Skocz do zawartości

ni pies ni wydra


sailah

Recommended Posts

Napisano
Patrze na pewna dzialke i zastanawiam sie co tam mozna zrobic. Wiem, ze ostatecznie potrzebuje badan geologicznych i dobrego architekta, ale duzo dalaby mi wstepna ocena co jest do zrealizowania, bez kumulacji duzych kosztow.

Dzialka ma ok. 1m spadku na dlugosci 10m. Za malo na garaz w czesciowo wkopanej piwnicy, a za duzo, zeby nic nie trzeba bylo robic.

Mysle o domu kostce (nie bieda krytego wata, jesli koszty mnie nie przerosna). Chcialbym jak najmniejsza podstawe zabudowy pod dom (wstepnie 8x9m - raczej mniej sie nie da) tylko pewnie z dachem bedzie to wygladalo jak chatka na kurzej stopie, szczegolnie z piwnica - ktora jednak chcialbym calkowicie wkopac.

DSC01446.jpg



1) Czy wersja A jest prawdopodobna? Czy jednak za duze ryzyko, bo czesc gruntu pod plyta bylaby naruszona? Fundamenty pelne, zamiast plyty to bez sensu koszty, a termicznie i tak z mostkami.

2) jesli A niemozliwe, to czy odsuwanie zalatwi sprawe. minus, ze garaz nie bedzie juz w "bryle budynku". poza tym coraz wieksza roznica poziomow

3) Wersja C to piwnica pod budynkiem, wygodnie, ale najdrozsza opcja. Do tego ryzyko, ze efekt koncowy bedzie jeszcze bardziej strzelisty jak sie okaze, ze czesc piwnicy wystaje.
3a) podwersja to obnizony garaz i czesciowo wystajaca piwnica. Adiqq tak ma tylko u niego jest skosne poddasze, wieksza zabudowa, a i tak wyglada strzeliscie, szczegolnie pewnie od sciany szczytowej bez garazu
3b) podwersja tylko sam garaz na plycie? tutaj trzeba by sporo uzupelniac czyms utwardzonym..

byc moze najrozsadniejsze bedzie po prostu:

DSC01446.jpg



ale tutaj zrobic szczelny dom, bez mostkow, nisko-energetyczny to bedzie ciezko..

IV strefa klimatyczna
Napisano
Pytanie co, jak i czy na tej działce można budować.

A odpowiedź w gminie - prosta sprawa jeśli jest MPZP, trochę trudniej jeśli go brak - ale i tak coś powinni w tym zakresie powiedzieć (maja stałe ustalenia co do zabudowy).
Napisano
  Cytat

Pytanie co, jak i czy na tej działce można budować.

A odpowiedź w gminie - prosta sprawa jeśli jest MPZP, trochę trudniej jeśli go brak - ale i tak coś powinni w tym zakresie powiedzieć (maja stałe ustalenia co do zabudowy).

Rozwiń  



Kiedys dzwonilem to dostalem odpowiedz, ze nie ma MPZP dla tego regionu. Pani byla dosc oschla i nie udzielala zadnych informatywnych tresci co do wysokosci, czy katow dachu, jedynie, ze trzeba przeslac wniosek z projektem domu i czekac na odpowiedz.. (catch-22 ;p)

Obok na dzialce jest wlasnie kostka 10x11 z dachem kopertowym i wystajaca piwnica okolo 0.5m.. dalej sa nowsze parterowki, jest tez chyba 2 pietrowy jeden, dalej stare kostki z plaskim dachem... misz-masz..



Napisano
  Cytat

Kiedys dzwonilem to dostalem odpowiedz, ze nie ma MPZP dla tego regionu. Pani byla dosc oschla i nie udzielala zadnych informatywnych tresci co do wysokosci, czy katow dachu, jedynie, ze trzeba przeslac wniosek z projektem domu i czekac na odpowiedz.. (catch-22 ;p)

Obok na dzialce jest wlasnie kostka 10x11 z dachem kopertowym i wystajaca piwnica okolo 0.5m.. dalej sa nowsze parterowki, jest tez chyba 2 pietrowy jeden, dalej stare kostki z plaskim dachem... misz-masz..

Rozwiń  

Bzdury Ci ta Pani nagadała ,bo nie trzeba projektu domu do wydania WZ. Ewentualnie szkic działki wraz z planowanym usytuowaniem domu i opis tej działki. Jeżeli projekt chcesz kupić gotowy to wystarczy jak skserujesz ten projekt i dołączysz do wydania WZ.
Napisano
  Cytat

Bzdury Ci ta Pani nagadała ,bo nie trzeba projektu domu do wydania WZ. Ewentualnie szkic działki wraz z planowanym usytuowaniem domu i opis tej działki. Jeżeli projekt chcesz kupić gotowy to wystarczy jak skserujesz ten projekt i dołączysz do wydania WZ.

Rozwiń  



faktycznie przepraszam, niejasno napisalem.. wspomniala, ze w przypadku gotowca wystarczy link do strony z projektem. natomiast zadnych szczegolow technicznych nie chciala juz zdradzic wiec na dzien dzisiejszy musze zalozyc, ze zaakceptuja dowolny w miare typowy pod wzgledem wygladu projekt ..

ze wzgledu na ograniczenia dzialki i brak jak na razie gotowca spelniajacego rozne zalozenia bylby to projekt indywidualny. decyzja o miejscu budowy tez na wokandzie.. po prostu rozwazam opcje.. i to na odleglosc :/

na tym etapie chodzi mi tylko o jakas sugestie, czy realnie patrzac np. wersja A odpada na starcie, bo tak sie nie robi, bo plyta moze zjechac, czy tez zmieni sie kat miedzy plyta a fundamentem garazu.. a moze taka piwnica bylaby wlasnie dodatkowa sciana oporowa dla plyty, tylko np wylac ja z zelbetu..

mam kolege z Rosji i on mowi, ze u nich nie buduje sie piwnic pod domem tylko pod garazami..

fundamenty schodkowe raczej odpadaja bo z tego co sie naczytalem to klopoty.. itd itp..

moze ktos mial podobny przypadek przy takim nachyleniu i z waska dzialka i calkiem zgrabnie go rozwiazal...
Napisano
  Cytat

fundamenty schodkowe raczej odpadaja bo z tego co sie naczytalem to klopoty.. itd itp..

moze ktos mial podobny przypadek przy takim nachyleniu i z waska dzialka i calkiem zgrabnie go rozwiazal...

Rozwiń  


ja miałem takie nachylenie
wymyśliłem fundament schodkowy od góry - a na ostatnim odcinku najwiekszego nachylenia wylałem pełny - i podpiwniczyłem 40 metrów.
Powstała niedrogim kosztem piwnica
Piach z części najniższej , tej piwnicy przewaliłem do zagęszczania na górę
Przemyśl - może warto.
A co do schodkowego fundamentu skąd kłopoty niby - to nie mam zielonego pojęcia kto Cię nastraszył i jak argumentował .
Napisano
  Cytat

mam kolege z Rosji i on mowi, ze u nich nie buduje sie piwnic pod domem tylko pod garazami..

Rozwiń  

Bo w Rosji wszystko jest inne, tam piwnica robi za schron icon_lol.gif

  Cytat

faktycznie przepraszam, niejasno napisalem.. wspomniala, ze w przypadku gotowca wystarczy link do strony z projektem. natomiast zadnych szczegolow technicznych nie chciala juz zdradzic wiec na dzien dzisiejszy musze zalozyc, ze zaakceptuja dowolny w miare typowy pod wzgledem wygladu projekt ..

ze wzgledu na ograniczenia dzialki i brak jak na razie gotowca spelniajacego rozne zalozenia bylby to projekt indywidualny. decyzja o miejscu budowy tez na wokandzie.. po prostu rozwazam opcje.. i to na odleglosc :/

Rozwiń  

Co mogę doradzić to to abyś już teraz podał z grubsza obrys domu i kształt dachu oraz odległości od granic bo wtedy przy wydaniu WZ już do gotowego projektu procedura będzie krócej trwała bo nic się nie zmieni.
Jeżeli teraz dasz coś innego to przy załatwianiu PnB wydanie WZ się przedłuży ,a tak to tylko w gminie przepiszą stare WZ i sprawa będzie załatwiona od ręki.
Napisano
  Cytat

ja miałem takie nachylenie
wymyśliłem fundament schodkowy od góry - a na ostatnim odcinku najwiekszego nachylenia wylałem pełny - i podpiwniczyłem 40 metrów.
Powstała niedrogim kosztem piwnica
Piach z części najniższej , tej piwnicy przewaliłem do zagęszczania na górę
Przemyśl - może warto.
A co do schodkowego fundamentu skąd kłopoty niby - to nie mam zielonego pojęcia kto Cię nastraszył i jak argumentował .

Rozwiń  


Chyba najwiekszy wplyw miala ta lektura (wogole fajne kompedium dla laikow):
http://mieszkaj_lepiej.republika.pl/posadowienie_domu.htm
"Absolutnie odradzam stawianie budynku częściowo podpiwniczonego, chyba że zdylatowanie budynku będzie rozwiązane na 100 ileś %, a i tak gwarancji nie będzie że będzie równo siadał. " - nie bardzo kumam o co chodzi z dylatacja.. bo stopa fundamentowa chyba musi byc ciagla..?

Z mojego rozeznania brak w okolicy dobrych fachowcow (jak patrze jak 1 maly deweloper stawia w miescie stany surowe, to sie wlos na glowie jezy). Chcialbym metoda gospodarcza, dzieki czemu mysle, ze plyte relatywnie tanio, a ma sie wiekszy wplyw na jakosc wykonania - to co przeplace to zyskam na likwidacji mostkow i moge pokusic sie o dom bardziej energooszczedny.

Na plaskim terenie moze bardziej sklanialbym sie do fundamentow, mimo glebokosci przemarzania - chocby dlatego, ze budujacy maja wiecej doswiadczenia. Na wiekszym pochyle nie byloby dylematu - pelne podpiwniczenie i garaz w piwnicy (chociaz wjazd bylby na S-ke :/).

Przerabialem juz wiele sytuacji, schodkowe tez.. do tego lektura forow mi namieszala, zeby pokombinowac z roznymi rozwiazaniami apropo izolacji, uszczelniania, itp.. moze sie wglebie w Twoje rozwiazanie jak znajde na forum.

Przejrzalem Twoje przygody z A1. Wspolczuje i zycze jednak pozytywnego finalu !!

  Cytat

Bo w Rosji wszystko jest inne, tam piwnica robi za schron icon_lol.gif

Rozwiń  


Wiadom Rosja to stan umyslu ;p

  Cytat

Co mogę doradzić to to abyś już teraz podał z grubsza obrys domu i kształt dachu oraz odległości od granic bo wtedy przy wydaniu WZ już do gotowego projektu procedura będzie krócej trwała bo nic się nie zmieni.
Jeżeli teraz dasz coś innego to przy załatwianiu PnB wydanie WZ się przedłuży ,a tak to tylko w gminie przepiszą stare WZ i sprawa będzie załatwiona od ręki.

Rozwiń  


Ok dzieks

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Deweloper dokonuje tu dość dziwnej nadinterpretacji przepisów zawartych w warunkach technicznych (WT).  przede wszystkim mamy tam bowiem następujący zapis § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308. Ten warunek musi być koniecznie spełniony. Przede wszystkim trzeba więc zadać deweloperowi pytanie, w jaki sposób jest on spełniony w tym konkretnym budynku.    Kolejna sprawa to sam § 308. § 308. 1. W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych.   2. W budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) wyjścia, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić z każdej klatki schodowej.   3. Jako wyjście z klatki schodowej na dach należy stosować drzwi o szerokości 0,8 m i wysokości co najmniej 1,9 m lub klapy wyłazowe o wymiarze 0,8 x 0,8 m w świetle, do których dostęp powinien odpowiadać warunkom określonym w § 101.    Proszę zwrócić uwagę na konstrukcję tego przepisu. Zaczyna się on od określenia jakich obiektów dotyczy (W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych). W logiczny sposób wskazano tu liczbę kondygnacji, jako kryterium stosowania przepisu. Kwestia obecności lub braku klatki schodowej jest drugorzędna.  Ewentualnie można powoływać się na jeszcze jeden zapis z WT, jako dopuszczający zastosowanie drabin zewnętrznych.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.   To jednak już tyko dopuszczenie pewnego rozwiązania w szczególnym przypadku. Pozostaje kwestia oceny, czy jest tu uzasadnione.  Osobiście upierałbym się, że w budynku szeregowym, który ma przynajmniej 2 kondygnacje naziemne (np. parter i poddasze użytkowe) wymagane jest wykonanie wyłazów dachowych w każdym z segmentów, ewentualnie wspólnej przymocowanej na stałe drabiny zewnętrznej. Przecież, jeżeli zrobimy tylko jeden wyłaz, to i dostęp do niego będzie tylko z tego jednego segmentu. To zaś nie zapewnia spełnienia zakładanych funkcji - możliwości czyszczenia kominów i konserwacji dachu każdego segmentu.  Niestety, to wszystko jest jedynie interpretacją. Wiążącą interpretację może dać tylko wyrok sądu.
    • Jednak musiało zadziałać któreś z zabezpieczeń, które obejmowało całą instalację. Najczęściej problemem jest właśnie brak selektywności pomiędzy zabezpieczeń pomiędzy rozdzielnicą domową i zabezpieczeniami przy liczniku. Które z nich zadziała to w większości przypadków loteria.  Ale opis problemu jest dziwny. Wyłącznik różnicowoprądowy musiał jednak zadziałać, skoro potem manipulacje tylko przy nim wystarczyły, żeby przywrócić zasilanie.
    • Powłoka poliuretanowa to obecnie najlepszy stosunek ceny do jakości dla osób, które chcą mieć dach  w prawie niezmienionej postaci "na lata". Pamiętaj, że  robocizna też jest ważna, chyba że sam pokryjesz  ten dach. Dodać trzeba też, że blacha blasze nierówna. Blachodachówka zazwyczaj teraz produkowana jest z blachy stalowej ocynkowanej o grubości niecałe 0,4 mm, a jeszcze parę lat temu  najczęściej spotykanym rozmiarem było 0,55 mm 
    • Herezja. Ch-ki B, C, czy D w zakresie zwarciowym są identyczne. Polecam Ci ten tekst z linku powyżej..  Selektywności nie da się uzyskać stosując klasyczne automaty nadprądowe.  Dla osiągnięcia selektywności trzeba by stosować zabezpieczenia selektywne na zasilaniu, ale energetyka się na to nie godzi. 
    • Masz "szybszy" B16 w tamtej skrzynce.     Zwarcie było na tyle silne, że "wybiło" wcześniej wyłącznik (B16 w skrzynce głównej), zanim ten w domowej skrzynce  zareagował Wyłączniki nadprądowe działają zarówno na przeciążenie, jak i zwarcie. Zadziała ten, który pierwszy wykryje przekroczenie granicy prądu zwarciowego — i ma najszybszy czas reakcji.   Jeśli tamten B16   był bliżej źródła zasilania (np. w skrzynce licznikowej lub głównej), to on mógł szybciej zareagować, przy zwarciu prąd "idzie do źródła", i pierwszy bezpiecznik, który to wykryje, wyłącza zasilanie.     Jeśli dwa bezpieczniki B16 są szeregowo, to nie ma gwarancji, że zadziała ten "bliżej zwarcia". Zadziała ten, który zareaguje szybciej — a czas reakcji bywa różny (nawet w identycznych modelach).       Gdy ten B16   wyłączył się, (najprawdopodobniej zabezpiecza całą instalację domową), zostało  odcięte zasilanie wszystkich obwodów — zarówno światła, jak i gniazd.       Jeśli ten B16 wyłącza się jako pierwszy przy zwarciu również w innych obwodach, prawdopodobnie, zabezpieczenia nie są dobrane selektywnie, główne zabezpieczenie powinno  mieć wyższy prąd lub charakterystykę C/D, a domowe np. B10., albo trzeba zastosować  C16 lub D16.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...