Skocz do zawartości

nowe cegły z zielonymi i białymi wykwitami


Recommended Posts

Witam,
kupiłem tydzień temu cegły firmy wienerberger porotherm i mam pytanie.
Sprzedawca który dostarczył mi cegły twierdzi , że jest to dobry
produkt oraz ekipa która wykonuje prace budowlane również.
Mnie niepokoją zielone oraz białe wykwity na cegłach i zastanawiam się
czy firmy nie są ze sobą w zmowie, ponieważ na innych budowach takich
cegieł nie widziałem.
W załączniku przesyłam zdjęcia cegieł które otrzymałem od
sprzedawcy.
Będę wdzięczny za odpowiedź czy wszystko jest OK czy niepotrzebnie sie martwie.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Widoczne na zdjęciach wykwity są spowodowane długotrwałym zawilgoceniem materiału, co jednak nie powinno negatywnie wpłynąć na wytrzymałość cegieł, jeśli nie widać skruszeń spowodowanych zamarznięciem. Po wyschnieciu zielone porosty znikną samoczynnie a biały osad łatwo usunąć zmiatając powierzchnię ściany.
Link do komentarza
Cytat

Witam,
kupiłem tydzień temu cegły firmy wienerberger porotherm i mam pytanie.
Sprzedawca który dostarczył mi cegły twierdzi , że jest to dobry
produkt oraz ekipa która wykonuje prace budowlane również.
Mnie niepokoją zielone oraz białe wykwity na cegłach i zastanawiam się
czy firmy nie są ze sobą w zmowie, ponieważ na innych budowach takich
cegieł nie widziałem.
W załączniku przesyłam zdjęcia cegieł które otrzymałem od
sprzedawcy.
Będę wdzięczny za odpowiedź czy wszystko jest OK czy niepotrzebnie sie martwie.


Przesyłamy komentarz do tematu napisany przez Mirosława Rzeszutko, Specjalistę ds. Produktów Porotherm w firmie Wienerberger

Analizując dokumentację zdjęciową możemy stwierdzić, że produkt był magazynowany w nieodpowiednich warunkach i wskutek długotrwałego zawilgocenia porósł glonami. Efekt wizualny końcowego muru będzie zdecydowanie gorszy niż w przypadku normalnych pustaków Porotherm, ale z technicznego punktu widzenia nie ma to wpływu na parametry muru.

Wszystkie pustaki firmy Wienerberger są mrozoodporne, więc jeśli nawet wskutek nieodpowiedniego składowania były poddawane cyklom zamrażania-rozmrażania, nawet w stanie zawilgocenia, to nic się im nie stało. Ze zdjęć wynika, że pustaki są mocno zawilgocone, jednak wmurowane w murze szybko wyschną - taka jest zaleta ceramiki.

Z technicznego punktu widzenia ważne jest natomiast, aby podczas murowania i przed tynkowaniem przeczyścić pustaki/ścianę zwykłą szczotką, aby wszelkie możliwe do usunięcia zanieczyszczenia powierzchni zostały usunięte.
Link do komentarza
Cytat

Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Rozumiem , że jedyny zabieg jaki muszę teraz wykonać to cegły które zostały już wmurowane przeczyścić szczotką z zewnątrz?
Glony o których mowa nie będą się dalej rozwijały i uschną ?


Zielony nalot należy usunąć szczotką drucianą. Ceramika jest materiałem, który bardzo szybko oddaje wilgoć i przy prawidłowej eksploatacji budynku pozostaje sucha.

Nawet jeżeli pozostaną strzępki mikroorganizmów bez obecności wody nie będą miały możliwości rozwoju i zanikną.

Pozdrawiam
Mirosław Rzeszutko,
Specjalista ds. Produktów Porotherm
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Zielony nalot należy usunąć szczotką drucianą. Ceramika jest materiałem, który bardzo szybko oddaje wilgoć i przy prawidłowej eksploatacji budynku pozostaje sucha.

Nawet jeżeli pozostaną strzępki mikroorganizmów bez obecności wody nie będą miały możliwości rozwoju i zanikną.

Pozdrawiam
Mirosław Rzeszutko,
Specjalista ds. Produktów Porotherm



A nie masz zamiaru tego tynkować? icon_smile.gif PRzecież glony nie będą\się rozwijały pod tynkiem.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...