Skocz do zawartości

Tynk maszynowy Knauf MP 75L


senial

Recommended Posts

Witam. Przymierzam się do tynkowania mieszkania tynkiem maszynowym Knauf MP 75L. Słyszałem że efekt jest zadowalający a koszt mniejszy niż gładzi i nie trzeba szlifować. Mam jednak problem z ustaleniem ilości wody jaką trzeba dodać na 25 lub 30kg w zależności od worka. Bardzo proszę doświadczonych forumowiczów o pomoc i podzielenie się opiniami na temat tynku.
Link do komentarza
A masz Ty jakieś pojęcie o tynkowaniu??? bo po Twoim pytaniu mam wątpliwości
Myślisz, że to tak hop-siup i wytynkowane...

A co do ilości wody - poczytaj, co napisali na worku, lub na karcie technicznej produktu, dostępnej w sieci
Link do komentarza
Przepraszam zapomniałem napisać że ma to być tynkowanie ręczne:) Proszę o konstruktywne odpowiedzi. Nigdy tego nie robiłem, troche poczytałem o etapach tynkowania ręcznego i chciałem zasięgnąć informacji. Proszę tylko o odpowiedzi na temat. Obrażnie mnie nie wytynkuje ścian:) A na worku jest tak jak jest. Może ktoś próbował tynkować ręcznie tynkiem maszynowym i może mi pomóc. Wiem że tynkarze ręczni również na proźbę tak robiąicon_smile.gif

O! Takie odpowiedzi to to czego spodziewałem się po osobach doświadczonych:) Mam już jakiś obraz:)
Link do komentarza
Ja tynkowałem tym tynkiem ręcznie, ale nie sposób nauczyć kogoś kto tego nigdy nie robił poprzez suche instrukcje czy poradnik jak się tynkuje bo nie tędy droga.
Po pierwsze musisz mieć kilka podstawowych narzędzi, po drugie praktyka przy kimś kto tynkuje a potem próbować swoich sił na jakieś małej powierzchni. W innym przypadku szkoda tylko Twojej pracy i materiału, uwierz mi na słowo, że tak jest.
Co do Twojego stwierdzenia, że ten tynk wychodzi jakbyś położył gładź jest prawdą, ale aby to osiągnąć trza trochę potrenować.
Widząc Twoje zacięcie do tynkowania na pewno dasz sobie radę, bo liczą się chęci, bo na siłę nic się nie zdziała.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Witam. Przymierzam się do tynkowania mieszkania tynkiem maszynowym Knauf MP 75L. Słyszałem że efekt jest zadowalający a koszt mniejszy niż gładzi i nie trzeba szlifować. Mam jednak problem z ustaleniem ilości wody jaką trzeba dodać na 25 lub 30kg w zależności od worka. Bardzo proszę doświadczonych forumowiczów o pomoc i podzielenie się opiniami na temat tynku.


Użyj tynku Mp75 lub Diamant bo L jest tynkiem lekkim i miękkim do sufitow. Sporo ludzi z tego powodu odradza innym gipsowy jako rzekomo słaby.
Wody? Zużywam jak pamiętam ok 15l na worek. Ty potrzebujesz na raz rozrobic kilka worków i odradzam przygotowywanie kolejno oddzielnych worków.
Tylko uważaj bo tynk to nie gładzie które nakłada się na 1-3mm.
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...