Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Biała fuga na posadzce u mnie w łazience to niewypał ....

Jest może sposób by ją przyciemnić?


Z całym szacunem i powagą ,kto daje białą fugę na podłogę icon_lol.gif
Czytałem kiedyś o chemii do fug, z tego co pamiętam to można było fugę odnowić-wyczyścić, zakonserwować utrwalić kolor ,ale o zmianie barwy to n ie słyszałem.
Z drugiej strony to mając białą fugę podejrzewam,że łatwiej będzie można zmienić kolor,bo biały podkład bardziej uwydatnia inne kolory.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam. Wydrapać białą i położyć inną.
Pozdrawiam


Ale ile z tym roboty to tylko ten wie kto już to robił icon_biggrin.gif współczuję tej osobie co będzie drapała tę fugę.
Napisano
Cytat

Ale ile z tym roboty to tylko ten wie kto już to robił icon_biggrin.gif współczuję tej osobie co będzie drapała tę fugę.



Witam. No tak, roboty to z tym będzie, ale to chyba najskuteczniejszy sposób.
Pozdrawiam.
Napisano
A takie coś?

ATLAS FUGERO - preparat do renowacji fug

opis produktu

Cytat

(renowacja fug, odświeżanie fug) jest preparatem przeznaczonym do renowacji mineralnych spoin okładzin ściennych i podłogowych, wykonanych z płytek ceramicznych (glazura, terakota, gres, klinkier, mozaika porcelanowa). Renowator ATLAS FUGERO służy przede wszystkim do odnawiania i ujednolicania kolorów spoin starych, przebarwionych, zabrudzonych lub wyblakłych, bądź takich, na których pojawiły się wykwity. Użycie renowatora zalecane jest również w przypadkach, gdy chcemy jedynie zmienić kolorystykę nowych lub starych spoin. ATLAS FUGERO (renowacja fug, odświeżanie fug) można stosować wewnątrz i na zewnątrz budynków.Kolory: biały, jasnoszary, jasnobeżowy



stosował może ktoś?
Napisano
Tak moja intuicja techniczna podpowiada, że raczej to się nie sprawdzi bo masz białą fugę i biel jest bardzo ciężka do odświeżenia. Gdybyś znalazła preparat do zmiany koloru to już bardziej byłbym za tym aniżeli odnawiać - czyścić fugę .
Gdyby ta fuga była w kolorze innym niż biały to ten środek do renowacji miałby na pewno dobre oddziaływanie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Niby pisze w opisie że........



ale czyja wiem :bezradny:


Jeżeli taka uwaga jest w opisie to do zmiany koloru jakiś preparat musi być.
Jeżeli nie znajdziesz to wieczorem poszperam coś może wynajdę czegoś może się dowiem.
Napisano
Cytat

ok ... dzięki

sąsiad mi radził by sadzą potraktować icon_confused.gif


Nie wiem, nie praktykowałem, ale sadzą to pamiętam że malowało się kiedyś dół domu (przyziemie) po to aby woda się nie wchodziła w mur.
Niech sąsiad u siebie pokaże jak to robi icon_lol.gif
Napisano
A więc popytałem tu i tam i oto wyniki icon_biggrin.gif
Z Mapei do mycia preparat Keranet opakowanie 1 litr - 14 zł a potem odświeżacz koloru do fug cementowych Fuga Fresca opakowanie 160 g - 15 zł tym odświeżaczem nadajesz kolor jaki chcesz ,pod warunkiem ,że masz fugę cementową.
To podobno jeden z lepszych i wg tego co mówił fachowiec że sprawdzony.
A z innych preparatów to też podobno działa takie coś jak preparat firmy Inchem Fugaremix renowator fug opakowanie 100 ml - 16,90 zł wystarcza na 10-14 m2 powierzchni oraz do czyszczenia fug Oro Perfekt preparat w spryskiwaczu ręcznym takim co kupuje się do mycia szyb opakowanie 500 ml - 26,90 zł.
Tyle co mogłem to doradziłem icon_biggrin.gif
Napisano
Jeszcze dla jasności dodam, że gości ręczył za preparaty z Mapei bo jak twierdzi używał i chwalił sobie zaznaczył jedynie że koloru fugi nigdy nie zmieniał, ale twierdzi że powinno dać radę tym bardziej że to biała fuga.
Co do drugiej serii preparatów to było tak "no ludzie kupują więc chyba pomaga" icon_biggrin.gif

Cytat

Witam. Sam jestem ciekawy na ile to pomoże i jak będzie trwałe.
Pozdrawiam


Wiesz ,zawsze to łatwiejsze aniżeli rycie fugi icon_biggrin.gif a jak to nie pomoże to cóż, nikt nie zarzuci że się próbowało.
Napisano
Cytat

Dzięki za odp.
A kolor fugi wybrał mój mąż /chyba mało wyobraźni użył/



szczerze mówiąc to chyba wolałbym już usunąć tą białą fugę i dać nową. Są przecież specjalne narzędzia do usuwania fug - coś takiego na przykład: http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogr...fug-1-6-mm.html

Choć wiadomo, ze wszystko zależy od powierzchni, jaka byłaby do zrobienia icon_smile.gif Ale jeśli to typowa polska łazienka to tej powierzchni nie ma za wiele icon_smile.gif
Napisano
Cytat

szczerze mówiąc to chyba wolałbym już usunąć tą białą fugę i dać nową. Są przecież specjalne narzędzia do usuwania fug - coś takiego na przykład: http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogr...fug-1-6-mm.html

Choć wiadomo, ze wszystko zależy od powierzchni, jaka byłaby do zrobienia icon_smile.gif Ale jeśli to typowa polska łazienka to tej powierzchni nie ma za wiele icon_smile.gif


Wszystko ładnie pięknie tylko do tego freza trza dokupić jednostkę zasilająca icon_biggrin.gif szlifierkę a ona ,by najmniej tej firmy kosztuje koło 300 zł a po drugie trochę kurzu też się przy tym zrobi.
A łazienkę to stokrotka ma podobną do tej icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Wszystko ładnie pięknie tylko do tego freza trza dokupić jednostkę zasilająca icon_biggrin.gif szlifierkę a ona ,by najmniej tej firmy kosztuje koło 300 zł a po drugie trochę kurzu też się przy tym zrobi.



a nie zgodzę się tym razem
Są takie fajne nożyki-skrobaki za grosze - trzeba się zaopatrzyć ze 3 - 4 sztuki - i pieknie się skrobie bez kurzu.
Wiem bo przerabiałem na tarasie.
Głęboko do samego korzenia dłubie - tak że ja polecam ten sposób.
A i płytki sie nie uszkodzi nigdy jak na 100% szlifierką
Napisano
Cytat

a nie zgodzę się tym razem
Są takie fajne nożyki-skrobaki za grosze - trzeba się zaopatrzyć ze 3 - 4 sztuki - i pieknie się skrobie bez kurzu.
Wiem bo przerabiałem na tarasie.
Głęboko do samego korzenia dłubie - tak że ja polecam ten sposób.
A i płytki sie nie uszkodzi nigdy jak na 100% szlifierką


Ale proszę ja , ja nie wymyśliłem tego sposobu icon_biggrin.gif ja tylko odpowiedziałem koledze tavish ,że to nie tanio będzie.
Też jestem za rozwiązaniem o którym piszesz, ja mam skrobak diamentowy, ale pomimo to nikomu nie życzę skrobania kilku metrów fug.Taki jak na fotce mam icon_smile.gif

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Mogę tylko potwierdzić. Fuga Fresca z Mapei jest rewelacyjna, choć nie bardzo trzyma się fug epoksydowych. O ile ładnie zrobiłem poprawki w salonie, o tyle w łazience korektor się rozmazywał po fudze.
  • 2 lata temu...
Napisano
Bez skrobania się nie obejdzie. Jest to dość żmudna praca, no ale jak trzeba to trzeba. Oczywiście można też próbować położyć na tą fugę kolejną, ale efekt będzie bardzo słaby icon_smile.gif
Napisano
Tajson głupoty gadasz. Sama zmieniałam kolor fug u siebie i u swojej babci i bez problemu na starą fugę nałożyłam warstwę nowej w innym kolorze. Minęły 3 lata i fugi są jak nowe, bo zostały też zaimpregnowane.
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano

No i jak tam z wybielaniem fug?  znalazł się sposób ?  pytam bo sama mam ten problem :)    Dobierałam fugę Mapeia  w sklepie i okazało się, że wyszła ciemniejsza niż na wzorniku.....   chodzę, patrzę i...... nie mogę zaakceptować :(   zastanawiam się nad skrobakiem...... choć wolałabym coś łatwiejszego.

 

Gość mhtyl
Napisano

Po co wybielać? Z biegiem czasu i tak ta fuga ściemnieje.

Napisano (edytowany)

Witam,

Na rynku dostępnych jest wiele preparatów przeznaczonych do odświeżania fug.

Najczęściej spotykane są produkty na bazie kwasów (powodują rozpuszczenie zabrudzeń wraz z wierzchnią warstwą spoiny) lub różnego rodzaju kolorowanych farb, które nanoszone są  powłokowo na powierzchnię fugi pędzelkiem lub gąbką.

Te dwie metody odświeżania są najszybsze do wykonania i  najmniej kosztowne.

Trudno jednak jednoznacznie stwierdzić czy uzyskany efekt będzie w danym przypadku satysfakcjonujący (np. czy preparat czyszczący nie odbarwi fugi lub  jak trwały będzie renowator).

Z tego względu dobrze jest wcześniej wykonać próbę w mało widocznym miejscu i wtedy podjąć decyzję.

Najpewniejszym rozwiązaniem (ale i najbardziej pracochłonnym) będzie wymiana fugi.

W tym przypadku należy szczególnie uważać, aby podczas usuwania starej spoiny nie uszkodzić płytek (przede wszystkim ich krawędzi).

 

Pozdrawiam

Jarosław Pacierz
Menadżer Produktu

 

Edytowano przez Eksperci Piotrowice II (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...