skocz do zawartości

Nieprzyjemny zapach z kanalizacji


Recommended Posts

Napisano
Cytat

icon_eek.gif

Fajna "konstrukcja" - jestem pod wrażeniem "fachowości" fafofca.

Które z tych fotek maja odbicie w problemie capienia ?



Pierwsza i te ostatnie z górnej łazienki
Napisano

DSC01446.jpg


Najbardziej podoba mi się ta droga "pod górkę" przy pionie fi 110 ...

Czy to jest odpływ od wanny?
Napisano
Cytat

[attachment=20583:cudo.jpg]
Najbardziej podoba mi się ta droga "pod górkę" przy pionie fi 110 ...

Czy to jest odpływ od wanny?



To są dwie umywalki i dalej pralka
Napisano
Chodzi mi o tą drogę "pod górkę", czyli ta rurka fi 50, biegnąca z lewej strony - tam jest jakiś odpływ (chyba od wanny) i przejście przez ścianę (???), na poprzedniej fotce, chyba nr 7...
Napisano
Cytat

Chodzi mi o tą drogę "pod górkę", czyli ta rurka fi 50, biegnąca z lewej strony - tam jest jakiś odpływ (chyba od wanny) i przejście przez ścianę (???), na poprzedniej fotce, chyba nr 7...



Tam jest brodzik a ta rura fi50 co łączy się z tą fi110 to jest chyba wentylacja bo odpływ od brodzika jest właśnie tak jak na zdjęciu nr 7 czyli na dół przez dolną łazienkę tak jak to widać na zdjęciu nr 1
Napisano
Spadek jest w lewą stronę (z odpływem z brodzika), czy broń Boże w prawą (stoi woda i nie ma wentylacji )...
Napisano
Cytat

Spadek jest w lewą stronę (z odpływem z brodzika), czy broń Boże w prawą (stoi woda i nie ma wentylacji )...



Spadek jest w dobrą stronę czyli w lewą
Napisano
Cytat

Dokładnie, najbardziej capi po praniu.


A masz syfon do pralki?
Napisano
Cytat

Tam jest brodzik a ta rura fi50 co łączy się z tą fi110 to jest chyba wentylacja bo odpływ od brodzika jest właśnie tak jak na zdjęciu nr 7 czyli na dół przez dolną łazienkę tak jak to widać na zdjęciu nr 1



Czyli wychodzi "pod górkę" do "pionu" idzie przez ścianę i wchodzi kilkanaście cm niżej do tego samego "pionu" ?



Cytat

A masz syfon do pralki?



i tu jest jeden problem icon_mrgreen.gif (najmniejszy).
Napisano


W środku jest gumowa kulka i zamyka prześwit jak pompka pralki nie pracuje
Napisano
a czy nie napchało się do niego kłąków i innego syfu?
Napisano
[quote name='bajbaga' date='19.11.2014, 15:40 ' post='447020']
Czyli wychodzi "pod górkę" do "pionu" idzie przez ścianę i wchodzi kilkanaście cm niżej do tego samego "pionu" ?


Odpływ od brodzika biegnie w dół przez dolną łazienkę do kotłowni i tam łączy się z tą główną rurą kanalizacyjną, natomiast ta druga rura fi50 od brodzika łączy się z tą główną kanalizacyjną (wentylacyjną) i od brodzika idzie delikatnie pod górkę do pionu.





Syfon na pewno nie jest zapchany bo został założony kilka dni temu bo myślałem że to jest problemem smrodu
Napisano
Jak dla mnie odcinki "poziome" są poziome (nie uwierzę że tam jest zachowany 2% spadek) w których zalega syf który nie dojść że śmierdzi to jeszcze stale zmniejsza prześwit dla wentylacji.
Napisano
Cytat

Odpływ od brodzika biegnie w dół przez dolną łazienkę do kotłowni i tam łączy się z tą główną rurą kanalizacyjną, natomiast ta druga rura fi50 od brodzika łączy się z tą główną kanalizacyjną (wentylacyjną) i od brodzika idzie delikatnie pod górkę do pionu.



Nic z tego nie rozumiem - możesz rozrysować ?

Ps. Patrząc na ten układ kanalizacyjny, określenie "pion" nabiera nowego wymiaru.
Napisano
Cytat

Raczej interesuje mnie połączenie z "pionem" co wchodzi w "pion" na zdjęciu 4 a co na zdjęciu 6.
I czy to ten sam "pion".


W pion ze zdjecia nr 4 wchodzi umywalka kibel i brodzik z dolnej lazienki plus zlew z kuchni oraz umywalki i pralka z gornej lazienki a w pion ze zdjecia nr 6 wchodzi kibel i wanna z gornej lazienki
Napisano
Pozwolę sobie sobie skomentować tę instalację w krotki sposób, jest porąbana jak ten fachowiec co ją robił.
Aby wszystko dobrze działało to musiałaby być od nowa położona ale zgodnie ze sztuką kanalizacyjną.
Napisano
Wczoraj od godziny około 22 zacząłem robić test z użyciem świec dymnych na krety.
Umieściłem wiaderko w oczyszczalni do niego wrzuciłem zapaloną świecę dymną, zamknąłem właz, zatkałem kominy wentylacyjne od oczyszczalni i czekałem w domu aż zacznie pojawiać się dym.
Dopiero po użyciu trzeciej świecy zauważyłem dym.
W pierwszej kolejności pokazał się za sedesem w dolnej łazience.

DSC01446.jpg


Rura łącząca sedes z kanalizacją nie była zbyt starannie i szczelnie umieszczona.
Drugie miejsce, w którym pokazał się dym była górna łazienka, a dokładnie dym zaczął ulatniać się z rur odpływowych od umywalek. Umywalek jeszcze nie ma a rury były jak się okazało zatkane niezbyt szczelnymi korkami.
Zamiast korków zatkałem rury workami foliowymi.

Po dwóch prysznicach nic nie śmierdziało, po szybkim praniu nic nie śmierdziało.
Czyli problem chyba rozwiązany, ale jeszcze się nie cieszę. Poczekam z tym kilka dni, zobaczymy czy przez ten czas będzie OK.

Cytat

Pozwolę sobie sobie skomentować tę instalację w krotki sposób, jest porąbana jak ten fachowiec co ją robił.
Aby wszystko dobrze działało to musiałaby być od nowa położona ale zgodnie ze sztuką kanalizacyjną.



Instalację robił gość z trzydziestoletnim doświadczeniem.
Instalację robił u wielu moich znajomych, w wielu instytucjach użyteczności publicznej w mojej miejscowości i nikt nigdy nie narzekał na niego.
Jedynie firmy konkurencyjne śmieją się z niego że nie idzie z duchem czasu i do robienia instalacji nie używa najnowocześniejszych rozwiązań.
Napisano
To gratuluję rozwiązania problemu. Przynajmniej doraźnego. Nie pisałeś o niepodłaczonych umywalkach to by troche rzuciło światło na problem.
Napisano
Cytat

To gratuluję rozwiązania problemu. Przynajmniej doraźnego. Nie pisałeś o niepodłaczonych umywalkach to by troche rzuciło światło na problem.



Nie pisałem bo te odpływy były zatkane więc nie przyszło mi do głowy że to one mogą być problemem
Napisano
1. Trzydzieści lat temu o POŚ (BOŚ) niewielu instalatorów miało pojęcie - niektórym tak pozostało.
2. Poziome "piony" i "przesunięcia w pionie "pionu", raczej świadczy, że wykonawca ma bardzo długi przewód myśleniowy.
3. Mając na uwadze powyższe - ściągnij jak najprędzej te "zamknięcia" na nawiewach (nawiewie) rozsączenia.
4. "Zapomniałeś" napisać, że nie masz wykończonych łazienek. icon_evil.gif
5. Oczyszczalnia zacznie działać (prawidłowo) jakiś miesiąc od codziennego jej używania + pkt. 4.
Napisano
Cytat

1. Trzydzieści lat temu o POŚ (BOŚ) niewielu instalatorów miało pojęcie - niektórym tak pozostało.
2. Poziome "piony" i "przesunięcia w pionie "pionu", raczej świadczy, że wykonawca ma bardzo długi przewód myśleniowy.
3. Mając na uwadze powyższe - ściągnij jak najprędzej te "zamknięcia" na nawiewach (nawiewie) rozsączenia.
4. "Zapomniałeś" napisać, że nie masz wykończonych łazienek. icon_evil.gif
5. Oczyszczalnia zacznie działać (prawidłowo) jakiś miesiąc od codziennego jej używania + pkt. 4.



1. Oczyszczalnie montowała inna firma
2. .............
3. Nawiewy były zatkane tylko wtedy kiedy robiłem testy ze świecami dymnymi
4. Tylko w górnej łazience nie mam założonych umywalek ale odpływy były zatkane - jednak nie dokładnie
5. Oczyszczalnia jest używana od ponad dwóch miesięcy
Napisano
Cytat

1. Oczyszczalnie montowała inna firma



Uwaga dotyczyła "hydraulika" - bo jest różnica w "działaniu" odpowietrzenia zwykłej kanalizacji i z szambem, a odpowietrzeniu instalacji z POŚ (BOŚ).
Gdyby u Ciebie było podłączenie do kanalizy "normalnej" lub z szambem - nie byłoby problemu z capieniem, a na pewno nie aż tak uciążliwe (nawet bez zatkanych przewodów od nieistniejących umywalek).

Ps. Jeśli nie zapewnisz właściwej "wentylacji" POŚ (BOŚ), będziesz miał zwykłe szambo z odpływem, co spowoduje, że częściej trzeba je będzie wywozić, a rozsączenie może trafić szlag.
Napisano
Cytat

Uwaga dotyczyła "hydraulika" - bo jest różnica w "działaniu" odpowietrzenia zwykłej kanalizacji i z szambem, a odpowietrzeniu instalacji z POŚ (BOŚ).
Gdyby u Ciebie było podłączenie do kanalizy "normalnej" lub z szambem - nie byłoby problemu z capieniem, a na pewno nie aż tak uciążliwe (nawet bez zatkanych przewodów od nieistniejących umywalek).

Ps. Jeśli nie zapewnisz właściwej "wentylacji" POŚ (BOŚ), będziesz miał zwykłe szambo z odpływem, co spowoduje, że częściej trzeba je będzie wywozić, a rozsączenie może trafić szlag.



A jak powinna wyglądać właściwa wentylacja POŚ, co muszę zrobić/ poprawić aby było OK??
Napisano
W zasadzie, można tylko i ewentualnie, przenieść kominek wywiewny (odpowietrzający) jak najbliżej kalenicy, ale w pionie pionowym w stosunku do rury kanalizacyjnej (bez "przesunięć).
Kominek powinien mieć długość nie mniejszą jak 0,5m (chyba że dach płaski, to nie mniej niż 1m)i średnicę nie mniejszą jak średnica rury ("pionu") kanalizacyjnej .

Prawidłowe odpowietrzenie POŚ (BOŚ):



lub:

Napisano (edytowany)
Cytat

W zasadzie, można tylko i ewentualnie, przenieść kominek wywiewny (odpowietrzający) jak najbliżej kalenicy, ale w pionie pionowym w stosunku do rury kanalizacyjnej (bez "przesunięć).
Kominek powinien mieć długość nie mniejszą jak 0,5m (chyba że dach płaski, to nie mniej niż 1m)i średnicę nie mniejszą jak średnica rury ("pionu") kanalizacyjnej .



Przyjrzę się dokładniej mojej instalacji lub ewentualnie poproszę o sprawdzenie tego jakąś inną firmę.

Dzięki za pomoc Panowie. Edytowano przez jarson (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ja bym szukał przyczyny w nieszczelnej kanalizacji obok syfonów.




Cytat

Rura łącząca sedes z kanalizacją nie była zbyt starannie i szczelnie umieszczona.
Drugie miejsce, w którym pokazał się dym była górna łazienka, a dokładnie dym zaczął ulatniać się z rur odpływowych od umywalek. Umywalek jeszcze nie ma a rury były jak się okazało zatkane niezbyt szczelnymi korkami.
Zamiast korków zatkałem rury workami foliowymi.

Po dwóch prysznicach nic nie śmierdziało, po szybkim praniu nic nie śmierdziało.
Czyli problem chyba rozwiązany, ale jeszcze się nie cieszę. Poczekam z tym kilka dni, zobaczymy czy przez ten czas będzie OK.


czyli nie chwaląc się icon_razz.gif można rzec, że trafiłem z tą nieszczelnością.

Cytat

Instalację robił gość z trzydziestoletnim doświadczeniem.
Instalację robił u wielu moich znajomych, w wielu instytucjach użyteczności publicznej w mojej miejscowości i nikt nigdy nie narzekał na niego.
Jedynie firmy konkurencyjne śmieją się z niego że nie idzie z duchem czasu i do robienia instalacji nie używa najnowocześniejszych rozwiązań.




Cytat

1. Trzydzieści lat temu o POŚ (BOŚ) niewielu instalatorów miało pojęcie - niektórym tak pozostało.
2. Poziome "piony" i "przesunięcia w pionie "pionu", raczej świadczy, że wykonawca ma bardzo długi przewód myśleniowy.
3. Mając na uwadze powyższe - ściągnij jak najprędzej te "zamknięcia" na nawiewach (nawiewie) rozsączenia.
4. "Zapomniałeś" napisać, że nie masz wykończonych łazienek. icon_evil.gif
5. Oczyszczalnia zacznie działać (prawidłowo) jakiś miesiąc od codziennego jej używania + pkt. 4.


To, że ktoś coś robi bardzo długo nie znaczy, że robi dobrze. Ale nie będę oceniał tego fachowca.
Dla mnie ta instalacja mogłaby wyglądać bardziej prościej i przejrzyściej.
Reszta uwag z mojej strony pokrywa się z tym co napisał bajbaga.
Napisano
Cytat

1. Trzydzieści lat temu o POŚ (BOŚ) niewielu instalatorów miało pojęcie - niektórym tak pozostało.


Cytat

To, że ktoś coś robi bardzo długo nie znaczy, że robi dobrze. Ale nie będę oceniał tego fachowca.


Wężykiem, wężykiem. icon_smile.gif

@jarson, Twój przypadek jest ewidentnym przykładem że staż ma mało wspólnego z kompetencjami i pełnym zrozumieniem problemu przez instalatora.
Napisano
To była niezła lekcja na odległość.
Ale i Jarson nieźle ją poprowadził w opisie i zdjęciach.
Jest to również dowód że warto sobie podczas budowy przygotować dokumentację zdjęciową z każdego jej etapu.
Bywa przydatna.
Napisano
Cytat

To była niezła lekcja na odległość.
Ale i Jarson nieźle ją poprowadził w opisie i zdjęciach.
Jest to również dowód że warto sobie podczas budowy przygotować dokumentację zdjęciową z każdego jej etapu.
Bywa przydatna.



Z tą dokumentacją zdjęciową masz rację, zwłaszcza z elektryką, bo przewodów jest co nie miara i nie raz się zastanawiałem czy mogę w danym miejscu wiercić. Gdyby nie zdjęcia to byłoby ciężko.

Cytat

czyli nie chwaląc się icon_razz.gif można rzec, że trafiłem z tą nieszczelnością.



Dokładnie, trafiłeś prawie bezbłędnie. Dzięki

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...