Skocz do zawartości

Ocieplenie domu wełną


Pit6

Recommended Posts

Napisano
Witam icon_lol.gif

Planuję rozpoczęcie budowy domu w tym roku,
Projekt indywidualny parterówki niepodpiwniczonej i z nieużytkowym poddaszem. - klasyka :-)

Ze względu na gęstą zabudowę miejską muszę zastosować na elewację wełnę skalną jako ocieplenie - przepisy ppoż .....

Ściana 2warstwowa z zalożenia - beton komórkowy plus ...no właśnie wspomniana wełna i teraz pojawia się dylemat jak to zrobić aby uzyskać jak najlepszy współczynnik U dla sciany w opcji tak systemu suchego na ruszcie jak i mokrego z tynkiem cienkowarstwowym jako wykończenie

A i oczywiście w zdroworozsądkowym budżecie he he icon_cool.gif

Dzieki za pomysly
Napisano
Witam.
Weźmy pod uwagę ścianę z bloczków SOLBET o grubości 24cm w klasie gęstości 500 lub 600 ocieploną wełną mineralną o współczynniku obliczenowym lambda 0,045 W/mK.
Dla poszczególnych grubości uzyska się następujący współczynnik U, wg załączone wykresu. Czerwona krzywa to ściana z bloczków o gęstości 500, natomiast niebieska to 600.

Pozdrawiam
Tomasz Rybarczyk

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam.
Weźmy pod uwagę ścianę z bloczków SOLBET o grubości 24cm w klasie gęstości 500 lub 600 ocieploną wełną mineralną o współczynniku obliczenowym lambda 0,045 W/mK.
Dla poszczególnych grubości uzyska się następujący współczynnik U, wg załączone wykresu. Czerwona krzywa to ściana z bloczków o gęstości 500, natomiast niebieska to 600.

Pozdrawiam
Tomasz Rybarczyk




Dziękuję za informację :-)

A jak się parametr U będzie kształtował na wykresie przy zmianie wełny na :

Grubość 28 cm i współczynnik lambda 0,036

A czy bloczek o gęstości 400 nie będzie miał lepszej lambdy?

P6
Napisano
Będzie... tyle że mądrą zasadą jest rozdzielenie funkcji dla poszczególnych materiałów.
Konstrukcyjny to konstrukcyjny, a izolacyjny to izolacyjny. Oczywiście ta zasada tyczy się ścian 2W i 3W.
Napisano
Cytat

Dziękuję za informację :-)

A jak się parametr U będzie kształtował na wykresie przy zmianie wełny na :

Grubość 28 cm i współczynnik lambda 0,036

A czy bloczek o gęstości 400 nie będzie miał lepszej lambdy?

P6


Witam.
W załączeniu obliczenia dla ścian 24cm o gęstości 400, 500 i 600 ocieplonej wełną o wsp. obliczeniowym lambda 0,036W/mK.
Z wykresu widać wyraźnie, że od grubości około 16 cm zysk z "pogrubiania" ocieplenia jest niewielki.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Z wykresu widać wyraźnie, że od grubości około 16 cm zysk z "pogrubiania" ocieplenia jest niewielki.


I wtedy warto porównać ceny kupna materiału grubości 16cm i 20cm, bo może się okazać, że dopłata za niestandardowy wymiar jest zbędnym wydatkiem.
Napisano
W pełni zdaję sobie z powyższego sprawe i dlatego chce podjąć decyzję jako czlowiek zdrowy na ciele i umysle a nie jako maniak miejsc po przecinku icon_lol.gif

Zostanę zapewne przy 20 cm :-)

Temat dla mnie wazny gdyz zamierzam ogrzewac dom pradem akumulacyjnie a do tego mieszkam w 4 strefie przemarzania icon_evil.gif
Napisano
Pit6, tak też i ja zrobiłem, dokładnie tak, jak piszesz. Kupiłem 20cm, bo bardziej się kalkulowało.
A zestawienia zaprezentowane przez Tomasza osobiście robiłem na piechotę, odnośnie styropianu, a wyniki doprowadziły mnie do podobnych Twoim wniosków.
Mam na ścianie 20cm ocieplenia i jest git.
Napisano
Cytat

Pit6, tak też i ja zrobiłem, dokładnie tak, jak piszesz. Kupiłem 20cm, bo bardziej się kalkulowało.
A zestawienia zaprezentowane przez Tomasza osobiście robiłem na piechotę, odnośnie styropianu, a wyniki doprowadziły mnie do podobnych Twoim wniosków.
Mam na ścianie 20cm ocieplenia i jest git.



PeZet dzieki za slowo utwierdzajace ze nie mysle glupio icon_cool.gif
Akurat musze przyzanc iz forum czytam od dawna a Twoj dziennik to byl jeden z pierwszych jakie przeczytalem icon_lol.gif

Przepraszam za brak polskich zankow pisze z tabletu i szybciej jest BEZ nich. icon_cool.gif

Ja nawet pokusilem sie juz o OZC przygotowane przez ASOLTA znanego blizej i dalej jako pewien punkt wyjscia do dalszych przemyslen i co za tym idzie decyzji...

Napisano
Ooo, Panie, Asolt to krótko mówiąc potęga. Uważam że bardzo dobrze zrobiłeś. Masz dzięki niemu naprawdę konkretny i rzetelny punkt odniesienia.
Ja walczyłem z OZC samodzielnie i chyba tylko psim swędem mi się upiekło, bo nie dowierzając własnym wyliczeniom robiłem poprawkę "na błąd". Bajbaga mnie ukierunkował.
Napisano
Cytat

Witam.
W załączeniu obliczenia dla ścian 24cm o gęstości 400, 500 i 600 ocieplonej wełną o wsp. obliczeniowym lambda 0,036W/mK.
Z wykresu widać wyraźnie, że od grubości około 16 cm zysk z "pogrubiania" ocieplenia jest niewielki.



Panie Tomaszu a jaki będzie współczynnik dla ściany 1 warstwowej zbudowanej z porotherm 44 si z zastosowaniem ciepłej zaprawy gdybym dał dodatkowo 5 cm wełny a jaki dla 8 cm wełny?
Napisano
Cytat

Panie Tomaszu a jaki będzie współczynnik dla ściany 1 warstwowej zbudowanej z porotherm 44 si z zastosowaniem ciepłej zaprawy gdybym dał dodatkowo 5 cm wełny a jaki dla 8 cm wełny?



Przy założeniu że będziesz budował z "nowego" porothermu 44 (tego z U=0,21). To przy dołożeniu jest 5-8 cm zejdziesz max do 0,15-0,18...
Napisano (edytowany)
Cytat

Przy założeniu że będziesz budował z "nowego" porothermu 44 (tego z U=0,21). To przy dołożeniu jest 5-8 cm zejdziesz max do 0,15-0,18...


Dzięki za odpowiedz ale będę budował z porotherm 44si gdzie u=0,26 wtedy jakie u będzie? Edytowano przez prezes413 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

jaki będzie współczynnik dla ściany 1 warstwowej zbudowanej z porotherm 44 si z zastosowaniem ciepłej zaprawy gdybym dał dodatkowo 5 cm wełny a jaki dla 8 cm wełny?


Tylko to już nie jest/nie będzie ściana 1W tylko ściana 2W. icon_biggrin.gif
A logika, doświadczenie jak i ekonomia podpowiada, że w przypadku ściany 2W rozdziela się (należy rozdzielić) funkcje między składowe ściany.
Materiał konstrukcyjny ma być materiałem konstrukcyjnym, a izolacja izolacją.
Ścianę tej samej grubości (>50cm) można postawić taniej/łatwiej, a parametry izolacyjne, akumulacyjne i akustyczne będą zdecydowanie lepsze przy wykorzystaniu np. materiałów materiałów o dużej gęstości.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Tylko to już nie jest/nie będzie ściana 1W tylko ściana 2W. icon_biggrin.gif
A logika, doświadczenie jak i ekonomia podpowiada, że w przypadku ściany 2W rozdziela się (należy rozdzielić) funkcje między składowe ściany.
Materiał konstrukcyjny ma być materiałem konstrukcyjnym, a izolacja izolacją.
Ścianę tej samej grubości (>50cm) można postawić taniej/łatwiej, a parametry izolacyjne, akumulacyjne i akustyczne będą zdecydowanie lepsze przy wykorzystaniu np. materiałów materiałów o dużej gęstości.



Zgoda, ale nie do końca. Całkowite rozdzielenie funkcji warstw ściany można sobie zafundować w ścianie 3W. Moim zdaniem wełna czy styropian to są zbyt delikatne materiały żeby były jedyną izolacją termiczną. Głupie uszkodzenie elewacji (mój wujek kiedyś wjechał lekko autem w wełnę - popękała jakby była z gipsu) i robi się jeden wielki mostek termiczny. Dlatego bezpieczniej jeśli sama warstwa nośna też ma własności termiczne. Masz np. Porotherm 30 cm, do tego wystarczy ci 15 cm izo i spokojnie mieścisz się w aktualnych normach izolacyjności termicznej.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

W założeniu wiatroizolacja chroni również przed przenikaniem wody, ale nie może być narażona na promieniowanie słoneczne. Z opisu nie można wywnioskować jaka idea przyświecała takiemu rozwiązaniu - gdzie te łaty, co je przykrywa?



A może tzw izolacja natryskowa? Jest to technologia popularna np w UK. Coraz częściej spotykana jest również w Polsce. Zalety to przede wszystkim brak mostów technicznych, przez które ucieka najwięcej energii cieplnej. Poza tym jest trwała i można ją zastosować właściwie wszędzie.
Napisano
Taa, według pianowców to piana jest antidotum już nie na mostki cieplne tylko mosty termiczne które to podobno występują zawsze i wszędzie jeśli się piany nie użyje.
Marketing zaczyna przechodzić sam siebie. :ih:



Cytat

Moim zdaniem wełna czy styropian to są zbyt delikatne materiały żeby były jedyną izolacją termiczną. Głupie uszkodzenie elewacji (mój wujek kiedyś wjechał lekko autem w wełnę - popękała jakby była z gipsu) i robi się jeden wielki mostek termiczny.
Dlatego bezpieczniej jeśli sama warstwa nośna też ma własności termiczne.


Też widziałem kiedyś jak w ścianę domu wjechał delikatnie autobus, i powiem Ci że całą ścianę 3W też szlak trafił.
I to tak dokładnie że po usunięciu autobusu właściciele mieli dodatkowe wyjście na paving.
Przed takimi ekstremalnymi/jednostkowymi przypadkami to chroni jedynie gruby żelbet, a nie 300mm cegiełka pusta w środku jak sugerujesz.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...