Skocz do zawartości

Nowy dom a problem z zalewającym balkonem, proszę o pomocy, PILNE!


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Coś na wzór tego odwodnienia tarasu czy balkonu.

Albo takie coś, zwróć uwagę na element nr 5.



Ale na fotka tych niby na których taras był niby poprawiony jest tak samo jak na tych fotkach pierwszych, czyli nic nie zrobili nowego. Nie podnieśli słupów ponad posadzkę oraz nie zrobili odwodnienia. Więc szkoda tylko czasu i Twoich pieniążków.


zalamka.jpg Jaki silikon do słupów?
Słupy nie powinny być wtopione w posadzkę.



Z tego co widzę to są tam 3 warstwy papy i opierzenie , niestety u mnie jest trochę inaczej, natomiast słupy pierwotnie wystawały ponad posadzkę natomiast potem wykonano na około nich tzw, opierzenie z blachy

a czy mimo wszystko pod tym opierzeniem powinna być rynna, jak blacha jest daleko poza mur wysunięta??
Napisano
Cytat

Z tego co widzę to są tam 3 warstwy papy i opierzenie , niestety u mnie jest trochę inaczej, natomiast słupy pierwotnie wystawały ponad posadzkę natomiast potem wykonano na około nich tzw, opierzenie z blachy

a czy mimo wszystko pod tym opierzeniem powinna być rynna, jak blacha jest daleko poza mur wysunięta??


To, że jest zrobione nie znaczy że jest dobrze bo usterka dalej wisi.
Wiesz jak jest dobrze to nikt się nie czepia jak to było zrobione, ale jak coś idzie nie tak to dziury szuka się wszędzie icon_biggrin.gif
Blacha może być wysunięta ale jak nie kapinosu to woda będzie zaciekała, ale i tak uważam, że rynna powinna być.
Napisano
Cytat

Coś na wzór tego odwodnienia tarasu czy balkonu.

Albo takie coś, zwróć uwagę na element nr 5.



Ale na fotka tych niby na których taras był niby poprawiony jest tak samo jak na tych fotkach pierwszych, czyli nic nie zrobili nowego. Nie podnieśli słupów ponad posadzkę oraz nie zrobili odwodnienia. Więc szkoda tylko czasu i Twoich pieniążków.


zalamka.jpg Jaki silikon do słupów?
Słupy nie powinny być wtopione w posadzkę.



Przesyłam zdjęcia z opierzenia tarasu jak było zrobione za pierwszym razem zdjęcia które dodałamsą zrorione po kolejne poprawce , pierwotnie firma zrobiła tak jak widać z tym, ze na wierzchu byłą pozostawiona w końcowej fazie wylewka betonowa a pod tym była papa 2 krotnie położona i styropian

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Tak to prawda słupy są spękane , ale robiłam już taki eksperyment, ze słupy były owinięte sterczem, jednak efekt był podobny nic się wielce nie zmieniło, fakt , że myślę również aby spękania na słupach uszczelnić silikonem




owinąć streczem w celu zapobieżenia przeciekaniu nie jest tożsame z laniem wodą w celu namierzenia przecieku .
gdyby izolacja była tak prosta jak strecz nie byłoby w tym temacie ponad 50 postów.
Dla jasności
nie szukamy szczelności
tylko szukamy nieszczelności
szczelność będzie logicznym następstwem braku nieszczelności - przykro mi tu nie ma drogi na skróty .
od pierwszego postu
piszę
lać wodę
po kawałku
po łączeniu
coraz dalej coraz wyżej aż złapiesz ,
woda może jest i wredna , ale nie jest tak cwana żeby nie przeciekać jak lejesz z węża , a przeciekać z deszczu .
konsekwentnie będzie przeciekać w każdym przypadku .
Napisano
Cytat

owinąć streczem w celu zapobieżenia przeciekaniu nie jest tożsame z laniem wodą w celu namierzenia przecieku .
gdyby izolacja była tak prosta jak strecz nie byłoby w tym temacie ponad 50 postów.
Dla jasności
nie szukamy szczelności
tylko szukamy nieszczelności
szczelność będzie logicznym następstwem braku nieszczelności - przykro mi tu nie ma drogi na skróty .
od pierwszego postu
piszę
lać wodę
po kawałku
po łączeniu
coraz dalej coraz wyżej aż złapiesz ,
woda może jest i wredna , ale nie jest tak cwana żeby nie przeciekać jak lejesz z węża , a przeciekać z deszczu .
konsekwentnie będzie przeciekać w każdym przypadku .



Dobrze postaram się polewać same słupy wodą z węża i zobaczymy co się będzie działo. Dziękuję za wskazówkę.
Napisano
Cytat

zdjęcie nr 2

z obróbki blaszanej wychodzi woda
czyli jednak jakby słupy
wąż i lać

tak przy okazji nie za wiele tam masz silikonów ???



dziś polewałam słupy wodą i dokładnie nalewałam wody w szczeliny i niestety nic nie wyszło, żadne plamy nie pojawiły się na dole nad futryną i drzwiami oraz naokoło drzwi, tak jak zwykle przy ulewie. Woda jak spływała ze słupów znajdowała się w okolicach tak jak ukazuje na foto zakreślone na niebiesko. ja myślę , że może teraz powinnam spróbować polać wodą po tarasie a dokładnie po papie w miejscu mniej więcej takim jak wychodzi plama na dole, czyli postaram się polewać wodą powierzchnię wielkości tak jak zaznaczyłam na zdjęciu na czerwono, jeśli okaże się że te plamy się pojawią to raczej będzie to chyba znaczyło, ze wina jest źle położonej papy na tym odcinku...czy dobrze myślę?

DSC01446.jpg

Napisano
Tylko zaproponowałbym to lanie woda nie strumieniem tylko za pomocą pistoletu do podlewania z funkcją prysznicu aby symulować jakby padał deszcz.
Napisano
jj_d, se to lanie wody rozciągnij w czasie, bo objawy występują jednak chyba po jakimś czasie, żeby mieć jakiś czas na interpretację tego lania w powiązaniu z miejscem przyłożenia wężyka, czy jakoś tak. icon_lol.gif
Napisano (edytowany)
Ja postawię na błędy połączenia elementów stycznych z pionowymi (znaczy taras, dach ze ścianami) - nie widziałem tam żadnych opierzeń, a jakość tego co widać na załączonych zdjęciach to po prostu zgroza. Wszystko przebijają blaszane opierzenia słupów w betonie - choć nie muszą być przyczyną przecieków to w ciągu kilku lat konieczna będzie wymiana słupów na nowe.

Możesz napisać w jaki sposób wykonano połączenia o których piszę? Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ja postawię na błędy połączenia elementów stycznych z pionowymi (znaczy taras, dach ze ścianami) - nie widziałem tam żadnych opierzeń, a jakość tego co widać na załączonych zdjęciach to po prostu zgroza. Wszystko przebijają blaszane opierzenia słupów w betonie - choć nie muszą być przyczyną przecieków to w ciągu kilku lat konieczna będzie wymiana słupów na nowe.

Możesz napisać w jaki sposób wykonano połączenia o których piszę?



Jeśli chodzi o ten wiatrołap to normalnie od początku był budowany z całym budynkiem, całość jest wykonana z porothermu, ocieplona styropianem 15 cm, nad wiatrołapem został wylany zazbrojony strop, potem położono papę , na to przyklejono styropian następnie klej i kolejno przyklejono papę, na to wylano posadzkę z zakotwiczoną w środku siatką zbrojeniową, przy tym zostało zrobione opierzenie z blachy,które jednak nie było zbyt dobrze wykonane, gdyż powstawały zacieki na ścianach, potem gdyż z przodu ten daszek nie był zaplanowany w projekcie domu, wykonano to drewniane zadaszenie firma stolarsko-ciesielska, wykonała ten daszek wraz z filarami, tak jak widać na foto powyższych, zadaszenie to jest zamontowane poprzez przykręcenie dużymi wkrętami czy też śrubami filarów do ściany styku, również pod kalenicą na styku ze ścianą jest mocowanie za pomocą tych wkrętów, przednie filary tego zadaszenia zakotwiczone są w specjalnych kotwach oraz zamocowane do betonowej posadzki. Następnie daszek pokryto membraną, założono rynny i przykryto daszek dachówką. Po niedługim czasie od zrobienia tarasu zaczęły wychodzić plamy nad wejściem do domu, pomimo tego daszku, więc wezwaliśmy inna firmę do poprawki tego tarasu, gdyż wcześniejsza twierdziła, ze wszystko zrobili ok, kolejna firma podjęła się zrobić balkon od nowa, skuwali całą posadzkę aż do styropianu, na to ponownie wylewali posadzkę ze zazbrojoną siatką i bardzo mocnym betonem, na to smarowali czarną masą typu coś jak masa asfaltowa, następnie zrobili opierzenie niby odpowiednie, blacha zachodzi daleko na posadzkę tarasu, następnie na to położyli grubą papę termozgrzewalną, zrobili opierzenie na filarach (pewnie niepotrzebnie), które też uszczelnili silikonem, niby wszystko ok! Jedno co to od samego początku twierdziłam, że na około tarasu powinna być mała rynna jednak zarówno jak i jedni fachowcy tak i drudzy twierdzili że nie ma potrzeby, bo to jest mała powierzchnia, spad jest wystarczający i że jest odpowiednie opierzenie przez co woda bezpośrednio spadnie na daszek , a dalej jest rynna, hmmm no nie wiem...? To tak po krótce tak wyglądały te etapy. Jedno mogę powiedzieć, dziś w nocy znowuż padał deszcz i jak zwykle niespodzianka, która powraca jak bumerang, plamy powstały na nowo ;( no trudno pozostała tylko metoda prób i błędów. Pozdrawiam.
Napisano
Nic nie piszesz o metodzie opierzenia liniowego na styku ściany z dachem i z tarasem!
Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jest tak jak przypuszczałem - brak poprawnej izolacji w tym miejscu.

Izolacja powinna zapewniać szczelność połączenia dachu oraz tarasu ze ścianą i być wywinięta do góry - na ścianę kilka centymetrów. Na to dopiero styropian. Dla jasności nie piszę o krawędziach końcowych, które są opierzone jako-tako, a o styku elementów ze ścianą biegnącą ponad te elementy, a dokładnie na linii folii paroizolacyjnej dachu oraz papy na linii styku tarasu z pionową ścianą. Nie są to jedyne błędy, ale one powodują najprawdopodobniej podciekanie wody w szczelinie pomiędzy styropianem a ścianą. Polej wodą w tych miejscach i będziemy mieli jasność.
Napisano
Cytat

Nic nie piszesz o metodzie opierzenia liniowego na styku ściany z dachem i z tarasem!
Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jest tak jak przypuszczałem - brak poprawnej izolacji w tym miejscu.

Izolacja powinna zapewniać szczelność połączenia dachu oraz tarasu ze ścianą i być wywinięta do góry - na ścianę kilka centymetrów. Na to dopiero styropian. Dla jasności nie piszę o krawędziach końcowych, które są opierzone jako-tako, a o styku elementów ze ścianą biegnącą ponad te elementy, a dokładnie na linii folii paroizolacyjnej dachu oraz papy na linii styku tarasu z pionową ścianą. Nie są to jedyne błędy, ale one powodują najprawdopodobniej podciekanie wody w szczelinie pomiędzy styropianem a ścianą. Polej wodą w tych miejscach i będziemy mieli jasność.



Jeśli chodzi o daszek, to jest wywinięta na ścianę (która wcześniej była obłożona styropianem) membrana która pokrywa również i daszek co widać na foto 162,94 Kb, następnie nad to zrobiono opierzenie z ponaginanej blachy, dodatkowo uszczelniono silikonem oraz taśmą kalenicową i to wszystko więcej żadnej izolacji tam nie ma. Zbobie próbę tak jak Pan proponuje na styku daszku i ściany, zobaczymy. Dziękuję za wskazówkę.
Napisano
Cytat

Jedno co to od samego początku twierdziłam, że na około tarasu powinna być mała rynna jednak zarówno jak i jedni fachowcy tak i drudzy twierdzili że nie ma potrzeby, bo to jest mała powierzchnia, spad jest wystarczający i że jest odpowiednie opierzenie przez co woda bezpośrednio spadnie na daszek , a dalej jest rynna, hmmm no nie wiem...?


Gdyby woda lała się strumieniem i nie było wiatru który deszczem miota nieraz we wszystkie strony to zapewne ściekła by na daszek ale woda zapewne ścieka sobie powolutku i zacieka. Większość tej wody opadowej zapewne ścieka na daszek ale coś ścieka robiąc zacieki na ścianie.
Kolega miał kiedyś problem bo przeciekał u komin na styku pokrycia. Wzywał dwa razy fachowców i twierdzili, że winna jest cegła klinkierowa którą obłożył komin (komin miał ceramiczny systemowy), on i ja twierdziłem że wina leży po stronie opierzenia. Wezwał inną firmę która zerwała stare opierzenie i zrobiła nowe i problem zniknął. A ten komin przeciekał mu gdy padał ulewny deszcz i zacinał silny wiatr.
  • 7 lata temu...
Napisano

Myślę że problem tkwi w braku odpowiedniej obróbki pasa  podrynnowego (obróbka powinna mieć z 20 cm)

20210728_135928.jpg

20210708_162517.jpg

20210521_144053.jpg

 

Brak orynnowania to też błąd z tego względu ze sama rynna daje nam kolejne 7 cm wydłużenia okapu, co chroni ścianę przed zaciekaniem. Problem może tkwić też w tych słupkach i przy ścianie  bo nie wiadomo jak tam jest zrobione. Wcinka blachy w ścianę i słupka a do tego sikaflex jako wypełnienie wcinki to jedyne mądre rozwiązanie problemu.

Nie ukrywam że problematyczne może być zastosowanie papy dlatego też  fachowiec który robił u mnie 7 lat temu do tego wykorzystał mębrame.

20210317_083048.jpg

20220301_141618.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień Dobry,   Cześć, szukam właśnie sobie jakiegoś projektanta/firmy, która zaprojektuje mi mieszkanie. I interesuje mnie nadzór inwestorski. Mieszkanie w Warszawie - 67 metrów  - Firma 1 - projekt 19430 PLN(290 p m2) + nadzór 11250 PLN(4500 za miesiąc) - Firma 2 - projekt 13400 (200 m2) + nadzór 13400 PLN (200 za m2)   Waszym zdaniem - dużo - za mało? jak to stoi rynkowo w Warszawie.  
    • Naprawa podłogi olejowanej produktem Osmo jest stosunkowo prosta, ponieważ jedną z największych zalet olejowanych powierzchni (w przeciwieństwie do lakierowanych) jest możliwość miejscowej renowacji bez konieczności cyklinowania całej podłogi. Oto jak krok po kroku naprawić olejowaną podłogę Osmo: 1. OCENA USZKODZENIA Drobne zarysowania lub matowość – wystarczy odświeżenie powierzchni. Głębokie rysy lub plamy – konieczne będzie miejscowe szlifowanie i ponowne olejowanie. 2. CZYSZCZENIE PODŁOGI Użyj środka Osmo Wisch-Fix (koncentrat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg olejowanych), by usunąć brud, tłuszcz i resztki poprzednich środków pielęgnacyjnych. 3. MIEJSCOWA NAPRAWA (punktowa renowacja) Jeśli masz do czynienia z lokalnymi uszkodzeniami (np. rysa, plama): Delikatnie zeszlifuj uszkodzone miejsce drobnym papierem ściernym (np. 180–240). Oczyść pył – najlepiej odkurzaczem lub ściereczką z mikrofibry. Nałóż cienką warstwę odpowiedniego oleju Osmo (np. Osmo TopOil, Osmo Olej do Podłóg lub Hardwax-Oil – ten sam, którym była wcześniej olejowana podłoga). Pozostaw do wyschnięcia (ok. 8–12 h). W razie potrzeby powtórz. Uwaga do w/w - nowość w ofercie Osmo 1. środek do usuwania plam 2. pasta do usuwania rys 4. ODŚWIEŻENIE CAŁEJ PODŁOGI (jeśli całość wygląda na zużytą) Użyj Osmo 8019 (do usunięcia trudnych plam) oraz Osmo Olej do Renowacji np. 3079: Umyj całą podłogę Intensywnym środkiem myjącym nr 8019. Nałóż cienką warstwę renowacyjnego oleju Osmo za pomocą pada lub szmatki np. 3081. Poleruj do równomiernego rozprowadzenia. Pozostaw do wyschnięcia. Nie ma potrzeby całkowitego szlifowania ani zdejmowania starych warstw, co oszczędza czas i materiał. Wskazówki: Zawsze wykonuj próbę na niewidocznym fragmencie. Używaj tylko oryginalnych produktów Osmo, ponieważ są one ze sobą kompatybilne. Unikaj stosowania zwykłych środków czystości – mogą zniszczyć powierzchnię olejowaną.
    • Bez przesady... Przecież to na pierwszy rzut oka ten "przepis utylizacji" wygląda nacytat/zrzut ekranu z FB...
    • Ale innym czytającym sugerujesz że ja manipuluję. To jest niezbyt uczciwe.
    • Nie ma żadnej zabudowy, również działka na sprzedaż lecz ona względem sąsiada tego z lewej strony jest jakieś 5 m poniżej bo myśleliśmy nad nią również ale niestety dla nas jest zbyt nisko.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...