Skocz do zawartości

budowa domu i późniejszy podzial dzialki


Recommended Posts

Napisano
Witam, sprawa wygląda następująco - na działce jest postawiony rodzinny dom, chcę wybudować sie obok na tej samej działce, klasa dzialki to III, a wiec budowa bedzie na jednego z rodzicow gdyż sa rolnikami. Odległośc miedzy budynkami bedzie okolo 6 metrow. Po wybudowaniu rodzice beda mi chcieli przepisac czesc dzialki wraz z wybudowanym domem, teraz moje pytanie czy nie bedzie zadnych problemów z tym ze nie bedzie zachowanej odleglosci miedzy domami to jest te 8 metow, pozdrawiam
Napisano
Problem nie tyle dotyczy odległości między budynkami, co możliwości podziału - jest to zabudowa siedliskowa na gruncie rolnym, zatem minimalna powierzchnia wydzielenia nie może być mniejsza niż 0,3 ha.

Przy braku otworów okiennych i drzwiowych od strony ewentualnego rozgraniczenia, odległość od nowej granicy może wynosić nawet 1,5 m -3,0 m.
Napisano
Problem może dotyczyć odległości miedzy budynkami, jeśli w obu są okna (wtedy min.8m, a nie 6m)

Ta wielkość 0,3ha dla nowej działki dotyczy podziału w wyniku którego powstaje nowa działka rolna.
Tu najprawdopodobniej da się zastosować przepisy o wydzieleniu nieruchomości zabudowanej.

  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Mój dom jest przyłączony do domu rodziców, sytuacja bardzo podobna jak u Ciebie. Nie było zadnego problemu, ponieważ rodzice robią wszystko "na siebie". kwestia okien.. u mnie jest pomieszczenie od strony rodziców, w projekcie nie zastosowano okna, tylko pustaki szklane (a co zrobisz po odbiorze budynku już Twój interes). dom jest w stanie surowym zamknietym, teraz staramy się o dokumenty w sprawie przepisu, żeby reszte spraw tj. woda, prąd itd w dokumentach było już na mnie, bo później jest wiele zachodu przy przepisywaniu np liczników.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...