Skocz do zawartości

różnice w poziomach stropu i poziomu bloczków jak wyrównać


leeyo

Recommended Posts

Napisano
Witam!
Buduję ścianę jednowarstwową termalica 48cm. Przy stropie nad garażem szalunek boczny zrobiłem z bloczków termalica 12cm docieplonych styropianem od wewnątrz. Bloczki mają 25cm wysokości, a płyta stropu dużo mniej, tak że powstała teraz różnica między poziomem stropu, a bloczków, którymi szalowałem. Kładąc kolejną warstwę bloczków czym uzupełnić warstwę ściany, gdzie znajduje się strop. Jest tam około 4cm niżej od poziomu bloczków. Poza tym podobny problem jest na ścianie garaż-dom. Tam ze względy na ścianę 24cm nie mogłem dać bloczków przy szalowaniu i ogólnie na całej ścianie mam poziom około 4cm niższy od poziomu bloczków... Kierownik powiedział, żeby użyć zaprawy ciepłochronnej, ale mnie nie za bardzo się to wydaje dobrym pomysłem ze względu na grubość spoiny, która by musiała mieć właśnie koło 4cm...

Pozdrawiam
Maciek
Napisano
Strop nie może spoczywać bezpośrednio na "miękim" materiale.
Z tego co piszesz to jest jaki typ stropu? To płyta kanałowa z bk? Jeżeli tak to wystarczy obmurować po obwodzie cegłą i wysokość powinna się zgadzać, ewentualnie wylać poduszkę cementową po uprzednim zaszalowaniu brzegów.
A tak na zakończenie to jeżeli budujesz systemem to to powinno być ujęte w projekcie.
Napisano
Cytat

wiesz zastanawiam się kto z was dwóch ma uprawnienia icon_smile.gif
jak za drogo zaprawą to uzupełnij betonem



Nie chodzi o koszt, a grubość zaprawy. W opisach zapraw ciepłochronnych nie znalazłem takiej, którą można kłaść grubo na 4cm. Max. 2cm... I o to mi chodziło tylko. A pytam bo to w laiku jakim jestem wzbudza niepewność czy jest to ok rozwiązanie...

Pozdrawiam

Napisano
Cytat

Nie chodzi o koszt, a grubość zaprawy. W opisach zapraw ciepłochronnych nie znalazłem takiej, którą można kłaść grubo na 4cm. Max. 2cm... I o to mi chodziło tylko. A pytam bo to w laiku jakim jestem wzbudza niepewność czy jest to ok rozwiązanie...

Pozdrawiam


wiesz

wszystko zależy
czy rozmawiamy o różnicy szalunku traconego w stosunku do góry stropu
czy o różnicy ściany względem szalunku gdzie musisz coś wyrównać by równo wylać strop
ja zrozumiałem opcję 1
Mhtyl opcję 2

zakładam że chodzi o jakieś stosunkowo niewielkie na głębokość choć wysokie na 4 cm wypełnienie nad stropem
to się za bardzo z kierownikiem bym nie kłócił .
zawsze możesz wziąć piłę do gazobetonu i nadmiar obciąć będzie równo bez kombinacji z podlewaniem

opcja 2
jeżeli chodzi o cały przekrój ściany odpowiedź masz wyżej
najlepiej wklej zdjęcia będziemy widzieć w czym problem
Napisano
Ale widzisz Szponiasty, autor tematu był tu na forum po naszych [postach dzisiaj ale widocznie olał Nas aby odpowiedzieć na zadane pomocnicze pytania. Nie rozumiem takich ludzi co wołają o pomoc ale jak człowiek wyciąga do nich rękę to olewają.
Tak jak piszesz mogą być dwie opcję, a my nie wiemy która jest ta właściwa, te nasze wywody to takie zgaduj zgadula.

Cytat

Różnicę poziomów likwiduje się przy użyciu wylewki betonowej np. z keramzytobetonu, a pierwszą warstwę pustaków układa się na zaprawie ciepłochronnej.


Ale po co? W tym przypadku nie ma mowy o mostku bo czoło jest ocieplone od samego spodu czyli jak autor pisze pustak obmurówki wieńca ma wysokość 25 cm i jest ocieplony od wewnątrz, czyli jaka będzie warstwa wyrównująca nie ma znaczenia.
O jakiej pierwsze warstwie pustaków kolega pisze? że trzeba układać na zaprawie ciepłochronnej. Przecież to jest ściana 1W z ciepłego bk.
Napisano
Cytat

Ale po co? W tym przypadku nie ma mowy o mostku bo czoło jest ocieplone od samego spodu czyli jak autor pisze pustak obmurówki wieńca ma wysokość 25 cm i jest ocieplony od wewnątrz, czyli jaka będzie warstwa wyrównująca nie ma znaczenia.




bo to się nazywa zachowawczość
jeżeli Ty miałeś rację to beton
jeżeli kierownik zaprawa ciepłochronna - bo taki jest system
pogodzenie obu
keramzytobeton
ciepły
i może być materiałem konstrukcyjnym icon_biggrin.gif

choć i tak nie ma to większego znaczenia
bo ciepły szalunek na czole stropu jest cieńszy
czyli w porównaniu do reszty będzie mostkiem
Napisano (edytowany)
Spokojnie nikogo nie olewam - też tam jestem, a sami wiecie jak się wraca z budowy to się nic nie chce. Zrobiłem zdjęcia - co prawda w nocy, ale widać o co chodzi. bloczek, styropian i strop około 4cm niżej.

Wyrównywanie bloczków do poziomu stropu nie wchodzi w grę - piłując nad garażem bloczki powstanie różnica poziomów w bloczkach względem reszty budynku, a chodzi właśnie o to, żeby zachować jeden poziom...

DSC01446.jpg



Czyli różnicę poziomu wypełnię keramzytobetonem, a później kolejna warstwa na klej...

Pytanie jeszcze odnośnie samego keramzytobetonu - coś gotowego czy mieszanka jakaś?

Dzięki za pomoc. Edytowano przez leeyo (zobacz historię edycji)
Napisano
Fajnie, że się odezwałeś, ale dalej nic ja nie wiem oprócz że brakuje 4 cm.
Odpowiedz na pomocnicze pytanie na to o co pytaliśmy ja i MTW. Wtedy można będzie coś konkretniejszego doradzić.
Napisano
Po trzykrotnym przeczytaniu wątku i głębokim przemyśleniu problemu uważam że koledzy i kierownik budowy mają rację:
albo użyłbym zaprawy ciepłochronnej i kładł ją dwukrotnie co da pożądaną grubość 4 cm
albo wylałbym betonem grubości tychże 4 cm np "szalując" od wewnątrz łatą o tejże wysokości
albo najprawdopodobniej użyłbym zaprawy ,takiej zwykłej murarskiej,gęstą da się położyć na tą lub zbliżoną grubość
potem,jeśli murujesz zaprawą cienkowarstwową położyłbym pierwszą warstwę bloczków na zwykłą zaprawę a dalej stosował już cienkowarstwową.
I tyle
Chyba że źle zrozumiałem opis problemu
Napisano
No właśnie po to zależy mi na wyrównaniu poziomów, żeby kolejną warstwę bloczków jaką położę na szalunku traconym murować cienką warstwą, a nie tworzyć mostka murując zwykłą zaprawą. Mam świadomość, że mostek i tak wystąpi na wysokości stropu gdzie bloczek szalunku ma gęstość 600 i jest docieplony styropianem, ale uparłem się, żeby kolejna warstwa była na kleju więc zrobię tak, że zaszaluję sobie krawędź, doleję w miarę możliwości wysoko poziom stropu i położę na kleju. W tym przypadku co mogę zrobić, żeby nie był to zwykła zaprawa tylko coś bardziej ciepłego...

Pozdrawiam
LEEYO
Napisano (edytowany)
mieszanka
keramzyt ,cement , woda, piach
ziarno keramzytu 4 - 8
ładujesz do betoniarki
cement dajesz normalnie
wody troszkę mniej
na 150 l szły 3 łopaty piachu
szaluneczek i lejesz

sprawdzałem w google nazwę która podałeś wyszło mi że biały
patrzę na zdjęcie
i widzę keramzyt
nawet materiału nie zmienisz icon_smile.gif Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

No właśnie po to zależy mi na wyrównaniu poziomów, żeby kolejną warstwę bloczków jaką położę na szalunku traconym murować cienką warstwą, a nie tworzyć mostka murując zwykłą zaprawą. Mam świadomość, że mostek i tak wystąpi na wysokości stropu gdzie bloczek szalunku ma gęstość 600 i jest docieplony styropianem, ale uparłem się, żeby kolejna warstwa była na kleju więc zrobię tak, że zaszaluję sobie krawędź, doleję w miarę możliwości wysoko poziom stropu i położę na kleju. W tym przypadku co mogę zrobić, żeby nie był to zwykła zaprawa tylko coś bardziej ciepłego...

Pozdrawiam
LEEYO


Żeby było to fachowo zrobione to ten szalunek musi być bardzo dokładnie wypoziomowany tzw "zero" aby po położeniu stropu nie było nierówności.
Natomiast kładąc pierwsza warstwę bloczków na stopie powinno użyć zaprawy czy zwykłej czy ciepłochronnej to już nie ma znaczenia bo przecież ta spoina będzie grubości około 1 cm a i tak daje się potem styropian pod wylewkę więc żadnego mostka nie będzie.
Napisano
Mostek będzie... bo jest zawsze... mniejszy lub większy. A w ścianie 1W to już pewnikiem strop będzie mostkiem cieplnym. Strop nawet jak drewniany jest tam jakimś mostkiem cieplnym w stosunku do litej ściany (przegrody).
Strop ciepło z domu odbiera nie tylko z góry, ale i z dołu, a nikt nie ociepla sufitów między pomieszczeniami ogrzewanymi. icon_biggrin.gif
Napisano
Jani, ja mu nie karzę ocieplać sufitu, styropian o jakim piszę to taki aby wyrównać/odizolować wylewkę, wystarczy 3 cm.
Napisano
Wiem że miałeś na myśli warstwę wyrównującą vel izolacyjną w przypadku podłogówki i że niczego mu nie każesz icon_biggrin.gif

Pisałem tylko że każdy strop "zbiera" ciepło również od spodu i transportuje je do ściany nośnej.
Najlepiej to robi strop monolityczny, a najgorzej strop drewniany lub JS.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Akurat żaluzje można całkowicie podnieść do góry jak i mieć je opuszczone i można zmieniać kąt lamelek. Lekko domkniemy żaluzje i światło wpada a nas nie widać.  Jeśli nie ten dział to przepraszam. Jestem tu nowy.   
    • A jak się okno odsłoni to co?   PS. Ogłoszenia to nie w tym dziale.
    • Plisy Warszawa taką frazę najcieniej wpisujemy szukając harmonijek na okna. Plisa to bardzo praktyczne rozwiązanie szczególnie jeśli chodzi o dolne kondygnacje w budynku. Wystarczy zasunąć je od dołu a górną część szyby zostawić osłonięta dzięki czemu ludzie przechodzący chodnikiem nas nie widzą a górą wpada nam światło. Co jest dużą przewagą tej osłony to trwałość szczególnie po wstawieniu aluminiowych końcówek/ przelotek, które się nie przecierają. Spory wybór materiału pozwoli każdemu na dobór odpowiedniego rozwiązania dla siebie. Jeśli jednak chcieli byśmy mieć podgumowany materiał i cieńszy możemy zastosować tzw podwójna plisę na jednej szybie. Zapraszam do zapoznania się z systemami i rozwiązaniami na stronie https://www.zaluzje-rolety-warszawa.pl/zaluzje-plisy/ A jeśli chcecie całą naszą ofertę to na stronę główną https://www.zaluzje-rolety-warszawa.pl/
    • Jaki rodzaj żaluzji wybrać? Żaluzje drewniane Warszawa to z pewnością produkt premium dodająca ciepła i elegancji pomieszczeniom. Nie trzeba montować dodatkowo karniszy i wieszać firan i zasłon gdyż po co zasłaniać drewniane lamele. Żaluzje drewniane możemy zamontować na oknie jak i do muru w zależności od szerokości lameli i potrzeby. Lamele o szerokości 50 mm w 99% montujemy do ściany/sufitu natomiast żaluzje 25 mm najlepiej sprawdzą się założone na oknie (na ramie lub w świetle szyby). Mamy jeszcze nietypowy rozmiar 35 mm i tu już zależy wszystko od głębokości listwy przy szybowej chodź zazwyczaj też wieszamy je na ścianie.  Żaluzje drewniane są osłoną droższą w porównaniu z żaluzjami aluminiowymi i jeśli zależy nam na ekonomi to wybór będzie oczywisty. Lamele aluminiowe występują w szerokościach; 16 mm, 25mm, 35mm, 50 mm. Dwie pierwsze szerokości wieszamy na oknie 35 mm dowolnie a żaluzje aluminiowe 50 mm do muru.  Wszystkie opcje można znaleźć na stronie http://www.zaluzje-rolety-warszawa.pl Oprócz wspomnianych osłon znajdziemy tu również rolety dzień noc, plisy warszawa, moskitiery i inne osłony.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...