Skocz do zawartości

podłoga w pawilonie handlowym


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Gdyby stała woda, to nie, ale jeśli nawilżysz beton, to on sobie spokojnie tę wodę wchłonie.


Powiedź mi jeszcze przyjacielu czy ja mogę spokojnie dalej robić tą podłogę w poniedziałek,bo ten chudziak nie jest całkiem suchy.Mogę normalnie na niego położyć folię,styropian,folię i lać posadzkę pod płytki icon_question.gif Nie szkodzi że będzie przykryty folią taki nie wyschnięty do końca icon_question.gif icon_question.gif
Napisano
Cytat

Powiedź mi jeszcze przyjacielu czy ja mogę spokojnie dalej robić tą podłogę w poniedziałek,bo ten chudziak nie jest całkiem suchy.Mogę normalnie na niego położyć folię,styropian,folię i lać posadzkę pod płytki icon_question.gif Nie szkodzi że będzie przykryty folią taki nie wyschnięty do końca icon_question.gif icon_question.gif


Z tą ilością wody którą zawiera spokojnie sobie poradzi. Nie odizolowałeś od podłoża, więc nawet pociągnie jeszcze w razie potrzeby, bo on nie ma wyschnąć, a uzyskać właściwą moc wiążąc (do czego niezbędna jest woda). Położenie izolacji, styropianu i wylanie posadzki w niczym nie powinno zaszkodzić.
Napisano
Cytat

Moja uwaga odnosiła się do dzisiejszego stanu powierzchni podkładu betonowego na gruncie ("chudziaka") ,
przed położeniem izolacji poziomej i ocieplenia, na które znowu położysz folię i zalejesz posadzkę.
Chodzi o to, aby nierówności podkładu (chudziaka) nie przerywały ciągłości izolacji z folii (nawet w przypadku zatarcia dałbym 2 warstwy).



WITAM icon_biggrin.gif

Na chudziak i na styropian dałem po jednym razie folię,Mariusz tłumaczył mi że jeden raz wystarczy ale przede wszystkim chodziło o to żeby nie dawać dwa razy bo później będzie za dużo i za grubo jej na ścianie.Dałem jeszcze taśmę dylatacyjną pomiędzy posadzką a wychodzącą folię.Czekając na wyschnięcie posadzki zabieram się za ściany ( nie wygląda to dobrze ... icon_cry.gif

POZDRAWIAM icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Z tą ilością wody którą zawiera spokojnie sobie poradzi. Nie odizolowałeś od podłoża, więc nawet pociągnie jeszcze w razie potrzeby, bo on nie ma wyschnąć, a uzyskać właściwą moc wiążąc (do czego niezbędna jest woda). Położenie izolacji, styropianu i wylanie posadzki w niczym nie powinno zaszkodzić.



WITAM icon_biggrin.gif

Pomożecie mi jeszcze przy ścianach ?

POZDRAWIAM icon_smile.gif
Napisano
Cytat

[...]Pomożecie mi jeszcze przy ścianach ?


tzn?
Napisano
Cytat

tzn?



WITAM WITAM icon_biggrin.gif

Puławy,Kazimierz Dolny,Opole Lubelskie,Józefów nad Wisłą to moje strony,z stamtąd pochodzę icon_smile.gif

Mam zalaną posadzkę,schnie i czeka na gres.W tym czasie chciałem zrobić ściany,obecnie od wewnątrz jest płyta k/g,parę z nich było w kiepskim stanie więc postanowiłem je wymienić.Po zdemontowaniu ukazał mi się styropian i wydaję się że jest wszystko w porządku ale nie jest icon_cry.gif Ten styropian to zbiór przypadkowych kawałków śmieciowych który ma rzekomo służyć jako ocieplenie ścian ... Myślę że w tej sytuacji trzeba to wszystko usunąć po całości i zrobić porządnie.Tylko mam teraz pytanie czy dać znowu styropian czy może wełnę mineralną ?

POZDRAWIAM icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Miras, załóż nowy wątek. Przyda się innym, w przyszłości.

Albo załóż dziennik budowy/remontu/przebudowy pawilonu.



WITAM icon_biggrin.gif

O bracie chylę czoła twojej aktywności na tym forum.

Może masz i racje z tym nowym wątkiem o ścianach ( pytałem o to ... )

POZDRAWIAM icon_lol.gif
Mirek N. Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Puławy,Kazimierz Dolny,Opole Lubelskie,Józefów nad Wisłą to moje strony,z stamtąd pochodzę icon_smile.gif


Kazimierz Dolny, Poniatowa... to po części i moje strony rodzinne icon_smile.gif

Cytat

Mam zalaną posadzkę,schnie i czeka na gres.W tym czasie chciałem zrobić ściany,obecnie od wewnątrz jest płyta k/g,parę z nich było w kiepskim stanie więc postanowiłem je wymienić.Po zdemontowaniu ukazał mi się styropian i wydaję się że jest wszystko w porządku ale nie jest icon_cry.gif ... Myślę że w tej sytuacji trzeba to wszystko usunąć po całości i zrobić porządnie.


Porządnie - tak trzymać! Załóż nowy wątek o renowacji ścian pawilonu, łatwiej będzie znaleźć innym zainteresowanym. Kilka pawilonów już w życiu postawiłem, więc chętnie pomogę.
Napisano
Cytat

Kazimierz Dolny, Poniatowa... to po części i moje strony rodzinne icon_smile.gif


Porządnie - tak trzymać! Załóż nowy wątek o renowacji ścian pawilonu, łatwiej będzie znaleźć innym zainteresowanym. Kilka pawilonów już w życiu postawiłem, więc chętnie pomogę.



WITAM icon_biggrin.gif

Założyłem nowy temat,tak jak sugerowałeś.

POZDRAWIAM icon_smile.gif
Napisano
Ale w odpowiednich warunkach - temperatura, wilgotność icon_confused.gif
Napisano
Cytat

Pewnie tak, tak było napisane na ulotce Castoramy jak się robi posadki.


Przy temperaturze bodaj ok. +20 st.C tak - w temperaturach ujemnych można spokojnie przyjąć x 2,
a i to nie jest koniec procesu, a tylko osiągnięcie założonej wytrzymałości.
Napisano
Cytat

Wyczytałem że pełne wiązanie cementu w posadce trwa 28 dni .

POZDRAWIAM icon_lol.gif


Taaak, ale po pierwsze tak jak napisali koledzy czas ten jest uzależniony od temperatury otoczenia,
a po drugie... beton, można tak powiedzieć wiąże cały czas.
Jego wytrzymałość na ściskanie np. po dwóch latach jest około 50% wyższa niż po przykładowych 28 dniach.

Dodatkowo czas wysychania wylewki betonowej jest ściśle określony. Wynosi on jeden tydzień na 1 cm warstwy betonu do 4 cm włącznie. Na każdy centymetr ponad 4 cm trzeba przewidzieć dwa razy więcej czasu.
W wypadku wylewek o grubości przekraczającej 6 cm należy przewidzieć 4 tygodnie na wyschnięcie każdego dodatkowego centymetra betonu.

Tych informacji na ulotce Casto..... nie uświadczysz icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Taaak, ale po pierwsze tak jak napisali koledzy czas ten jest uzależniony od temperatury otoczenia,
a po drugie... beton, można tak powiedzieć wiąże cały czas.
Jego wytrzymałość na ściskanie np. po dwóch latach jest około 50% wyższa niż po przykładowych 28 dniach.

Dodatkowo czas wysychania wylewki betonowej jest ściśle określony. Wynosi on jeden tydzień na 1 cm warstwy betonu do 4 cm włącznie. Na każdy centymetr ponad 4 cm trzeba przewidzieć dwa razy więcej czasu.
W wypadku wylewek o grubości przekraczającej 6 cm należy przewidzieć 4 tygodnie na wyschnięcie każdego dodatkowego centymetra betonu.

Tych informacji na ulotce Casto..... nie uświadczysz icon_biggrin.gif



Ja tylko tak,napisałem,nie wgłębiając się w temat.Ale dzięki,teraz wiem o wiele wiele więcej.
icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...