Skocz do zawartości

Jak wykręcić korek z króćca dwucalowego?


ManfredBee

Recommended Posts

Witam!

Muszę wykręcić korek z króćca 300 litrowego hydroforu.

Obiekt: Pionowy zbiornik hydroforowy ocynkowany, liczący sobie około 27 lat z pięcioma króćcami: W dnie i na czubku (na górze) są króćce pionowe z gwintami wewnętrznymi, zamknięte korkami na oko 2 calowymi. W dolnej części w lewo i prawo (poziomo) wychodzą króćce 5/4 cala (do pompy i instalacji) z gwintami zewnętrznymi. Ponadto w połowie wysokości jest zaślepiony króciec poziomy 1/2 cala z gwintem wewnętrznym. Dodatkowo, poniżej dużych króćców poziomych jest pokaźnych rozmiarów otwór rewizyjny, zamknięty pokrywą.

Zadanie: Górny korek 2 calowy muszę bezwzględnie wykręcić!

Problem - polega na tym, że jakieś 25 lat temu ów korek został wkręcony na pakuły z farbą "olejną" (w kolorze zielonym, jeśli kogoś to interesuje icon_wink.gif ). Tak "po prostu" go nie ruszę, nawet największą żabą. I to nie kwestia mojej siły: nawet zbiornik z wodą poruszyłem a i tak korek nie drgnął. Fakt, że nie mam dobrego podparcia (korek jest na górze pionowego zbiornika a rury na boki są w dolnej części).

Gdyby nie był to ocynk, albo planowałbym złomowanie, podgrzałbym po prostu króciec palnikiem i korek dałby się wykręcić. Ale chcę go (hydrofor) dalej eksploatować i nie chcę mu za bardzo zaszkodzić. Czy jest na to metoda? Bo już "chodzi mi po głowie" pocięcie korka na drobiazgi (pytanie: jak?), jeśli nie da się go obrócić... Edytowano przez ManfredBee (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
W-40 a jeśli nie pomoże, to podgrzewać lampą lutowniczą, opalarką, itp i psikać W-40. Musi puścić.

Dodam, że gdyby nie dało się (po tych zabiegach) odkręcić, to zawsze pozostaje klucz rosyjski - młotek i przecinak.
Przecinak stycznie do gwintu na korek i pierdyknąć młotkiem.
Wystarczy tylko ruszyć a dalej pójdzie bez problemów.
Link do komentarza
A rewizję z boku odkręcisz? Jesli nie, to szkoda wysiłku. Odkręć najpierw rewizję i zobacz co w środku, i dopiero wtedy podejmuj decyzję co do dalszej eksploatacji.
Mam taki sam zbiornik, stoi od wielu lat przy studni i służy jako zbiornik wody do podlewania ogródka, ale do celow spożywczych bym go już nie użył, chociaż z zewnątrz nie ma żadnych śladów rdzy.
Oczywiście, na zimę wodę z niego wylewam.

PS. Korek u góry odkręciłem kiedyś różnymi kombinacjami, rzeczywiście ma dwa cale.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Mikro palnikiem wypalasz częściowo pakuły ,grzejesz tylko korek nie naruszając króćca ,korek trzeba opukać młotkiem i oziębić lodem tak żeby króciec był jeszcze ciepły. Skurcz spowoduje przerwane połączenia na farbę. Wtedy zasadź się z kluczem .


Sięgnąłem po palnik do opalania (płaski) i opaliłem tylko pakuły, następnie delikatnie i krótkimi "uderzeniami" ognia podgrzewałem korek, pilnując temperatury króćca, mierzonej regularnie pirometrem. W zanadrzu miałem "sprężone powietrze" kupione w sklepie komputerowym. Ma ono tę cechę, że z butelki odwróconej dyszą w dół wylatuje wypychacz płynny pod ciśnieniem a gwałtownie parujący w "normalnych" warunkach, przez co pozwala na silne oziębianie, zapewne bardziej niż lód. Ale już samo opalenie pakuł i nieznaczne (do 50stopni) podgrzanie załatwiło sprawę i korek dał się wykręcić. Edytowano przez ManfredBee (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...