Skocz do zawartości

2 Styropiany?


Recommended Posts

Gość mhtyl
Cytat

Witam. Ktory wybrac styropian na elewacje nowego domu parterowy z ytonga 24
-Organika Silver Fasada 0,040 gr. 15 cm
-Organika Termonium Fasada grafit 0,032 gr. 14 cm

Dodam ze Termonium jest o 37 zl drozszy na m2.


icon_biggrin.gif Podałeś dwa różniące się bardzo styropiany współczynnikiem przenikania ciepła.
Jeżeli chcesz porównywać coś to musi towar być z takiej samej półki.
Ja bym wybrał ten droższy.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Na termoizolacji w postaci styropianu nie znam się ale wydaje mi się, że 0,008 to nieznaczna różnica.
Pytanie jaka jest różnica na całości domu w obklejeniu go pierwszą lub drugą opcją. Jeśli domek parterowy o malutkiej kubaturze, to różnica finansowa będzie nieznaczna dla całości.
Link do komentarza
Mhtyl - dlatego piszę, że nie znam się na termoizolacji poprzez styropian na elewacji. Nie moja działka lekko mówiąc. Tylko nie wiem jak 0,008 może wpłynąć na cenę i jak może wpłynąć na różnicę w kosztach ogrzewania i eksploatacji domu. Elewacja budynku 8x8m i wysoki na 4 (średnio, bo szczyty będą wyższe niż elewacja frontowa) daje 128m elewacji do obłożenia styropianem i ponad 4700,- więcej w materiale. Czy to się jakoś zwróci czy tylko jest to kolejny "chłyt" marketingowy mówiący, że jedna trylionowa ma znaczenie i będziemy wydawać majątek na ogrzewanie (trochę abstrakcyjnie ale sporo firm naciąga takimi sposobami Klientów).
Link do komentarza
Gość mhtyl
Gdyby to była nowość na rynku i nie sprawdzona w praktyce to należałoby podchodzić do tego z dystansem, ale jest to od wielu lat praktykowane i są tego wymierne efekty/korzyści.
Co do producentów to przyznaje racje , że kupując styropian z deklarowaną lambdą 0,032 nie kupujemy 0,040, jako zwykli, przeciętni ludzie nie mamy szans tego sprawdzić, musimy zaufać producentowi.
Link do komentarza
Co się znowu ma zwrócić.
Ile się zwraca TV 55" bo się zastanawiam icon_biggrin.gif
0,008 różnicy w lambdzie to różnica między standardowym styropianem (0,04W/mK), a "ciepłym" 0,032W/mK).
Taka różnica w lambdzie materiału izolacyjnego pozwala albo uzyskać znacznie korzystniejszy współczynnik przenikania ciepła, albo pobawić się z grubością izolacji.
Dla wymagań jakie stawiają obecnie WT będzie to 16 lub 13 cm grubości izolacji.
Różnica niby mała, ale czasami toczy się batalię o każdy centymetr... no i do tego fakt że bez budowania "bunkra" można łatwo zejść z "u" ściany zewnętrznej poniżej 0,2W/mK... a to już stawia dom w kategorii energooszczędnej (jak nikt nic innego nie spierdzieli icon_biggrin.gif ). Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

...jak nikt nic innego nie spierdzieli icon_biggrin.gif



Tu też się zgodzę, bo ostatnio montowałem drzwi przed robieniem elewacji gdzie styropian był mocowany "na zakładkę" z tym piórem. Tyle, że tam gdzie było komuś niewygodnie to obcinali pióro i robili na styk. Zaczęli zaciągać klejem jak w ukropie aby inwestor nie widział co się dzieje pod nim.
Szybko go uświadomiłem i na łączeniach (dość niechlujnych) wstrzyknęli piankę dla izolacji a w zasadzie dla zapewnienia ciągłości izolacji.
Rozumiem zrobić tak naroża ale jak komuś zeszła płyta styropianu to nie obcina się piór na środku prostej ściany. Stąd właśnie podpytywałem czy różnica 0,008 ma uzasadnienie w oszczędnościach.
Link do komentarza
Cytat

Zawsze warto cieplejszy niż potem się martwić. Ewentualnie dopytaj np. eksperta z PSPS, którego widziałem tu też na forum. Jaka tam jest waga minimalna dla obu tych styropianów.



Zgadzam się z przedmówcami, że w omawianym przypadku warto zastosować 14 cm styropianu o lambdzie deklarowanej 0,032 W/mK, dającego opór cieplny o wartości 4,35 m2K/W. Dla styropianu grubości 15 cm i lambdzie 0,040 W/mK opór cieplny wynosi 3,75 cm.
Różnica jest taka, że taką samą izolacyjność cieplną uzyskujemy przy użyciu styropianu szarego o gr. 14 cm i lambdzie 0,032 oraz styropianu białego o lambdzie 0,040 i grubości 18 cm. I odwrotnie, jeśli wyjdziemy od styropianu białego o grubości 15 cm i lambdzie 0,040, to taką samą izolacyjność zapewni nam 12 cm styropianu szarego o lambdzie 0,032.
Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu opracowało tabelę z minimalnymi gęstościami poszczególnych odmian styropianu, stanowiącą podstawę do wstępnej weryfikacji jakości zakupywanych płyt. Dla styropianu o lambdzie deklarowanej 0,040 minimalna gęstość wynosi 12,5 kg/m3, a dla styropianu szarego o lambdzie 0,032 pomiędzy 12,0 (wartość obowiązująca dla lambdy 0,033) a 13,5 (wartość obowiązująca dla lambdy 0,031). Moim zdaniem powinna to być wartość 13,0 kg/m3 - wkrótce ostateczna wartość zostanie dodana do obowiązującej tabeli. Edytowano przez E-rzecznik PSPS (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Zgadzam się z przedmówcami, że w omawianym przypadku warto zastosować 14 cm styropianu ...



Nic z tego nie rozumiem ale wierzę Ci na słowo icon_smile.gif.
Ja natomiast mam pytanie, bo współpracowałem z jednym producentem drzwi, który robił też u siebie styropian. Zasłyszałem tam informację, że styropian powinien leżakować (nie wiem ile czasu) przed tym jak pójdzie do hurtowni i dalszej odsprzedaży. Nie chciało mi się w to wierzyć, że ktoś będzie magazynował takie gabaryty. Potrzeba do tego olbrzymia hala itd.

To prawda?
Link do komentarza
Cytat

Nic z tego nie rozumiem ale wierzę Ci na słowo icon_smile.gif.
Ja natomiast mam pytanie, bo współpracowałem z jednym producentem drzwi, który robił też u siebie styropian. Zasłyszałem tam informację, że styropian powinien leżakować (nie wiem ile czasu) przed tym jak pójdzie do hurtowni i dalszej odsprzedaży. Nie chciało mi się w to wierzyć, że ktoś będzie magazynował takie gabaryty. Potrzeba do tego olbrzymia hala itd.

To prawda?



To prawda, styropian powinien być sezonowany, ale jego sezonowanie odbywać się może zarówno w postaci bloków styropianowych (przed pocięciem) jak i w postaci płyt. Czas sezonowania może być różny, a zależy od ustalonej technologii produkcji i stosowanych maszyn produkcyjnych.
Sezonowanie powiązane jest z parametrem deklarowanej przez producentów stabilności wymiarowej w normalnych warunkach, wyrażanej symbolem DS(N) i deklarowanej najczęściej na poziomie 0,2 %, tj. DS(N)2. Oznacza to, że styropian od momentu wprowadzenia na rynek (np. od dostarczenia do hurtowni) nie powinien zmienić swoich wymiarów o więcej niż 0,2 % - dla płyty o długości 1000 mm może nastąpić zmiana wymiaru o 2 mm.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Na termoizolacji w postaci styropianu nie znam się ale wydaje mi się, że 0,008 to nieznaczna różnica.
Pytanie jaka jest różnica na całości domu w obklejeniu go pierwszą lub drugą opcją. Jeśli domek parterowy o malutkiej kubaturze, to różnica finansowa będzie nieznaczna dla całości.



Na stronach Knauf Therm jest dostępny kalkulator oszczędności. W łatwy sposób wyliczysz potencjalne oszczędności i porównasz dwa rodzaje styropianów o różnych parametrach technicznych.
e-rzecznik Knauf Therm
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Inna lokalizacja czyli jaka? Przecież to podstawowa informacja, inaczej każda odpowiedź będzie wróżeniem z fusów.
    • Jako użytkownik pompy ciepła od 2022r., kiedy wybierałem ją do siebie, wziąłem pod uwagę : - Pompa ciepła powietrzna czy gruntowa, - Ile mam wolnego gruntu wokół domu,    - powietrzna nie wymaga dużo miejsca, jakieś 2 - 3 m. kw.    - gruntowa - sama pompa jak wyżej ale trzeba jeszcze dodać miejsce na rury pod ziemią, skąd będzie pobierane ciepło a to już jakieś kilkadziesiąt m. kw. - Ile chcę wydać pieniędzy,    - powietrzna tańsza (mój wybór, jakieś kilkanaście tyś) ale zimą traci na wydajności, przy niskich temperaturach, chyba około -15 st. C będzie się wspomagać wbudowanymi grzałkami el.    -gruntowa droższa (sąsiad wymieniał w zeszłym roku starą na nową - ponad 50 tyś. zł.), zima czy lato wydajność taka sama bo wymiana ciepła odbywa się w stałych warunkach, - split czy monoblok,    - split to część urządzenia na zewnątrz a część wewnątrz domu, wymaga trochę miejsca, na przykład w piwnicy a w podłogówce płynie woda,    - monoblok (mój wybór) to jedynie sterownik na ścianie w pomieszczeniu techn., jakieś 20 x 15 cm. ale w podłogówce musi płynąć glikol (droższa opcja niż woda) bo wymiana ciepła odbywa się na zewnątrz a glikol zapobiega przed zamarznięciem rur.   Poza tym dobierz dobrze moc pompy do powierzchni ogrzewanej podłogi, nie kupuj zapasu mocy bo sprężarka będzie się niepotrzebni uruchamiać a to wiąże się z zużywaniem części ruchomych.  Pompa najwydajniejsza jest we współpracy z ogrzewaniem podłogowym. Do montażu znajdź "doświadczonego" montera z uprawnieniami do instalacji urządzeń konkretnych producentów (ważne). Zapobiegnie to temu, że po zamontowaniu pompy, pierwsze rachunki za prąd nie wyniosą kilka, kilkanaście tyś. zł. a tak się już zdarzało, na przykład złe ustawienia pompy przy rozruchu (ja płacę 47 zł. co drugi miesiąc). Dobry monter dobierze Ci konkretny model pompy do Twojego domu i zaproponuje inne urządzenia współpracujące jeśli będzie robił całą instalację wodno-kanalizacyjną na budowie.  Nie warto tu rozdrabniać się na kilku fachowców.   Moja pompa to Panasonic. Myślałem o Stiebel Eltron ale w mieście gdzie mieszkam nie było certyfikowanych monterów a innych nie chciałem. Mam serwis roczny na miejscu. Pompa działa już trzeci rok. Krótko mówiąc sprawdza się.
    • Witam. Mam pytanie czy majac hektar ziemi rolnej w dwóch różnych lokalizacjach ( 0,3h jedna dzialka i 0.7h druga) można postawić dom w zabudowie zagrodowej. Dom chcialabym postawić jeszcze w innej lokalizacji niż powyższe działki rolne. Bardzo proszę o podpowiedź.
    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...