Skocz do zawartości

projekt rekuperatora - proszę o ocenę projektu


Recommended Posts

Napisano
Projekt oparty na kryzowaniu.
Taki układ jest znacznie trudniejszy do prawidłowego wyregulowania (wymaga dokładnych obliczeń), z tym że ten na projekcie praktycznie nie ma szans zadziałać prawidłowo.
Powietrze głupie jest i płynie najkrótszą drogą, i tam gdzie ma najmniejsze opory.
Zbyt długie odnogi zarówno nawiewne ja wywiewne na swoich końcach praktycznie nie będą działać.
Do tego rozgałęźniki prostopadłe.
W skrócie... to nie zadziała.
Napisano
czemu nie umieścisz skrzynek w garderobie i od nich nie poprowadzisz po stropie lub pod stropem pojedynczych odnóg? powinny mieć zbliżoną długość


ale jakby nie działało to nie zwalaj na mnie icon_wink.gif bo powiem szczerze to ja się nie bardzo w tym rozeznaję
Napisano
Dziękuje za wszystkie opnie.

Tej grawitacyjnej wentylacji zaznaczonej na projekcie w rzeczywistości nie ma (projekt rekuperacji był robiony na oryginalnym projekcie z grawitacyjną).

Ten projekt od początku wydał mi się podejrzany (mimo że jestem laikiem) i dlatego wrzuciłem go na forum z prośbą o opinie.

Też mi się wydaje że centralka powinna być nad garderobą i do każdego pomieszczenia powinna być osobna odnoga.
Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi piszcie, każda podpowiedź jest mile widziana.

pzd
Tomasz


Napisano
Cytat

Też mi się wydaje że centralka powinna być nad garderobą i do każdego pomieszczenia powinna być osobna odnoga.


A co skrzynka rozprężna ma wspólnego z centralą?

W salonie przydałby się drugi nawiew.
Może być na tej samej odnodze (kryzowanej).
Wywiew W pomieszczeniu "8" i "15" całkowicie zbędny (przy obecnym układzie przegród).
Za to przydałby się ograniczony nawiew w sieni "1" jako wydzielonego pomieszczenia o innej/niższej temperaturze i okresowo o podwyższonej wilgotności.
Napisano
Cytat

A co skrzynka rozprężna ma wspólnego z centralą?


Faktycznie, rekuperator może przecież zostać tam gdzie jest a nad garderobą bedzie skrzynka rozdzielająca icon_wink.gif

Cytat

Wywiew W pomieszczeniu "8" i "15" całkowicie zbędny (przy obecnym układzie przegród).


zgadzam się

Cytat

Za to przydałby się ograniczony nawiew w sieni "1" jako wydzielonego pomieszczenia o innej/niższej temperaturze i okresowo o podwyższonej wilgotności.


nawiew i wywiew w jednym pomieszczeniu ? Czy to będzie OK?

ps.
A co myślicie o samej instalacji na rurach spiro ? Na innym forum Pan Tomasz pisze że nie powinno się robić wentylacji na spiro (jeżeli chodzi o domy jednorodzinne).

Napisano (edytowany)
Czy ta instalacja powinna wyglądać tak jak na moim szkicu (załącznik) ?

jeżeli porysowałem głupoty prosze się nie śmiać icon_wink.gif
Temat rekuperacji zgłębiam dopiero od dwóch dni.

ps. Zapomniałem o wywiewie w garderobie ale chodzi mi głownie o to czy "myśle w dobrym kierunku" ...

DSC01446.jpg

Edytowano przez predator3333 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...