Skocz do zawartości

Mysz - myszy w styropianie na ścianie - ankieta


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Zdarza się, że dom nawiedzony zostaje przez myszy. Czasami wchodzą one w styropian będący ociepleniem ścian. Mam pytanie do osób którym to się przydarzyło albo widziały takie cudo u znajomych...

Czy styropian klejony był tylko na "placki" czy też klej nakładany był również po całym obwodzie płyty?

Chodzi o to, że w przypadku styropianu klejonego tylko na placki pozostają wolne przestrzenie (około 15mm) którymi myszy mogą przemieszczać się szybko i daleko. Te wolne przestrzenie mają jeszcze inne skutki (negatywne) ale nie chcę ich tutaj poruszać.

Czy ktoś kto miał styropian klejony po całym obwodzie płyty doświadczył również wejścia myszy wgłąb styropianu?

Proszę o opinię wszystkich "dotkniętych przez myszy w styropianie". Będziemy mogli porównać statystycznie jak sposób klejenia styropianu wpływa lub nie wpływa na łatwość sprowadzenia gryzoni.

Z góry dziękuję! icon_smile.gif Edytowano przez termoobraz (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Mnie mysz wlazła w styropian pod podłogę. Wygryzła w ciągu jednej nocy (słyszałem!) kanał głębokości około 60cm.
Wodą bydlę wypłoszyłem.

Myszom jest wszystko jedno czy placki czy nie placki, bo one buszują w styropianie jak krowa na łące sąsiada.

dopisałem:
Trzeba zamknąć drogę wejścia myszom, czyli z każdej strony - każdej! - ma być klej i siatka - góra, dół. Listwa startowa, a co wystaje - zazbrojone klejem i siatką. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
W moim przypadku listwa cokołowa pod pierwszą warstwą (osłania cały dół), każda inna krawędź osłonięta siatką i klejem + dodatkowo asekuracyjnie 2 koty i pies icon_biggrin.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
Zastanawia mnie jedna rzecz. Skoro mozna do styropianu sastosować dodatki dzieki którym jst samogasnący, to dałoby się pewnie "wzbogacić" go czymś co dla myszy ma wstrętny smak. Taka sugestia dla producentów do przemyślenia. To by pewnie definitywnie rozwiązywało problem. Mysz ugryzie kawałek i da sobie spokój.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Termoizolacja ze styropianu, nie jest wybitnie pożądanym przez gryzonie otoczeniem, w którym chciałyby szczególnie przebywać. Przynajmniej żadne badania tego nie potwierdzają. Penetracja płyt EPS przez gryzonie to zjawisko raczej incydentalne niż powszechne. Termoizolacja, nie ważne, z czego zrobiona, jako warstwa pewnego układu warstw, jest jedynie jedną z przeszkód, jakie gryzoń pokonuje próbując dostać się do środka domu.
Zabezpieczyć się przed tym można jedynie w taki sposób, że na etapie wykonawstwa szczególną uwagę poświęca się „detalom” tzn. właściwie zainstalowanej listwie startowej, wszelkim dylatacjom i wszystkim tym miejscom, w których termoizolacja będąca niewłaściwie pokryta kolejnymi warstwami systemu (masą szpachlowo-klejową i tynkiem), może stać się potencjalnym miejscem, przez które gryzoń będzie chciał wejść do domu.
Napisano
Cytat

Termoizolacja ze styropianu, nie jest wybitnie pożądanym przez gryzonie otoczeniem, w którym chciałyby szczególnie przebywać. Przynajmniej żadne badania tego nie potwierdzają. Penetracja płyt EPS przez gryzonie to zjawisko raczej incydentalne niż powszechne.


Jest dokładnie odwrotnie aniżeli w tym poście zostało napisane:
Termoizolacja ze styropianu jest wybitnie uwielbianym przez gryzonie otoczeniem, w którym chciałyby szczególnie przebywać. Wykonane przeze mnie obserwacje potwierdzają to.
Wystarczyło, że zostawiłem jesienią odsłonięty fragment termoizolacji, a natychmiast tam właśnie myszy chciały mieć gniazdo.
Kolejny przykład to styropian składowany w garażu.
Myszy uwielbiają ten materiał.
Jako ciekawostkę dodam: wolą siedzieć w worku zgranulowanego styropianu niż wygryzać jamy w płytach EPS.

Cytat

Zastanawia mnie jedna rzecz. Skoro mozna do styropianu sastosować dodatki dzieki którym jst samogasnący, to dałoby się pewnie "wzbogacić" go czymś co dla myszy ma wstrętny smak. Taka sugestia dla producentów do przemyślenia. To by pewnie definitywnie rozwiązywało problem. Mysz ugryzie kawałek i da sobie spokój.


Świetny pomysł.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właśnie chodzi o to, że jest cieplejszy, ale też nieznacznie. ~1-2*C... Nie wiem czy nie w granicach bledu pomiarowego.
    • Z wiedzy... fizyka płynów się kłania...   2,5 - 3 m to minimum...   @animus pięknie zarysował problem wentylacji grawitacyjnej 
    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...