Skocz do zawartości

Pękła szyba w oknie po 6 miesiącach od montażu


Recommended Posts

Napisano
Mam okna z firmy [dane firmy usunięte przez moderatora] na profilu Salamander SL76. Sam prfil jest godny polecenia - nie żółknie i nie łuszczy się. Niestety trzeba zwrac uwagę kto robi okna i je montuje. Ja kupiłem je w [dane firmy usunięte przez moderatora] i OSTRZEGAM wszystkic przed tą firmą. Skusiłem się, bo oni ostatni cieńko przędą i dali mi duże rabaty, ale w jednym z okien pękła po 6 miesiącach szyba. Dodam, że budynek jest nie zamieszkały i nie były tam prowadzone żadne prace. Zgłosiłem to tej firmie, lecz oni mnie zbyli, twierdząc że mineła gwarancja, a potem powiedzieli że gwarancja nie obejmuje szyb?! Okna są źle spasowane i mają naprężenia wewnętrzne. Niezależny ekspert z dziedziny materiałoznastwa stwierdził, że okno jest krzywe i źle zamontowane (7 mm różnicy!!!) i z tego powodu pękła szyba. Dodatkowo kupiłem unich drzwi, które uszkodzili w trakcie montażu. Powiedzieli, że rysa i wgniecenie już było (wytknąłem im tę wadę w dzień gdy montowali drzwi). Dla nich pomazanie drzwi białą farbą załatwiało sprawę, ale dlaczego ja jak kupuję nowy towar to dostaję wybrakowany! Totalna olewka. NIE POLECAM!!! Za te pieniądze spokojnie można kupić inne okna gdzie producent daje gwarancje na produkt i nie ma tak chamskiej obsługi! [dane firmy usunięte przez moderatora]!!!

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Gość mhtyl
Napisano
I coś w tej sprawie robiłeś? Oprócz tego ,że opisałeś problem na forum.
Jest jeszcze taka instytucja jak Rzecznik Konsumenta.
Gwarancja na okna jest udzielana na 5 lat i szyby też ona obejmuje.
Co do tych drzwi to było trzeba się nie zgadzać na ich montaż, jeżeli widziałeś że są uszkodzone.
Napisano
Dracullan - nigdy przenigdy nie montuje się uszkodzonych drzwi. Często (zwłaszcza producenci drzwi wewnętrznych) odrzucają takie reklamacje. Towar uszkodzony jest towarem niezgodnym z umową. Jeśli sprzedawca przywiózł Ci takie uszkodzone drzwi to jest jego problem. Jeśli chce Ci zamontować taki towar to tylko po wcześniejszej pisemnej konsultacji z producentem oraz pisemnym zapewnieniem, że wymieni drzwi na nowe do określonego przez Was czasu (bo np. musiałaś zamknąć budynek).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...