Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
mirek1970

podłoga w pawilonie handlowym

Recommended Posts


Witam icon_smile.gif

Czy ktoś mógłby mi poradzić, czy dobrze myślę w kwestii zrobienia podłogi? Nabyłem pawilon wolnostojący, w którym co prawda jest podłoga ( już tylko posadzka, też zostanie usunięta ), ale będę robił ją do nowa . Według mojej wiedzy na obecną chwile wyglądało by to tak: 10 cm piasku, który trzeba zagęścić (ubić), później 10 cm posadzki (chudziak), w którą dam na dystansach zbrojenie, następnie folia, styropian 15 cm i folia, posadzka ze zbrojeniem ok. 7cm i gres. Niektórzy nie dają folii już na styropian, ale ja dam .Słyszałem też wersje że można dać folie też pod piasek i na piasek a dopiero wtedy wylać chudziak , ja mogę wszędzie dać folie nie ma problemu ale czy to tak się robi ? Jeśli ktoś ma opanowany ten temat to proszę o ocenę .

POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy ktoś mógłby mi poradzić, czy dobrze myślę w kwestii zrobienia podłogi? Nabyłem pawilon wolnostojący, w którym co prawda jest podłoga ( już tylko posadzka, też zostanie usunięta ), ale będę robił ją do nowa . Według mojej wiedzy na obecną chwile wyglądało by to tak: 10 cm piasku, który trzeba zagęścić (ubić), później 10 cm posadzki (chudziak), w którą dam na dystansach zbrojenie, następnie folia, styropian 15 cm i folia, posadzka ze zbrojeniem ok. 7cm i gres. Niektórzy nie dają folii już na styropian, ale ja dam .Słyszałem też wersje że można dać folie też pod piasek i na piasek a dopiero wtedy wylać chudziak , ja mogę wszędzie dać folie nie ma problemu ale czy to tak się robi ? Jeśli ktoś ma opanowany ten temat to proszę o ocenę .


W zasadzie wszystko poprawnie - to zbrojenie chudziaka możesz sobie darować, tak jak i w warstwie posadzki (moze ewentualnie rozproszone) chyba, że występuje ze względu na miejscowe, duże obciążenia (np. komin itp.), ale wtedy to trzeba by zamiast chudziaka coś solidniejszego wylać...
Retrofood dobrze zauważył, że musisz przed wykonaniem uwzględnić głębokość wybranego gruntu, aby poziom podłogi wyszedł tam gdzie powinien icon_exclaim.gif Warto też pamiętać o wywinięciu folii na ścianę, które to wywinięcie połączysz z izolacją poziomą ścian (w najgorszym razie obetniesz na poziomie posadzki, przed położeniem gresu).
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zsumowałeś te centymetry? Trzeba by chyba schody dorobić...





Dzięki za podjęcie tematu. Bardzo słuszne spostrzeżenie. Tak jak pisałem, tam była podłoga, tylko jak w ubiegłą zimę stała osoba za ladą, to chciały jej stopy odpaść z zimna icon_mad.gif więc postanowiłem to poprawić jeszcze przed otwarciem działalności, bo jeśli nie na początku to kiedy. Później już się nie da, jak różne graty się ustawi. W Sanepidzie dostałem odpowiedź, że wysokość pomiędzy podłogą a sufitem nie może być mniejsza niż 2,20 m, dlatego muszę w tej sytuacji usunąć posadzkę (ta, która jest teraz, ma 20 cm grubości) i jeszcze wybrać 15 cm ziemi, żeby zachować tą wysokość przy tych moich warstwach (10 cm piasku, 10 cm chudziaka, 15 cm styropianu plus do 10 cm wylewki , w sumie daje to nam warstwę 45 cm). Ale żeby było dobrze to tak chyba musi być . Będzie normalny próg w drzwiach ok. 5 cm. icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W zasadzie wszystko poprawnie - to zbrojenie chudziaka możesz sobie darować, tak jak i w warstwie posadzki (moze ewentualnie rozproszone) chyba, że występuje ze względu na miejscowe, duże obciążenia (np. komin itp.), ale wtedy to trzeba by zamiast chudziaka coś solidniejszego wylać...
Retrofood dobrze zauważył, że musisz przed wykonaniem uwzględnić głębokość wybranego gruntu, aby poziom podłogi wyszedł tam gdzie powinien icon_exclaim.gif Warto też pamiętać o wywinięciu folii na ścianę, które to wywinięcie połączysz z izolacją poziomą ścian (w najgorszym razie obetniesz na poziomie posadzki, przed położeniem gresu).



To jest całkowita powierzchnia 30 m2 . Będzie tam warzywniak, więc jakichś szczególnych obciążeń nie będzie, ale ja wole dać z zapasem np. to zbrojenie, bo później już się tego nie cofnie. Tak , oczywiście folia musi wychodzić na Ścianę ok. 10 cm. Nie wiem, czy powinienem dać w sumie te cztery warstwy folii? Pod piaskiem , no piasek , na chudziak i na styropian?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

10 cm piasku, 10 cm chudziaka, 15 cm styropianu plus do 10 cm wylewki , w sumie daje to nam warstwę 45 cm


Ja wybrałbym głębiej - tak aby styropianu dać 20-30cm: piasek, chudziak, folia, styropian, folia, posadzka. Niewielka różnica w nakładzie pracy, a efekt zdecydowanie lepszy. Dodatkowo 1-2 cm styropianowy dystans wokół, pomiędzy posadzką a ścianą na całej grubości styku ze ścianą.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trochę przesadziłeś z tą ilością/grubością styropianu.
15cm da w rezultacie wystarczająco ciepłą podłogę.
Rozumiem że od przybytku głowa nie boli, ale izolacja podłogi musi współgrać z resztą... inaczej to wyrzucanie pieniędzy, choć może w tym przypadku niezbyt dużych.
Mirek1970 wyraźnie zaznaczył że jest to odkupiony pawilon handlowy (warzywniak) więc najprawdopodobniej izolacja reszty przegród zewnętrznych będzie, jeśli już.... symboliczna.

A,propos, przy masie wylewki wierzchniej około 6 ton odczucie "zimna od nóg" może być, szczególnie zimą dalej odczuwalne.
Beton i ceramika jako krycie są materiałami "zimnymi" w odczuciu.
Z jednym tylko wyjątkiem... gdy mamy do czynienia z ogrzewaniem podłogowym,... a tegoż nie będzie.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Trochę przesadziłeś z tą ilością/grubością styropianu.
15cm da w rezultacie wystarczająco ciepłą podłogę.


Cóż, 15 cm to aktualne minimum na ściany.
Podłoga jest w strefie przemarzania - resztę mojego rozumowania sobie dopowiedz.

Cytat

Rozumiem że od przybytku głowa nie boli, ale izolacja podłogi musi współgrać z resztą... inaczej to wyrzucanie pieniędzy, choć może w tym przypadku niezbyt dużych.


O ile ściany będzie mógł ewentualnie docieplić, o tyle w przypadku zmiany grubości ocieplenia podłogi w przyszłości koszty poprawki będą dużo wyższe niż dołożenie teraz tych 10cm styro na zapas...
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja wybrałbym głębiej - tak aby styropianu dać 20-30cm: piasek, chudziak, folia, styropian, folia, posadzka. Niewielka różnica w nakładzie pracy, a efekt zdecydowanie lepszy. Dodatkowo 1-2 cm styropianowy dystans wokół, pomiędzy posadzką a ścianą na całej grubości styku ze ścianą.



Spotkałem się też z takimi opiniami, że można dać i 30 - 40 cm styropianu i że grubość jest uzależniona od rodzaju ogrzewania w lokalu. Przy ogrzewaniu prądem daje się właśnie najgrubszą warstwę ocieplenia. Myślę jednak, że jak dam 10 cm styropianu i poprawie jeszcze piątką w drugą stronę, żeby przykryć złącza w dziesiątce, to będzie OK. Na ścianach od wewnątrz jest styropian ok. 5 cm. Czyli powinienem sobie odpuścić dawanie foli pod piasek i na piasek?


Cytat

Ja wybrałbym głębiej - tak aby styropianu dać 20-30cm: piasek, chudziak, folia, styropian, folia, posadzka. Niewielka różnica w nakładzie pracy, a efekt zdecydowanie lepszy. Dodatkowo 1-2 cm styropianowy dystans wokół, pomiędzy posadzką a ścianą na całej grubości styku ze ścianą.



Tak zrobię jak piszesz, od samego piasku będzie styropian na ścianie i grubiej niż 1-2 cm.
icon_smile.gif


Cytat

Cóż, 15 cm to aktualne minimum na ściany.
Podłoga jest w strefie przemarzania - resztę mojego rozumowania sobie dopowiedz.


O ile ściany będzie mógł ewentualnie docieplić, o tyle w przypadku zmiany grubości ocieplenia podłogi w przyszłości koszty poprawki będą dużo wyższe niż dołożenie teraz tych 10cm styro na zapas...



Jak usuwałem właśnie starą podłogę tu,to był położony styropian o grubości 4 cm , ale jest wiele osób którzy uważają że 15 cm styropianu jest zdecydowanie za dużo ... Można dać dwa razy po 10 cm styropianu , zobaczę . To fakt , później już się nie dołoży icon_mrgreen.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cóż, 15 cm to aktualne minimum na ściany.
Podłoga jest w strefie przemarzania - resztę mojego rozumowania sobie dopowiedz.


A skąd tu nagle ściana wzięła?
WT obowiązujące od 2014 roku (bo zdaje się że na nie się powołujesz) mówią o współczynniku przenikalności cieplnej dla podłóg na gruncie:
"t" > 16oC - 0,3W/mK
"t" > 8oC - 1,2W/mK
dla pozostałych - 1,5W/mK

Jak napisałem "od przybytku głowa nie boli" ale to warzywniak a nie dom w standardzie energooszczędnym
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Trochę przesadziłeś z tą ilością/grubością styropianu.
15cm da w rezultacie wystarczająco ciepłą podłogę.
Rozumiem że od przybytku głowa nie boli, ale izolacja podłogi musi współgrać z resztą... inaczej to wyrzucanie pieniędzy, choć może w tym przypadku niezbyt dużych.
Mirek1970 wyraźnie zaznaczył że jest to odkupiony pawilon handlowy (warzywniak) więc najprawdopodobniej izolacja reszty przegród zewnętrznych będzie, jeśli już.... symboliczna.

A,propos, przy masie wylewki wierzchniej około 6 ton odczucie "zimna od nóg" może być, szczególnie zimą dalej odczuwalne.
Beton i ceramika jako krycie są materiałami "zimnymi" w odczuciu.
Z jednym tylko wyjątkiem... gdy mamy do czynienia z ogrzewaniem podłogowym,... a tegoż nie będzie.



WITAM icon_smile.gif
W tym pawilonie na początek są ściany z takiej falowanej po obu stronach blachy a w środku znajduje się taka jakby pianka , takie ściany jakoś się nazywają ale dokładnie nie wiem jak . Na zewnątrz są przykryte ok.5 centymetrowym styropianem i rzucony ala baranek a w środku jest też położony styropian o grubości ok. 5 cm i na nim płyty k/g . Tu kolego możesz mieć racje icon_cry.gif że nawet jeśli byśmy dali i 50 cm styropianu to i tak w nogi będzie zimno bo stoimy na dal na betonie ... Myślałem o ogrzewaniu podłogowym ale doszedłem do wniosku że w warzywniaku to nie jest dobry pomysł , na przykład dla tego że tam nie możne być zbyt ciepło

POZDRAWIAM icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Myślałem o ogrzewaniu podłogowym ale doszedłem do wniosku że w warzywniaku to nie jest dobry pomysł , na przykład dla tego że tam nie możne być zbyt ciepło

POZDRAWIAM icon_wink.gif


Ooo, dokładnie tak. icon_smile.gif
Badyle nie za dobrze znoszą zbyt wysoką temperaturę, a sterowalność podłogówki jest na tyle ograniczona że nie ma sensu się bawić ze zmienianiem temperatury pomieszczenia między godzinami pracy, a godzinami tylko magazynowania towaru.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ooo, dokładnie tak. icon_smile.gif
Badyle nie za dobrze znoszą zbyt wysoką temperaturę, a sterowalność podłogówki jest na tyle ograniczona że nie ma sensu się bawić ze zmienianiem temperatury pomieszczenia między godzinami pracy, a godzinami tylko magazynowania towaru.



Powiedź mi przyjacielu gdzie i w których warstwach podłogi Twoim zdaniem należy dać izolacje z foli ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jako izolację przeciwwilgociową - na chudziaku.
Zabezpieczy izolację (styropian) przed wilgocią jaka może być podciągana z gruntu.
Na styropianie można rozłożyć zwykłą czarną folię (druga), zabezpieczając tym samym styropian przed wniknięciem zaczynu cementowego między płyty styropianu
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jako izolację przeciwwilgociową - na chudziaku.
Zabezpieczy izolację (styropian) przed wilgocią jaka może być podciągana z gruntu.
Na styropianie można rozłożyć zwykłą czarną folię (druga), zabezpieczając tym samym styropian przed wniknięciem zaczynu cementowego między płyty styropianu



WITAM WITAM icon_biggrin.gif

Chłopaki już od siódmej walczą z posadzką , jak zamawiałem kontener na gruz to myślałem że wezmę KP - 5 ale pomyślałem jakby nie weszło to lepiej mieć zapas więc wiozłem KP - 7 . Ten KP - 7 to żadna rewelacja , tam wchodzi 7 metrów sześciennych i raczej nie wejdzie mi tam ta posadzka icon_neutral.gif Ja mocno nadal zastanawiam się jednak nad tym czy nie dać foli pod chudziak icon_question.gif folia by nam oddzieliła wilgoć już na początku pomiędzy podłożem a posadzką. Poco ma przyjmować wilgoć chudziak z ziemi ...

POZDRAWIAM icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja mocno nadal zastanawiam się jednak nad tym czy nie dać foli pod chudziak icon_question.gif folia by nam oddzieliła wilgoć już na początku pomiędzy podłożem a posadzką. Poco ma przyjmować wilgoć chudziak z ziemi ...

POZDRAWIAM icon_biggrin.gif


Tutaj wyznacznikiem jest poziom wód gruntowych.
Izolacja przeciwwilgociowa powyżej poziomu gruntu jest cały czas izolacją przeciwwilgociową.
Ale gdy zagłębiona/obniżona poniżej poziomu gruntu, może się okazać że w niekorzystnych warunkach będzie musiała sprostać wymaganiom izolacji przeciwwodnej, a tej się stawia trochę inne wymagania.
Betonowi jest to całkowicie obojętne, a w przypadku Twojego chudziaka wynosi/podnosi poziom izolacji przeciwwilgociowej jednak o te kilka centymetrów w górę.

To chyba tyle w temacie icon_smile.gif
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tutaj wyznacznikiem jest poziom wód gruntowych.
Izolacja przeciwwilgociowa powyżej poziomu gruntu jest cały czas izolacją przeciwwilgociową.
Ale gdy zagłębiona/obniżona poniżej poziomu gruntu, może się okazać że w niekorzystnych warunkach będzie musiała sprostać wymaganiom izolacji przeciwwodnej, a tej się stawia trochę inne wymagania.
Betonowi jest to całkowicie obojętne, a w przypadku Twojego chudziaka wynosi/podnosi poziom izolacji przeciwwilgociowej jednak o te kilka centymetrów w górę.

To chyba tyle w temacie icon_smile.gif



Dziękuję bardzo za pomoc przy robieniu podłogi w pawilonie, te porady są fachowe i mądre. icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Usunęliśmy dzisiaj w całości ta starą posadzkę i 15 cm ziemi, dam folie pod chudziaka, nie zaszkodzi. Prosiłbym jeszcze o poradę w kwestii czasu schnięcia chudziaka (po jakim ok. czasie można go przykryć filią i styropianem, żeby można było robić następną wylewkę?) o grubości ok. 8 cm. Czy może do tego są jakieś wyznaczniki? bo nie chciałbym przykryć mokrej posadzki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Beton odpowiednio pielęgnowany uzyskuje pełna wytrzymałość na ściskanie po 28 dniach, ale już po siedmiu 65-70%.
Pozbycie się wilgoci technologicznej trwa oczywiście znacznie dłużej.
Jeśli dasz izolacje przeciwwilgociową pod chudziak, na nim położysz styropian i przykryjesz go znowu folią "namoczysz" styropian zamykając mnóstwo wody między foliami, a to znacznie zmieni jego parametry izolacyjne.
Twoje "nie zaszkodzi" może odnieść wręcz przeciwny skutek... chyba że masz na tyle czasu żeby przez parę miesięcy sezonować beton chudziaka.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Beton odpowiednio pielęgnowany uzyskuje pełna wytrzymałość na ściskanie po 28 dniach, ale już po siedmiu 65-70%.
Pozbycie się wilgoci technologicznej trwa oczywiście znacznie dłużej.
Jeśli dasz izolacje przeciwwilgociową pod chudziak, na nim położysz styropian i przykryjesz go znowu folią "namoczysz" styropian zamykając mnóstwo wody między foliami, a to znacznie zmieni jego parametry izolacyjne.
Twoje "nie zaszkodzi" może odnieść wręcz przeciwny skutek... chyba że masz na tyle czasu żeby przez parę miesięcy sezonować beton chudziaka.



No właśnie,tego się obawiałem o czym teraz piszesz. Że ten chudziak mając folie u dołu i nią przykryty nie będzie miał możliwości pozbycia się wody.Nie mam przyjacielu czasu żeby teraz go do wakacji pielęgnować icon_mrgreen.gif Od 01-o1-2014 rusza cała lawina opłat,prowadzanie działalności gospodarczej,opłata za dzierżawienie gruntu pod tym pawilonem i jeszcze parę innych.Jak by to było na swojej posesji to jeszcze,jeszcze ale w takiej opcji to na ile się da chciałbym ten czas skrócić aczkolwiek też tak żeby niczego nie popsuć.Dobra,nie dajemy tej foli pod tego chudziaka.Na ścianach po 28 dniach a na ziemi icon_question.gif

PS.Dzięki że mi tak pomagasz icon_mrgreen.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zastanówmy się
... myślę że betonowi jest obojętne gdzie go wyleją i żeby dojść do siebie po szoku jakim jest wylewanie z przyjaznej gruchy dalej potrzebuje tego czasu dla siebie icon_biggrin.gif

Zapytaj w betoniarni o dodatki przyśpieszające wiązanie i zbrojenie rozproszone (przeciwskurczowe) skoro tak czas Cię goni,
... a goni jak widać.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zastanówmy się
... myślę że betonowi jest obojętne gdzie go wyleją i żeby dojść do siebie po szoku jakim jest wylewanie z przyjaznej gruchy dalej potrzebuje tego czasu dla siebie icon_biggrin.gif

Zapytaj w betoniarni o dodatki przyśpieszające wiązanie i zbrojenie rozproszone (przeciwskurczowe) skoro tak czas Cię goni,
... a goni jak widać.



WITAJ Jani_63 icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Trochę będzie inaczej,moja brygada remontowa (trzech młodych chłopaków bardzo sympatycznych i pracowitych icon_smile.gif ) w poniedziałek rano przyjedzie z ze swoją betoniarka,wodę mamy w pawilonie,3 tony piasku jest już wysypane pod ścianą a pięć jeszcze przyjedzie,pozostałe składniki też rano dostarczy mi Castorama.Cement wziąłem najlepszy jaki tam był - Cement Ekspert 25 kg Lafarge - ... , siatka zbrojeniowa 1x1M 10x10CM tak to jest napisane na zamówieniu.Tak sobie sam myślę ze chyba nawet jeśli byśmy się uparli i chcieli doprowadzić chudziak do stu procentowego wyschnięcia to i tak nie będzie to możliwe ponieważ on zawsze będzie posiadał jakiś procent wilgotności który idzie od dołu,piasku,żwiru ziemi co tam jest pod nim. Aczkolwiek nie możemy go przykryć folia po dwóch trzech dniach i dalej robić ( dobrze myślę icon_question.gif ) I teraz chodzi o to kiedy będzie nadawał się żeby można było dalej robić ? Pewnie jest to uzależnione od wielu czynników takich jak : grunt pod nim,czy sama jego grubość,wilgotność otoczenia,temperatura itp. ale musimy wypatrzeć ten moment kiedy będzie można już przykryć izolacją i ociepleniem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli idzie o folię to coś koło tego, choć ze względu na temperaturę (średnio około +5oC) aż takiego pospiechu nie ma i zawsze można go podlać (spryskać mgłą wodną), a folią przykryć po kilku godzinach, a nawet następnego dnia
... ale jeśli chodzi o dalsze prace to proponowałbym wstrzymać się jednak trochę dłużej niż 15-30 minut icon_biggrin.gif
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeśli idzie o folię to coś koło tego, choć ze względu na temperaturę (średnio około +5oC) aż takiego pospiechu nie ma i zawsze można go podlać (spryskać mgłą wodną), a folią przykryć po kilku godzinach, a nawet następnego dnia
... ale jeśli chodzi o dalsze prace to proponowałbym wstrzymać się jednak trochę dłużej niż 15-30 minut icon_biggrin.gif



WITAM

Niektórzy zaczynają dalszą prace po 10 dniach, inni po dwóch tygodniach na chudziaku ja myślę że poczekam te dwa tygodnie - zobaczymy jak to będzie wyglądało ...

POZDRAWIAM

Cytat

@Jani_63 Też jestem ciekawy Twojego zdania, stawiam na 15 minut?



Widzę że z kolegi to taki trochę żartowniś ... icon_idea.gif Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Beton odpowiednio pielęgnowany uzyskuje pełna wytrzymałość na ściskanie po 28 dniach, ale już po siedmiu 65-70%


Tu radziłbym przyjąć wartość ok. 40 dni, bo te 28 dni przyjmuje się dla temperatury otoczenia 15-20 stopni.


Cytat

Niektórzy zaczynają dalszą prace po 10 dniach, inni po dwóch tygodniach na chudziaku ja myślę że poczekam te dwa tygodnie - zobaczymy jak to będzie wyglądało ...


To co będziesz wylewał to podkład, więc tak naprawdę nie potrzebujesz czekać z położeniem ocieplenia dłużej niż ok. dwa dni. Od wilgoci z betonu ocieplenie będzie izolowane przez folię.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tu radziłbym przyjąć wartość ok. 40 dni, bo te 28 dni przyjmuje się dla temperatury otoczenia 15-20 stopni.




WITAM icon_biggrin.gif

W mojej sytuacji trochę długo icon_cry.gif a co się stanie jeśli zacznę dalej na nim robić po ok. dwóch tygodniach icon_question.gif

POZDRAWIAM icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W mojej sytuacji trochę długo icon_cry.gif a co się stanie jeśli zacznę dalej na nim robić po ok. dwóch tygodniach icon_question.gif


Pisząc o 40 dniach miałem na myśli wyłącznie parametry istotne dla elementów konstrukcyjnych.

Wylewając podkład z chudego betonu wystarczy poczekać aż stężeje na tyle aby nie uszkadzać powierzchni podczas prowadzenia dalszych prac - praktycznie już następnego dnia, choć dzień przerwy będzie bezpieczniejszy. Kilka tygodni temu zalewałem strop - następnego dnia rano powierzchnia stropu jeszcze była"śliska" (temp. ok. 2 oC).
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pisząc o 40 dniach miałem na myśli wyłącznie parametry istotne dla elementów konstrukcyjnych.

Wylewając podkład z chudego betonu wystarczy poczekać aż stężeje na tyle aby nie uszkadzać powierzchni podczas prowadzenia dalszych prac - praktycznie już następnego dnia, choć dzień przerwy będzie bezpieczniejszy. Kilka tygodni temu zalewałem strop - następnego dnia rano powierzchnia stropu jeszcze była"śliska" (temp. ok. 2 oC).



Tak czy inaczej to wydaje mi się że należy odczekać jakiś czas przed dalszymi pracami na tym chudziaku niech on zwiąże i trochę przeschnie,nie chcę go tak od razu przykryć folia i styropianem .

icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Widzę że z kolegi to taki trochę żartowniś ... icon_idea.gif


Wbrew pozorom jednak nie.
Jedna z metod zakłada po wylaniu betonu zroszenie go mgłą wodną i przykrycie folią praktycznie jako jeden ciąg robót.


Cytat

Tu radziłbym przyjąć wartość ok. 40 dni, bo te 28 dni przyjmuje się dla temperatury otoczenia 15-20 stopni.


To dla uzyskania pełnych parametrów konstrukcyjnych.
W praktyce chodzi o uzyskanie twardości powierzchniowej na poziomie, jak mnie pamięć nie myli 2,5-5,0MPa co pozwala na prowadzenie "lekkich" robót na wylanej powierzchni.
Wewnątrz betonu proces hydratacji dalej postępuje.

Cytat

Tak czy inaczej to wydaje mi się że należy odczekać jakiś czas przed dalszymi pracami na tym chudziaku niech on zwiąże i trochę przeschnie,nie chcę go tak od razu przykryć folia i styropianem .


Właśnie przykrycie folią jest formą pielęgnacji betonu... i to bardzo skuteczną i dobrą
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wbrew pozorom jednak nie.
Jedna z metod zakłada po wylaniu betonu zroszenie go mgłą wodną i przykrycie folią praktycznie jako jeden ciąg robót.



To dla uzyskania pełnych parametrów konstrukcyjnych.
W praktyce chodzi o uzyskanie twardości powierzchniowej na poziomie, jak mnie pamięć nie myli 2,5-5,0MPa co pozwala na prowadzenie "lekkich" robót na wylanej powierzchni.
Wewnątrz betonu proces hydratacji dalej postępuje.


Właśnie przykrycie folią jest formą pielęgnacji betonu... i to bardzo skuteczną i dobrą



Trochę zaczynam się gubić icon_confused.gif teraz to już nie wiem czy mam go przykrywać po wylaniu folią w celu pielęgnacji czy nie przykrywać żeby wysychał ... icon_confused.gif

Cytat

Tu radziłbym przyjąć wartość ok. 40 dni, bo te 28 dni przyjmuje się dla temperatury otoczenia 15-20 stopni.



To co będziesz wylewał to podkład, więc tak naprawdę nie potrzebujesz czekać z położeniem ocieplenia dłużej niż ok. dwa dni. Od wilgoci z betonu ocieplenie będzie izolowane przez folię.



No tak,ale później daje tą folie,15 cm styropianu i wylewam następną warstwę betonu w granicach 8 cm pod gres
Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wszystko zostało już napisane... ale tak.
Beton potrzebuje wody i jej nadmierna ucieczka/odparowanie jest wręcz szkodliwa.
Zresztą tak jak jej nadmiar w zaczynie.

To ciekawy materiał icon_biggrin.gif

Cytat

No tak,ale później daje tą folie,15 cm styropianu i wylewam następną warstwę betonu w granicach 8 cm pod gres


Jakby Ci to powiedzieć obrazowo... zapora Hoovera po 70 latach jest dalej wilgotna w środku.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wszystko zostało już napisane... ale tak.
Beton potrzebuje wody i jej nadmierna ucieczka/odparowanie jest wręcz szkodliwa.
Zresztą tak jak jej nadmiar w zaczynie.

To ciekawy materiał icon_biggrin.gif



Nie-no tak to prawda icon_mrgreen.gif Pamiętam jak mój ojciec kiedyś robił rożne rzeczy z cementy fundamenty,posadzki i tym podobne rzeczy na swojej posesji to właśnie było polewane wodą.To się nazywało " bo cement pije wodę "

icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wszystko zostało już napisane... ale tak.
Beton potrzebuje wody i jej nadmierna ucieczka/odparowanie jest wręcz szkodliwa.
Zresztą tak jak jej nadmiar w zaczynie.

To ciekawy materiał icon_biggrin.gif


Jakby Ci to powiedzieć obrazowo... zapora Hoovera po 70 latach jest dalej wilgotna w środku.



Jeśli bym mógł prosić jeszcze o opinie w kwestii podsypki pod tego chudziaka. Miałem w planie dać pod niego ok.10 cm piasku ale nie wiem czy na prawdę tak powinno się robić i czy jeśli obecny grud jest ubity bo była wcześniej na nim posadzka to jest sens.Proszę o poradę w tej sprawie

icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

@Jani_63 Też jestem ciekawy Twojego zdania, stawiam na 15 minut?



Przepraszam kolego icon_cry.gif źle odebrałem,myślałem że mówisz o 15 min i dalej można robić resztę prac aż do gresu.

POZDRAWIAM icon_cool.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grunt rodzimy, niewzruszony jest podłożem nośnym.
Warstwa zagęszczonego piachu ma w tym przypadku za zadanie wyrównanie i wypoziomowanie podłoża.
Bo jako wypełnienie to raczej w Twoim przypadku nie będzie występować.
Pamiętaj co pisał Retro na początku... licz/sumuj dobrze te centymetry żeby posadzka wyszła na poziomie jaki sobie założyłeś
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Grunt rodzimy, niewzruszony jest podłożem nośnym.
Warstwa zagęszczonego piachu ma w tym przypadku za zadanie wyrównanie i wypoziomowanie podłoża.
Bo jako wypełnienie to raczej w Twoim przypadku nie będzie występować.
Pamiętaj co pisał Retro na początku... licz/sumuj dobrze te centymetry żeby posadzka wyszła na poziomie jaki sobie założyłeś



Wielkie dzięki icon_biggrin.gif , tak tak,bardzo skrupulatnie będę pilnował tej wysokości.Jutro ruszamy z tym chudziakiem,wyrównamy piaskiem,wypoziomujemy,zagęścimy no i dobra... icon_smile.gif
Jeszcze przed wylaniem mamy do ustawienia kanalizacje ale wydaje mi się że ogarniemy.

icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WITAM WSZYSTKICH icon_biggrin.gif

Chciałem podziękować wszystkim którzy służyli mi tu dobrą radą i tym co czytają ten temat za pomoc przy przygotowaniach i wylaniu chudziaka. DZIĘKI !!!

POZDRAWIAM icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WITAM icon_biggrin.gif

Chudziak został wylany 30-12-2013.Wszystko ok. ale wilgotność powietrza była 98% a temperatura ok.5 stopni.Więc postanowiłem postawić grzejnik żeby podnieść temperaturę i zmniejszyć wilgotność.Obecnie utrzymuje temperaturę w granicach 10 stopni, trochę spadła wilgotność powietrza do 95% .Myślę że podniesienie temperatury w wewnątrz pawilonu jest wskazane bo przy obecnej pogodzie proces schnięcia będzie trał znacznie dłużej a 13-01-2014r. chciałbym wylać posadzkę pod gres.

POZDRAWIAM SERDECZNIE icon_biggrin.gif

Mirek N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chudziak czy już posadzka?
A jeśli chudziak to folią go przykryłeś czy nie?... a Twoje obserwacje pochodzą z podglądania pod nią.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeśli podkład nie był zatarty na gładko, to warto przed położeniem folii wyrównać nakładając cienką warstwę i przecierając...



WITAJ icon_biggrin.gif

Podkład ... , mówisz o wylanym chudziaku ( bo nie wiem icon_cry.gif )

Cytat

Chudziak czy już posadzka?
A jeśli chudziak to folią go przykryłeś czy nie?... a Twoje obserwacje pochodzą z podglądania pod nią.



WITAJ icon_biggrin.gif

Nie nie,chudziak.Nie przykrywałem go folią bo wydaje mi się że był i tak dużo mokry.W pomieszczeniu jest cały czas wysoka wilgotność,w granicach 90% .Pomimo to powinienem go przykryć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

WITAJ icon_biggrin.gif
Nie nie,chudziak. Nie przykrywałem go folią bo wydaje mi się że był i tak dużo mokry.W pomieszczeniu jest cały czas wysoka wilgotność,w granicach 90% .Pomimo to powinienem go przykryć ?


Moja uwaga odnosiła się do dzisiejszego stanu powierzchni podkładu betonowego na gruncie ("chudziaka") ,
przed położeniem izolacji poziomej i ocieplenia, na które znowu położysz folię i zalejesz posadzkę.
Chodzi o to, aby nierówności podkładu (chudziaka) nie przerywały ciągłości izolacji z folii (nawet w przypadku zatarcia dałbym 2 warstwy).
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Moja uwaga odnosiła się do dzisiejszego stanu powierzchni podkładu betonowego na gruncie ("chudziaka") ,
przed położeniem izolacji poziomej i ocieplenia, na które znowu położysz folię i zalejesz posadzkę.
Chodzi o to, aby nierówności podkładu (chudziaka) nie przerywały ciągłości izolacji z folii (nawet w przypadku zatarcia dałbym 2 warstwy).



Tak tak,rozumiem.Będzie w tygodniu Mariusz ( szef firmy remontowej icon_smile.gif ) to mu o tym powiem.Ja sam właśnie o tym co Ty mi teraz piszesz myślałem żeby właśnie położyć podwójna folię w celu zapewnienia lepszej izolacji ( uszkodzeniu ewentualnie tej pierwszej )

DZIĘKI icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Chudziak został wylany 30-12-2013.Wszystko ok. ale wilgotność powietrza była 98% a temperatura ok.5 stopni.Więc postanowiłem postawić grzejnik żeby podnieść temperaturę i zmniejszyć wilgotność.



Temperatura to nie wszystko - teraz ważna jest wentylacja tego pomieszczenia - i to dość intensywna.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Temperatura to nie wszystko - teraz ważna jest wentylacja tego pomieszczenia - i to dość intensywna.



WITAJ icon_smile.gif

Masz rację,jest tam cyrkulacja powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Temperatura to nie wszystko - teraz ważna jest wentylacja tego pomieszczenia - i to dość intensywna.


Nic dodać, nic ująć icon_smile.gif
Wietrzyć i jeszcze raz wietrzyć.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WITAM icon_biggrin.gif

Powiem tak,nie jest źle ale ten chudziak też nie jest całkiem suchy jak to jest widać że jest całkowicie wyschnięta posadzka i ten cement jest taki jasny.Ale nic już nie poradzę,w poniedziałek kładziemy ocieplenie i lejemy posadzkę pod płytki.Nie mam już na tyle czasu żeby go wysuszyć na " pieprz " mam nadzieje że w takim stanie jakim jest obecnie nic nie szkodzi na dalszą kontynuacje prac icon_question.gif . Generalnie wydaje mi się że zima to nie jest dobra pora na wylewanie posadzek no ale w moim przypadku nie miałem za bardzo wyjścia chcąc przeprowadzić remont bo kupiłem pawilon w listopadzie.Pewnie w lato to by to już dawno wyschło a teraz to tak się ciągnie i ciągnie i mokre i mokre.

POZDRAWIAM icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Powiem tak,nie jest źle ale ten chudziak też nie jest całkiem suchy jak to jest widać że jest całkowicie wyschnięta posadzka i ten cement jest taki jasny.


Nie przejmuj się tym, że nie jest suchy - nie powinien być przez pierwszy miesiąc, a w zimie to nawet dwa - jeśli wygląda na wyschnięty powierzchniowo, to powinieneś go zwilżyć (nie zaszkodzi nawet jak woda na nim jakiś czas postoi) bo aby reakcja wiązania betonu przebiegała prawidłowo potrzebuje on wody!
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie przejmuj się tym, że nie jest suchy - nie powinien być przez pierwszy miesiąc, a w zimie to nawet dwa - jeśli wygląda na wyschnięty powierzchniowo, to powinieneś go zwilżyć (nie zaszkodzi nawet jak woda na nim jakiś czas postoi) bo aby reakcja wiązania betonu przebiegała prawidłowo potrzebuje on wody!



On nie jest tak suchy że trzeba go polać wodą,może całkiem wysechł jedynie w okolicy drzwi bo tam jest największy przewiew.Jak bym go jutro polał wodą to nie wyschnie na poniedziałek rano a my chcemy robić resztę.Nie mógł bym położyć folii jak by stała woda na cemencie ( dobrze myślę icon_question.gif )

DZIĘKI icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...