Skocz do zawartości

Kabel 3 żyłowy, a podłączenie do żarówki


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

Jestem całkowitym laikiem, jeżeli chodzi o elektrykę, stąd też moje pytanie:
jak podłączyć kabel 3 żyłowy, np. do zwyklej próbówki? Z kabla wychodzą 3 kabelki, a z próbówki tylko 2.
Co zatem zrobić z trzecim pozostającym kablem??? Edytowano przez berny (zobacz historię edycji)
Napisano
Chcesz to podłączyć do probówki czy do oprawy do żarówki?
Napisano
To lepiej zrezygnuj, bo na tym etapie co opisałeś nie chcę mieć Cie na sumieniu jak Cie prąd pierdyknie.
Trzy żyły wychodzą bo jeden jest prądowy, drugi zerowy a trzeci neutralny, mowa tu o zasilaniu na 230V.
A widziałeś probówkę tak w ogóle? To najprościejsza i bezpieczna tak wygląda.
Napisano
...dzięki za radę. Wiem, że ten trzeci kabel mogę zostawić w spokoju i podłączyć tylko (+) i (-). Chciałem się tylko upewnić.
Pisząc probówka - miałem na myśli oświetlenie wnętrza altanki. Cóż próbnikiem będzie raczej ciężko icon_smile.gif
Napisano
zalamka.jpg
Coś ostatnio tu na forum dużo takich co piszą o niebie a ja opisze o chlebie.
Pytałem wyraźnie czy oprawę do żarówki, a ty że probówkę a teraz mówisz, że żarówkę w altanie.
Podłączasz dwa, niebieski i czarny albo brązowy, a żółto-zielony odstawiasz na bok. W prądzie 230 V nie ma + ani - , bo to nie jest prąd stały.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

zalamka.jpg
Coś ostatnio tu na forum dużo takich co piszą o niebie a ja opisze o chlebie.
Pytałem wyraźnie czy oprawę do żarówki, a ty że probówkę a teraz mówisz, że żarówkę w altanie.
Podłączasz dwa, niebieski i czarny albo brązowy, a żółto-zielony odstawiasz na bok. W prądzie 230 V nie ma + ani - , bo to nie jest prąd stały.


Z kolorami to też trzeba uważać, bo kupiłem kiedyś DYT 3x1,5mm2 (albo 3x2,5mm) i kolory miał ku mojemu zdziwieniu takie: niebieski, brązowy, czarny.

Retrofood - co normy mówią w takim przypadku? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kwestią zasadniczą są przekroje zastosowanych rur. Te na parterze nie były przewidziane do zwiększonego poboru wody na górę, te na górze są prawdopodobnie zbyt małe, bo przewidziano je na normalną instalację, a nie instalację podniesioną wyżej (spadek ciśnienia o wysokość słupa wody od piwnicy do piętra). Ot i masz przyczynę.    Niestety, hydraulicy na rynku są w większości przyuczonymi amatorami i stosuję utarte schematy, które jednak trzeba dopasowywać do zmieniających się warunków, ale oni tego nie potrafią. 
    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...