Skocz do zawartości

Atena Dobre domy - koszt budowy


Recommended Posts

Napisano
Witam,

podobnych tematów już troszkę było, ale może ktoś się wypowie - może ktoś buduje podobny domek (Atena Dobre Domy)? icon_smile.gif Link do projektu: http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/3321-atena.html

Moje pytanie dotyczy kosztu budowy - z moich wyliczeń (wg najtańszych ofert) materiał na SSO to koszt około 70 000zł, mamy kilka ofert ekip po 30-35 000zł za robociznę - czyli stan surowy teoretycznie koło 100 000zł. Do tego okna około 10 000zł, czy w takim wypadku jest szansa wykończyć dom za 90 000zł i zmieścić się np w 200 000zł?
Jak czytam niektóre tematy to wpadam w przerażenie - podobne metrażowo domki po 500-600 tysięcy icon_eek.gif My w sumie chcemy tylko ekipę do SSO i tynków maszynowych, reszta (instalacje, płytki, podłogi, malowanie itp) już we własnym zakresie...

Jest szansa zmieścić się w tej kwocie?
Napisano
Witam na forum icon_smile.gif

Polecam dokładne przeczytanie wątku:
https://forum.budujemydom.pl/Nasze-Domki-za-200tys-t7110.html
Jest co analizować, ale znajdziesz tam opinie osób, którym udało się wybudować dom za 200tys. zł !

Polecam przeczytać dokładnie, przeglądając projekty o których piszą forumowicze.
Zauważysz pewną prawidłowość - domy wykończone pod klucz za 200tys. mają powierzchnię użytkową ok. 100m2 i prostą bryłę. Pamiętaj, że skomplikowany dach, wykusze, lukarny, kominek czy garaż wpływają na zwiększenie kosztów budowy.

Obok wybranego przez Ciebie projektu jest szacunkowy kosztorys, jak widzisz wykończenie pod klucz znacznie przekracza 200 tys. zł.
Napisano
Cytat

Jest szansa zmieścić się w tej kwocie?


nie ma.

pojęcia nie mam co to miały być za okna za 10 tys. ze złomu, z odzysku? czy masz rodzinę, która zajmuje się sprzedażą i dadzą Ci towar bez prowizji?
Napisano
Tam jest 13 okien i za zwyklaki mogą wołać 10 tys. Podejrzewam, że w Druteksie dostanie w tej cenie okna.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tam jest 13 okien i za zwyklaki mogą wołać 10 tys. Podejrzewam, że w Druteksie dostanie w tej cenie okna.


co Ty do mnie rozmawiasz?! ja mam 7 okien klasycznych, plus 3 tarasowe. najniższa wycena jaką dostałam to 28 tys.

edit:
wycena obejmuje rolety za 9 tys. Edytowano przez solange63 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)


Cytat

co Ty do mnie rozmawiasz?! ja mam 7 okien klasycznych, plus 3 tarasowe. najniższa wycena jaką dostałam to 28 tys.

edit:
wycena obejmuje rolety za 9 tys.


Przecież napisałem, że za zwykłe okna, profil 5 cio - 6 cio komorowy, podwójna szyba, białe i z pcv a nie drewniane. Ja miałem wycenę w 2009 roku z Drutexa na 13 okien w tym drzwi podwójne balkonowe wraz z montażem za cenę coś koło 5 tys.
Jak nie wierzysz to zwróć się z zapytaniem do Drutexa o wycenę okien, ciekawy jestem jaką cenę Ci powiedzą. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przecież napisałem, że za zwykłe okna, profil 5 cio - 6 cio komorowy, podwójna szyba, białe i z pcv a nie drewniane.


Moje też są białe z pcv, a nie drewniane.
Napisano
Cytat

Moje też są białe z pcv, a nie drewniane.


I jeszcze powiedz, że mają podwójne szyby i współczynnik szyby 1,0 icon_biggrin.gif
Napisano
Piękny projekt domu! Jednak jego budowa według mojej oceny znacznie przekroczy podaną przez Ciebie kwotę. Mój znajomy budował dom znaczniej mniej efektowny i o mniejszym metrażu, za który z wykończeniem zapłacił 350 tys..
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Moje pytanie dotyczy kosztu budowy - z moich wyliczeń (wg najtańszych ofert) materiał na SSO to koszt około 70 000zł, mamy kilka ofert ekip po 30-35 000zł za robociznę - czyli stan surowy teoretycznie koło 100 000zł. Do tego okna około 10 000zł, czy w takim wypadku jest szansa wykończyć dom za 90 000zł i zmieścić się np w 200 000zł?

My w sumie chcemy tylko ekipę do SSO i tynków maszynowych, reszta (instalacje, płytki, podłogi, malowanie itp) już we własnym zakresie...




to zależy czy naprawdę wszystko oprócz surówki (z dachem?) i tynków wewnętrznych zrobicie sami. Przypominam, że kosztorys to wartość netto icon_cool.gif
Napisano
Trochę odgrzeję temat i wrócę do tematu okien.
Miesiąc temu lokalna firma produkująca okna wyceniła mi 9 okien (w tym tarasowe i 2 duże balkonowe) na 5500 zł.Za PCV białe,dwuszybowe,na profilu pięcio lub sześciokomorowym (nie pamiętam)
A za te same okna,na lepszym profilu, z kolorem dwustronnym na większości a jednostronnym na mniejszości na 7900 zł.
W obu przypadkach z montażem.
A jeśli chodzi o meritum to wg mnie nie ma szans na wybudowanie tego domu za 200 tys zł.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...