Skocz do zawartości

piecyk gazowy minitermTurbo


Michał99

Recommended Posts

Napisano
Witam

Jak w temacie mam pytanie odnośnie piecyka gazowego minitermTurbo, jego moc nominalna wynosi 26 kW i moje pytanie:

czy taki piecyk o takiej mocy jest dobrze dobrany do mieszkania(domek parterowy) o powierzchni 36 m2??
z odczytów licznika wychodzi na to, że przy obecnych temperaturach zużywa 5m3 gazu dziennie co miesięcznie uszczupla moj portfel o ok. 350zł ;/ boję się co będzie jak przyjdzie prawdziwa zima..

proszę o jakieś rady ponieważ nie mam zielonego pojęcia o piecykach gazowych..

można zmniejszyć jego moc? w instrukcji pisze ze jego moc można zmniejszyć do 7kW

proszę o rady!

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Jak w temacie mam pytanie odnośnie piecyka gazowego minitermTurbo...


Myślę że ten kociołek już pracuje ze zmniejszona mocą, bo DTR-a mówi że on potrafi zużywać i 3m3 gazu na godziną.
Tu problemem może być fakt że domek o 36m2 przy obecnych temperaturach potrzebuje do ogrzania aż takiej ilości ciepła.
Bo zakładam że dziennie dwóch wanien gorącej wody do kąpieli nie zużywacie.
Napisano
raczej nazwał bym to szybkim myciem ;) czyli nie ma jakiegoś sposobu na zmiejszenie zużycia gazu w tym piecyku? zapisywałem dzisiaj jak pracuje i przy ustawieniu 60C na kotle, na sterowniku pokojowym 19,5C włacza się srednio na 10 minut co półtora godziny.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

raczej nazwał bym to szybkim myciem ;) czyli nie ma jakiegoś sposobu na zmiejszenie zużycia gazu w tym piecyku? zapisywałem dzisiaj jak pracuje i przy ustawieniu 60C na kotle, na sterowniku pokojowym 19,5C włacza się srednio na 10 minut co półtora godziny.


Ustaw 45 C na piecu i porównaj jak na moje oko 30% mniej weźmie tylko porównaj temp. zew.
Napisano
ok sprawdze to ustawienie icon_smile.gif a mam też pytanie odnośnie podgrzewania wody, czy to normalne ze piecyk zaczyna podgrzewać wodę dopiero gdy kran odkręce ze tak powiem na MAX??
Napisano
W kranie musi lecieć odpowiednia ilość wody na minutę aby piec się załączył. Musisz ten parametr poszukać w instrukcji.
Raczej nie jest to prawidłowe - chyba że z kranu leci naprawdę mało wody.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...