Skocz do zawartości

Sary temat ocieplenie stropu???


Recommended Posts

Napisano
Witam. Wiem ze ten temat już wielokrotnie występował ale proszę o szybka poradę do załączonego zdjęcia. Jestem na etapie ocieplenia stropu w domu o poddaszu nieużytkowym i stropie drewnianym. Do postu dołączam obrazek poglądowy i proszę o poradę czy tak jest prawidłowo czy tez nie. Jeżeli nie to proszę o podpowiedz. Nadmieniam ze poddasze nie będzie ocieplone i ogrzewane.

DSC01446.jpg

Napisano
skoro między drugą warstwą wełny a sufitem masz taką szczelinę
to możesz spokojnie dać grubszą warstwę wełny
ja w strop dałem 30 cm wełny
Napisano
Cytat

folię paro - przepuszczalną czy jak kto woli membranę stosujemy bezpośrednio pod połacią
pod ocieplenie idzie folia paro-izolacyjna
zasada jest taka
utrudniamy jak się tylko da
wejście wilgoci w wełnę
ale jak się tylko da ułatwiamy wyjście wilgoci z wełny - dalej


Samiuśkie sedno....
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

skoro między drugą warstwą wełny a sufitem masz taką szczelinę
to możesz spokojnie dać grubszą warstwę wełny
ja w strop dałem 30 cm wełny


Też jestem tego zdania,ja dałem 30cm styropianu a na to przyjdzie jeszcze 10cm granulatu PUR.
Sufit opuszczałem 30cm,styro poszedł na stelaż,belki mam 20cm,po wysypaniu dodatkowych 10cm zostaje jeszcze 10cm i się zastanawiam czy nie uzupełnić ich do pełna ;)
20cm izolacji w strop to zdecydowanie za mało. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

skoro między drugą warstwą wełny a sufitem masz taką szczelinę
to możesz spokojnie dać grubszą warstwę wełny


lub zostawiając taką przerwę możesz zastosować izolację refleksyjną, która w połączenie z pustką/przerwą powietrzną będzie zapełniała swoje zadanie.
Jak pisali przedmówcy, 20cm izolacji w przypadku dachu to trochę smarkato... choć normę spełnia.

PS
I od wewnątrz ma być folia paroizolacyjna.
Wiem że inni już o tym pisali, ale widzę że Ci się to myli która jest która i gdzie się którą stosuje icon_smile.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

PS
I od wewnątrz ma być folia poroizolacyjna.
Wiem że inni już o tym pisali, ale widzę że Ci się to myli która jest która i gdzie się którą stosuje icon_smile.gif


Jani, inni nie pisali o foli poroizalacyjnej - pisali o foli paroizolacyjnej icon_razz.gif icon_lol.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

No patrz pan jaka paskudna literówka icon_redface.gif



Edytowałem ją oczywiście. icon_wink.gif


Eee tam nie ma czego się wstydzić najlepszemu się zdarza, ale to zapewne było ukartowane aby zwrócić uwagę icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Witam. Wiem ze ten temat już wielokrotnie występował ale proszę o szybka poradę do załączonego zdjęcia. Jestem na etapie ocieplenia stropu w domu o poddaszu nieużytkowym i stropie drewnianym. Do postu dołączam obrazek poglądowy i proszę o poradę czy tak jest prawidłowo czy tez nie. Jeżeli nie to proszę o podpowiedz. Nadmieniam ze poddasze nie będzie ocieplone i ogrzewane.[attachment=18613:oceplenie_stropu.png]


A po co 10cm przerwy pomiędzy płytą g/k i paroizolacją .
Napisano (edytowany)
Cytat

Czyli rozumiem ze zamiast foli którą zamieściłem na rys dać membranę i zwiększyć grubość wełny z 5 cm na 10 cm i będzie git?

Zamiast membrany dać folię paroizolacyjną !
Taka jest najbardziej popularna :

zwiększyć grubość wełny. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czyli rozumiem ze zamiast foli którą zamieściłem na rys dać membranę i zwiększyć grubość wełny z 5 cm na 10 cm i będzie git?




Kolego bez obrazy ale czytając jak się motasz - obawiam się o ten git .
może poszukaj jakiegoś wykonawcy z Twojej okolicy nawet tu na forum .
bo jak wiadomo nie święci garnki lepią ale spi.. da się każdą robotę.
a jaśniej już się wytłumaczyć chyba nie da
prościej to jest tylko zrobić za kogoś .
Napisano
Cytat

Myślałem ze od tego są fora a osoby ktore odpowiadaja na pytania służą pomocą z czystej satysfakcji.




Satysfakcją dla mnie będzie - jak będziesz miał zrobione jak należy
Skoro pomimo tłumaczenia merdolą Ci się folie
Za chwile dojdzie problem z wykonawstwem własnym - a chyba nie ma nic gorszego jak sp-ć osobiście ,
to służę Ci właśnie pomocą , czasami nie warto się upierać taniej wychodzi wziąć kogoś kto się na tym zna .
Przy czym nie masz obowiązku liczyć się z moim skromnym zdaniem ,
Z drugiej jednak strony nie masz prawa podejrzewać że jestem złośliwy i radzę Ci źle.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Spokojnie, jak pojedzie do sklepu z materiałami budowlanymi, tylko może nie marketu... to jak wytłumaczy prace i powie że kupuje wełnę dostanie odpowiednie folie i wtedy zapisz sobie co gdzie najlepiej ;) Da sobie chłopak radę!
Skoro przejdziemy zaraz do wykonastwa no to pamiętaj, nie dziuraw folii ;)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...