Skocz do zawartości

ni pies ni wydra


sailah

Recommended Posts

Napisano
Patrze na pewna dzialke i zastanawiam sie co tam mozna zrobic. Wiem, ze ostatecznie potrzebuje badan geologicznych i dobrego architekta, ale duzo dalaby mi wstepna ocena co jest do zrealizowania, bez kumulacji duzych kosztow.

Dzialka ma ok. 1m spadku na dlugosci 10m. Za malo na garaz w czesciowo wkopanej piwnicy, a za duzo, zeby nic nie trzeba bylo robic.

Mysle o domu kostce (nie bieda krytego wata, jesli koszty mnie nie przerosna). Chcialbym jak najmniejsza podstawe zabudowy pod dom (wstepnie 8x9m - raczej mniej sie nie da) tylko pewnie z dachem bedzie to wygladalo jak chatka na kurzej stopie, szczegolnie z piwnica - ktora jednak chcialbym calkowicie wkopac.

DSC01446.jpg



1) Czy wersja A jest prawdopodobna? Czy jednak za duze ryzyko, bo czesc gruntu pod plyta bylaby naruszona? Fundamenty pelne, zamiast plyty to bez sensu koszty, a termicznie i tak z mostkami.

2) jesli A niemozliwe, to czy odsuwanie zalatwi sprawe. minus, ze garaz nie bedzie juz w "bryle budynku". poza tym coraz wieksza roznica poziomow

3) Wersja C to piwnica pod budynkiem, wygodnie, ale najdrozsza opcja. Do tego ryzyko, ze efekt koncowy bedzie jeszcze bardziej strzelisty jak sie okaze, ze czesc piwnicy wystaje.
3a) podwersja to obnizony garaz i czesciowo wystajaca piwnica. Adiqq tak ma tylko u niego jest skosne poddasze, wieksza zabudowa, a i tak wyglada strzeliscie, szczegolnie pewnie od sciany szczytowej bez garazu
3b) podwersja tylko sam garaz na plycie? tutaj trzeba by sporo uzupelniac czyms utwardzonym..

byc moze najrozsadniejsze bedzie po prostu:

DSC01446.jpg



ale tutaj zrobic szczelny dom, bez mostkow, nisko-energetyczny to bedzie ciezko..

IV strefa klimatyczna
Napisano
Pytanie co, jak i czy na tej działce można budować.

A odpowiedź w gminie - prosta sprawa jeśli jest MPZP, trochę trudniej jeśli go brak - ale i tak coś powinni w tym zakresie powiedzieć (maja stałe ustalenia co do zabudowy).
Napisano
  Cytat

Pytanie co, jak i czy na tej działce można budować.

A odpowiedź w gminie - prosta sprawa jeśli jest MPZP, trochę trudniej jeśli go brak - ale i tak coś powinni w tym zakresie powiedzieć (maja stałe ustalenia co do zabudowy).

Rozwiń  



Kiedys dzwonilem to dostalem odpowiedz, ze nie ma MPZP dla tego regionu. Pani byla dosc oschla i nie udzielala zadnych informatywnych tresci co do wysokosci, czy katow dachu, jedynie, ze trzeba przeslac wniosek z projektem domu i czekac na odpowiedz.. (catch-22 ;p)

Obok na dzialce jest wlasnie kostka 10x11 z dachem kopertowym i wystajaca piwnica okolo 0.5m.. dalej sa nowsze parterowki, jest tez chyba 2 pietrowy jeden, dalej stare kostki z plaskim dachem... misz-masz..



Napisano
  Cytat

Kiedys dzwonilem to dostalem odpowiedz, ze nie ma MPZP dla tego regionu. Pani byla dosc oschla i nie udzielala zadnych informatywnych tresci co do wysokosci, czy katow dachu, jedynie, ze trzeba przeslac wniosek z projektem domu i czekac na odpowiedz.. (catch-22 ;p)

Obok na dzialce jest wlasnie kostka 10x11 z dachem kopertowym i wystajaca piwnica okolo 0.5m.. dalej sa nowsze parterowki, jest tez chyba 2 pietrowy jeden, dalej stare kostki z plaskim dachem... misz-masz..

Rozwiń  

Bzdury Ci ta Pani nagadała ,bo nie trzeba projektu domu do wydania WZ. Ewentualnie szkic działki wraz z planowanym usytuowaniem domu i opis tej działki. Jeżeli projekt chcesz kupić gotowy to wystarczy jak skserujesz ten projekt i dołączysz do wydania WZ.
Napisano
  Cytat

Bzdury Ci ta Pani nagadała ,bo nie trzeba projektu domu do wydania WZ. Ewentualnie szkic działki wraz z planowanym usytuowaniem domu i opis tej działki. Jeżeli projekt chcesz kupić gotowy to wystarczy jak skserujesz ten projekt i dołączysz do wydania WZ.

Rozwiń  



faktycznie przepraszam, niejasno napisalem.. wspomniala, ze w przypadku gotowca wystarczy link do strony z projektem. natomiast zadnych szczegolow technicznych nie chciala juz zdradzic wiec na dzien dzisiejszy musze zalozyc, ze zaakceptuja dowolny w miare typowy pod wzgledem wygladu projekt ..

ze wzgledu na ograniczenia dzialki i brak jak na razie gotowca spelniajacego rozne zalozenia bylby to projekt indywidualny. decyzja o miejscu budowy tez na wokandzie.. po prostu rozwazam opcje.. i to na odleglosc :/

na tym etapie chodzi mi tylko o jakas sugestie, czy realnie patrzac np. wersja A odpada na starcie, bo tak sie nie robi, bo plyta moze zjechac, czy tez zmieni sie kat miedzy plyta a fundamentem garazu.. a moze taka piwnica bylaby wlasnie dodatkowa sciana oporowa dla plyty, tylko np wylac ja z zelbetu..

mam kolege z Rosji i on mowi, ze u nich nie buduje sie piwnic pod domem tylko pod garazami..

fundamenty schodkowe raczej odpadaja bo z tego co sie naczytalem to klopoty.. itd itp..

moze ktos mial podobny przypadek przy takim nachyleniu i z waska dzialka i calkiem zgrabnie go rozwiazal...
Napisano
  Cytat

fundamenty schodkowe raczej odpadaja bo z tego co sie naczytalem to klopoty.. itd itp..

moze ktos mial podobny przypadek przy takim nachyleniu i z waska dzialka i calkiem zgrabnie go rozwiazal...

Rozwiń  


ja miałem takie nachylenie
wymyśliłem fundament schodkowy od góry - a na ostatnim odcinku najwiekszego nachylenia wylałem pełny - i podpiwniczyłem 40 metrów.
Powstała niedrogim kosztem piwnica
Piach z części najniższej , tej piwnicy przewaliłem do zagęszczania na górę
Przemyśl - może warto.
A co do schodkowego fundamentu skąd kłopoty niby - to nie mam zielonego pojęcia kto Cię nastraszył i jak argumentował .
Napisano
  Cytat

mam kolege z Rosji i on mowi, ze u nich nie buduje sie piwnic pod domem tylko pod garazami..

Rozwiń  

Bo w Rosji wszystko jest inne, tam piwnica robi za schron icon_lol.gif

  Cytat

faktycznie przepraszam, niejasno napisalem.. wspomniala, ze w przypadku gotowca wystarczy link do strony z projektem. natomiast zadnych szczegolow technicznych nie chciala juz zdradzic wiec na dzien dzisiejszy musze zalozyc, ze zaakceptuja dowolny w miare typowy pod wzgledem wygladu projekt ..

ze wzgledu na ograniczenia dzialki i brak jak na razie gotowca spelniajacego rozne zalozenia bylby to projekt indywidualny. decyzja o miejscu budowy tez na wokandzie.. po prostu rozwazam opcje.. i to na odleglosc :/

Rozwiń  

Co mogę doradzić to to abyś już teraz podał z grubsza obrys domu i kształt dachu oraz odległości od granic bo wtedy przy wydaniu WZ już do gotowego projektu procedura będzie krócej trwała bo nic się nie zmieni.
Jeżeli teraz dasz coś innego to przy załatwianiu PnB wydanie WZ się przedłuży ,a tak to tylko w gminie przepiszą stare WZ i sprawa będzie załatwiona od ręki.
Napisano
  Cytat

ja miałem takie nachylenie
wymyśliłem fundament schodkowy od góry - a na ostatnim odcinku najwiekszego nachylenia wylałem pełny - i podpiwniczyłem 40 metrów.
Powstała niedrogim kosztem piwnica
Piach z części najniższej , tej piwnicy przewaliłem do zagęszczania na górę
Przemyśl - może warto.
A co do schodkowego fundamentu skąd kłopoty niby - to nie mam zielonego pojęcia kto Cię nastraszył i jak argumentował .

Rozwiń  


Chyba najwiekszy wplyw miala ta lektura (wogole fajne kompedium dla laikow):
http://mieszkaj_lepiej.republika.pl/posadowienie_domu.htm
"Absolutnie odradzam stawianie budynku częściowo podpiwniczonego, chyba że zdylatowanie budynku będzie rozwiązane na 100 ileś %, a i tak gwarancji nie będzie że będzie równo siadał. " - nie bardzo kumam o co chodzi z dylatacja.. bo stopa fundamentowa chyba musi byc ciagla..?

Z mojego rozeznania brak w okolicy dobrych fachowcow (jak patrze jak 1 maly deweloper stawia w miescie stany surowe, to sie wlos na glowie jezy). Chcialbym metoda gospodarcza, dzieki czemu mysle, ze plyte relatywnie tanio, a ma sie wiekszy wplyw na jakosc wykonania - to co przeplace to zyskam na likwidacji mostkow i moge pokusic sie o dom bardziej energooszczedny.

Na plaskim terenie moze bardziej sklanialbym sie do fundamentow, mimo glebokosci przemarzania - chocby dlatego, ze budujacy maja wiecej doswiadczenia. Na wiekszym pochyle nie byloby dylematu - pelne podpiwniczenie i garaz w piwnicy (chociaz wjazd bylby na S-ke :/).

Przerabialem juz wiele sytuacji, schodkowe tez.. do tego lektura forow mi namieszala, zeby pokombinowac z roznymi rozwiazaniami apropo izolacji, uszczelniania, itp.. moze sie wglebie w Twoje rozwiazanie jak znajde na forum.

Przejrzalem Twoje przygody z A1. Wspolczuje i zycze jednak pozytywnego finalu !!

  Cytat

Bo w Rosji wszystko jest inne, tam piwnica robi za schron icon_lol.gif

Rozwiń  


Wiadom Rosja to stan umyslu ;p

  Cytat

Co mogę doradzić to to abyś już teraz podał z grubsza obrys domu i kształt dachu oraz odległości od granic bo wtedy przy wydaniu WZ już do gotowego projektu procedura będzie krócej trwała bo nic się nie zmieni.
Jeżeli teraz dasz coś innego to przy załatwianiu PnB wydanie WZ się przedłuży ,a tak to tylko w gminie przepiszą stare WZ i sprawa będzie załatwiona od ręki.

Rozwiń  


Ok dzieks

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...