Skocz do zawartości

Kominek w salonie


zetski

Recommended Posts

Napisano
Witam,
etap tynkowania mam za sobą, dzięki lekturze forów próbuję rozpoznać następne moje wyzwanie, czyli kominek do salonu. Salon ma około 35m2, chciałbym aby kominek służył też do okazjonalnego dogrzania wnętrza domu. Nie wiem jednak czy lepiej kominek z płaszczem wodnym i próbować jakoś wpiąć się w instalację CO czy kombinować z dystrybucją powietrza?
Problem jednak, iż to stary dom, który remontuję a nie budowany nowy.
Napisano
Sam sobie zadałeś pytanie i jest w nim odpowiedź icon_biggrin.gif .
Cytat

chciałbym aby kominek służył też do okazjonalnego dogrzania wnętrza domu

W twoim przypadku wystarczy zwykły kominek broń Boże beż żadnych płaszczy i DGP z turbiną. Innymi słowy im prostszy tym lepszy. Po prostu sa nikłe szanse że to wykorzystasz a po prostu poniesiesz niepotrzebne koszty. Jeżeli usytuowanie kominka pozwala możesz zrobić rozprowadzenie grawitacyjne do sąsiadujących pomieszczeń.

Mam taki i polecam od 10 lat nic się nie dzieje
Napisano
Cytat

Problem jednak, iż to stary dom, który remontuję a nie budowany nowy.



Po pierwsze i najważniejsze primo.
Jeśli nie ma możliwości doprowadzenia powietrza "zasilającego" bezpośrednio z zewnątrz (budynku) pod (do) paleniska kominka, to raczej zapomnij o jego budowie.
Z różnych względów - w tym wentylacyjnych.
Napisano
Cytat

Na czym polega rozprowadzenie grawitacyjne i czym się różni od dystrybucji powietrza?


DGP czyli system dystrybucji gorącego powietrza może być wymuszony z turbiną i grawitacyjny czyli bez turbiny na zasadzie różnicy gęstości powietrza zimnego i ciepłego. (ciepłe unosi sie do góry) System z turbiną ma 1 zaletę umożliwia doprowadzenie ciepłego powietrza do odległych pomieszczeń i to jest jedyna zaleta ma za to wady : koszt turbiny, głośność pracy turbiny, uzależnienie od zasilania prądem, niekorzystny rozklad temperatur w pomieszczeniach, jednym słowem skomplikowanie całego prostego układu grzewczego.
DGP z turbiną polecane jest do domów parterowych bez poddasza aby upchnąć rury i turbinę na strychu.


DGP bez turbiny jest tańsze, cichsze, niezależne od zasilania wadą jest natomiast aby poziomy odcinek rury z ciepłym powietrzem nie był dłuższy niż 3 metry (ja mam około 5 i jest też ok) to powoduje ograniczenia w ułożeniu rozprowadzenia. Dlatego napisałem Ci powyżej "Jeżeli usytuowanie kominka pozwala możesz zrobić rozprowadzenie grawitacyjne do sąsiadujących pomieszczeń." W moim przypadku mam rozprowadzenie do gabinetu i łazienki na parterze oraz 3 pokoi na poddaszu w 2 z nich kratki są w ścince kolankowej w 1 pokoju w podłodze, natomiast w pomieszczeniach na parterze w suficie. Duże znaczenie ma rodzaj salonu czy jest on otwarty czy oddzielny i czy dom ma zwartą konstrukcję , jeżeli tak to kominek ogrzeje parter bez rozprowadzenia na parterze natomiast nawiewy zrób na górę i do dolnej łazienki,
Napisano
Rozumiem, ja miałem na myśli rozprowadzenie grawitacyjne w takim razie. To ma być całkowicie niezależne od prądu, bo ten w moich okolicach czasem wyłączają, w związku z czym kocioł CO też nie działa...
Salon to dwa połączone ze sobą pokoje poprzez wyburzenie ściany. W związku z tym, czy jest to salon otwarty? Ma dwoje drzwi (kuchnia i przedpokój - osobne pomieszczenia).
Komin (i automatycznie kominek) mam praktycznie w środku domu. Czyli po przejściu przez strop wchodzę w 2 pomieszczenia - sypialnia i korytarzyk ok 1m szerokości, za którym jest druga sypialnia oraz około 1,5m do łazienki.

@bajbaqa a mógłbyć temat rozszerzyć?
Napisano (edytowany)
Cytat

w salonie, w kuchni.
dopływ powietrza przez drzwi i okna


Jak przez okna... masz powybijane szyby? icon_biggrin.gif



Cytat

DGP bez turbiny jest tańsze, cichsze, niezależne od zasilania wadą jest natomiast aby poziomy odcinek rury z ciepłym powietrzem nie był dłuższy niż 3 metry (ja mam około 5 i jest też ok) to powoduje ograniczenia w ułożeniu rozprowadzenia.


Czyli masz dobrze zrobione.
Mozna i dystrybuować ciepłe powietrze do pomieszczeń oddalonych o 8-10 metrów (życie takie zna przypadki), ale to już wymaga szerszej wiedzy niż internetowa icon_biggrin.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Czyli zimą nie ma dopływu powietrza, bo okna pozamykane, bo pizga zimnem po nogach.

Znając życie sprzedawca wciśnie Ci kominek o mocy około 20kW, czyli potrzeba około 200m3/h powietrza.
Skoro okna pozamykane, to zasilanie kominka nastąpi w wyniku cofki z którejś kratki wentylacyjnej.

Jedynym rozwiązaniem jest dostarczenie powietrza niezależną drogą pod (do) paleniska kominka - alternatywą niepalenie w kominku. icon_cool.gif
Napisano
Cytat

Znaczy kominek powoduje zasysanie powietrza z zewnątrz?
Ma za mały zasób powietrza w pomieszczeniu i wciąga powietrze przez komin?


Można tak powiedzieć, z tym że jak ja odetnę niechcacy dopływ pow do kominka to po jakimś czasie marnie się w nim pali a własciwie wygasa z powodu braku tlenu. Lepiej nie ryzykować i zrobić doprowadzenie powietrza choćby plastikowa rurą z odcięciem żeby nie wialo jak się nie pali.
Napisano
Cytat

hmmm
to nie wiedziałem, czyli trzeba tego dopilnować.


NO pewno najkrótszą droga doprowadź rurę i ok ale łatwiej jest upchnąć plastikowy kanał wentylacyjny o przekroju prostokątnym jakby rura była za duża
Napisano
Cytat

miałem na myśli doprowadzenie pod kominek rury z poddasza. aby powietrze z poddasza wprowadzić do kominka.
inaczej musiałbym pruć podłogę...


ale powietrze będzie szło do góry w zimie już pomijam że w skrajnym przypadku może się na rurze na nieogrzewanym odcinku osadzać para , skraplać i ściekać na dół. PO prostu jeżeli bardzo zależy ci na kominku zrób pod oknem nawiewnik regulowany i już. jak będziesz korzystał z kominka to odsłonisz. bez rujnowani nic lepszego się nie wymyśli.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak sobie czytam, oglądam wklejone obrazki ..., znów czytam ...

Wiesz co - zmień tego wykonawcę na nowszy i bardziej kumaty model - bo moim zdaniem ten wykonawca jest przykładowym przedstawicielem fafofcuf,


Też jestem takiego samego zdania. On może nie jest zły ale nie za bardzo rozgarnięty. Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
Piszesz nawiewnik, a "chcesz" żeby pracował jako wywiewnik... to se nie da icon_biggrin.gif
Kratki wywiewne podłączone do pionów wentylacyjnych wyprowadzonych ponad dach na pewno do tego nie dopuszczą.
Poza tym Gaweł sugeruje (słusznie) żeby taki nawiewnik(i) był otwierany podczas pracy kominka, który zużywając powietrze do spalania chcąc nie chcąc będzie powodował podciśnienie, a nawiewnik ma za zadanie umożliwić jego napływ do pomieszczenia.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak sobie czytam, oglądam wklejone obrazki ..., znów czytam ...

Wiesz co - zmień tego wykonawcę na nowszy i bardziej kumaty model - bo moim zdaniem ten wykonawca jest przykładowym przedstawicielem fafofcuf,




Szukam obrazków i tego fachowca ... i nic... jestem na przepustce ze szpitala... na oczy mi też chyba padło icon_confused.gif

Pozdrawiam icon_smile.gif Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
Napisano
@jani-63 skoro jest to montowane pod oknem, to nad grzejnikiem. A to oznacza pytanie, czy zamiast świeżego powietrza z zewnątrz nie będzie ucieczki części ciepła wyemitowanego przez grzejnik?
Napisano
Cytat

Szukam obrazków i tego fachowca ... i nic... jestem na przepustce ze szpitala... na oczy mi też chyba padło icon_confused.gif

Pozdrawiam icon_smile.gif



Ręka mi się omskła i zamieściłem wpis nie w tym wątku. icon_redface.gif
A że zaczął żyć własnym życiem - tom go ułaskawił. icon_lol.gif

Ps. Zdrowia, zdrowia, zdrowia - 3M się zdrowo.
Napisano
Cytat

@jani-63 skoro jest to montowane pod oknem, to nad grzejnikiem. A to oznacza pytanie, czy zamiast świeżego powietrza z zewnątrz nie będzie ucieczki części ciepła wyemitowanego przez grzejnik?


icon_eek.gif Jak? - przy podciśnieniu?
Po pierwsze - nawietrzak ma być otwierany (podobno) tylko przy pracy/paleniu kominka.
Po drugie - zawsze możesz zastosować "zetkę" dla utrudnienia "wypływu" ciepłego powietrza na zewnątz, jak i nadmiarowych nadmuchów podczas wietrznej pogody.

I po trzecie - najważniejsze - jaką w ogóle masz/ jak masz rozwiązaną wentylację domu jako całości?


Twój poprzedni wpis że "dopływ powietrza przez drzwi i okna" jakoś do mnie nie przemawia/nic mi nie mówi,
i mimo że został wyszydzony tematu nie podjąłeś.
Opisz/rozwiń temat, bo takie wyciąganie z Ciebie informacji po kawałku (nagminna przypadłość osób stawiających "konkretne " pytania) bardzo utrudnia, choć nie do końca uniemożliwia icon_biggrin.gif, udzielenia odpowiedzi/podpowiedzi/porad.
A "gdybanie" nie leży w niczyim interesie... szczególnie Twoim... w tym wątku na przykład.
Napisano
Co do nawietrznika już rozumiem.
Wentylacja u mnie to wyłącznie kratki wyciągające do komina wentylacyjnego. Kiedyś przyjmowało się, iż wystarczy dopływ powietrza przez nieszczelności budynku tudzież otwieranie drzwi i okien w trakcie normalnej eksploatacji budynku (wchodzenie i wychodzenie, wietrzenie itp). Czy jakoś tak.
Napisano (edytowany)
To kiedyś to było w czasach kiedy okna trzeba było szmatami icon_biggrin.gif uszczelniać tak od nich wiało.
Same wywiewy nic Ci nie dadzą... wilgoć i grzyb Cię zjedzą i to prędzej niż później!!!

Żeby mogło wylatywać to musi też móc wlatywać.
Wszystko wskazuje na to, że budujesz sobie minę z opóźnionym zapłonem i to na własne życzenie.
Nie mając w ogóle wentylacji Ty jeszcze kominek chcesz odpalać.
Mając tak zbudowaną chałupę obawiam się że zanim grzyb się rozwinie to czad Was (mieszkańców i grzyba) wybije do nogi.
Co mówi projekt na temat wentylacji?


edit:
literówka Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Ja remontuję starą chałupę a nie buduję nowy dom!
Nawet nie wiem, czy kiedykolwiek istniał projekt tego domu - lata pięćdziesiąte ubiegłego stulecia...
A skoro piec na węgiel był w samym środku domu i jakoś dawał radę podobnie jak gazowy kocioł CO...
Napisano
Cytat

A skoro piec na węgiel był w samym środku domu i jakoś dawał radę podobnie jak gazowy kocioł CO...



Tyle, że w międzyczasie zamontowano szczelne okna - i tak cały misterny plan poszedł .................
Napisano
No i masz obraz sytuacji.
Tak się nie da, że robisz jedno całkowicie zapominając o drugim (w tym przypadku wentylacji).
My tylko ostrzegamy/radzimy że jak dalej będziesz tak postępował to wszystkich potrujesz.., a w najlepszym przypadku zagrzybisz chałupę.
Jak będziesz miał szczęście, z drugiej strony dlaczego masz mieć, to w ciągu 2-3 lat, ale bardziej stawiam że po pierwszym sezonie zimowym będzie już coś widać.
Chyba że będziesz grzał przy otwartych oknach..., ale takich krezusów już nie produkują, więc pewnie się nie łapiesz. icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Rozumiem, to że do tej pory funkcjonowało nie oznacza, że funkcjonowało poprawnie. I do tej pory miałem szczęście, znaczy...
Ba, ale rodzi to następne pytanie, co można zrobić, by nie zdawać się już na łut szczęścia?
Najprościej pewnie zbudować nowy dom ;) jednakże niestety to rozwiązanie nie wchodzi w grę :(
Poprawić wentylację zapewne? Edytowano przez zetski (zobacz historię edycji)
Napisano
Zacznij od tego:
Cytat

Żeby mogło wylatywać to musi też móc wlatywać.


I równocześnie posprawdzaj drożność i rozmieszczenie wszystkich kanałów wywiewnych.
One mają obsługiwać pomieszczenia brudne/mokre takie jak łazienka, kuchnia, ubikacja.
Jak już będziesz wiedział że wywiewy są zainstalowane poprawnie, (może będzie trzeba coś dobudować np. w wiatrołapie), to musisz zdecydować się w jaki sposób chcesz to powietrze wpuszczać. Mam tu na myśli albo nawietrzaki instalowane pod oknem (za kaloryferem), albo nawiewniki montowane w oknach. Oba rozwiązania tyczą się pomieszczeń czystych (pokoje).
Ogólnie powinieneś dążyć do tego, żeby powietrze opływało całą przestrzeń mieszkalną
Innym rozwiązaniem (zdecydowanie lepszym) jest wentylacja mechaniczna z rekuperacją... tyle że Ciebie ona raczej (takie odnoszę wrażenie) nie interesuje. Choć może się mylę. icon_wink.gif
Napisano
Przypominam sobie, że okna mają jakieś mikrorozszczelnienia (czy jakoś tak).
Wywiewy są sprawne, kwestia zatem tylko nawiewów.
Rekuperator gdzie jest instalowany? Jak w ogóle powinna wyglądać ta wentylacja mechaniczna?
Nigdy się nad nią nie zastanawiałem.
Napisano
Mikro rozszczelnienia w znaczeniu "funkcja okien" czy powycinana uszczelka?


Cytat

Rekuperator gdzie jest instalowany? Jak w ogóle powinna wyglądać ta wentylacja mechaniczna?


Temat rzeka na który to już było tyle powiedziane że...
Zacznij najlepiej od => "wentylacja mechaniczna z rekuperacją" lub "rekuperator".
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Po długich namysłach i kilku rozmowach zdecydowane zostały dwie rzeczy.
Kominek będzie z Kratek.pl, Zibi albo Maja. Mają po 11kW, a tyle powinno wystarczyć. Żonie podobała się jeszcze Zuzia, ale 16kW to trochę dużo.
Druga sprawa, to będzie duże wyzwanie, modyfikacja (a raczej założenie) wentylacji.
Jak rozumiem, najlepszym wariantem jest wentylacja mechaniczna z rekuperacją, a minimalnym wymaganiem to sprawna grawitacyjna?
Napisano
Cytat

Po długich namysłach i kilku rozmowach zdecydowane zostały dwie rzeczy.
Kominek będzie z Kratek.pl, Zibi albo Maja. Mają po 11kW, a tyle powinno wystarczyć. Żonie podobała się jeszcze Zuzia, ale 16kW to trochę dużo.
Druga sprawa, to będzie duże wyzwanie, modyfikacja (a raczej założenie) wentylacji.
Jak rozumiem, najlepszym wariantem jest wentylacja mechaniczna z rekuperacją, a minimalnym wymaganiem to sprawna grawitacyjna?


Moc kominka to moc przy pełnym załadunku i paleniu na max. Po 11 lat palenia w kominku powiem ci że tak się NIGDY nie pali. Weź większy wkład bo mieszczą się większe kawały drewna i palą się wolniej oddając więcej ciepła. W małym wkładzie wkładasz małe kawałki dasz cug i nie ma nic poszło w komin. Ja mam moc grzejników 6kw a kominka 16 kw i nie jest za dużo żałuje że nie wziąłem 18 kw.
Napisano (edytowany)
No wiesz, cały czas zakładam, iż to tylko okazjonalne palenie. i chyba jednak pójdę w akumulację.
A sporo znalazłem przestróg przed kupowaniem za dużego kominka.
Mam tylko watpliwości co do fachowca, z którym rozmawiałem. Taki trochę PanHenioZłotaRączka. Edytowano przez zetski (zobacz historię edycji)
Napisano
To posłuchaj kogoś kto Ci dobrze radzi i życzy. Co oznacza "pójście w akumulacje"? Zakup pieców akumulacyjnych czy coś innego?

Cytat

No wiesz, cały czas zakładam, iż to tylko okazjonalne palenie. i chyba jednak pójdę w akumulację.
A sporo znalazłem przestróg przed kupowaniem za dużego kominka.
Mam tylko watpliwości co do fachowca, z którym rozmawiałem. Taki trochę PanHenioZłotaRączka.


A jakie konkretnie to przestrogi?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...