Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu z blachy trapezowej od zewnątrz


Recommended Posts

Witam,

chciałbym ocieplić dach z blachy trapezowej. W tym momencie dach jest ocieplony standardowo.



Jednak wydaje mi się że ocieplenie nie jest najlepsze. Chciałbym na blachę położyć styropapę.



Jest to według mnie najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Blacha na dachu też jest już stara i przyda się coś z tym zrobić i pomyślałem że zamiast wymieniać blachę to ocieplę wszystko styropapą. Ocieplenie od środka nie jest możliwy.

Tylko mam pytanie dach teraz jest wentylowany czyli między deskami a blacha trapezową hula wiatr który nadmiar wilgoci eliminuje. Czy mógłbym całkowicie zamknąć dach. W dachu była by przestrzeń pod blachą tak jak teraz jest oraz mała przestrzeń między blachą a styropapą.
Link do komentarza
OK ale teraz deski które są pod blachą trapezową są wentylowane a docelowo chcę zamknąć przestrzeń między blachą trapezową a deskami i zastanawiam się czy deski nie będą narażone na jakieś niekorzystne warunki typu para wodna itp nie chciałbym aby po jakimś czasie zaczęły gnić albo jakiś grzyb się wyhodował.
Link do komentarza
Zgadza się ale będzie to wyglądać jak czapka nasunięta na głowę bo nie chce aby wiatr hulał pod ociepleniem dlatego będę zamykał tą przestrzeń pod blachą trapezową i pytam czy jeśli ją zamknę nic się nie będzie złego działo z deskami pod blacha bo wtedy nie będą wentylowane świeżym powietrzem a tylko tym zamkniętym powietrzem pod deskami.
Link do komentarza
Cytat

(...) pytam czy jeśli ją zamknę nic się nie będzie złego działo z deskami pod blacha bo wtedy nie będą wentylowane świeżym powietrzem a tylko tym zamkniętym powietrzem pod deskami.


One w ogóle nie będą wentylowane. One będą się kisić tak długo... aż się ukiszą/zbutwieją.
Słuchaj co Ci radzi Mistrz Jan, bo to fachowiec wysokich lotów.
Link do komentarza
dach wygląda teraz tak



tylko zamiast dachówki jest blacha trapezowa icon_smile.gif

chcę dodać styropapę i przykryć wszystko papą



Problem ze skroplinami jest w momencie spotkania ciepłej pary wodnej z zimnym powietrzem. Czyli teraz bezpośrednio pod blacha i dlatego ta przestrzeń jest wentylowana. Teraz jak dołożę styropapę w przestrzeni przy blasze trapezowej nie będzie występować zimne powietrze więc i skroplin nie będzie.
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...