Skocz do zawartości

Tynki - ściana trójwarstwowa


Recommended Posts

Witam, posiadam dom o ścianach wybudowanych w technologii trójwarstwowej:
pustak max 29cm
http://www.cerpol.com.pl/pustak-max-288-220.php
styropian 10cm
pustak max 12cm
http://www.cerpol.com.pl/pustak-minimax-120-188.php
Obecnie planuję ten dom wytynkować tynkiem silikatowym lub silikatowo- silikonowym. Fachowcy sugerują dodatkowe docieplenie budynku styropianem 5cm. Twierdzą, że idealnie równe wykonanie tynku jest możliwe jedynie na styropianie.
Dodam jeszcze, że nie przeszkadzają mi dodatkowe koszty styropianu i robocizny z nim związanej, więc proszę nie pisać o opłacalności takiej inwestycji. Zależy mi jedynie na tym, żeby tynk wyszedł ładnie dla oka, żeby nie było widać nierówności. Oto moje pytania:
1. Czy jest rzeczywiście tak jak mówią fachowcy? Czy nie można ładnie wytynkować budynku bez kładzenia styropianu?
2. Czy dodatkowa warstwa styropianu nie spowoduje złej cyrkulacji powietrza, a w konsekwencji dużej wilgotności wewnątrz domu? Czy dodatkowe ocieplenie jest zgodne ze sztuką budowlaną?
Link do komentarza
Jakość cienkowarstwowego pokrycia tynkarskiego zależy od staranności wykonania a nie od tego, czy kładziony będzie na styropian, czy na tynk podkładowy. Oczywiście przy znacznych nierównościach surowego muru łatwiej wyprowadzić płaszczyznę układając styropian. Dodatkowe ocieplenie nie wpłynie negatywnie na własności ściany a jednocześnie poprawi jej ciepłochronność.
Link do komentarza
Dziękuję za odpowiedź. Czyli jednak jestem zmuszony położyć ten styropian. Ściany wybudowane są raczej prosto, ale przecież wystarczy kilka wystających cegieł i sprawy się komplikują na tyle, że zaczynam wątpić czy wytynkowanie w ten sposób jest w ogóle możliwe.
Czy może Pan udzielić jakiś informacji na czym się skupić przy ocenie na bieżąco pracy tych ludzi? Jak prawidłowo powinien wyglądać montaż styropianu, czy wymagane są kołki, dolna listwa podtrzymująca? Co w przypadku dachówek przylegających równolegle do tynkowanej ścianie, należy je odpowiednio dociąć czy bez docinania dojść do nich styropianem i tynkiem?
Link do komentarza
Cytat

Czy może Pan udzielić jakiś informacji na czym się skupić przy ocenie na bieżąco pracy tych ludzi? Jak prawidłowo powinien wyglądać montaż styropianu, czy wymagane są kołki, dolna listwa podtrzymująca? Co w przypadku dachówek przylegających równolegle do tynkowanej ścianie, należy je odpowiednio dociąć czy bez docinania dojść do nich styropianem i tynkiem?


Proszę:
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Co w przypadku dachówek przylegających równolegle do tynkowanej ścianie, należy je odpowiednio dociąć czy bez docinania dojść do nich styropianem i tynkiem?

Cytat

Dodatkowe ocieplenie nie wpłynie negatywnie na własności ściany a jednocześnie poprawi jej ciepłochronność.



A jak Pan ustosunkowuje się do opinii krążących po internecie odnośnie skraplania się wody w takiej ścianie? Edytowano przez iqor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Trudno ustosunkować się do nieznanych opinii, które mogą dotyczyć innego układu warstw i użytych materiałów. W przedstawionym przypadku zawilgocenie nie grozi choćby ze względu na niską paroprzepuszczaność wewnętrznej warstwy ocieplenia ze styropianu. Co do dachówek - z opisu nie wynika, gdzie one stykają się z tynkiem (może jakiś rysunek).
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Dachówki przy ścianie jak w tym filmie tyle tylko, że u mnie blacha znajduje się ponad dachówkami, a na filmie pod dachówkami. Rząd dachówek przy ścianie jest przycięty, więc może dlatego blacha jest na zewnątrz.
http://www.youtube.com/watch?v=S9EzvErdiBM
Chyba to jest ta blacha:
http://photos04.istore.pl/38050/photos/big/22249481.jpg Edytowano przez iqor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Więc powtarzam pytanie:
Należy te dachówki odpowiednio dociąć czy bez docinania dojść do nich styropianem i tynkiem?


Tak na moje widzi mi sie to najpierw trza położyć ten styropian a potem dociąć te dachówki. Bo jak niby chcesz dociąć przed? znasz wymiar jaki wyjdzie po ociepleniu?

Rozumiem, że chodzi Ci o ścianę szczytową.
Link do komentarza
Cytat

Bo jak niby chcesz dociąć przed?


Nic takiego nie napisałem.
No pewnie, że po położeniu styropianu. Chodziło mi oto czy zamiast kładzenia fartucha można dojść do dachówek bezpośrednio tynkiem. Widziałem już takie rozwiązania i zastanawiam się czy mi tego nie zaproponują tynkarze. Osobiście wolałbym gdyby docieli dachówki.

W jaki sposób umocować ten fartuch blaszany w styropianie. Obecnie zrobione jest nacięcie w pustakach i tam właśnie włożony jest fartuch. W styropianie też robi się nacięcie czy mocuje całkiem inaczej?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Nic takiego nie napisałem.


Pytałeś czy dachówki dociąć po położeniu styro, a mi jakoś przed oczami pojawiło się , że chciałeś dociąć przed icon_lol.gif
Ot taka mała nadinterpretacja z mojej strony icon_cool.gif
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Właśnie jestem na etapie tynkowania. Zdecydowałem się na 5 cm styropianu i nie żałuję, gdyż teraz wiem, że tak równych ścian nie dałoby się osiągnąć bez kładzenia styropianu. Ponawiam pytanie z poprzedniego posta odnośnie sposobu mocowania blaszanego fartucha do styropianu.
Link do komentarza
Profesjonalne rozwiązanie polega na mocowaniu fartucha do listwy startowej, na której spoczywa ocieplenie. Fartuch powinien mieć zawiniętą krawędź wprowadzoną w rowek w styropianie. Ostatecznie blachę można mocować na kołki rozporowe (osadzone w murze) podkładając na pod fartuch płaskownik usztywniający, który zabezpieczy przed pofalowaniem przy przykręcaniu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja nie znalazłem wzmianki o woskowaniu zamków, może jest coś na opakowaniu.    A w karcie pielęgnacji szału nie widać:         To AC4 generalnie do układania w sypialniach.        Też nie znalazłem wzmianki na ten temat. Film stabilizujący odporny na wilgoć, było napisane.   Jeszcze jedna uwaga jak panele mają być wodoszczelne do tych 4 godz.  To trzeba by malować begi uciętych paneli, bo tam wilgoć ma otwarte wrota i dlatego, podniosło te panele:         To tylko propozycja z mojej strony, może Pan układać te panele do suszenia w dowolny sposób, najważniejsze jest, żeby ich nie powykrzywiało. 
    • Syn się o tym uczył i to jest na pozór proste, ale w wyliczeniach dokładnych dość skomplikowane. W każdym razie jest tak jak piszesz, że w ogrzanym powietrzu pomimo dużej wilgotności szybko się ta wilgotność zmniejsza, chodzi o to, że w ciepłym powietrzu wody zmieści się dużo więcej niż w zimnym. Przynajmniej tak mi to tłumaczył i mam nadzieję, że dobrze pamiętam. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kupilam dzialke lesna, zeby miec maksymalne minimum koniecznosci jej ogarniania. Od strony zachodniej obejmuje ona dawna droge i  nic tam nie urosnie (tak myslalam, ale jednak rosna rozne roznosci). W kazdym badz razie, postawilam tam 5 skrzyn, w ktorych upawiam truskawki i rozne warzywka. Na polankach posadzilam kilka krzakow malin, czarnych porzeczek, borowke amerykanska, 1 wisienke i 2 swidosliwy. I to wsio. Reszta zostaje jak bylo, z mchem, igliwiem, trawami. I nie mialam zamiaru w nic ingerowac, poza zbieraniem postracanych przez wiatr galezi i szyszek. Jednak musze usuwac czeremche amerykanska i siewki debow (ale nie wszystkie). Czynnosc taka, jak bieganie z kosiarka w ogole nie wchodzi w gre. Juz tej wiosny zauwazylam rozprzestrzenianie sie kostrzewy i zrobilam eksperyment z koniczyna i macierzanka. Moze i by cos z tego wyszlo, ale musialam wyjechac. Plan jest taki, ze w lutym - marcu bede kostrzewe wyrywac i w to miejsce natychmiast siac - sadzic cos niskiego. Bo jak slusznie zauwazyles, natura nie znosi prozni. Moze bede miala pomocnikow... A nawet jesli nie, to mam nadzieje, ze w kilka miesiecy sie z nia uporam. Ale na pewno niczego kosic nie bede .     Ile masz m² do koszenia ?
    • Mają taką jakby powłokę na zamkach, wedle specyfikacji mają być wodoszczelne do 4 godz. więc może to jest ta powłoka trudno mi powiedzieć   Tu jest instrukcja i karta produktu tych paneli:   https://www.jokapolska.pl/produkt/joka-632-hudson-bay-6005-oak-tradition/   Podkład: Film stabilizujący odporny na wilgoć         Z mojej strony wszystko opisane na mailach łącznie z elaboratem wątpliwości, czy mogę uruchomić C.O., bez wygrzania. Od dewelopera na mailu zero odpowiedzi, jednak mam udokumentowaną w postaci nagrania swoją rozmowę z inżynierem dewelopera będącym przedstawicielem ds. odbiorów i wydania lokali oraz usuwania wad, który wprost mówi, że niewygrzana posadzka, śmieje się z pytania czy mam rozmontowywać podłogi powołuje się na swoje rzekome doświadczenie, że nic się u ludzi nie dzieje i zaleca mi nie doszukiwać się na siłę usterek a w innej rozmowie mówi, że budynek budowali w pośpiechu bo terminy i w ogóle zamknęli wilgotne ściany i to sobie musi wyschnąć.    Zasadniczo to w ten sposób wszyscy z tego co widzę robią, bo wszystkie inne realizacje w trakcie budowy jakie oglądałem jesień/zima 2023, to były w połowie murów, a oddanie planowane na za 9 miesięcy latem 2024.   Z kolei z wykonawcą mam rozmowę, gdzie mówi, że "przecież ja mu mówiłem, że posadzka sucha, a foli to on nigdy nie kładzie no ale faktycznie wytyczne są takie że zawsze powinna być". Tyle,  że mi nie zależy na mordowaniu się z ludźmi w sądach a na racjonalnym odratowaniu sytuacji i minimalizowaniu szkód. 
    • To te pojedyncze sztuki już się nie nadają, w trakcie użytkowania te podniesione kanty szybko się wycierają i będzie to nieładne. W dodatku na mopa są już rozszczelnione, otwarte, będą dalej się wywijać. A po wyschnięciu już nie wracają do pierwotnego kształtu.   A te panele, które Pan kupił, mają woskowane zamki, czy surowe?      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...