Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Oktawian1

Ocieplenie budynku

Recommended Posts

Witam
Proszę o porady jaki styropian wybrać na ściany zewnętrzne i jaki na podłogi , czy może być taki sam ?

Z góry dziękuje .

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Już sama nazwa "styropian fasadowy" raczej wyklucza jego zastosowanie na powierzchnie obciążone (podłogi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na podłogi należy stosować twardsze styropiany, EPS 300, EPS 350, te fasadowe są zbyt miękkie i popękają.
Grubość styropianu na ściany dobiera się w zalezności od materiału z jakiego postawiono dom (im materiał słabiej izoluje tym styropian grubszy i o wyższej lambdzie). Warunkiem koniecnzym jest aby wsp przenikania ścian byl niższy niż 0,3 W/m2K.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Na podłogi należy stosować twardsze styropiany, EPS 300, EPS 350, te fasadowe są zbyt miękkie i popękają.
Grubość styropianu na ściany dobiera się w zalezności od materiału z jakiego postawiono dom (im materiał słabiej izoluje tym styropian grubszy i o wyższej lambdzie). Warunkiem koniecnzym jest aby wsp przenikania ścian byl niższy niż 0,3 W/m2K.


Głupoty pan piszesz i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam
Proszę o porady jaki styropian wybrać na ściany zewnętrzne i jaki na podłogi , czy może być taki sam ?

Z góry dziękuje .



Po pierwsze doborem styropianu powinien zająć się projektant. Niestety, często kończy się już przed pierwszym punktem...
Nie mając właściwie żadnych danych technicznych budynku mogę jedynie polecić odmiany o minimalnych istotnych parametrach dla obu zastosowań:
- na ściany styropian o lambdzie deklarowanej max 0,040 W/mK i wytrzymałości na rozciąganie min. 80 kPa, TR80
- na podłogę na gruncie styropian o naprężeniu ściskającym min. 80 kPa.
Są to minimalne parametry rekomendowane przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (PSPS).
Obowiązuje ogólna zasada, że im cięższy jest styropian, tym lepsze są jego właściwości.
Jeśli zostanie już podjęta decyzja o odmianie i producencie styropianu, to polecam wstępną weryfikację jego jakości - jeszcze przed zakupem. Wystarczy zważyć paczkę na hurtowni i określić gęstość styropianu a następnie porównać ją z minimalną gęstością podaną przez producenta - członka programu "Gwarantowany Styropian" lub z gęstością zalecaną przez PSPS. Więcej na stronie Stowarzyszenia.

Cytat

Już sama nazwa "styropian fasadowy" raczej wyklucza jego zastosowanie na powierzchnie obciążone (podłogi).



Ale odwrotnie, czyli styropian podłogowy na ścianę, to jak najbardziej tak. Może być tylko problem w wymaganym przy styropianie ściennym parametrze wytrzymałości na rozciąganie TR, którego najczęściej nie deklaruje się dla styropianów podłogowych, mimo, że powinien on być spełniony (dla wyrobów o odpowiedniej spoistości).
Dodatkowo, styropian podłogowy najczęściej ma zadeklarowaną (nie koniecznie występującą w wyrobie) gorszą geometrię, która może nastręczać trudności przy wykonywaniu ocieplenia ścian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może daj znać jeżeli wątek w dalszym ciągu jest aktualny,na co ostatecznie się decydujesz oraz jakie były koszty,tak z czystej ciekawości warto byłoby wiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pewnie, że projektant powinien mieć wzgląd na użycie ocieplenia, ponieważ również i tu obowiązują pewne normy. Na podłogę twardszy styropian jest konieczny, innego używa się na ściany, innego na tarasy czy balkony, a jeszcze inne pod podłogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pewnie, że projektant powinien mieć wzgląd na użycie ocieplenia, ponieważ również i tu obowiązują pewne normy. Na podłogę twardszy styropian jest konieczny, innego używa się na ściany, innego na tarasy czy balkony, a jeszcze inne pod podłogę.


To w końcu na podłogę jaki ma iść ten styropian?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To w końcu na podłogę jaki ma iść ten styropian?



Styropiany przeznaczone do izolacji cieplnej podłóg powinny mieć zadeklarowany parametr naprężenia ściskającego przy 10 % odkształceniu, tzw. CS(10). Na rynku występują odmiany o naprężeniu ściskającym od 60 kPa, czyli CS(10)60. Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu rekomenduje do ocieplania podłóg styropian o naprężeniu co najmniej 80 kPa. Warto więc rozważyć zakup styropianu posiadającego w kodzie oznaczenia parametr CS(10)80, CS(10)90 lub CS(10)100. Są też dostępne wyższe odmiany, zaliczane już do odmian parkingowych.
Przed zakupem warto sprawdzić wytypowany wyrób, ważąc paczkę i porównując uzyskaną wagę (w przypadku paczki o objętości 0,3 m3) lub wyliczoną gęstość z minimami PSPS. Szczegóły weryfikacji dostępne są na stronie: http://www.gwarantowanystyropian.pl/dla-ko...-przed-zakupem/ Edytowano przez E-rzecznik PSPS (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam dokładnie te meble łazienkowe https://bokaro.pl/oferty/lara z tym, że ja kupiłam dwa słupki, nic się z nimi nie dzieję,  meble są bardzo dobrej jakości.
    • To co mnie do niego przekonało to cieńsza warstwa i właściwości samopoziomujące. Nie znam żadnego dobrego fachowca od miksokreta, a takiej posadzki byle kto dobrze nie zrobi. Anhydryt jeśli ma dobrze dobrane proporcje składników jest trudny do spartaczenia. Ja wydałem na tę wylewkę 40 zł na m2 na gotowo - czy miksokret jest tańszy?
    • Co jest za Twoją działką, patrząc od drogi? Jest to jakaś dolinka rzeki, czy dalej położone jeszcze niżej działki?
    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...