Skocz do zawartości

Słupy drewniane tarasu połączone z fundamentem łącznikami ogrodowymi.


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie,
Mam poważne wątpliwości dot. mocowania słupów drewnianych tarasu z fundamentem.




Chodzi o łączenia podstawy słupów tarasu z fundamentem betonowym za pomocą poniższego elementu PSU

http://domax.com.pl/products/79/p/51

Taras ma wymiary 3x6m. Zadaszenie z dachówki Roben Piemont.
Od strony budynku jest on solidnie osadzony. Jednak czy te metalowe podstawy słupów mogą przejmować tego typu obciążenie?

Uprzedzając ewent. pytania mój kierbud to typowy figurant (i tylko tacy są w tej dziurze w której mieszkam) a ja mam blade pojęcie na tematy budowlane. Taras jest opcją poza projektem.

Jeżeli jest to słabe rozwiązanie to co Sz.P. możecie zaproponować?
Myślałem o wylewce równo z podstawą słupa i dod. izolacją np. z papy.

Czy może jednak wzmocnić dod. każdy słup dodatkowymi obejmami metalowymi typu:

Tylko teraz to już trochę po fakcie... chyba że powyższą podstawę zamontować z dwóch elementów typu ceownik skręconymi śrubami.

Pomóżcie, nie chciałbym aby to ustrojstwo zwaliło się kiedyś mojej rodzinie "na głowę".
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam serdecznie,
Mam poważne wątpliwości dot. mocowania słupów drewnianych tarasu z fundamentem.

Chodzi o łączenia podstawy słupów tarasu z fundamentem betonowym za pomocą poniższego elementu PSU

http://domax.com.pl/products/79/p/51

Taras ma wymiary 3x6m. Zadaszenie z dachówki Roben Piemont.
Od strony budynku jest on solidnie osadzony. Jednak czy te metalowe podstawy słupów mogą przejmować tego typu obciążenie?


Ja mam taki sam taras jak u Ciebie ,te same wymiary i takie same podpory PSU i dachówka tez Robena icon_biggrin.gif tyle Monza+.
Ja u siebie do tych podpór przyspawałem na dole płaskownik grubości 5 mm i długości coś około 30 cm(tak że podstawa wyglądała jak odwrócona litera T) z obawy aby ciężar dachu nie wcisnął ich w bloczek bo to wygląda jak szpilka. Jak na razie u mnie sie trzyma,nic nie siada.
Widzę ,że posadzkę na tarasie masz wylana na równo z posadzką wewnątrz, czy będziesz na tarasie potem jeszcze podnosił posadzkę aby wyrównać z posadzka wewnątrz na gotowo?

Napisano
Cytat

Ja mam taki sam taras jak u Ciebie ,te same wymiary i takie same podpory PSU i dachówka tez Robena icon_biggrin.gif tyle Monza+.
Ja u siebie do tych podpór przyspawałem na dole płaskownik grubości 5 mm i długości coś około 30 cm(tak że podstawa wyglądała jak odwrócona litera T) z obawy aby ciężar dachu nie wcisnął ich w bloczek bo to wygląda jak szpilka. Jak na razie u mnie sie trzyma,nic nie siada.
Widzę ,że posadzkę na tarasie masz wylana na równo z posadzką wewnątrz, czy będziesz na tarasie potem jeszcze podnosił posadzkę aby wyrównać z posadzka wewnątrz na gotowo?



Tak będę podnosił ok 10cm
Napisano
Cytat

Tak będę podnosił ok 10cm


To jest możliwość aby Zamienic te podpory na te drugie.Bo tak z fotki to wygląda mi ,że te słupy as mniej niż 10 cm od posadzki,a jak przyjdzie gotowa to będą zatopione w posadzce a to dla drewna nie za dobre rozwiązanie.

Cytat

Myślałem o wylewce równo z podstawą słupa i dod. izolacją np. z papy.

Czy może jednak wzmocnić dod. każdy słup dodatkowymi obejmami metalowymi typu:

Tylko teraz to już trochę po fakcie... chyba że powyższą podstawę zamontować z dwóch elementów typu ceownik skręconymi śrubami.


Te wsporniki będzie Ci łatwiej zamienić niż ten co pokazałeś.

  • 10 miesiące temu...
Napisano
Czy można określić obciążenie które to przeniesie ?
Czy po zimie nic złego się nie działo ? (dodatkowe obciążenie przez śnieg)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Czy można określić obciążenie które to przeniesie ?
Czy po zimie nic złego się nie działo ? (dodatkowe obciążenie przez śnieg)


Moje słupy już kilka zim przestały i nic się nie dziej złego z nimi.
Napisano
jakie wymiarowo masz słupy ? Z przodu masz 3 czy 2 słupy podtrzymujące ?
W jaki sposób masz to umocowane z tyłu ? Do ściany czy też na słupach ?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

jakie wymiarowo masz słupy ? Z przodu masz 3 czy 2 słupy podtrzymujące ?
W jaki sposób masz to umocowane z tyłu ? Do ściany czy też na słupach ?


Z przodu mam 5 słupów 14X14 cm (na zdjęciu tylko trzy się załapały więc dlatego taka zmyłka icon_biggrin.gif ) a z tyłu, znaczy się na górze krokwie spoczywają na murłacie.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Dlaczego akurat 5 ? Obawiałeś się obciążenia z dachu ? Liczyłeś to jakoś ?


Miałem cztery ale dołożyłem jednego bo wyjście z tarasu mi się nie komponowało, było za szerokie, znaczy się od słupa do słupa.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...