Skocz do zawartości

Ocieplenie budynku


Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Na podłogi należy stosować twardsze styropiany, EPS 300, EPS 350, te fasadowe są zbyt miękkie i popękają.
Grubość styropianu na ściany dobiera się w zalezności od materiału z jakiego postawiono dom (im materiał słabiej izoluje tym styropian grubszy i o wyższej lambdzie). Warunkiem koniecnzym jest aby wsp przenikania ścian byl niższy niż 0,3 W/m2K.
Napisano
  Cytat

Na podłogi należy stosować twardsze styropiany, EPS 300, EPS 350, te fasadowe są zbyt miękkie i popękają.
Grubość styropianu na ściany dobiera się w zalezności od materiału z jakiego postawiono dom (im materiał słabiej izoluje tym styropian grubszy i o wyższej lambdzie). Warunkiem koniecnzym jest aby wsp przenikania ścian byl niższy niż 0,3 W/m2K.

Rozwiń  

Głupoty pan piszesz i tyle.
Napisano
  Cytat

Witam
Proszę o porady jaki styropian wybrać na ściany zewnętrzne i jaki na podłogi , czy może być taki sam ?

Z góry dziękuje .

Rozwiń  


Po pierwsze doborem styropianu powinien zająć się projektant. Niestety, często kończy się już przed pierwszym punktem...
Nie mając właściwie żadnych danych technicznych budynku mogę jedynie polecić odmiany o minimalnych istotnych parametrach dla obu zastosowań:
- na ściany styropian o lambdzie deklarowanej max 0,040 W/mK i wytrzymałości na rozciąganie min. 80 kPa, TR80
- na podłogę na gruncie styropian o naprężeniu ściskającym min. 80 kPa.
Są to minimalne parametry rekomendowane przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (PSPS).
Obowiązuje ogólna zasada, że im cięższy jest styropian, tym lepsze są jego właściwości.
Jeśli zostanie już podjęta decyzja o odmianie i producencie styropianu, to polecam wstępną weryfikację jego jakości - jeszcze przed zakupem. Wystarczy zważyć paczkę na hurtowni i określić gęstość styropianu a następnie porównać ją z minimalną gęstością podaną przez producenta - członka programu "Gwarantowany Styropian" lub z gęstością zalecaną przez PSPS. Więcej na stronie Stowarzyszenia.

  Cytat

Już sama nazwa "styropian fasadowy" raczej wyklucza jego zastosowanie na powierzchnie obciążone (podłogi).

Rozwiń  


Ale odwrotnie, czyli styropian podłogowy na ścianę, to jak najbardziej tak. Może być tylko problem w wymaganym przy styropianie ściennym parametrze wytrzymałości na rozciąganie TR, którego najczęściej nie deklaruje się dla styropianów podłogowych, mimo, że powinien on być spełniony (dla wyrobów o odpowiedniej spoistości).
Dodatkowo, styropian podłogowy najczęściej ma zadeklarowaną (nie koniecznie występującą w wyrobie) gorszą geometrię, która może nastręczać trudności przy wykonywaniu ocieplenia ścian.
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Pewnie, że projektant powinien mieć wzgląd na użycie ocieplenia, ponieważ również i tu obowiązują pewne normy. Na podłogę twardszy styropian jest konieczny, innego używa się na ściany, innego na tarasy czy balkony, a jeszcze inne pod podłogę.
Napisano
  Cytat

Pewnie, że projektant powinien mieć wzgląd na użycie ocieplenia, ponieważ również i tu obowiązują pewne normy. Na podłogę twardszy styropian jest konieczny, innego używa się na ściany, innego na tarasy czy balkony, a jeszcze inne pod podłogę.

Rozwiń  

To w końcu na podłogę jaki ma iść ten styropian?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
  Cytat

To w końcu na podłogę jaki ma iść ten styropian?

Rozwiń  


Styropiany przeznaczone do izolacji cieplnej podłóg powinny mieć zadeklarowany parametr naprężenia ściskającego przy 10 % odkształceniu, tzw. CS(10). Na rynku występują odmiany o naprężeniu ściskającym od 60 kPa, czyli CS(10)60. Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu rekomenduje do ocieplania podłóg styropian o naprężeniu co najmniej 80 kPa. Warto więc rozważyć zakup styropianu posiadającego w kodzie oznaczenia parametr CS(10)80, CS(10)90 lub CS(10)100. Są też dostępne wyższe odmiany, zaliczane już do odmian parkingowych.
Przed zakupem warto sprawdzić wytypowany wyrób, ważąc paczkę i porównując uzyskaną wagę (w przypadku paczki o objętości 0,3 m3) lub wyliczoną gęstość z minimami PSPS. Szczegóły weryfikacji dostępne są na stronie: http://www.gwarantowanystyropian.pl/dla-ko...-przed-zakupem/ Edytowano przez E-rzecznik PSPS (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...