Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Nie długo sezon grzewczy i zastanawia mnie, czy to że grzeje podłogówkę przez cały dzień, a potem w nocy sama stygnie i ponownie na drugi dzień, czy to szkodzi czemuś czy można tak ogrzewać

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Palę drewnem więc nie da rady by grzało całą noc


Napisz coś więcej na temat Twojego systemu grzewczego i izolacji domu.
W szczelnym domu spadki temperatury będę praktycznie niezauważalne, ale jak masz durszlak...
Napisano
Dom lat 60 z cegły pełnej o grubości muru 50cm, jeszcze nie ocieplony, na podłodze 20cm styropianu. Mi chodzi tylko czy te szkodzi posadzce czy można tak grzać.

Ocieplenie będzie tej jesieni 10cm

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Mi chodzi tylko czy te szkodzi posadzce czy można tak grzać.


I tak i nie... wszystko zależy jaką temperaturę puszczasz w podłogę.

Podłączenie bezpośrednio kotła na drewno (dlatego pytam o system /jego składowe/ grzewczy) nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem.
Napisano
Wykonaj izolację budynku i zobaczysz,że koszty ogrzewania jak i ilość opały będzie znacznie mniejsza,to podstawa. Poza tym nie rozumiem co masz na myśli pisząc o tym,że podłoga nagrzewa się i stygnie,co ma się zepsuć?
Napisano
Przed zimą planujesz przecież ocieplenie domu, więc zakres temperatur w jakim będzie pracować podłogówka będzie na tyle mały że nic się złego dziać nie będzie.

Płytki kładłeś na kleju elastycznym ma się rozumieć?
Napisano
Cytat

Ocieplenie będzie tej jesieni 10cm


Tak na marginesie.
Jeśli jeszcze nie kupiłeś styropianu/wełny, a znajdziesz trochę wolnych środków (płatniczych ma się rozumieć icon_biggrin.gif ) to rozważ pogrubienie do 12cm a jeszcze lepiej 15cm warstwy izolacji.
W ogólnym rozrachunku kosztów docieplenie będą to procentowo niewielkie kwoty, a zysk na lata gwarantowany.


Ps.
Możesz jeszcze manipulować lambdą materiału izolacyjnego, ale nic nie wiem z jakiego pułapu startujesz.
Napisano
Cytat

Witam,

Nie długo sezon grzewczy i zastanawia mnie, czy to że grzeje podłogówkę przez cały dzień, a potem w nocy sama stygnie i ponownie na drugi dzień, czy to szkodzi czemuś czy można tak ogrzewać

Pozdrawiam


Możesz spokojnie tak grzać. Ja całą zimę 2013/14 tak grzałem i cieplutko było w domu. Płytki nie poodpadały a panele się nie powyginały icon_biggrin.gif
Napisano
Czyli jeszcze nie zrobiłeś tej podłogówki.
Najważniejsze to po wylaniu posadzki na podłogówkę to dobrze ja wygrzać tak aby nie była posadzka wilgotna.
Napisano
No wiesz, temat o ogrzewaniu podłogowym to myslałem, że ciągle mówisz o podłodze icon_biggrin.gif
Na ściany max 15 cm wystarczy.
Napisano
Cytat

Dom lat 60 z cegły pełnej o grubości muru 50cm, jeszcze nie ocieplony, na podłodze 20cm styropianu. Mi chodzi tylko czy te szkodzi posadzce czy można tak grzać.

Ocieplenie będzie tej jesieni 10cm

Pozdrawiam


Masz grube i pojemne cieplne mury, stąd wahania w grzaniu podłogówki nie wpłyną znacznie na temperaturę w pomieszczeniach.
Przyzwoita izolacja pod podłogówką, przeciwdziała stratom ciepła przy skokach temperatury.
Przy ocieplaniu ścian pamiętaj o ociepleniu fundamentu.
W jego pobliżu od strony wewnętrznej, jest najwyższa temperatura a w sumie największa różnica temperatur, co sprzyja uciekaniu ciepła.
Pozdrawiam
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Palę drewnem więc nie da rady by grzało całą noc




Witam

Żeby podłogówka nie stygła i żeby nie marnować ciepła które wyprodukuje bufor można dołożyć do instalacji C.O. bufor, czyli zbiornik z wodą. Wtedy po grzaniu w ciągu dnia w buforze masz np. 1000 litrów ciepłej wody, która pobierana jest przez podłogówkę, kiedy w piecu już wygaśnie. Wtedy podłoga nie będzie stygnąć i będziesz miał mniejsze straty na ponowne jej rozgrzanie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...