Skocz do zawartości

Ile za schody?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Jak w temacie. Ile może zawołać wykonawca za "wybudowanie" schodków 3 jak na moim awiatrze? Pytam bo cena którą usłyszałem doprowadziła do sytuacji w której zdecydowałem się na tymczasowe schody z palet po ytongach na czas około roku (2000zł robocizna). Jeśli szanowni użytkownicy powiedzą, że to rozsądne pieniądze to poproszę o jakieś zdjęcia z Waszych szalunków pod schody. Przy tej kwocie to w przyszłym sezonie robię tak (tak planuję): kopię doły pi razy drzwi na głębokość metra, wsadzam troszkę żelastwa i zalewam jakimś betonem do uzyskania pożądanej wysokości. Potem rozkładam blat z płyty osb albo z pozostałości desek i układam jakieś schodki. Wsypuję wszystkie kilogramy gwoździ które wyciągnąłem z desek + jakieś kawałki żelastwa i zalewam w to cementem z piachem.
-tak będzie O.K? jakieś podpowiedzi z Waszej strony mile widziane.

Chyba, że powiecie, że robią to taniej a mój fachman już nie wie ile liczyć....... Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Napisano
Wymyśliłem sobie, że jeśli sam bym robił to wyglądało by to tak: Zrobiłbym coś a'la taras aby na schody wejść można było z lewej i od frontu. A z prawej strony zostawiłbym pustkę (aby pod schody można było np drewno wrzucić. Załączam rysunki. Czy to ma rację bytu? I ewentualnie czy w jakiś sposób łączyć je z budynkiem czy nie? Jeśli łączyć to czy wystarczy w budynek wkręcić kilka szpilek które potem bym zalał cementem?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



P.S. nigdy nie umiałem rysować więc zamiast się śmiać proszę uruchomić troszkę wyobraźni icon_smile.gif
Napisano
A ja bym Ci chciał zwrócić uwagę abyś te schody wymurował z bloczków betonowych fundamentowych.
Jedynie co to trzeba by było zrobić fundament pod pierwszy stopień a potem to w górę bloczki icon_smile.gif
A te 2000 tys to na gotowo czy tylko samo wylanie ?
Napisano
Cytat

A ja bym Ci chciał zwrócić uwagę abyś te schody wymurował z bloczków betonowych fundamentowych.
Jedynie co to trzeba by było zrobić fundament pod pierwszy stopień a potem to w górę bloczki icon_smile.gif
A te 2000 tys to na gotowo czy tylko samo wylanie ?



2 tyś na gotowo - sama robocizna. Bloczki odpadają - popatrz na projekt: Tu Po prostu i tak musiałbym wylać płytę na wierzch. Do tego wolałbym zostawić tą pustkę z jednej strony, co by pod schody czasem coś wrzucić.
Napisano
Cytat

2 tyś na gotowo - sama robocizna. Bloczki odpadają - popatrz na projekt: Tu Po prostu i tak musiałbym wylać płytę na wierzch. Do tego wolałbym zostawić tą pustkę z jednej strony, co by pod schody czasem coś wrzucić.


Tylko pytanie ile czasu to mu zajmie ,np u mnie za wymurowanie zera na wysokość czterech bloczków betonowych dom 9,5mX10,5m zapłaciłem niecały 1 tys trzy lata temu,murowali dwa dni.
Patrząc na te schody z dwa,trzy dni może mu zejść.
Napisano
Dobra już wiem, że w budżecie się nie wyrobię. Więc jednak będę wdzięczny za jakieś foty szalunków schodów zewnętrznych które u siebie robiliście. I nie ma paniki nie będę robił ich w tym roku (chyba, że zdążę...).
A i bardzo ważne to co już pytałem: czy "zespalacie" je z budynkiem?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Wydaje mi się, że jakieś delikatne zbrojenie by się przydało, po dośwadczeniach przy prowizorce wylanej do domu na działce stwierdzam, że trzeba choć dwoma drucikami połączyć z domkiem. Moje pierwsze własnoręcznie wylane schodki odeszły od ściany domu na 3 cm po zimie i trzeba było kombinować. Ale mówię, że to tylko moje zdanie wyrobione na własnych doświadczeniach. icon_biggrin.gif
Napisano
A może to nie wina zbrojenia była,tylko fundamentu.
Napisano (edytowany)
Fundament był całkiem solidny, ponieważ one się nie obniżyły ani nie skrzywiły tylko jakby odeszły icon_wink.gif ale mówię to była własnoręczna robota z kilkoma niedociągnięciami, lekko prowizoryczna. Edytowano przez domitrz (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

A ja bym Ci chciał zwrócić uwagę abyś te schody wymurował z bloczków betonowych fundamentowych.


Monolit jest lepszy .

Cytat

A i bardzo ważne to co już pytałem: czy "zespalacie" je z budynkiem?


Nie ,a nawet oddzieliłem styropianem o takiej samej grubości co na elewacji.

Cytat

2 tyś na gotowo - sama robocizna. Tu Po prostu i tak musiałbym wylać płytę na wierzch. Do tego wolałbym zostawić tą pustkę z jednej strony, co by pod schody czasem coś wrzucić.


Dobra cena za takie schody pod warunkiem że staną na fundamentach poniżej strefy przemarzania ,będą wolno stojące żelbetowe , oddzielone od budynku (styropian min 10 cm od ściany budynku ).

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Moje pierwsze własnoręcznie wylane schodki odeszły od ściany domu na 3 cm po zimie i trzeba było kombinować.


Nie chciało się kopać poniżej strefy przemarzania ,mróz będzie je poniewierał co roku ,w miejscu styku zawsze będą pękać nawet zbrojone .
Napisano
animus myślałem, że już nikt tu mi nic nie podpowie..... Dzięki za rady na pewno się przydadzą. Ale w tym roku to schody będą design by pale'ta, ytong pale'ta.... Jeno parę desek dobiję co by luba ma w butach typ D’artagnan nie utkala na dobre icon_smile.gif
Napisano
Cytat

animus myślałem, że już nikt tu mi nic nie podpowie..... Dzięki za rady na pewno się przydadzą. Ale w tym roku to schody będą design by pale'ta, ytong pale'ta.... Jeno parę desek dobiję co by luba ma w butach typ D’artagnan nie utkala na dobre icon_smile.gif

Zrób jeszcze poręcz bo zimą może być ostra jazda icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Zrób jeszcze poręcz bo zimą może być ostra jazda icon_smile.gif


Poręczy nie będzie - i oby żona ma nie oglądała (czytała) tego forum. Tfu, psia mać... Co Ty gadasz przeca to ttttyyyyyle roboty....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...