Skocz do zawartości

Nakładanie gładzi na suficie


Nornik

Recommended Posts

Napisano
Witam !
Jestem w trakcie remontu całego mieszkania,kuchnia,łazienka,mały pokój kładłem na suficie płytę na pojedyńczej konstrukcji,ale pozostał duży pokój(25m2) w którym zamiast płyt chcę na suficie położyć gładź gipsową.I tu mam problem z którym biedziłem się gdy zaciągałem płyty.Nie mam wprawy w naciąganiu gładzi.Gdy nałożę gładź na pacę i ciągnę po kawałku to od brzegów pacy pojawiają się ślady od boków pacy.Próbowałem je delikatnie kasować ale nie wiele to daje bo powstają od kantów w innym miejscu.Oglądałem te filmiki na youtube na których tak ładnie im to wychodzi bez śladów.
Jak należy prawidłowo prowadzić pacę aby te ślady nie powstawały ?
Napisano
Odpowiednie narzędzie pomaga lecz nie jest kluczem sukcesu. Trochę worków gipsu pod okiem szpachlarza trzeba "zjeść".
Kup ostrzarkę lub sam szlifuj pacę i na koniec podegnij lekko rogi albo kup pacę np. Marshalltown lub Krafttools.
Napisano
Cytat

Odpowiednie narzędzie pomaga lecz nie jest kluczem sukcesu. Trochę worków gipsu pod okiem szpachlarza trzeba "zjeść".
Kup ostrzarkę lub sam szlifuj pacę i na koniec podegnij lekko rogi albo kup pacę np. Marshalltown lub Krafttools.


Bardzo dziękuję za poradę.Pisałem że doświadczenia brak.Co do pacy to należy zeszlifować ją ze wszystkich stron i podgiąć wszystkie rogi ?
Napisano
Szlifować tylko dłuższe krawędzie. Odgięcie wszystkie rogi ze względu na ruch nakładający i powrotny zamykający.
Zaprzyj róg pacy o podłoże i delikatnie naciśnij tu nie chodzi o jakieś widoczne odkształcenie rogu. Odginanie możesz robić w trakcie szpachlowania.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam !
Jestem w trakcie remontu całego mieszkania,kuchnia,łazienka,mały pokój kładłem na suficie płytę na pojedyńczej konstrukcji,ale pozostał duży pokój(25m2) w którym zamiast płyt chcę na suficie położyć gładź gipsową.I tu mam problem z którym biedziłem się gdy zaciągałem płyty.Nie mam wprawy w naciąganiu gładzi.Gdy nałożę gładź na pacę i ciągnę po kawałku to od brzegów pacy pojawiają się ślady od boków pacy.Próbowałem je delikatnie kasować ale nie wiele to daje bo powstają od kantów w innym miejscu.Oglądałem te filmiki na youtube na których tak ładnie im to wychodzi bez śladów.
Jak należy prawidłowo prowadzić pacę aby te ślady nie powstawały ?



A ja jestem przed tym, ale nie wiem jaką gładz wybrać. Masz może jakieś doświadczenie w różnych? ktoś Ci polecił tą co robiłęś? na co patrzec przy wyborze gładzi?
Gość stach
Napisano
Cytat

A ja jestem przed tym, ale nie wiem jaką gładz wybrać. Masz może jakieś doświadczenie w różnych? ktoś Ci polecił tą co robiłęś? na co patrzec przy wyborze gładzi?


Na sufit można położyć gładź o mniejszej wytrzymałości mechanicznej (chyba, że u Was muchy chodzą w szpilkach icon_wink.gif ) przez to łatwiejszej do położenia i doszlifowania. Poleciłbym Gipsar Uni, albo Gipsar Plus. Dobrze się rozprowadza, zawsze byłem z niego zadowolony.
Napisano
Cytat

Na sufit można położyć gładź o mniejszej wytrzymałości mechanicznej (chyba, że u Was muchy chodzą w szpilkach icon_wink.gif ) przez to łatwiejszej do położenia i doszlifowania. Poleciłbym Gipsar Uni, albo Gipsar Plus. Dobrze się rozprowadza, zawsze byłem z niego zadowolony.



Gipsar Uni widziałem w Leroy Merlin, ale znajomego fachowiec polecił Euro-Mix. Firma ze Śląska związana od dawna z chemią budowlaną. Jakieś doświadczenia w tej materii??
Gość stach
Napisano (edytowany)
Cytat

Gipsar Uni widziałem w Leroy Merlin, ale znajomego fachowiec polecił Euro-Mix. Firma ze Śląska związana od dawna z chemią budowlaną. Jakieś doświadczenia w tej materii??


Na dobrą sprawę każda gładź się nadaje. Jeśli będziesz sam to robił, to słuchaj porad ludzi, którzy mają jakieś swoje doświadczenie i coś Ci podrzucą, ale jeśli robić to ma jakiś fachowiec, to zostaw jemu wybór materiału - przeważnie każdy z nich ma swoje ulubione, najbardziej "pasujące" do ręki materiały. Nie różnią się one specjalnie cenami, więc nie podejrzewaj, że będą chcieli Cię naciągnąć na kasę, tylko daj mu wolną rękę icon_smile.gif

A jeszcze moja rada - chemię budowlaną kupuj raczej w składach budowlanych, a nie w marketach budowlanych...
Mimo, że tak samo się nazywają, mają tego samego producenta, to z mojego doświadczenia wiem, że nie są to te same produkty icon_confused.gif Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A jeszcze moja rada - chemię budowlaną kupuj raczej w składach budowlanych, a nie w marketach budowlanych...
Mimo, że tak samo się nazywają, mają tego samego producenta, to z mojego doświadczenia wiem, że nie są to te same produkty icon_confused.gif


Potwierdzam, wiem coś na ten temat icon_smile.gif
Napisano
Jestem ryzykantem całe życie, wierze w swoje ukryte talenty i dlatego kładzeniem gładzi zajmę się sam icon_smile.gif ze szwagrem:) kupiłem już gładź. Postawiłem na to co polecano mi. Gładź Euro-Mix. Wkrótce dam znać czy warto było icon_smile.gif Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
Napisano
Cytat

Jestem ryzykantem całe życie, wierze w swoje ukryte talenty i dlatego kładzeniem gładzi zajmę się sam icon_smile.gif ze szwagrem:) kupiłem już gładź. Postawiłem na to co polecano mi. Gładź Euro-Mix. Wkrótce dam znać czy warto było icon_smile.gif Pozdrawiam i dzięki za pomoc!


Powodzenia w pracach.
A swoje pięć groszy jeszcze dorzucę. U mnie zamiast kłaść gładź na syficie kupiłem cztery wiaderka "strukturalu" (taki kamyczek drobniutki jak ziarenka maku) wymieszałem go z farbą i walkiem malowałem sufit. Powiem tak, z efektu jestem zadowolony , wyszedł taki drobniutki baranek, szybko i tanio a przede wszystkim jak dla mnie ładnie.
Napisano
Cytat

U mnie zamiast kłaść gładź na syficie kupiłem cztery wiaderka "strukturalu" (taki kamyczek drobniutki jak ziarenka maku) wymieszałem go z farbą i walkiem malowałem sufit. Powiem tak, z efektu jestem zadowolony , wyszedł taki drobniutki baranek, szybko i tanio a przede wszystkim jak dla mnie ładnie.


Szukam prostego rozwiązania sprawy stropu teriva. Sufit jest otynkowany tynkiem cementowo-wapiennym. Chcę go lekko wyrównać. Myślałem o gładzi, myślałem po prostu o pomalowaniu.
Mhtyl, czy tym strukturalem lekko wyrównam sufit?
Napisano
Cytat

Szukam prostego rozwiązania sprawy stropu teriva. Sufit jest otynkowany tynkiem cementowo-wapiennym. Chcę go lekko wyrównać. Myślałem o gładzi, myślałem po prostu o pomalowaniu.
Mhtyl, czy tym strukturalem lekko wyrównam sufit?


Ja tez miałem tynk cementowo-wapienny , a jaka ma strukturę to wiesz icon_biggrin.gif nie pomyślałem bo mogłem kazać tynkarzom go zatrzeć papka cementowa (chyba na to się mówi szlamowanie) wtedy byłby równiejszy.
Tym co ja malowałem to nie tyle może wyrównuje nierówności co je gubi wizualnie oraz poprawia niedociągnięcia tynku (wiesz o co mi chyba chodzi, jak kamyczek zrobi sobie szlaczek-bruzdę).
U mnie sprawa wyglądała tak,że ja już farbę miałem kupiona więc szukałem czegoś mniej kosztownego bo mogłem też kupić gotową farbę strukturalną tej samej firmy co ten struktural , ale wtedy tą co kupiłem by się ostała.
Ja miałem grube ziarno (bo jeszcze jest ziarnistości mąki,bardzo drobniutki) a wygląda to tak

warunek to musi być dobrej jakości farba ,najlepiej lateksowa.
W razie czego to pytaj,służę pomocą.
Kupowałem to w sklepie z Gliwic wysyłkowo, firma godna polecenia i cenowo też było super.
Napisano
Cytat

Powodzenia w pracach.
A swoje pięć groszy jeszcze dorzucę. U mnie zamiast kłaść gładź na syficie kupiłem cztery wiaderka "strukturalu" (taki kamyczek drobniutki jak ziarenka maku) wymieszałem go z farbą i walkiem malowałem sufit. Powiem tak, z efektu jestem zadowolony , wyszedł taki drobniutki baranek, szybko i tanio a przede wszystkim jak dla mnie ładnie.



Dziękuję za życzenie powodzenia - przydało się. Później opiszę jak mi poszło. Bo jest co icon_smile.gif
Napisano
Tak jak zapowiadałem za kładzenie gładzi zabrałem się samodzielnie. Bywały chwile zwątpienia icon_smile.gif bo to nie jest łatwe zadanie ale dałem radę. Póki co efekt super. Nie znałem wcześniej się na chemii budowlanej ale radzono mi wybrać EURO-MIX. Kupiłem gładź tej firmy i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Rzeczywiście śnieżnobiała tak jak zapewnia producent, ale w zasadzie nie to było dla mnie najistotniejsze tylko sam efekt prac. Po nałożeniu gładzi uzyskałem bardzo gładkie podłoże!
Początkowo miałem problem z nakładaniem materiału na pacę i potem na ścianę, ale szybko zaskoczyłem o co chodzi i praca przyniosła efekty. Teraz ściana jest idealna by położyć na niej farbę. Chciałem jeszcze zauważyć, nie wiem czy przy wszystkich gładziach tak jest, ale przy tej z EURO-MIX wyrównuje dokładnie wszystkie mankamenty ściany jakieś drobne ubytki. Jestem bardzo zadowolony. Wkrótce malowanie i zobaczę czy nadal będzie dobrze.

Jakiej firmy farby polecacie?
Napisano
Cytat

Jakiej firmy farby polecacie?


Ja malowałem Dekoralem ,farbami lateksowymi., jestem zadowolony.
Przy malowaniu nie zapomnij o odpyleniu powierzchni i zagruntowaniu. Grunt lepiej kup taki co poleca producent farby, wtedy nie będzie niespodzianek i maluj wałkiem o drobnym czy nawet drobniutkim i krótkim "włosiu".
Przed malowaniem dobrze by było jakbyś zagruntował białą farbą gruntującą,jest tańsza od końcowej a co za tym idzie mniej wyjdzie tej końcowej bo podłoże już nie będzie takie chłonne.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ja malowałem Dekoralem ,farbami lateksowymi., jestem zadowolony.
Przy malowaniu nie zapomnij o odpyleniu powierzchni i zagruntowaniu. Grunt lepiej kup taki co poleca producent farby, wtedy nie będzie niespodzianek i maluj wałkiem o drobnym czy nawet drobniutkim i krótkim "włosiu".
Przed malowaniem dobrze by było jakbyś zagruntował białą farbą gruntującą,jest tańsza od końcowej a co za tym idzie mniej wyjdzie tej końcowej bo podłoże już nie będzie takie chłonne.



Dziękuję za rady!

Teraz będę zabierał się za malowanie. Farby wybiorę chyba dekoral jak polecaliście, potem pora na kładzenie płytek. Klej wybiorę z firmy Euro-Mix podobnie jak gładź. Jakieś rady? icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...