Skocz do zawartości

izolacja PIONOWA fundamentów


zbyster

Recommended Posts

Napisano

witam. przymierzam się do termo i hydroizolacji fundamentów w starym domu. Dom jest nie podpiwniczony, fundament w kilku miejscach pęknięty.
Moje pytanie: Czym wypełnić ubytki w fundamencie? W jaki sposób odizolować fundament?( dać folie "kubełkową" i na to stytopian? czy odrwotnie? pierwsze styropian a na to folia? Czy na fundament należy nałożyć jakieś substancje jak typu "lepik" ?

Napisano
Hydroizolacja fundamentu nie jest potrzebna, a folia kubełkowa tworzy jedynie warstwę ochronną przed uszkodzeniem styropianu.

Ubytki w fundamencie wypełnia się cementową zaprawą renowacyjną, a po oczyszczeniu powierzchni nakłada warstwę emulsji asfaltowo- kauczukowej np. dysperbit.

Zamiast płyt styropianowych lepiej użyć płyt XPS o znacznie mniejszej nasiąkliwości. Ze względu na większą wytrzymałość nie trzeba osłaniać ich folią.
Napisano
troche droga taka płyta 13zł za 1 sztuke 3cm...
A jakiś twardy styropian?
Jak to jest z warstwami, tzn powiedzmy że dam jakś twardy styropian potem zaciągnąć to na szaro razem z siatką i na to dać folie kubełkową?
Napisano
Cytat

troche droga taka płyta 13zł za 1 sztuke 3cm...
A jakiś twardy styropian?
Jak to jest z warstwami, tzn powiedzmy że dam jakś twardy styropian potem zaciągnąć to na szaro razem z siatką i na to dać folie kubełkową?


Jak ja lubię posty typu chcę ale szkoda mi kasy icon_smile.gif

Xps podano nie z powodu reklamy tylko z powodu właściwości , szkoda Ci kasy to nie rób nic - po co udawać że się coś robi i wywalać kasę,
Może oddaj ją na jakiś cel dobroczynny będzie z tego większy pożytek
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

troche droga taka płyta 13zł za 1 sztuke 3cm...
A jakiś twardy styropian?
Jak to jest z warstwami, tzn powiedzmy że dam jakś twardy styropian potem zaciągnąć to na szaro razem z siatką i na to dać folie kubełkową?



Do izolacji cieplnej ścian fundamentowych można stosować styropian hydrofobowy, charakteryzujący się obniżoną nasiąkliwością wody. Taka izolacja również może być zasypywana bezpośrednio gruntem. O izolacyjności cieplnej decyduje lambda obliczeniowa, na którą wpływa: grubość płyty, jej współczynnik przewodzenia ciepła i nasiąkliwość wodą. Płyty większych grubości ze styropianu hydrofobowego i XPS mogą mieć zbliżoną lambdę obliczeniową.
Większe naprężenie ściskające płyt XPS nie jest istotne w takiej aplikacji, ponieważ obciążenie gruntem na wysokości ściany fundamentowej nie daje tak dużych obciążeń. Edytowano przez E-rzecznik PSPS (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

troche droga taka płyta 13zł za 1 sztuke 3cm...
A jakiś twardy styropian?
Jak to jest z warstwami, tzn powiedzmy że dam jakś twardy styropian potem zaciągnąć to na szaro razem z siatką i na to dać folie kubełkową?


Zacznijmy od tego jaki masz poziom wód gruntowych ?
Jak jest sucho to wystarczy zwykły styropian zakryty folią kubełkową .
  • 1 rok temu...
Napisano
No to ja poproszę jeszcze raz, ŁOPATOLOGICZNIE.
Dom wymurowany. Murarze robią teraz górny wieniec. Ale ściany fundamentowe są jeszcze odkryte (tak chciałem).

Plan zewnętrznego ocieplenia ścian fundamentowych mam taki:
- ścianki wyrównane (jeśli gdzieś wybrzuszyła się rapówka) i posmarowane czarnym pieroństwem. Takim, co nie kłóci się ze styropianem.
- na to 10 cm styropianu hydrofobowego,
- a na niego jeszcze warstewka osłonowa, tj. 5 cm XPS,
- obsypka piachem płukanym.

Budowlańcy mi proponują jednak na ostatnią warstwę styropianu (na XPS) położyć siatkę, zatopić ja w kleju, a na to folię kubełkową.

Nie za bardzo się znam, ale myślę tak:
- skoro mam jednocześnie robiony drenaż obwodowy (rurami w otulinie kokosowej) i chcę to teraz zasypać piaskiem płukanym (tak, aby piach obejmował cały dren i stykał się ze ściankami fundamentowymi aż pod ich wierch), to po co mi tam zbrojenie siatką i obkładanie f. kubełkową twardego i wodoodpornego styroduru?

Dom parterowy, niepodpiwniczony. Z wodą gruntową nie ma większych problemów. Osobno, górą chcę poprowadzić kanalizację deszczową.
Napisano
Cytat

można się pokusić o stwierdzenie - po co XPS (zamiast tego samego co wcześniej)


Arturze, czyli na moim miejscu zostawiłbyś sam hydrofobowy? 10 cm + 5 cm?
Bez żadnej folii?
Napisano
jeżeli nie ma problemu z wodą to w czym problem?
osobiście przyłożyłbym czarną budowlaną, jakoś "boli" mnie bezpośredni kontakt styro z piaskiem/ziemią,
co do kleju i siatki być może warto zabezpieczyć te styro przed gryzoniami i penetracją zieloności, zresztą jakiś cokół musi być, a nie gołe styro, a wtedy i tak to co nad ziemią klej i siatka i pewnie jakieś 30-40cm pod "ziemią"
Napisano
OK. W którym miejscu przejście z folii na siatkę? Gdzie ją obciąć i nałożyć siatkę?
No bo zrozumiałem to tak, że na tym 30-40 cm cokołu obcinam folię i na jej brzeg nakładam siatkę, klej itd.
Napisano
cokół ponad gruntem - siatka+ klej i tak do 30-40 cm pod ziemię, folia od dołu styro (fundament) do docelowego poziomu gruntu, czyli wychodzi, że te "wspólne" 30-40cm to i folia i siatka z klejem

tej folii możesz nie dawać, jak napisałem, to moje osobiste odczucie
vide #5

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...