Skocz do zawartości

Czy ocieplać garaż w domu?


Recommended Posts

Podobny temat jest już ale nie chcę tam zaśmiecać bo dotyczy problemu z wilgocią itp.

Interesuje mnie czy wogólę się ociepla garaż od środka który jest w domu? Nad garażem jest sypialnia.
To ten domek.
http://www.projekty.ign.com.pl/projekt_dom...liwo_stale/2706
W projekcie nic takiego nie widzę. W garażu będzie jakiś tam mały kaloryfer aby em była cały czas ok 7-8' w zimie.
Jeżeli ocieplić to czym , styropianem na ścianie tej od strony domu?
Link do komentarza
W tym garażu nieodizolowanym od domu i tak będzie około 7 stopni, no może spadnie czasami do do pięciu, nawet bez kaloryfera.
Tym bardziej że za jedna ścianą masz kotłownię.
Niby strefa dzienna na parterze ma podwójne buforowanie z jednej strony (zakładam że to północ, albo zachód) w postaci garażu i holu, ale ścianę garażu warto ocieplić.
Choć z drugiej strony nie kładłeś jakiegoś specjalnego nacisku na zaizolowanie domu, więc...

Nie, nie, - jednak warto. Przypuszczam że stropu nad nim też nie masz dodatkowo zaizolowanego..
Myślę że grubość izolacji odpowiadającej grubości ocieplenia na gruncie będzie OK, i spełni swoje zadanie.

PS.
A że w projekcie nie było... projekt spełniał założenia norm (starych norm) i na tym inwencja twórcza projektanta eis skończyła. W opisie nie ma nawet wzmianki że to dom energooszczędny (a to już inne standardy izolacji), ani (przynajmniej ta strona) nie oferuje zakupu do projektu pakietu energooszczędnego dla tego domu.
Link do komentarza
Cytat

nie bardzo rozumiem , jeszcze nie mam ocieplonej podłogi tylko chudziak wylany. Mniejsza z tym.

Wyczytałem , że wcale nie jest dobrze jeżeli w garażu w zimie jest ciepło ok 8-10' bo samochód szybciej rdzewieje, to prawda?

Tu to zamiast drzwi garażowych okno prawie do ziemi wstaw zrób wieksze mieszkanie. Postaw wiatę na samochód .

https://forum.budujemydom.pl/10-krotnie-wyz...314#entry407314
icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

na muratorze chyba tak wyczytałem jakis stary wpis icon_smile.gif czy to bajki?
druga sprawa przy tej ścianie garaż/dom jest wodomierz itp , to jak to ocieplić ?
Ogólnie ociepla się czy nie? daje sie grzejnik czy nie?


W garażu odizolowanym od reszty budynku ,nie daje się styropianu pod posadzką i zimą "ciepło ziemi" ogrzewa go zamiast grzejników . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
i jeszcze pytanie, jeżeli nie dam grzejnika ani ocieplenia od wewnątrz to nie zamarznie mi woda? jest zaraz za drzwiami garażowymi po prawej stronie. Chciałem dać w kotłowni ale z gospodarki komunalnej nie pozwolili, powiedzieli , że nie podpiszą tego jak tak zrobię.
Link do komentarza
Cytat

Czyli mam teraz chudziaka , nie dawać styropianu wogólę na posadzkę tylko izolacja, zbrojenie i wylewka? potem pewnie jakieś płytki.

W końcu ocieplać go czy nie ma sensu?


Od zewnątrz budynek zaizoluj normalnie całą bryłę razem z garażem,posadzka garażu bez styropianu tak jak opisałeś ,ściany i sufit garażu wewnątrz od strony mieszkania 5cm styropianu .

Cytat

i jeszcze pytanie, jeżeli nie dam grzejnika ani ocieplenia od wewnątrz to nie zamarznie mi woda? jest zaraz za drzwiami garażowymi po prawej stronie. Chciałem dać w kotłowni ale z gospodarki komunalnej nie pozwolili, powiedzieli , że nie podpiszą tego jak tak zrobię.

Kabel grzejny na wszelki wyp. możesz zainstalować .Na bardzo silne mrozy. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Z zewnątrz będzie ocieplony jak cały dom.
Czy temp w garażu nie ogrzewanym może tak spaść aby woda zamarzła

Tak pomyślałem teraz i poczytałem , chciałbym aby w garażu była temp w zimie ok 4-5' . Więcej nie ma sensu. Czy jeżeli tak będzie i nie będzie ocieplony od wewnątrz to bardzo będzie wychładzał dom?
Myślałem o założeniu kaloryfera jak w projekcie z termostatem właśnie na te 4' Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Z zewnątrz będzie ocieplony jak cały dom.
Czy temp w garażu nie ogrzewanym może tak spaść aby woda zamarzła

Tak pomyślałem teraz i poczytałem , chciałbym aby w garażu była temp w zimie ok 4-5' . Więcej nie ma sensu. Czy jeżeli tak będzie i nie będzie ocieplony od wewnątrz to bardzo będzie wychładzał dom?
Myślałem o założeniu kaloryfera jak w projekcie z termostatem właśnie na te 4'

Temperatura w garażu będzie bardzo stabilna ,kilka stopni na + lato, zima.
Jedynie przy samych drzwiach garażowych może spaść do zera a nawet poniżej,wszystko zależy od szczelności i izolacji zastosowanej w drzwiach garażowych.
Co do strat czyli wychładzania reszty domu, bez nieizolowana od wewnątrz ,to najlepiej sprawdzić pomieszkać kilka sezonów grzewczych.
Pamiętaj że pierwsze 3 sezony grzewcze w nowym domu, to dużo większe zużycie energii na wygrzanie budynku,po tym okresie zużycie się stabilizuje. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Szukam info osób które mają garaże w domu i czy mają ocieplone czy ogrzewane, ja ciągle myślałem aby zrobić jak w projekcie tzn kaloryfer pod okno , termostat na 4-5' i nic nie ocieplać ale natknąłem się na temat ocieplania garażu icon_smile.gif i strat ciepła w domu przez garaż.
Link do komentarza
Cytat

Szukam info osób które mają garaże w domu i czy mają ocieplone czy ogrzewane, ja ciągle myślałem aby zrobić jak w projekcie tzn kaloryfer pod okno , termostat na 4-5' i nic nie ocieplać ale natknąłem się na temat ocieplania garażu icon_smile.gif i strat ciepła w domu przez garaż.

Mam taki garaż wewnątrz domu ogrzewany "ciepłem ziemi " ,przez tyle lat nie zamarzło nigdy ,grzejnika nie ma ,wyjście było i się nie przydało ,izolacji styro. od wewnątrz nie mam na ścianach i nie ma na suficie ,ale na posadzce mam nad garażem 12cm styropianu .Garaż w przyziemiu częściowo odkryty ściany trójwarstwowe .Drzwi garażowe izolacja 3-5 cm wełny są przetłoczenia. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Prawdopodobnie dam grzejnik pod okno , najwyżej będzie zakręcony. Sufit będzie ocieplony styro no i podłoga na poddaszu. Na ścianę zobaczę ale pewnie nic nie dam bo za dużo rur tam będzie biegło.

Znalazłem na FM

Ja zostawiłem nieocieploną (ściana z BK) i jest o.k. Rachunki za gaz poniżej normy, nie odczuwa się żadnych negatywnych zjawisk. Ściana ma od wewnątrz domu tę samą temperaturę co pozostałe (zmierzone pirometrem).
Garaż ogrzewany na ok. 12st.C.
Za to strop nad tym garażem.jest ocieplony tylko 3 cm. styropianu i ma temperaturę w zimie dokładnie taką samą jak temperatura powietrza w garażu czyli około 12st.C.! Dlatego zamierzam ocieplić dodatkowo tylko strop od spodu 12 cm. wełną.

czyli sufit warto ,ściany nie. W sumie to dziwne
Link do komentarza
Cytat

Ja zostawiłem nieocieploną (ściana z BK) i jest o.k. (...) Ściana ma od wewnątrz domu tę samą temperaturę co pozostałe (zmierzone pirometrem).
A jaką niby ma mieć na powierzchnie przy BK i delta "t" 8-10K

Garaż ogrzewany na ok. 12st.C.
Za to strop nad tym garażem.jest ocieplony tylko 3 cm. styropianu i ma temperaturę w zimie dokładnie taką samą jak temperatura powietrza w garażu czyli około 12st.C.! Dlatego zamierzam ocieplić dodatkowo tylko strop od spodu 12 cm. wełną.
Kolejny przykład że wie co mierzy, tylko nie wie jak to interpretować.
Współczynnik przenikania ciepła tego stropu jest znacznie gorszy niż ściany z BK-24cm nieizolowanej.


czyli sufit warto ,ściany nie. W sumie to dziwne


Nie ma w tym nic dziwnego.
Ten przykład znaleziony przez Ciebie jest tak odkrywczy jak stwierdzenie że ogień parzy.
Gdzie Ty wynajdujesz takie "mądrości" ? icon_lol.gif
Link do komentarza
Na forum muratora icon_smile.gif

To dlaczego strop garażu na górze jest chłodniejszy , a ściana z BK garażu w domu jest ciepła ? Strop sam w sobie jest gorszą izolacją niż BK ?

Jani dlaczego w kotłowni mówiłeś że trzeba dać na grunt ocieplenie ma być porządne a nie 5cm a w garażu lepiej nie dawać? u mnie do kotłowni wchodzi się przez garaż
Link do komentarza
icon_biggrin.gif No to znalazłeś akurat nieciekawy przykład. Tam dalej piszą jeszcze ludzie, którzy rozumieją o czym piszą.
A kilku z nich można traktować jako autorytety.


Nic nie wiemy o tym stropie. Gdyby to był strop JS, to sam w sobie byłby niezłym izolatorem, ale jak monolityczny to...
Kierunek przepływu ciepła jest zawsze od ośrodka o wyższej temperaturze w kierunku ośrodka o niższej temperaturze.
Ale też strumień ciepła w płaszczyźnie pionowej płynie trochę z inną intensywnością, tym bardziej jeśli wektor strumienia jest skierowany ku górze
Wszystko wskazuje na to że tam nie ma ogrzewania podłogowego, więc w pomieszczeniu ogrzewanym konwekcyjnie podłoga jest automatycznie najzimniejszą płaszczyzną..
3cm izolacji o jak przypuszczam umiarkowanej lambdzie to bardzo smarkato. Za to beton jest dobrym przewodnikiem ciepła, a już na pewno dużo lepszym niż BK.

Co do kotłowni, to wyrzucenie jej po za strefę mieszkalną zmienia trochę postać rzeczy, tym bardziej że graniczy przez ścianę z garażem.
Grzejnik ziemny całkiem dobrze radzi sobie z utrzymaniem temperatury dodatniej w garażu, ale muszą być spełnione pewne warunki.
- Garaż musi być dobrze zaizolowany od strat ciepła przez inne przegrody.
- Fundament powinien być ocieplony żeby nie było przemarzania/wychłodzenia gruntu pod domem.
Link do komentarza
Cytat

Fundamenty mam ocieplone 10cm styro i izolacja przeciwwilgociowa.
I teraz zastanawiam się czy dać ten styropian na gruncie w garażu i kotłowni czy nie?


Jak dasz styropian w posadzkę będziesz musiał co roku ponosić koszty ogrzewani garażu ,ty decydujesz.
Widzę że jesteś niedowiarkiem ,co do takiego sposobu ogrzewania garażu ,15 lat tak ogrzewam i jestem zadowolony. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

W takim razie dam tylko na sufit styro i tyle. W kotłowni dawać styropian na podłogę?

Czy może mieć coś takiego miejsce , że jak w domu 22' a za nie ocieploną ścianą w garażu ok 3-5' to nie będzie się na tej ścianie grzyb,wilgoć robić?

W kotłowni dawać styropian pod podłogę.
U mnie 21/23*C za ścianą od garażu niczego nie zauważyłem niepokojącego . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Jeżeli polecisz ze styropianem po całej bryle budynku to nie doklejałbym na ścianie z garażem nic ekstra, no chyba że zauważysz tam bardzo niskie temp zimą - w co wątpię i to bez stosowania kaloryfera.


Co rozumiesz pod pojęciem bardzo niskiej temperatury?
Różnica temperatur w okolicach 15 K (a w ekstremalnych sytuacjach nawet 20 Kelvinów) po obu stronach przegrody jest wystarczająca żeby doszło do zawilgocenia na wskutek wykraplania się wody z pary wodnej zawartej w powietrzu.
A jakie to niesie za sobą konsekwencje nie trzeba pisać, bo co to grzyb na ścianie wiedzą wszyscy.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Co rozumiesz pod pojęciem bardzo niskiej temperatury?
Różnica temperatur w okolicach 15 K (a w ekstremalnych sytuacjach nawet 20 Kelvinów) po obu stronach przegrody jest wystarczająca żeby doszło do zawilgocenia na wskutek wykraplania się wody z pary wodnej zawartej w powietrzu.
A jakie to niesie za sobą konsekwencje nie trzeba pisać, bo co to grzyb na ścianie wiedzą wszyscy.




Jani_63 bo troszkę mnie to zmyliło z tropu. Czyli według tego co napisałeś , dawać styro na ścianę wspólna by nie było dużych różnic temperatur czy nie dawać?
Link do komentarza
Właśnie taki mam zamiar, dawać styro na sufit i ścianę a na podłogę nie.

Tylko teraz wyszedł mały problem. Wcześniej było robione tak , że liczono 10cm styro na gruncie w garażu. Teraz od chudziaka do izolacji poziomej jest właśnie jakieś 10-12cm . Jak wyleję posadzkę gotową to dojdzie na styk z tą izolacją, czy to nie przeszkadza? Jak to teraz zrobić?
Link do komentarza
Cytat

Właśnie taki mam zamiar, dawać styro na sufit i ścianę a na podłogę nie.

Tylko teraz wyszedł mały problem. Wcześniej było robione tak , że liczono 10cm styro na gruncie w garażu. Teraz od chudziaka do izolacji poziomej jest właśnie jakieś 10-12cm . Jak wyleję posadzkę gotową to dojdzie na styk z tą izolacją, czy to nie przeszkadza? Jak to teraz zrobić?

Teraz połóż polbruk na podsypce z cementem będziesz już miał gotową posadzkę i stawiaj auto.
Link do komentarza
Mówisz zrobić kostkę w garażu? A śnieg i woda z kół przesiąknie przez kostkę,podsypkę i chudziak? czy to dobre rozwiązanie?

Jeżeli zostać przy standardowej wylewce to będzie to przeszkadzało , że wyjdzie na równo z izolacją pozioma ? Zresztą kostka tam samo wyjdzie przecież.
Link do komentarza
Cytat

Mówisz zrobić kostkę w garażu? A śnieg i woda z kół przesiąknie przez kostkę,podsypkę i chudziak? czy to dobre rozwiązanie?

Jeżeli zostać przy standardowej wylewce to będzie to przeszkadzało , że wyjdzie na równo z izolacją pozioma ? Zresztą kostka tam samo wyjdzie przecież.


Mam kostkę na podsypce woda z kół wsiąka ,nie stoi tak jak na wylanej posadzce i płytkach .
Jest sucho ,wymiatam tylko piasek nawieziony z ulicy
Wody jest mało z samochodu,a podsypki żwirowo-piaskowej jest 15cm + 6 kostki.wiesz ile taka podsypka może wchłonąć wody ,musiał byś lać wężem ogrodowym z pól godziny .
Link do komentarza
Cytat

Kostka trzeba dobrze zaimpregnować, inaczej po dolewce oleju, płynu itp plamy na kostce nie do usunięcia. Ja zdecydowałem się na zwykły beton, malowany farbą do powierzchni betonowych.

Cały beton to jest problem .
Nic nie impregnowałem,po jednym większym gmeraniu mechanika leżała rozłożona gazeta posypana garścią piasku kilka dni i tyle.
Kiedyś spadła puszka farby i rozlała się niestety ,przysypałem to piaskiem ,po wyschnięciu wyjąłem 7 kostek ,włożyłem nowe ,oblane poszły do kosza.Uszkodzoną kostkę nawiercasz wiertłem wkręcasz dłuższy kolek szybkiego montażu ,łapiesz za cześć wystającą ruszasz i wyciągasz pierwszą kostkę, resztę można już łatwo wyjąć .Podsypki nie ruszasz układasz nową kostkę

Cytat

animus a czy wtedy nie ma zbyt dużej wilgotności w garażu jak w podsypka gromadzi wodę? Masz jakieś fotki jak to wygląda u Ciebie? Wjazd i cała garaż.

A jeżeli bym dawał zwykły beton to jak to zrobić , że tyle mam jeszcze do izolacji poziomej?

A jak bruk leży na ulicy i leje deszcz ze śniegiem ,bruk betonowy jest z wibroprasy i nie ciągnie wody no może z 5% możesz z warstwy podsypki wystawić rurę pcw na zewnątrz jakby Ci kiedyś rura wodna pękła w garażu to odsączy nadmiar wyleci na zewnątrz budynku.
Posadzka jest odizolowana pionowo od ścian ,wilgotności nie ma wygląda zawsze sucho ,zimą w miejscach kół jak wyjeżdżam są ślady wilgoci ,znikają jak wstawiam z powrotem samochód , zresztą jest wentylacja ,latem mam przyjemny chłód jak wyjeżdżam z garażu w samochodzie. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

W sumie wszystko fajnie brzmi. Jakbyś mógł jakieś fotki pyknąć to byłbym wdzięczny. Też masz chudziaka pod podsypką?

Tylko dalej nie wiem co z tą izolacja która jest wysoko tak.


Tak mam chudziaka i folie budowlaną na tym podsypka i polbruk 6 cm taki

http://www.stalbruk.pl/uni-decor-kostka-standardowa.htm
ponad 10 lat nic się nie dzieje .
Jak możesz to podsyp więcej piachu ze żwirem pod kostkę tak żeby wyrównać się do poziomu z mieszkaniem. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Podsypkę z piachu i ze żwiru ? a nie z cementu?

A jakbym chciał posadzkę z betonu to teraz też można zrobić podsypkę z piachu i na to wylewka?

Podsypkę z piachu i ze żwiru z cementem icon_smile.gif
Można zrobić podsypkę z piachu i na to wylewka żelbetowa zbrojona siatką ale trzeba ją zagęścić.
Link do komentarza
Cytat

Robiąc wylewkę z mixokreta można zrobić zamiast 10cm np 20cm?


Nie za drogo tyle betonu .

Cytat

Znowu nie pomyślałem o najważniejszym , otworze na bramę icon_smile.gif teraz od chudziaka do nadproża mam 228cm. To chyba nie poszaleję tak czy siak prawda?
Otwór musi być min 212,5cm ? Jeśli chodzi o standardowe bramy


A nie możesz rozebrać jednej warstwy bloczka betonowego w progu ,wtedy byś lał posadzkę od razu na chudziaka i garaż wyższy. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tak to teraz wygląda. Chudziak jest na równo z bloczkiem fundamentowym jak na foto i otwór ma 228cm, wiec nie skuję bloczka bo będzie niżej jak chudziak. Jaki musi być minimalny otwór na bramę?


Nareszcie zdjęcia icon_smile.gif Tą poziomą izolację przyklej do ściany .

Strasznie nisko masz te zero w tym terenie mogłeś jeszcze podmurować z warstwę bloczka betonowego ,dopiero suporeks . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...