Skocz do zawartości

Ile za schody?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Jak w temacie. Ile może zawołać wykonawca za "wybudowanie" schodków 3 jak na moim awiatrze? Pytam bo cena którą usłyszałem doprowadziła do sytuacji w której zdecydowałem się na tymczasowe schody z palet po ytongach na czas około roku (2000zł robocizna). Jeśli szanowni użytkownicy powiedzą, że to rozsądne pieniądze to poproszę o jakieś zdjęcia z Waszych szalunków pod schody. Przy tej kwocie to w przyszłym sezonie robię tak (tak planuję): kopię doły pi razy drzwi na głębokość metra, wsadzam troszkę żelastwa i zalewam jakimś betonem do uzyskania pożądanej wysokości. Potem rozkładam blat z płyty osb albo z pozostałości desek i układam jakieś schodki. Wsypuję wszystkie kilogramy gwoździ które wyciągnąłem z desek + jakieś kawałki żelastwa i zalewam w to cementem z piachem.
-tak będzie O.K? jakieś podpowiedzi z Waszej strony mile widziane.

Chyba, że powiecie, że robią to taniej a mój fachman już nie wie ile liczyć....... Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Napisano
Wymyśliłem sobie, że jeśli sam bym robił to wyglądało by to tak: Zrobiłbym coś a'la taras aby na schody wejść można było z lewej i od frontu. A z prawej strony zostawiłbym pustkę (aby pod schody można było np drewno wrzucić. Załączam rysunki. Czy to ma rację bytu? I ewentualnie czy w jakiś sposób łączyć je z budynkiem czy nie? Jeśli łączyć to czy wystarczy w budynek wkręcić kilka szpilek które potem bym zalał cementem?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



P.S. nigdy nie umiałem rysować więc zamiast się śmiać proszę uruchomić troszkę wyobraźni icon_smile.gif
Napisano
A ja bym Ci chciał zwrócić uwagę abyś te schody wymurował z bloczków betonowych fundamentowych.
Jedynie co to trzeba by było zrobić fundament pod pierwszy stopień a potem to w górę bloczki icon_smile.gif
A te 2000 tys to na gotowo czy tylko samo wylanie ?
Napisano
Cytat

A ja bym Ci chciał zwrócić uwagę abyś te schody wymurował z bloczków betonowych fundamentowych.
Jedynie co to trzeba by było zrobić fundament pod pierwszy stopień a potem to w górę bloczki icon_smile.gif
A te 2000 tys to na gotowo czy tylko samo wylanie ?



2 tyś na gotowo - sama robocizna. Bloczki odpadają - popatrz na projekt: Tu Po prostu i tak musiałbym wylać płytę na wierzch. Do tego wolałbym zostawić tą pustkę z jednej strony, co by pod schody czasem coś wrzucić.
Napisano
Cytat

2 tyś na gotowo - sama robocizna. Bloczki odpadają - popatrz na projekt: Tu Po prostu i tak musiałbym wylać płytę na wierzch. Do tego wolałbym zostawić tą pustkę z jednej strony, co by pod schody czasem coś wrzucić.


Tylko pytanie ile czasu to mu zajmie ,np u mnie za wymurowanie zera na wysokość czterech bloczków betonowych dom 9,5mX10,5m zapłaciłem niecały 1 tys trzy lata temu,murowali dwa dni.
Patrząc na te schody z dwa,trzy dni może mu zejść.
Napisano
Dobra już wiem, że w budżecie się nie wyrobię. Więc jednak będę wdzięczny za jakieś foty szalunków schodów zewnętrznych które u siebie robiliście. I nie ma paniki nie będę robił ich w tym roku (chyba, że zdążę...).
A i bardzo ważne to co już pytałem: czy "zespalacie" je z budynkiem?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Wydaje mi się, że jakieś delikatne zbrojenie by się przydało, po dośwadczeniach przy prowizorce wylanej do domu na działce stwierdzam, że trzeba choć dwoma drucikami połączyć z domkiem. Moje pierwsze własnoręcznie wylane schodki odeszły od ściany domu na 3 cm po zimie i trzeba było kombinować. Ale mówię, że to tylko moje zdanie wyrobione na własnych doświadczeniach. icon_biggrin.gif
Napisano
A może to nie wina zbrojenia była,tylko fundamentu.
Napisano (edytowany)
Fundament był całkiem solidny, ponieważ one się nie obniżyły ani nie skrzywiły tylko jakby odeszły icon_wink.gif ale mówię to była własnoręczna robota z kilkoma niedociągnięciami, lekko prowizoryczna. Edytowano przez domitrz (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

A ja bym Ci chciał zwrócić uwagę abyś te schody wymurował z bloczków betonowych fundamentowych.


Monolit jest lepszy .

Cytat

A i bardzo ważne to co już pytałem: czy "zespalacie" je z budynkiem?


Nie ,a nawet oddzieliłem styropianem o takiej samej grubości co na elewacji.

Cytat

2 tyś na gotowo - sama robocizna. Tu Po prostu i tak musiałbym wylać płytę na wierzch. Do tego wolałbym zostawić tą pustkę z jednej strony, co by pod schody czasem coś wrzucić.


Dobra cena za takie schody pod warunkiem że staną na fundamentach poniżej strefy przemarzania ,będą wolno stojące żelbetowe , oddzielone od budynku (styropian min 10 cm od ściany budynku ).

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Moje pierwsze własnoręcznie wylane schodki odeszły od ściany domu na 3 cm po zimie i trzeba było kombinować.


Nie chciało się kopać poniżej strefy przemarzania ,mróz będzie je poniewierał co roku ,w miejscu styku zawsze będą pękać nawet zbrojone .
Napisano
animus myślałem, że już nikt tu mi nic nie podpowie..... Dzięki za rady na pewno się przydadzą. Ale w tym roku to schody będą design by pale'ta, ytong pale'ta.... Jeno parę desek dobiję co by luba ma w butach typ D’artagnan nie utkala na dobre icon_smile.gif
Napisano
Cytat

animus myślałem, że już nikt tu mi nic nie podpowie..... Dzięki za rady na pewno się przydadzą. Ale w tym roku to schody będą design by pale'ta, ytong pale'ta.... Jeno parę desek dobiję co by luba ma w butach typ D’artagnan nie utkala na dobre icon_smile.gif

Zrób jeszcze poręcz bo zimą może być ostra jazda icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Zrób jeszcze poręcz bo zimą może być ostra jazda icon_smile.gif


Poręczy nie będzie - i oby żona ma nie oglądała (czytała) tego forum. Tfu, psia mać... Co Ty gadasz przeca to ttttyyyyyle roboty....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...