Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

Wienerberger - ceramika budowlana

Uczestnik
  • Posty

    6
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

O Wienerberger - ceramika budowlana

  • Ranga
    Początkujący
  1. nowe cegły z zielonymi i białymi wykwitami

    Zielony nalot należy usunąć szczotką drucianą. Ceramika jest materiałem, który bardzo szybko oddaje wilgoć i przy prawidłowej eksploatacji budynku pozostaje sucha. Nawet jeżeli pozostaną strzępki mikroorganizmów bez obecności wody nie będą miały możliwości rozwoju i zanikną. Pozdrawiam Mirosław Rzeszutko, Specjalista ds. Produktów Porotherm
  2. montaż stelaży w porothermie

    W przypadku mocowań kołków w pustakach Porotherm, bardzo ważne jest wybranie odpowiedniej techniki wiercenia, tzn. powinno wykonywać się to techniką obrotową. Nie wskazane jest wiercenie techniką młotkową czy udarową. Jeśli chodzi o kołek NOBEX-N (producent podaje ten kołek pod nazwą NOBEX-NV), to producent deklaruje możliwość jego wykorzystania w Porothermie, ale przy tzw. połączeniu ?mniej odpowiedzialnym?, nie tłumaczy jednak dokładnie, co oznacza to wyrażenie. [attachment=13838:Nobex.pdf] Nobex.pdf Nobex.pdf
  3. Okna w ścianie 3W

    Analizując wypowiedzi forumowiczów nie pozostaje nic innego jak przychylić się do ich stanowiska co do tego, gdzie i jak powinny być zamocowane okna w ścianie trójwarstwowej, której warstwa zewnętrzna wykonana jest z cegły klinkierowej. Umiejscowienie okna w płaszczyźnie izolacji termicznej spowodowane jest koniecznością zminimalizowania strat ciepła powstających na liniowych mostkach termicznych. Obawy o możliwość czy też pełną poprawność wspornikowego w tym przypadku montażu okien uznajmy za technicznie już opanowane. Taki sposób montażu uznajmy więc za właściwy. Pytanie początkowe, które jest przedmiotem naszych rozważań dotyczy nie tego jak zamontować okna, tylko tego kiedy je zamontować w aspekcie prac prowadzonych nad warstwą zewnętrzną ściany, wykonywaną z cegły elewacyjnej(klinkierowej). Kiedy więc należy przystąpić do montażu okien? Odpowiedzi będzie kilka. My zaś wybierzmy tą najwłaściwszą, gdyż to właśnie przy takim rozwiązaniu unikniemy wielu czyhających na nas błędów czy trudności. Najwłaściwsze podejście to takie, w którym montaż stolarki okiennej i drzwiowej następował będzie po wykonaniu warstwy elewacyjnej z cegieł klinkierowych. Pamiętajmy, że bardzo istotnym parametrem oceny elewacji klinkierowej jest estetyka jej wykonania. Mając na uwadze tą estetykę naturalnym stanie się dla nas, że powinniśmy unikać sytuacji , w których staniemy przed koniecznością docinek cegieł ze względu na dopasowanie elewacji do zamontowanego wcześniej okna. Korzystniejszym będzie wcześniejsze wymurowanie elewacji z zachowaniem pełnej jej estetyki a następnie zamontowanie okien z ewentualną możliwością niewielkiej korekty ich umiejscowienia w płaszczyźnie ściany. W przypadku, gdy zamówiliśmy lub dokonaliśmy już zakupu stolarki okiennej i drzwiowej takie rozwiązanie będzie najwłaściwsze. Rozwiązaniem jeszcze właściwszym jest zamawianie stolarki po wykonaniu ściany osłonowej z klinkieru mgr inż. Janusz Ositek doradca techniczny
  4. problem z niskim kątem dachu

    Rzeczywiście większość producentów dachówek podaje parametr "minimalny kąt nachylenia połaci" dla danego typu dachówki. Parametr ten mówi o "bezpiecznym" nachyleniu w przypadku, gdy pod dachówką nie stosuje się dodatkowych warstw izolacyjnych. Dla przykładu w dachówkach firmy WIENERBERGER parametr ten definiowany jest w dwóch wartościach i przedstawiany tak: 22/16° Gdzie pierwsza wartość to minimalny kąt nachylenia połaci przy kryciu bez jakichkolwiek dodatkowych zabezpieczeń, druga wartość to minimalny kąt nachylenia przy kryciu z zastosowaniem jako dodatkowej izolacji, foli wstępnego krycia. Dla większego spokoju można wykonać tzw. szczelny dach spodni tj. cały dach odeskować i pokryć papą. Dach każdego budynku projektowany jest w taki sposób by wytrzymywał obciążenia stałe (konstrukcja i pokrycie) i tzw zmienne tj. wiatr i śnieg. W przypadku obliczeń wytrzymałościowych ze względu na śnieg nie ma znaczenia rodzaj pokrycia (blacha czy dachówka) lecz kąt nachylenia połaci dachowej. Co do wpływu wagi poszczególnych pokryć dachowych to wytworzył się pewien mit. Rzeczywiście ciężar dachówki w porównaniu do ciężaru pokrycia z blachy to wielkość cztero, pięciokrotnie większa. Jeżeli jednak spojrzymy na wszystkie obciążenia działające na dach to okazuje się że największym jest ? śnieg. Jego waga w skrajnych przypadkach to nawet kilkaset kilogramów na każdy metr kwadratowy dachu. W takiej perspektywie spieranie się czy położyć blachę (ok. 10kg/m2) czy dachówkę (ok. 50kg/m2) nabiera zupełnie innego wymiaru. Co do przecieków to osobiście uważam, że każde pokrycie położone w sposób fachowy musi być szczelne. Najwięcej wiedzy na temat poszczególnych rodzajów pokryć mają ich producenci, może warto by więc zapytać o poradę doradców technicznych producenta. W ofercie marki KORAMIC na dach o nachyleniu 16° dopuszczane jest zastosowanie dachówek L15 i E32, E88 wraz z dobrej jakości membraną. W ofercie marki JUNGMEIER na taki dach poleca się dachówki UNIVERSO, MONDO i KARTHAGO wraz z dobrej jakości membraną. W tym konkretnym przypadku, ze względu na graniczną wartość kąta osobiście polecałbym zastosowanie pełnego deskowania z papą jako rozwiązania całkowicie zabezpieczającego dach. Mgr inż. Dariusz Strachota - Doradca Techniczny Wienerberger Ceramika Budowlana Sp. z o.o.
  5. Dachówki a mech

    Mech niewątpliwie jest zmorą dachów, bez względu na rodzaj zastosowanego pokrycia. Już na etapie projektowania domu i jego usytuowania należy o tym pamiętać. Nie ma produktu czy też materiału, którego byłby odporny na mech. Oczywiście każdy przypadek jest inny i jest wypadkową wielu czynników: środowiska, otoczenia domu, rodzaju zastosowanego pokrycia, prawidłowej (bądź nie) wentylacji dachu, zastosowanych obróbek blacharskich oraz wielu innych pomniejszych czynników, które możemy tutaj pominąć. Jedno jest pewne - mech nie jest wynikiem niskiej jakości dachówek. W pierwszej kolejności zawsze pojawiać się będzie w miejscach zacienionych i wilgotnych, a więc od strony północnej dachu. Jeśli w konstrukcji dachu występują kosze, to pewnym jest, że za jakiś czas będzie wokół nich zielono. Bliskość drzew lub traw (łąk) przyspiesza ten proces. Wiatr jest transporterem, a wilgoć pożywką dla zarodników mchu i glonów. Przy wyborze dachówki musimy wziąć to pod uwagę. Na dachówce nieangobowanej, a więc o kolorze naturalnym, mech zakorzeni się głębiej (ze względu na porowatość powierzchni dachówki), a po jego ewentualnym usunięciu mogą pozostać czarne plamy. Warstwa angoby w pewien sposób zabezpiecza dachówki przed zakorzenianiem się mchu. Niewątpliwie z dachówek angobowanych mech usuwa się łatwiej i nie są widoczne pozostałości w postaci czarnych plam. Na budowach często spotykam się z „oszczędnym” podejściem inwestorów do wykonania pewnych elementów dachu. Najczęściej objawia się to w postaci braku kratek wentylacyjnych (wróblówek) na okapie i dachówek wentylacyjnych na połaci. Bo i po co ten element? Jako odpowiedź niech posłuży następujące „równanie”: zła wentylacja dachu = szybsza korozja biologiczna więźby + mech na dachu. Rodzaj obróbek blacharskich również ma kolosalne znaczenie. Zastosowanie miedzi powoduje obumieranie zarodników mchu. Czy mchu należy się bać? Wiadomo nie od dziś, że pojawienie się zielonego mchu na dachu jest sygnałem, iż wilgotność dachu jest zbyt duża. Jeżeli doprowadzimy do nagromadzenia się dużych „pokładów” mchu na dachu, nie będziemy dachu konserwować, udrażniać koszy (a więc miejsc, gdzie wilgoć może występować w nadmiarze), spowodujemy obniżenie parametrów fizykochemicznych dachówki. Obniży się jej wytrzymałość i zwiększy się przesiąkliwość, przyspieszenia nabierze także korozja biologiczna. Co to w konsekwencji oznacza? Dodatkowy wydatek na remont dachu. Dach wymaga sezonowej konserwacji - nie możemy dopuścić do jego nadmiernego zazielenienia się. Czym mech należy usuwać, gdy już się pojawi? Najskuteczniejsze są metody najprostsze, a więc woda pod ciśnieniem z dodatkiem detergentu. Na rynku dostępne są różne środki chemiczne do usuwania mchu i konserwacji pokrycia. Przestrzegam przed środkami na bazie kwasów organicznych, bo i takie spotkałem w handlu. Kwas zniszczy zarodniki mchu i glonów, ale może przy okazji spowodować naruszenie struktury dachówki. mgr inż. Jerzy Róg Doradca Techniczny ds. pokryć dachowych
  6. Czy dodawać zaprawę w miejscu łączenia p+w?

    Nowoczesny, aczkolwiek bardzo szeroko od lat rozpowszechniony system murowania elementów na tzw. pióro+ wpust, w jednoznaczny sposób określa, iż zaprawa murarska używana jest tylko i wyłącznie w spoinach poziomych muru. Spoin pionowych w tym systemie nie należy wypełniać zaprawą, gdyż to właśnie zaprawa jest nieporównywalnie gorszym izolatorem ciepła niż zawarte w łączeniu pionowym powietrze. Zaprawę w spoinach pionowych dajemy tylko w miejscach pustaków docinanych, które to właśnie pozbawione są połączenia pióro+wpust. Jak więc widać należy pochwalić Pańskich fachowców za wiedzę murarską i właściwe rozumienie zasad fizyki budowli. Powyższe dobrze rokuje co do prac wykonanych w Pańskim domu. mgr inż. Janusz Ositek Doradca Techniczny firmy Wienerberger