Skocz do zawartości

Cieknący zawór


2marian2

Recommended Posts

Napisano
Witam otóż mam taki problem.
1.Kiedyś zrobiłem ogień w piecu i woda mi się zagotowała do 110 stopni.
I teraz woda kapie z mniej wiecej tego miejsca,
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eba9ba099e1f0fa0.html

Tutaj zdjecie pokazujace ogolnie rury przy piecu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed0c4e471ea52ce8.html

Co teraz musze zrobic, jaką część wymienić?

Problem drugi to cieknący zawór w rurze z wodą z centralnego ogrzewania.
Chciałem dopuścic wode do pieca i zakręciłem i odkręciłem ten zawór( ale to nie był nie ten zawór) i teraz z niego kapie.
Jak to uszczelnic, czy trzeba kupic nowy zawor czy tylko to przekrętło czerwone.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc0b5bec3ab4dd29.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd05874cd3cac175.html

Pomocy!
Napisano
Cześć, Marian.
Pierwszy cieknący to filtr. Tam na dole jest śruba z uszczelką. Puściła uszczelka.
Musisz odkręcić tę śrubę na dole i albo założyć jakąkolwiek podkładkę, albo na gwint nakręcić pakuł.
Przy okazji wyczyść sitko, które tam jest w środku.
Prosta sprawa, ale...

Ale
1. mus zakręcić wodę.
2. po odkręceniu tej śruby wyleci woda. Jak masz farta, to tylko trochę, ale jeśli hydraulik zrobił nieserwisowalną instalację (dał za mało zaworów), to szykuj wiadra.
3. Po robocie musisz z powrotem napełnić układ wodą i odpowietrzyć.
4. Uważaj na pompę, żeby nie chodziła na sucho. Usłyszysz. Tą śrubą na pompie, jeśli ją poluzujesz, wypuścisz powietrze, o ile ono tam będzie. I odpowietrznikami.

Ten drugi zawór - musisz uszczelnić gwint. A jeśli cieknie nie z gwintu, to wymień ten zawór.
Tu jest lekki problem, bo jakkolwiek jest to proste, to musisz się tam dobrać, czyli rozkręcić kawałek instalacji. Papranina. Ale do ogarnięcia.
Napisano (edytowany)


Po mojemu to co do filtra o którym pisze PeZet to wszystko się zgadza oprócz tego ,że ja poleciłbym spuścić wodę z pieca czyli z całej instalacji c.o. bo wiadrami tego nie nadąży odbierać a choćby nawet to przy zmianie wiader i tak trochę wody poleci na piec no i większy kłopot.
Po fachowemu to powinien być zawór przed filtrem taki sam jaki jest za pompką i nie było by problemu. Ciekawy jestem jak do tej pory czyściło się owy zawór icon_smile.gif
Może wyprzedzę trochę temat ale powiem tak, jeżeli woda będzie spuszczona z całej instalacji to polecam wymienić ten filtr na filtr z zaworem albo na małą przeróbkę polegająca na wstawieniu przed filtrem zaworu.

Co do cieknącego zaworu z czerwoną rączką to zacząłbym od odkręcenia pokrętła (czerwona rączka) i sprawdził czy ten zawór posiada dławik. Jeżeli jest dławik to wystarczy dokręcić i po sprawie bo zapewne w tym miejscu przecieka. Jeżeli dławika nie ma to zawór do wymiany i też polecam kupić zawór z dławikiem. Zresztą uważam kupowanie zaworów bez dławika za nieporozumienie bo w przypadku przecieku zwykły zawór kulowy jest do wymiany, z dławikiem jeszcze do uratowania.
Zapewne Piotr o dławiku wiedział ale zapomniał icon_biggrin.gif każdemu eis zdarza, nawet najlepszym icon_biggrin.gif
A dla info autora tematu pokazuję co to jest ten dławik

A tu pokazany jest zwykły czyli bez dławika,wyrobią się oringi które uszczelniają trzpień i w takim zaworze już nic się nie zdziała jak zaczyna przeciekać.
Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Heniu, mocarz jesteś. Sporo się nauczyłem.
BTW, nie wiedziałem - do dziś! - co to za licho ten dławik...


Eeeeeeeeee tam kity żenisz icon_biggrin.gif
Rozumiem ,że to wyznanie poprzez Twoją wrodzoną skromność icon_lol.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Tanie zawory mają tylko jedno uszczelnienie a są takie gdzie sa 2 czy 3 oringi co poowduej że nic nie ciekanie. Wg mnie dławik nie jest kluczem


Dławik nie jest kluczem , jest nakrętką czy raczej śrubą otworową.
I co z tego ,że mogą mieć i trzy oringi? Gdybyś był praktykiem a nie teoretykiem to byś wiedział o tym.
Napisano
Kluczem w sensie elementem kluczowym.
Od kiedy ferro ma coś co jest dobre zwłaszcza w zaworach kulowych?
Zdradz kolego jeszcze kraj produkcji i czy tam nie jest popularny miś panda.

Każdy kto stosuje za "5zl" produkty powinien sie zastanowić czy zastosowałby to u siebie.

Polemika o teoretyku jest w stylu PIS Ala jak sie nie ma nic do powiedzenia to sie tak pisze
Napisano
Cytat

Kluczem w sensie elementem kluczowym.
Od kiedy ferro ma coś co jest dobre zwłaszcza w zaworach kulowych?
Zdradz kolego jeszcze kraj produkcji i czy tam nie jest popularny miś panda.

Każdy kto stosuje za "5zl" produkty powinien sie zastanowić czy zastosowałby to u siebie.

Polemika o teoretyku jest w stylu PIS Ala jak sie nie ma nic do powiedzenia to sie tak pisze


Ale co Ty za smutki piszesz. icon_question.gif
Że kluczem pisałeś w przenośni to nie jestem taki głupi aby tego nie odróżnić. Odpisałem ,że jest nakrętka z humorem (z emotikonką ), ale widać ciężko Ci załapać co jest żartem a co na serio.
A teraz na temat. kto pisał o Ferro? A jeżeli już poruszyłeś te markę to nie jest najgorsza jakie występują na rynku.
I co ma kraj produkcji do wyrobu w dzisiejszych czasach! Obudź się ze snu kolego.
I o jakich 5 zł piszesz, chyba za zawór bez dławika bo one mogą tyle kosztować.
Z PIS-u to raczej Ty jesteś bo styl Twoich wypowiedzi za tym świadczy. icon_biggrin.gif
I jak Z Ciebie taki praktyk to powiedz mi jak zawór z nawet pięcioma oringami icon_smile.gif zacznie przeciekać to co zrobisz? bo jeżeli z dławikiem zacznie przeciekać to ja wiem co zrobić aby zaworu nie wymieniać aby nie ciekł.
Napisano
Oj wymieniaj sobie wymieniaj. Bardzo to ambitne i biznes aż się patrzy.
Nie zamieszczaj zdjęć których nie wiesz skąd są. Bo opinia na temat zaworu jest tylko żenująco promocją produktu który ma dławik.

Dobre zawory kulowe nie ciekną. jak są robione tak jak twoja ulubiona marka to masz zajęcie i biznes serwisowy.

Ja tego nie kupuje bo nie chciałbym z tak prostym zaworem mieć problemy .

Nic konstruktywnego tylko A ty.

Nie mam nic do Ciebie ale pisanie o super dławiku który ma ferro jest lokowaniem produktu który jest moim zdaniem słabej jakości. Jak ktoś chce to niech go kupuje i wymienia jak cieknie.
Napisano (edytowany)
Cytat

...... pisanie o super dławiku który ma ferro jest lokowaniem produktu .....



icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif

No dość ułomna wiedza.
Dlaczego akurat niby ta firma ?
Równie dobrze mógł by to być jeden z kilkunastu innych producentów takich zaworów.
W zasadzie, wszyscy producenci takie zawory w swojej ofercie mają - ciekawe dlaczego.

Fachowcy to wiedzą "fafofcy" muszą się podszkolić. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Właśnie Regulator lokuje ferro, bo to on w poście #8 pierwszy wymienił tę nazwę icon_mrgreen.gif
Napisano

bajbaga wymień te firmy i podaj modele zobaczymy skalę. Daj info tez jeśłi możesz wg Ciebie top 3 firmy które robią zawory kulowe i wg Ciebie są najlepsze

Zalokuje tą firmę przez świetne "produkty"
Napisano
Produkt jest na tyle dobry, na ile jest dobre jego najsłabsze ogniwo - czytaj instalator (dla tego porównania).
Jedni lubią rybki inni teściową.
To nie ja twierdziłem, ze akurat ta firma jest słaba - tak wiec podaj nazwę tej "nibylepszej", bo sporo osób błądzi i kupuje (o zgrozo) akurat takie "gówniane" lub podobnie gównianych firm produkujących zawory z dławikami.
Tak wiec oświeć te ciemne masy (w tym i mnie) jakaż to wiodąca najlepsiejsza z najlepsiejszych firm jest godna Twojej uwagi.
Napisano
Odwracanie kotka, nieładnie. Jak rasowy polityk


bajbaga zalokuj swoje typy i z uwagi na spora ilość postów i okres od kiedy doradzasz masz pełen szacun i pierwszeństwo.
Napisano (edytowany)
Cytat

Odwracanie kotka, nieładnie. Jak rasowy polityk


bajbaga zalokuj swoje typy i z uwagi na spora ilość postów i okres od kiedy doradzasz masz pełen szacun i pierwszeństwo.


Skończ z tym lokowaniem, bo rodzi się pyskówka, a w tym temacie nie o to chodzi icon_evil.gif Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Oj wymieniaj sobie wymieniaj. Bardzo to ambitne i biznes aż się patrzy.
Nie zamieszczaj zdjęć których nie wiesz skąd są. Bo opinia na temat zaworu jest tylko żenująco promocją produktu który ma dławik.

Dobre zawory kulowe nie ciekną. jak są robione tak jak twoja ulubiona marka to masz zajęcie i biznes serwisowy.

Ja tego nie kupuje bo nie chciałbym z tak prostym zaworem mieć problemy .

Nic konstruktywnego tylko A ty.

Nie mam nic do Ciebie ale pisanie o super dławiku który ma ferro jest lokowaniem produktu który jest moim zdaniem słabej jakości. Jak ktoś chce to niech go kupuje i wymienia jak cieknie.


icon_biggrin.gif
Panie Pisior przestań Pan ściemę walić. icon_biggrin.gif twoje wypowiedzi jak rasowego polityka ,o wszystkim i o niczym icon_biggrin.gif
Zdjęcia jakie umieściłem były tylko po to aby pokazać jaka jest różnica między jednym zaworem a drugim.
Coś się przyczepił do tego Ferro? Firma jak każda inna.
Bo widzisz przy zaworze z oringami nie trzeba się znać bo jak cieknie to się go wymienia (chyba że znasz jaki sposób aby go uszczelnić) , natomiast z dławikiem to trzeba wiedzieć gdzie należy przykręci aby nie ciekło, tylko widocznie kolego tego nie robiłeś to i jak możesz o tym wiedzieć. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

mhtyl a orientujesz sie jaka jest róznica w cenie pomiędzy zaworem z dławikiem a z kilkoma oringami ?


Tak, orientuję się bo kupowałem.
Napisano
Cytat

Tak, orientuję się bo kupowałem.


Tak myślałem, że mhtyl się na pewno orientuje icon_mrgreen.gif

No i się nie zawiodłem icon_mrgreen.gif
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

Dławik nie jest kluczem , jest nakrętką czy raczej śrubą otworową.
I co z tego ,że mogą mieć i trzy oringi? Gdybyś był praktykiem a nie teoretykiem to byś wiedział o tym.


Ja również miałem problem z zaworem w wersji z oringami . Problem rozwiązałem usuwając oring a w jego miejsce owinąłem pakuły nasmarowane smarem grafitowym i jak na razie (12 lat) trzyma
icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...