Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam,mam taki problem chciałbym przedłużyć nieco okap dachu dach dwa spady coś koło 45 st,jest pełne deskowanie i papa,mój kolega który będzie to robił od niedawna dekarz cieśla itp;)ale coś tam dachów robił i myśle że z venecją sobie poradzi,proponuje mi do krokwi dobić kawałki desek np 90 cm i te 20 cm przedłużone by było a szczyty to wysunąć blache na łatach(2.5x5) za krokwe szczytową a do łat dobić prostopadle deske jak krokwa niby i wydaje mi sie np taka deska 16 przybita do łat 2.5x5 coś kiepskim rozwiązaniem ,mało stabilnym dlatego pytam jak sensownie to zrobić chyba że ten jego pomysł jest sensowny.
Napisano
aha tzn załapałem chodzi o tą część gdzie jest front tu gdzie rynny a widziałem gdzieś Twoją wypowiedź Mistrzu Janie o wysunięciu łat i pod spodem deski około 3.5 cm do łat(chodzi o szczytową część okapu)tylko teraz pytanie moje jak z podbitką a no a ten mój dekarz mowił że do łat trzeba deske dokręcić szerokośći krokwi prostopadle wydaje mi się że to będzie się słąbo trzymać kurcze kiepski z wyobraźnią jestem nie masz może jakiś fotek tego typu operacji;)bo dekarz to mój kolega który co prawda dachów kilka zrobił ale nie chce żeby zaproponował mi coś co "się robi" ale jest kiepskim rozwiązaniem(ostatecznie moge nie przedłużać tego okapu ale bym wolał to zrobić';)
Napisano
kurcze zrobie rysunek wstawie i powiem o co chodzi(dach mam dwuspadowy)i tu gdzie rynny front przedłużam krokwie dobijająć do boku istniejących drugie z zakładem a w szytach tu gdzie nie ma rynien no tu gdzie wiatrownica wypuszczam blache na łatach;)
Napisano
okapy zapewne rozwiązanie ok (rozumiem, że dobijasz krokiew długości 90cm, która przedłuża okap o te 20 cm)
a ile na tych szczytach chcesz wysunąć?
niemniej na takich łątach to kiepsko widzę
Napisano
aha;)zrozumiałem:)w końcu:)szkoda że zarówno krokwie jak i z boku były z zapasem;)ale tak to wyszły oszczędności murarz za darmo zrobił mi dach,to teraz na deski i kawałki krokiew to zapłace;)a zapas został obcięty bo murarz nie policzył styropianu;)a mówił po co Ci za duży okap żeby wiatr miał co robićicon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

icon_lol.gif
Kolejny przykład wiedzy ogólnej pana "Henia/Zdzisia" icon_biggrin.gif


Mnie proszę w to nie mieszać,mnie tam nie było icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...