Skocz do zawartości

podciąganie kapilarne


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich Forumowiczów! Mam prośbę do osób, które trochę się na tym znają- czy na prezentowanym zdjęciu mokre mury w najniższym rzędzie wynikają- Waszym zdaniem z wadliwie wykonanej izolacji poziomej, czy nie doszukiwać się problemów?

Z góry dzięki za pomoc!

DSC01446.jpg

Napisano
szukasz dziury w całym , po prostu woda z opadów ,,zachlapała '' od wystającego ocieplenia fundamentu ...nic się nie dzieje , tak samo można by było przyczepić się do tych górnych rzędów..śpij spokojnie
Napisano
Cytat

Witam wszystkich Forumowiczów! Mam prośbę do osób, które trochę się na tym znają- czy na prezentowanym zdjęciu mokre mury w najniższym rzędzie wynikają- Waszym zdaniem z wadliwie wykonanej izolacji poziomej, czy nie doszukiwać się problemów?

Z góry dzięki za pomoc!


Nawet jak górna warstwa muru wyschnie ,to pewności nie będzie skąd woda ,bo woda z opadów przedostała się jeszcze głębiej w pustaka i tam siedzi będzie sączyć się parę lat .Dlaczego ostatnia warstwa nie jest zabezpieczona ,przykryta przed opadami ?
Napisano
Cytat

Nawet jak górna warstwa muru wyschnie ,to pewności nie będzie skąd woda ,bo woda z opadów przedostała się jeszcze głębiej w pustaka i tam siedzi będzie sączyć się parę lat .Dlaczego ostatnia warstwa nie jest zabezpieczona ,przykryta przed opadami ?



Ostatnia (najwyższej) jest świeżo zmurowana, więc nie dziwię się, ze ciemna i mokra. Ale dół powinien być niby suchy, a nie jest. Jak się przekonać, czy jest to kwestia zachlapania przy deszczu jak sugeruje joks, czy jednak problem z izolacją? Nie chcę kupić domu, który będzie mi podmakać i grzybieć :/
Napisano (edytowany)
Cytat

Ostatnia (najwyższej) jest świeżo zmurowana, więc nie dziwię się, ze ciemna i mokra. Ale dół powinien być niby suchy, a nie jest. Jak się przekonać, czy jest to kwestia zachlapania przy deszczu jak sugeruje joks, czy jednak problem z izolacją? Nie chcę kupić domu, który będzie mi podmakać i grzybieć :/


Zrób z bliska zdjęcia izolacji poziomej i wklej daj sporo tych zdjęć .


Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

dzięki, chętnie, tylko dopiero jutro pojadę na budowę. Poczekacie? ;)


Tak ,ale zrób jeszcze zdjęcia całej chałupy , jak masz kupować to obejrzymy całość .
Napisano
Cytat

Tak ,ale zrób jeszcze zdjęcia całej chałupy , jak masz kupować to obejrzymy całość .



Dobra, Chłopaki, liczę na Waszą pomoc jutro! Bądźcie czujni ;)
Napisano
to zdjęcia...nie za dużo, ale coś. Jakaś izolacja jest- w sensie papa, ale jakości kiepskiej... ponoć są niskie wody gruntowe. Dolny rząd niby może być mokry, bo ściany stały otwarte i niezabezpieczone... Ale czy to wystarczy?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

to zdjęcia...nie za dużo, ale coś. Jakaś izolacja jest- w sensie papa, ale jakości kiepskiej... ponoć są niskie wody gruntowe. Dolny rząd niby może być mokry, bo ściany stały otwarte i niezabezpieczone... Ale czy to wystarczy?


Wygląda dobrze ,zaniedbana budowa ,może wreszcie trafi na inwestora ,który dokończy ten dom.
A ściany nie są porysowane spękań nie ma?

trzeba odkopać tą ziemię od ścian . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wygląda dobrze ,zaniedbana budowa ,może wreszcie trafi na inwestora ,który dokończy ten dom.
A ściany nie są porysowane spękań nie ma?

trzeba odkopać tą ziemię od ścian .



spękań nie ma. Ściany parteru były wybudowane przeszło rok temu, ale bez stropu i tak to stało ostatni rok. Teraz dopiero jest wylany strop. Ściany są pociaprane zaprawą dość niechlujnie, ale nie wyglądają na popękane.

A co do mokrego dołu- martwić się czy nie? Podkreślam, papa na izolację jest beznadziejna i się rwie łatwo Ale jest! Więc może nie ma co się obawiać...?
Napisano (edytowany)
Cytat

Podkreślam, papa na izolację jest beznadziejna i się rwie łatwo Ale jest! Więc może nie ma co się obawiać...?

Ciebie przeżyje ta izolacja ,ewentualne zewnętrzne ubytki ,trzeba naprawić powklejać ,dolne zawilgocenie to nie jest kapilarne podciąganie ,to z powodu opadów deszczu i niskich ścian fundamentowych , miłego budowania . icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ciebie przeżyje ta izolacja ,ewentualne zewnętrzne ubytki ,trzeba naprawić powklejać ,dolne zawilgocenie to nie jest kapilarne podciąganie ,to z powodu opadów deszczu i niskich ścian fundamentowych , miłego budowania . icon_smile.gif




to mnie (trochę) uspokoiliście! ;)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

to mnie (trochę) uspokoiliście! ;)


No to teraz możesz spać spokojnie icon_biggrin.gif koszmarów nie będziesz miała icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...